Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Metchu

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Metchu » 01 mar 2010, 10:33

Ik heb geen probleem hoor en ik acht mezelf ook niet echt dom. Voor de rest niets persoonlijk, alleen ik wil je serieus nemen, maar dat lukt niet helemaal. Dat komt vanwege het feit dat je gebruikt maakt van een solidair en sociaal systeem, maar ondertussen keihard onderuit probeert te trappen. Ik snap je punten soms wel, alleen kan ik het niet in lijn brengen af en toe. Voor de rest is daar niets op tegen, maar mijn mening is dat juist jij blij zou moeten zijn met het sociale beleid in Nederland... Ik denk dat als we jou even als voorbeeld nemen, dat jij het in een land als laten we zeggen VS (een van de rijkste landen ter wereld op papier, maar qua zorg ruk) een hele andere leefsituatie zou hebben. Dit heeft niets te maken met geen respect of niet gunnen of wat dan ook, ik probeer alleen maar te illustreren hoe en wat, misschien dat het op deze manier wel je koppie in komt

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2010, 10:39

GTRene schreef:
Luco schreef:Als er geen subsudie of ondersteuning zou zijn voor diverse dingen dan zouden ook "onze" kinderen niet aan sport en cultuur kunnen doen.
Dus het is wel degelijk nodig, net als uitkeringen en ondersteuning voor bepaalde groepen mensen.

Kan je alles wel rigoreus wegbezuinigen, maar dan verhongerd half nederland.
Metchu schreef:ik ga het toch eens zeggen, René.... ik snap niet hoe jij sommige dingen kan zeggen gezien jouw eigen situatie... Je mag eens ***** blij zijn met het sociale beleid!!

Wat Luco zegt klopt, als je een land wilt ontwikkelen, moet je erin investeren! Cultuur, sport en noem maar op... kijk eens naar Amerika, dom als de neten en een gemiddelde BMI waar je accuut een hartaanval van krijgt!

wat betreft het franse verhaal, Turks ligt heel dicht tegen frans aan... Nederlands en Duits daarentegen is een moeilijkere taal, vanuit de Turken gezien! Dat zou ook een oorzaak kunnen hebben... Dat mevrouw gaat promoveren op dat onderzoek, wil niet zeggen dat ze elk aspect heeft onderzocht. En dat het dus percé daaraan ligt... het is wel interessant tho!
Dan ben jij al net zo Dom als Luco(wat hijin theorie zegt klopt maar heb ook niet anders beweerd gaat over dat er veel subsidies weg kunnen), zo nu zeg ik het ook :mrgreen:
Ik heb het helemaal niet over alle subsidies maar stopzetten...heb je dat ergens gelezen? jullie rukken verhalen uit het verband...
misschien dat jij en luco subsidies krijgen? ik weet het niet maar maakt ook verder niet uit.
Daarbij gezien mijn situatie is heel wat anders dan rare subsidies overal maar op, daar kunnen en gaan er veel van verdwijnen en lees goed waar wij op doelden!!
Ja ik zit in de WAO maar das heel wat anders dan zomaar een uitkering, en nee ik krijg/heb nergens subsidie van, geen huur geen koopsubsidie geen sport of wat ook? wat is jullie probleem...(ik zit helaas door ongelukken long time ago in de WAo ook vele jaren voor betaald wees blij dat het er is stelletje :protest: ) dan kun je alle ambtenaren wel op een hoop gooien das ook geld van burgers...ik ben niet gek.
en Luco had beter Lullo kunnen heten wat een :sealed: :protest: zo das eruit... :lol:

Rene, jij staat altijd vooraan hier om op alles en iedereen te zeiken.
Ambtenaren zijn kut, Bankmensen zijn kut, iedereen is een graaier en slecht in jouw ogen.
Dat jij in de WAO zit kan je misschien niks aan doen.
Maar je speelt wel heel erg het slachtoffer.
Stel je niet zo aan en maak wat van je leven, want nu doe je alleen maar zielig.
Mijn vrouw heeft ook een tia gehad en heeft nog wat dingetjes, daar hoor ik haar nooit over.
Jij zit heel de dag zielig te doen en te katten en te zeiken op andere mensen.
Get a life.
Ik heb in ieder geval geen medelijden met je, er zijn mensen die het veel slechter hebben dan jij.
In jouw situatie zou ik me niet zo opstellen.
Schelden kan je ook als de beste, en diegene die verhalen uit zijn verband rukt om zich schoon te praten ben jij. :blabla: :blabla: :blabla:

Ga je nu weer boze pms sturen.
Eigenlijk ben je gewoon een stumperd :shithappens:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2010, 10:48

Metchu schreef:Ik heb geen probleem hoor en ik acht mezelf ook niet echt dom. Voor de rest niets persoonlijk, alleen ik wil je serieus nemen, maar dat lukt niet helemaal. Dat komt vanwege het feit dat je gebruikt maakt van een solidair en sociaal systeem, maar ondertussen keihard onderuit probeert te trappen. Ik snap je punten soms wel, alleen kan ik het niet in lijn brengen af en toe. Voor de rest is daar niets op tegen, maar mijn mening is dat juist jij blij zou moeten zijn met het sociale beleid in Nederland... Ik denk dat als we jou even als voorbeeld nemen, dat jij het in een land als laten we zeggen VS (een van de rijkste landen ter wereld op papier, maar qua zorg ruk) een hele andere leefsituatie zou hebben. Dit heeft niets te maken met geen respect of niet gunnen of wat dan ook, ik probeer alleen maar te illustreren hoe en wat, misschien dat het op deze manier wel je koppie in komt
natuurlijk is sociaal zijn goed, dat wil niet zeggen dat je maar al die zeg 300 subsidie soorten goed kan praten...daarbij is een uitkering of vorstverlet of ambtenaar betalen of geld naar een ramp gebied overmaken wat anders dan subsidies geven aan religieuze zaken, als je dat wil kun je dat als hobby thuis doen, of aan een politieke partij zodat ze folders kunnen drukken?.
ik bedoel maar dat leek me duidelijk, dat de bezem erdoor kan en een opruiming gehouden worden, subsidies onder de lamp houden en heel wat afschaffen wat niet echt nodig is, daar zullen heel wat subsidie soorten bij zitten.

@Luco dat durf jij te zeggen? jij zeikt mij altijd af maar mijn gelijk erkennen in zaken doe je niet, en wat jij zegt zei ik niet zoals gewoonlijk maar jij voelt je schijnbaar aangevallen terwijl ik het alleen over die groep heb waar de discussie over begon niet meer niet minder .
i zit de hele dag zielig te doen? ik vraag niet om medelijden, dat is alles wat jij verdraait, en nee nu stuur ik niet snel meer een mail, ik wilde destijds geen dom gedoe hier daar schiet niemnd wat mee op, dat jij zo'n lul bent die geen normen kent dan krijg je het hier te horen zoals je leest.
In het vervolg als jij begint met mij aan te vallen over zaken die ik niet vraag krijg je openlijk het antwoordt, wat jij wil...

je bent een grote L&*(*^%$ :wtf: zo dat lucht op :mrgreen: in die mail die ik je wel eens gestuurd hebben ik nog netjes, magoed soms moet je je aanpassen als niks schijnt door te dringen.

als ik praat over een Piet praat ik niet over jou! dus bek houden over mij die jij niet kent...anders als je een kerel bent kom je eens persoonlijk alleen hier, your welcome.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mar 2010, 10:51

Heren houden we het een beetje rustig, iets minder op de man, en iets meer op het VERSTAND.......ZO DAT IS ER UIT......

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2010, 10:52

:beer:

Snipe

Bericht door Snipe » 01 mar 2010, 10:53

Het ging hier over politiek en verkiezingen. Gelieve dus te wachten met René een stumperd te noemen en Luco een lul te noemen tot ze in de politiek zitten. Metchu zit wel in de politiek, dus daar kunnen jullie gewoon op los gaan.

Snipe
moderator

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2010, 10:54

:blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla:
Klagen, klagen en klagen dat doe je.
Maar geeft niet hoor, wat jij wilt.
Je roept dat je jaren betaald hebt.
Denk je nou niet dat wat jij betaald hebt je ook niet allang hebt terugontvangen?

Ik heb geen behoefte om bij een zeikerd langs te gaan :mrgreen:

Wat betreft dat jij het algemeen houdt, ja iedereen is een graaier en slecht, en alleen Rene heeft alles bij het rechte eind en is eerlijk.
Sodemieter toch op man.
Je kan makkelijk eenvoudig werk zoeken wat je achter de pc kan doen, want daar zit je toch de hele dag achter.
Maar nee meneer gaat hele dagen zitten zeiken over de maatschappij, dat is lekker constructief.
Probeer iig eens iets bij te dragen aan de maatschappij, maar zelfs dat doe je niet.
Laatst gewijzigd door Luco op 01 mar 2010, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 01 mar 2010, 10:54

nog 2 dagen snipe, nog 2 dagen :mrgreen: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2010, 11:01

@Luco, I rest my case.

@Snipe your right :police:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 mar 2010, 21:14

Interessante docu over werking van de hersenen i.c.m. de politiek. Mensen die bang zijn voor .....(vul maar in) neigen eerder rechts te kiezen. Stelletje helden :mrgreen:

Overigens heb ik vandaag op een partij gestemd waar ik gisteren nog nooit aan had gedacht om te stemmen :lol: Landelijk wordt het wel weer wat anders, zeker weten :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 03 mar 2010, 21:16

Hoe denk je dat Bush aan de macht is gekomen? Met z'n dreigings niveau en alles... ;)

Niels

Bericht door Niels » 03 mar 2010, 21:24

Niets nieuws natuurlijk maar wel leuk dat dit gewoon aangetoond wordt op deze manier. Het zou een "stijl" van regeren kunnen zijn maar het is dus onbewust meer dan dat. Wat ik wel weer aardig vind is dat je hieruit ook kan concluderen dat een partij welke in eerste instantie links is door de manier van optreden een rechtse kiezer aanspreekt. Laat het CDA nu ook niet bepaald links zijn geweest de afgelopen jaren :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 mar 2010, 22:42

Net toch nog maar even snel gestemd, gemeenteraad. VVD gekozen.

Verkiezingsfolder van ze gelezen, dat gaat nergens over (wat daarin staat roepen ze allemaal) maar puur om (s)links in de gemeente hier een heel klein beetje dwars te zitten. :)

frankv

Bericht door frankv » 03 mar 2010, 22:46

Wouter81 schreef:Net toch nog maar even snel gestemd, gemeenteraad. VVD gekozen.

Verkiezingsfolder van ze gelezen, dat gaat nergens over (wat daarin staat roepen ze allemaal) maar puur om (s)links in de gemeente hier een heel klein beetje dwars te zitten. :)
en bedankt he!

http://weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/20 ... -toestaan/" onclick="window.open(this.href);return false;

gaat nergens over inderdaad!

Roman

Bericht door Roman » 03 mar 2010, 22:51

Metchu schreef:Hoe denk je dat Bush aan de macht is gekomen? Met z'n dreigings niveau en alles... ;)
Bush is aan de macht gekomen omdat het een Bush is. De familie Bush zit al vele decennia in het groupje mensen die achter de schermen de touwtjes in handen hebben.

Niels

Bericht door Niels » 03 mar 2010, 22:55

S&B bedoel je :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 mar 2010, 12:12

Geweldige colum, het circus dat politiek heet, zo to the point, geweldig.
Niet schreeuwen
Uitgegeven: 4 maart 2010 09:14
Laatst gewijzigd: 4 maart 2010 09:23

Het mooiste beeld van de verkiezingen komt uit de hoge hoed van Rita “dat heb ik weer” Verdonk. Zij praat, tijdens een straatinterview, binnen een minuut een lul aan de vrouwelijke lijsttrekker in Eindhoven. Door Nico Dijkshoorn
© ANPHet is nogal pijnlijk. Als antwoord op een simpele vraag dreunt Rita, volledig op de automatische piloot, een belachelijke reeks complimenten op en schetst een ontroerend beeld van een partijgenoot die zij blijkbaar helemaal niet kent.

Je weet het wel, maar je kijkt de politiek weer eens midden in het zwerende gezicht. Rita staat, zoals zo velen om haar heen, maar wat te ouwehoeren. Je weet ook meteen hoe dat is gegaan.

Vloekend in de auto stappen, Fred zeggen tegen een chauffeur die Rob heet en je onderweg laten bijpraten door een PR man, die twee jaar geleden nog vakken stond te vullen in Albert Heijn. Het is de totale desinteresse, de enorme honger naar macht, die Rita daar verlamt. Zo vast zitten in je lullige politieke ambities dat je, als het landelijk niet lukt, dan in godsnaam maar mee gaat praten over een nieuwe schommel en een klimrek in de wijk Vreugdenhoven.

Geregisseerde emotie

Dat is wat ik gisterenavond, tijdens een avondje verkiezingsuitslagen volgen, vooral zag: de uit het hoofd geleerde boodschap. De geregisseerde emotie. Vooral bij Agnes Kant. Die had, na de dramatisch verlopen debatten op Radio 1 en bij Pauw en Witteman, een middagje met wat mediadokters om de tafel gezeten. Dat moeten mooie gesprekken zijn geweest.

‘Agnes, kijk me eens aan. Ja, goed zo. Wat deed je nou net, toen de koffiejuffrouw langskwam? Precies, schreeuwen. En wat schreeuwde je? Geen suiker, hoer. Ja, precies. En voor wie komt de SP op? Zeg het maar. Voor de zwakkeren in de samenleving, ja. Dus wat moet je dan niet doen? Geen hoer schreeuwen. Schrijf je dat even op, in je handpalm? Geen hoer zeggen. Niet schreeuwen. En schrijf op je andere hand: “niet de mond laten hangen. Niet met enge dunne armen zwaaien.” Denk je dat dat gaat lukken? Antwoord nou nog eens, en dan zachtjes. Goed zo! Houd dat vast!”

Gedrogeerd

Agnes Kant leek gisteren de eerste minuten van het slotdebat gedrogeerd aan tafel te zitten. Je zag het malen in haar hoofd, als Femke aan het woord was. “Geen hoer roepen, geen hoer roepen, niet schreeuwen.” Je zag haar wegdromen als Femke sprak. Waarom kon zij dat niet, praten met zo’n omfloerst stemmetje? Femke kan hardop fluisteren. Dat is een gave. Wat ze ook zegt, al is het het woord “kernkoppen” of “hondenbelasting”, het klinkt als een oneerbaar voorstel.

Femke, daar wil je in de kibboets voor eeuwig sinaasappels mee plukken. Jij, in een stenen nederzetting, wachtend op het meisje waar je deze vakantie verliefd op bent geworden. Daar komt ze aanlopen met een mand vol natte zuidvruchten. Ze zwaait naar je. Je weet het zeker, Groen Links is jouw partij. Agnes Kant plukt geen sinaasappels, die schreeuwt in twee seconden een hele boom leeg. Hoef je alleen maar naast haar te gaan staan met een lege mand.

Doodsbang

Agnes hield het precies zes minuten vol en veranderde toen weer in de gelijkhebbende, met de armen zwaaiende tanige vrouw. Je keek er naar en wist: hier spoelt iemand 30 jaar werk van Jan Marijnissen door het toilet. Kant is de Verdonk van de SP. Ongeschikt voor politiek maar zo doodsbang voor het echte leven dat ze in godsnaam maar wat doorkeutelt.

Dat is wat ik zag gisterenavond. Doodsbange mensen die, met een bataljon spindoctors om zich heen, voorbereide antwoorden probeerden te geven op de gestelde vragen. Dat is niet nieuw, maar nooit was het zo duidelijk zichtbaar als gisteren. Mark Rutte, hij ontroerde zowaar. Dat geforceerd daadkrachtige, en toch blijft hij de jongen die met natte haren in zijn pyjama er nog even bij mag zitten.

Nat washandje

Balkenende had opeens weer zijn hangende Donald Duck-lipje. Hij zat er, ondanks de trainingen, bij alsof hij met een nat washandje de kont van Bush voorzichtig moest wassen. Bos had de opdracht gekregen om dolblij te zijn met het verlies. Dat lukte slecht. Het slotdebat van gisterenavond bevat studiemateriaal voor jaren.

Alleen Wilders was er niet bij, maar die hoeft ook geen rol te spelen. Je wist waar die zat. In zijn bunker, alleen, met een overwinning in Almere op zak. Waar je dan blij mee kunt zijn.

© NU.nl/Nico Dijkshoorn

frankv

Bericht door frankv » 04 mar 2010, 17:12

Femke, daar wil je in de kibboets voor eeuwig sinaasappels mee plukken. Jij, in een stenen nederzetting, wachtend op het meisje waar je deze vakantie verliefd op bent geworden. Daar komt ze aanlopen met een mand vol natte zuidvruchten. Ze zwaait naar je. Je weet het zeker, Groen Links is jouw partij. Agnes Kant plukt geen sinaasappels, die schreeuwt in twee seconden een hele boom leeg. Hoef je alleen maar naast haar te gaan staan met een lege mand.
Stem Groen Links! :hosanna:

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 17:37

Of grijp de sinaasappels en maak je uit de voeten! :)

Hans

Bericht door Hans » 04 mar 2010, 17:47

Agnes Kant is opgestapt.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 04 mar 2010, 17:52

:popcorn: :D

Niels

Bericht door Niels » 04 mar 2010, 17:55

Ik vond Agnes Kant ook echt niet sterk in discussies/debatten. Te weinig rust, te fel en te overtuigd van haar gelijk.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 17:56

Je hebt gelijk http://nos.nl/artikel/141518-agnes-kant ... eider.html" onclick="window.open(this.href);return false; en nu?

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 18:04

PvdA verheugd over beperkt verlies. Tja..

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 18:05

En Wilders is trots om in de voetsporen van Pim Fortuyn te treden, ik mag het hopen van niet voor 'm...

Plaats reactie