Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Rupie

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 18:08

Wanneer vertrekt Wouter?

(zo genoeg politiek geneuzel van mij)
Laatst gewijzigd door Rupie op 04 mar 2010, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Fernando

Bericht door Fernando » 04 mar 2010, 18:08

en dit kon niet in 1 post.... :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 18:09

Ik sta nu wel bovenaan met mijn laatste reactie :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 mar 2010, 18:26

Ruben schreef:Wanneer vertrekt Wouter?

(zo genoeg politiek geneuzel van mij)
blijf nog wel ff :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 04 mar 2010, 18:54

Hans schreef:Agnes Kant is opgestapt.
Als ik Dijkshoorn mag geloven kan ze altijd nog sinaasappels gaan plukken.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 mar 2010, 18:59

Agnes Kant is pleite, blij om ook. Heb niet zoveel met de SP, maar dat gekakel bij elk debat waar ze aan mee doet was mateloos irritant. Dat mens blert overal dwars doorheen en laat nooit mensen uit praten.

Jan Marijnissen was stukken beter, helaas heeft hij al aangegeven dat ie de plek niet op gaat vullen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2010, 20:25

Niels schreef:Ik vond Agnes Kant ook echt niet sterk in discussies/debatten. Te weinig rust, te fel en te overtuigd van haar gelijk.

+1

Het leek alsof ze op de markt stond en als "dame" vis stond te verkopen................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2010, 20:26

Ze hebben daar nu wel een probleem.................

Marijnesen wil niet, en van Bommel ook niet ( dankt de hogere machten bij deze)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 04 mar 2010, 23:22

Ze heeft haar conclusies getrokken en dat vind ik wel sterk. :thumbup: Harrie Potter blijft plakken.

Luco

Bericht door Luco » 04 mar 2010, 23:35

Kijken wie er nog meer volgen :mrgreen: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 mar 2010, 23:38

zo te horen zijn ze ook een plan aan het smeden mr Potter weg te toveren :mrgreen: its a sticky job though

vind het wel sneu voor Agnes, je zag haar emoties en vuur in discussies, helaas werkt dat niet goed daar en kun je beter "rustig" en gepast/gevat zijn, maar das niet altijd even makkelijk :mrgreen:

nu zag ik geen vuur meer bij der, alleen der emoties nog, best een leuke vrouw zo. 8)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 21:15

Wat een mafkees joh....

http://www.nu.nl/politiek/2199504/wilde ... onden.html

Echt waar, als hij premier wordt, of zelfs deel uit gaat maken van de regering, denk ik er toch heel sterk over na om te emigreren.
Bij Wilders vergeleken is Berlusconi zelfs heilig en is Filip Dewinter een vroom man.

Echt waar, met zo'n vent maak je je als Nederland volledig belachelijk.
En de mensen die op hem stemmen hebben het echt een leven lang niet begrepen.

Jajajajaja democratie blablabla en buitelanders blablabla en verkeerde politiek van de zittende partijen blablabla........daarom is Wilders zo'n geschikte vent..... Hij zal het allemaal wel ff oplossen, nou van mag mag hij zelf oplossen......

Sukkel.....

( zo, ff mijn frustratie van me afgeschreven )

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 21:19

Lol ik kan me volledig in z'n standpunten vinden, misschien het verschil tussen in hartje Leiden wonen en in de Polder....

Eric H

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 21:28

Fernando schreef:Lol ik kan me volledig in z'n standpunten vinden, misschien het verschil tussen in hartje Leiden wonen en in de Polder....
Wellicht, maar denk jij nou echt dat Wilders alle problemen even oplost door hele bevolkingsgroepen buiten te gaan sluiten.
In '40-'45 is er ook iemand gewwest die dat probeerde.....

Ik word een beetje moe van het continue geneuzel over "moslims"
Fuck it, tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar moet je dan maar de hele boom omzagen en gelijk verbranden.

Een jaar of 30 terug haalden we zelf naar Nederland om hier werk te doen waar wij te bedonderd voor waren.
Enige vorm van begeleiding of integratie is er toen nooit geweest, helemaal fout ? ja, absoluut !
Maar de manier waarop Wilders dit nu wil gaan "oplossen"" is buiten proportioneel en slaat helemaal nergens op.
Symbool politiek noemen we dat.

Zou leuk worden als alle Nederlanders die naar Australie zijn gegaan, en daar hele Nederlandse kolonien hebben opgezet hetzelfde lot wacht.
Maar dan is de wereld natuurlijk weer te klein.....
En ga nou niet zitten beweren dat die Nederlanders zich zo lekker hebben aangepast daar.....tuurlijk het gros wel ( net zoals de turken en marrokanen e.d. hier in Nederland ) maar er zitten daar ook een paar mafketels die niet weten wat aanpassen is.

De enige reden dat mensen op Wilders stemmen is omdat ze ontevreden zijn over de huidige gang van zaken.
Wees dan verstandiger en stem blanco !!!

HansD

Bericht door HansD » 05 mar 2010, 21:30

Ik woon in amsterdam maar kan me totaal niet vinden in zijn standpunten. Hij wil zo graag premier worden, ja dat gaat vast goed met zulk soort uitspraken :roll:

En maar zeggen dat hij alleen iets tegen extreme moslims heeft, met een uitspraak dat mohammed een pedofiel was jaag je gelukkig de gematigde moslims ook niet tegen je in het harnas. Wat een kneus.

frankv

Bericht door frankv » 05 mar 2010, 21:33

Wilders zei dit aldus nu.nl:
De profeet Mohammed noemde hij 'een barbaar, een massamoordenaar en een pedofiel'. De Turkse premier Erdogan deed hij af als 'een mafkees'. Als Turkije lid wordt van de Europese Unie, dan wil hij dat Nederland er uit stapt.

Geert Wilders verklaarde te hopen premier van Nederland te worden. Hij zou dan meteen alle islamitische scholen sluiten, en de immigratie uit moslimlanden stoppen, zei hij.

Wilders zou ook een bouwstop voor moskees afkondigen en criminele moslims met een dubbel paspoort Nederland uitzetten.
Allemaal kul natuurlijk, en ik zie zo ook 123 niet dat je dit wel zou snappen als je in Leiden woont. De hele koppeling die hij maakt tussen religie, paspoort, land van herkomst, cultuur en problemen is zo gezocht. Het is allemaal gelul. Natuurlijk zijn er problemen. Die worden veroorzaakt door cultuur en de plaats op de sociale ladder en het duurt gewoon een paar generaties voordat dat allemaal lekker loopt, dat heeft met religie niets te maken.

En als je uit principe criminelen met een dubbel paspoort uit wilt kunnen zetten dan vind ik dat prima, maar waarom dat nu linken aan moslims? Er zijn misschien ook wel criminele atheisten met een dubbel paspoort, dan zet je die toch ook uit in zo'n geval? Het is pure demagogie, trap er allemaal maar lekker in.

Overigens vind ik het filmpje van Hiddema bij de wereld draait door dan wel weer leerzaam (deel 2 dan)...

Rupie

Bericht door Rupie » 05 mar 2010, 21:35

HansD schreef:En maar zeggen dat hij alleen iets tegen extreme moslims heeft, met een uitspraak dat mohammed een pedofiel was jaag je gelukkig de gematigde moslims ook niet tegen je in het harnas.
Uitstekende opmerking die wat mij betreft Wilders typeert en wat ieder weldenkend mens ter harte zal nemen.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mar 2010, 21:38

Ik zag Wilders laatst vuurspuwen over Antillianen. En omdat die Antillianen 'tuig' waren, dat 'onze scholen' overnam en ervoor zorgde dat 'u en ik' niet meer 'veilig over straat' kunnen...... Ja, daarom moest de islamisering een halt toe worden geroepen.

Eric H

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 21:48

Kijk, ik mag dan inderdaad in de polder wonen, en de enige zwarten die wij zien zijn de zwarte pieten met Sinterklaas.

Mar ik werk in Schiedam in een Rotterdam bedrijf.
Als je ziet wat ons bedrijf draaiende houd op de werkvloer : Turken, Marrokanen, Antillianen, Colombianen, Surinamers, noem maar op.
Alles werkt in goede harmonie met elkaar, tuurlijk is er af en toe onenigheid op de vloer, maar geloof ligt hier nooit aan ten grondslag....

Het is juist de retoriek van Wilders die groepen tegen elkaar opzet en groepen op elkaars verschillen wijst in plaats op datgene wat ons bindt.
Nogmaals, tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar die vind je ook in de autochtone bevolkingsgroep.
Denk dat de wereld er een heel stuk beter uit zou zien als we eens wat toleranter zouden zijn naar elkaar toe.

Ook zo leuk, wij maar klagen over al die buitenlanders, maar wat zou jij doen.
Je woont in een land waar het economisch nou niet echt "je van het is"
Dan hoor je van een land waar goed voor mensen gezorgd wordt, en waar je meer kans maakt op een baan tegen een salaris waarvan je weet dat je het in je huidige land nooit zult verdienen.
Ga mij dan niet wijsmaken dat je ook geen poging zou wagen om naar dat land te gaan !

Niets menselijks is ons vreemd, we hebben sinds het ontstaan van de mensheid altijd gezocht naar de plekken waar het goed is.
Daarom wonen er ook geen mensen in de woestijn ( op een paar nomaden na, en wat doen die, die trekken ook van bron naar bron ).

En ja, mensen hebben zich aan de regels te houden, maar dat geld voor iedereen, zowel autochtonen als allochtonen
Laatst gewijzigd door Eric H op 05 mar 2010, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 mar 2010, 21:49

Fernando schreef:Lol ik kan me volledig in z'n standpunten vinden, misschien het verschil tussen in hartje Leiden wonen en in de Polder....
Dat vind ik wel opmerkelijk Fernando. Leiden heeft namelijk in de regio veruit het laagste aantal allochtonen van Marokkaanse en Turkse afkomst.

Eric H

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 21:49

RutgerK schreef:
Dat vind ik wel opmerkelijk Fernando. Leiden heeft namelijk in de regio veruit het laagste aantal allochtonen van Marokkaanse en Turkse afkomst.
Volgens mij wonen er in Leiden meer studenten dan "buitenlanders" :bag:

HansD

Bericht door HansD » 05 mar 2010, 21:50

En ja, mensen hebben zich aan de regels te houden, maar dat geld voor iedereen, zowel autochtonen als allochtonen
Discussie gesloten. Niets meer aan toe te voegen.

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 21:55

Eric H schreef:
Wellicht, maar denk jij nou echt dat Wilders alle problemen even oplost door hele bevolkingsgroepen buiten te gaan sluiten.Ik denk het niet maar ik zie hem graag een poging wagen
In '40-'45 is er ook iemand gewwest die dat probeerde.....Die vergelijking slaat werkelijk waar helemaal nergens op...

Ik word een beetje moe van het continue geneuzel over "moslims"
Fuck it, tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar moet je dan maar de hele boom omzagen en gelijk verbranden. Hij geeft zelf aan dat als ze zich aan de regels houden ze net zo gelijk zijn als andere bevolkingsgroepen

Een jaar of 30 terug haalden we zelf naar Nederland om hier werk te doen waar wij te bedonderd voor waren.Nou ik ben 28 dus daar voel ik me niet echt verantwoordelijk voor
Enige vorm van begeleiding of integratie is er toen nooit geweest, helemaal fout ? ja, absoluut !
Maar de manier waarop Wilders dit nu wil gaan "oplossen"" is buiten proportioneel en slaat helemaal nergens op. Ik vind het een buiten proportioneel probleem en die vraagt om een buiten proportioneel antwoord....
Symbool politiek noemen we dat.

Zou leuk worden als alle Nederlanders die naar Australie zijn gegaan, en daar hele Nederlandse kolonien hebben opgezet hetzelfde lot wacht.
Maar dan is de wereld natuurlijk weer te klein.....Ik zou het terecht vinden als die terug naar Nederland worden geschopt....
En ga nou niet zitten beweren dat die Nederlanders zich zo lekker hebben aangepast daar.....tuurlijk het gros wel ( net zoals de turken en marrokanen e.d. hier in Nederland ) Dat zijn jou woorden, niet de mijnemaar er zitten daar ook een paar mafketels die niet weten wat aanpassen is.Dat zal vast....

De enige reden dat mensen op Wilders stemmen is omdat ze ontevreden zijn over de huidige gang van zaken. Ontevreden over die huidige kliek in den haag zeker ja.....
Wees dan verstandiger en stem blanco !!!
Neuh ik stem PVV....

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 21:55

Eric H schreef:
RutgerK schreef:
Volgens mij wonen er in Leiden meer studenten dan "buitenlanders" :bag:

Kom is langs en sta versteld....

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 21:58

RutgerK schreef:
Vergeleken met Den Haag, Rotterdam en Amsterdam misschien, maar die hebben ook meer inwoners. Maar wat versta jij precies onder regio?

Plaats reactie