Zonder driving fun toch premium betalen?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
frank de jonge

Re: Zonder driving fun toch premium betalen?

Bericht door frank de jonge » 04 mar 2010, 17:32

Mn MG is nu mn daily drive, dikke pret met dat ding.
Mn 328i waar ik echt zot op ben ook al is het een oud barrel, nja dat ding gaat gewoon echt geld inzitten om em echt fit te houden.

Verder heb ik eigenlijk niet eens iets waar ik geen DF mee heb.... Ze zijn dan ook niet echt byzonder snel maar het stuurt gewoon super allemaal :)
En voor de snelheid pak ik de SRAD dan wel :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 mar 2010, 17:36

Premium staat wat mij betreft niet in relatie met pure driving-fun. Premium staat bij mij voor een bepaalde kwaliteit. Een S-klasse is geen pure driving-fun maar lijkt mij wel ideaal bij laten we zeggen 80.000km/jr. Prima keuze dan :thumbup:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mar 2010, 17:47

Een S-klasse is geen pure driving-fun
Mwa, een S63/S65... ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 mar 2010, 17:59

Die zou ik ook niet nemen voor 80.000km/jr. Het daagt je teveel uit en daar raak ik geirriteerd van persoonlijk :oops: Doe mij maar een lekkere dikke diesel dan 8)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 mar 2010, 18:13

steve smith schreef:
M@rcel schreef:Zou er niet aan moeten denken om mijn werk in een M5 of Quattroporte te moeten doen.
Heb dat een paar jaar gedaan, mis de sedans absoluut niet maar de touring wel. Grootste issue met M5T was actieradius en die is nu met de 7's vergelijkbaar..... :bag:

Kan me Andre's tekst wel voorstellen. Niet-DF auto's (lees: daily's waar 50k per jaar op gaat + deuken, butsen en braakschades) geef ik veel minder geld aan uit dan aan de Ringtool en de 540i terwijl ik er wel veel vaker in zit. Later als ik groot ben en meer budget heb zal ik vast wel een paar piek uitgeven aan een leuke daily maar het staat wel op plaats 33 in de priolijst..... Fun-auto's zijn boeiender en daar ga ik niet de 50k mee wegrammalen die de zaak vereist.

Oh en die Vito van Andre is geen lullige Vito.....
Dito hier, daily doet me relatief weinig, doe dat liever bij het weekendspeelgoed, krijg ook nog wel eens commentaar over mijn huidige combi, maar bevalt me prima. En nog altijd liever 100 keer een 2 jaar oud hobby hok dan 45k uitgeven aan een sociaal geaccepteerde Touran/Passat.
Als gezinssituatie anders zou zijn, verandert er natuurlijk wel een hoop, maar dan nog liever een 2 jaar oude 535d daily dan een nieuwe Touran/Passat/dergelijks.
Wel grappig dat je het omkijken naar de auto noemt, hier hanteren we het argument dat je vrolijk of trots naar je auto kan kijken, dat ie de moeite/geld waard was.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 mar 2010, 18:24

Het is allemaal maar net wat je van je auto verwacht.

Als je 60.000km per jaar rijdt wil je graag een auto met veel comfort en een grote actieradius. Een lekker aangekleden E-klasse of 5-serie is dan ideaal. De DF is minder dan in een M3, maar 60.000km per jaar in een M3 wordt je ook niet vrolijk van denk ik.

Als je 20.000km per jaar rijd dekt een goedkopere auto wel de lading, bijv. een leuk aangeklede Golf. Daarnaast dan een leuke tracktool is dan ideaal natuurlijk.

Andre

Bericht door Andre » 04 mar 2010, 19:12

Eigenlijk kun je het vergelijken in de lease markt.

Wat ga je doen de hoofdprijs pakken qua leaser. Gewoon dikke vette kar incl. flinke bijtelling.

Of

Goedkope leaser pakken zo weinig mogelijk bijtelling en een lekkere weekend fun machine pakken voor erbij.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 19:15

Een keer raden waar de meeste mensen voor kiezen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2010, 20:03

Zal wel aan mij liggen....................

Maar ik heb liever 1 goede dagelijkse DF kar, dan 2 karren, dus een voor dagelijks en de ander voor weekend DF........................
Das gewoon ook dubbele zorgen, dubbel onderhoud en dus dubbele kosten....................komt bij; je kan er maar 1 tegelijk rijden................

Kortom; doe mij gelijk 1 goede, en ben klaar............................liever 1 keer goed, dan 2 keer half.......................

GTRene

Bericht door GTRene » 04 mar 2010, 20:16

zonder DF zou ik geen preminum betalen...zonder DF gewoon een leuk rijdend van A naar B bakkie.

voor een DF :df: auto zou ik wel wat extra's over hebben, al haal ik dan altijd waar de kop af is of iets aparts (nooit 1ste eigenaar)
echter je kan mijn premium betaling terug zien in bv een iets oudere auto, bv liever voor hetzelfde geld een wat oudere auto in sport vorm dan een jongere in basis versie.
Voorbeeld...liever een E30 M3 van 1988 dan een 316i van 1991 bijwijze van.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 mar 2010, 20:23

romo schreef:Zal wel aan mij liggen....................

Maar ik heb liever 1 goede dagelijkse DF kar, dan 2 karren, dus een voor dagelijks en de ander voor weekend DF........................
Das gewoon ook dubbele zorgen, dubbel onderhoud en dus dubbele kosten....................komt bij; je kan er maar 1 tegelijk rijden................

Kortom; doe mij gelijk 1 goede, en ben klaar............................liever 1 keer goed, dan 2 keer half.......................
Ben ik met je eens, maar het ligt wel aan de omstandigheden. Je gaat mij niet wijs maken dat je bij 60k per jaar ook nog in je M3 zou rondtuffen?

Maar zoals zovaak: zoveel mensen, zoveel wensen. Dus iedereen doet het op zijn of haar manier :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2010, 20:30

Richardt. schreef:
romo schreef:Zal wel aan mij liggen....................

Ben ik met je eens, maar het ligt wel aan de omstandigheden. Je gaat mij niet wijs maken dat je bij 60k per jaar ook nog in je M3 zou rondtuffen?

Maar zoals zovaak: zoveel mensen, zoveel wensen. Dus iedereen doet het op zijn of haar manier :wink:

Geheel mee eens, als ik 60K km per jaar zou doen dan zou ik zeker iets ander gereden hebben, passend bij die omstandigheden, maar uiteraard ook bijpassende DF...........ergo een nieuwe 5 er of zo................ :mrgreen:
Een M3 is dan niet een voor de hand liggende optie, nog niet eens als het om comfort gaat, dat zou makkelijk kunnen, maar qua brandstof verbruik is het een ander verhaal.........

Shakes

Bericht door Shakes » 04 mar 2010, 21:02

Ik had een Civicje en een M3

No way dat ik dat weer wil ipv een auto met alle toeters en luxe zoals de Prius. Hop lekker modern, geen gedoe en gezeur.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 04 mar 2010, 23:00

Andre schreef:Eigenlijk kun je het vergelijken in de lease markt.
Wat ga je doen de hoofdprijs pakken qua leaser. Gewoon dikke vette kar incl. flinke bijtelling.
Of
Goedkope leaser pakken zo weinig mogelijk bijtelling en een lekkere weekend fun machine pakken voor erbij.
Tja, das een hele lastige. Ik mag zelf binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken en ik denk toch dat het de eerste optie wordt.
Ik zou inderdaad voor een goedkope kale Golf kunnen gaan met 20% bijtelling of iets dergelijks, maar ik denk dat ik me daar uiteindelijk zo aan stoor dat ik toch kies voor een GTI of die nieuwe Alfa Giulietta (afhankelijk van hoe ie stuurt).

Speelt natuurlijk wel mee dat ik al twee hobby auto's heb en dat ik niet de keuze óf óf hoef te maken, maar of ik veel geld wil uitgeven aan een daily driver.

Wat dat betreft ben ik het ook met Wouter eens, beter de dikste auto in een lager segment, dan een kale uit een klasse hoger. Toen ik begon met werken heb ik ook gekozen voor een dikke Grande Punto (voorzover je daarvan kunt spreken...) in plaats van een kale trage Golf of Leon, nooit spijt van gehad. En nu ik opnieuw een auto mag uitzoeken sta ik voor dezelfde keuze een dikke auto uit het c-segment of een wat kalere uit het d-segment en dan zal ik toch voor die auto uit het c-segment gaan.

steve smith

Bericht door steve smith » 05 mar 2010, 04:32

Maar Andre, als ik jouw logica doortrek zou je dus in een Toyota Hi-Ace moeten rijden ipv die Vito 120.

Dus je betaalt wel degelijk premium, en enkel en alleen voor een dikke motor en een eigenwijze k*tautomaat die je er dan verplicht bij krijgt. Afwerking van die HiAce (of H300) is waarschijnlijk zelfs beter.....

Of begrijp ik de logica nu verkeerd? :mrgreen:

S-J

Bericht door S-J » 05 mar 2010, 09:00

Shakes schreef:Ik had een Civicje en een M3

No way dat ik dat weer wil ipv een auto met alle toeters en luxe zoals de Prius. Hop lekker modern, geen gedoe en gezeur.
Jij bent een beetje de forumclown, als ik het goed lees?

Eens met Romo.. als het kon reed ik dagelijks in een leuke E46/E90. Ach, filerijden heb ik gister met de 8 gedaan en daar is ook geen ruk aan. Op zich vind ik het wel oké zo.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mar 2010, 09:26

forumclown :lol:

Niet echt.
Niet zoals ik 'm 'persoonlijk' ken.

Wie is hier de forumclown eigenlijk? :hmmm:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 05 mar 2010, 09:27

steve smith schreef:Maar Andre, als ik jouw logica doortrek zou je dus in een Toyota Hi-Ace moeten rijden ipv die Vito 120.

Dus je betaalt wel degelijk premium, en enkel en alleen voor een dikke motor en een eigenwijze k*tautomaat die je er dan verplicht bij krijgt. Afwerking van die HiAce (of H300) is waarschijnlijk zelfs beter.....

+1
Je wilt dus geen premium daily driver zonder DF maar wel een premium daily van :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 mar 2010, 09:50

Als je je stelling letterlijk neemt is het antwoord natuurlijk: nee. Dat geldt voor iedereen.

Waar het om gaat dat je 'driving-fun' zult moeten definieren. voor ons DF-ers doe ik een suggestie: een keigoed scheurijzer (waarin jezelf bepaald wat voor jou keigoed en scheurijzer is). Anders gezegd: de rijeigenschappen tellen zwaar mee. Inderdaad, voor een DF-er moet een Mercedes CDi volstrekt geen driving-fun geven ( :mrgreen: ), als dat wel zo is (wees eerlijk) dan krijg je terstond een ban. Van de nieuwste Audi A8W12TDiii/x/SE wordt een DF-er ook zeer ongelukkig, wat?, hij valt per direct in een depressie...
Je stelt de vraag aan de DF-ers, dus ik kan het alleen maar met je eens zijn.

Maar:

Verder denkend, voor anderen is dezelfde Mercedes CDA en AudiA88 wel degelijk 'driving-fun'. Namelijk, de eigenaar wil een dure, chique, complete, high-tec, meedraaiende koplampen xenon, automobielenvaartuig. Zachtjes zoefen over 's Heren wegen. Kijk mij eens in deze Mercedes rijden. Dus wanneer deze eigenaar omkijkt, denkt hij: 'lekker driving-fun en ik had het geld er helemaal voor over'.

Volgens mij is het zo iets.

O ja, de nieuwe M3 krijgt 408pk met 3 liter turbo. Andre zal wel huilen. Ik ben toch ontzettend benieuwd naar wat M met een turbo kan. Volgens mij gaan ze ons verrassen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mar 2010, 10:01

goed verhaal Ferdinand.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 mar 2010, 10:32

Het heeft natuurlijk alles met de situatie te maken waar je in verkeert qua daily driver.
Elke meter die ik met de corvette op weg bent geniet ik van en eigenlijk wil ik er ook elke meter dat ik onder weg bent met die auto rijden.
Maar ik woon 3 km van de zaak en vind het inmiddels zonde om dat stukje met de corvette te rijden.
De olie temp is in mijn garage 14 graden en als ik op de zaak ben dan staat hij op 15 graden.
Het handige in de smart is ook dat je hem in rotterdam overal kwijt kan.
Zou ik echt 20 of 30 duizend km voor de zaak rijden dan zou ik de smart ook niet meer pakken.
De 25.000 km die ik per jaar met de corvette rijd zijn ook echt "fun"kilometers.

Grtz,Hanz06 :wink:

Andre

Bericht door Andre » 05 mar 2010, 11:08

al heeft die bus 300 pk het is geen premium het blijven hobbelpaarden. Mijn bus is ver van premium. Het gevoel van premium geeft ie mij in ieder geval niet.

Die 135i schnitzel is trouwens maximale DF wanneer gaan we dat sper eens uitproberen.

408pk turbo is dat al zeker dan?

Nieuwe M3 zeker 5 meter lang 408pk en 1750kg en 140.000 euro vanafprijs :)

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 05 mar 2010, 13:01

nieuwe m3 met minder vermogen? :shock: weird

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 mar 2010, 19:22

steve smith schreef:Maar Andre, als ik jouw logica doortrek zou je dus in een Toyota Hi-Ace moeten rijden ipv die Vito 120.

Dan was het wel een Multivan of Viano geweest ;), 200pk is gewoon noodzaak in een bestelauto ;).

@Andre
Hoop bevalt automaat (/icm regelmatig aan aanhanger)?

steve smith

Bericht door steve smith » 05 mar 2010, 21:59

Kasteel schreef:

Dan was het wel een Multivan of Viano geweest ;), 200pk is gewoon noodzaak in een bestelauto ;).

@Andre
Hoop bevalt automaat (/icm regelmatig aan aanhanger)?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Sprinter V6 was drama met automaat, dus nu lekker een pook!

Plaats reactie