


Maar verder een leuke auto voor een bepaalde doelgroep, dat zeker.
SteV6 schreef:Ik ben gisteren even gaan kijken. Het was gelukkig niet overdreven druk. Dus tijd genoeg om alles te bekijken.
Ook even een heel klein proefritje mogen maken in de Evora:
- Geluid buiten de auto teleurstellend, veel te stil
- Geluid in de auto perfect!
- Zitpostitie, ruimtegevoel en zicht naar voor dikke prima
- Zicht naar achteren matig, wel achteruitrijcamera en pdc
- Zeer directe neus bij stuurinput
- Helaas geen echt Lotusgevoel meer in het stuur door stuurbekrachtiging
- Remmen wekken veel vertrouwen
- Motor pakt vanaf onder de 1000rpm netjes op en trekt vooral bovenin erg makkelijk de begrenzer in
- Bak schakelt lekker soepel
- IRL zeer goed uitziende auto *)
- Interieurkwaliteit op Lotusniveau![]()
![]()
- zeer goede onderstelafstemming
*) Helaas waren beide demo's zwart metallic, waardoor enkele lijnen wegvallen in het zwart. Aan de andere kant, zwart staat de Evora goed.
Kortom een prachtige auto, echt een stap hoger qua comfort vergeleken met de overige Lotussen. Veel meer geschikt als enige auto. Maar of ik de Evora's zoals ze nu bij Van der Kooi staan ook echt € 104.000,- waard vind ...
(Basisprijs € 79.000,-)
Stephan
StephanGTRene schreef:Ik ben net weer thuis van Lochem, bij aankomst spotte ik Femme aldie was er ook net, en na een tijdje babbelen en kijken belde Ruben dat ie ook al in de buurt zat en toch kwam
dus het was best ff gezellig, getuige mijn verblijf van 13u tot 16u
![]()
weer mooi wat gezien, en even in de Evora gezeten (niet gereden) maar Femme heeft ff gereden, ik moet zeggen in het echt en met die kleur is het een mooi apparaat, en het zicht en zit is goed, echter pedalen staan wat naar binnen e.d.
Femme kan wellicht wat meer vertellen over het rijgedrag.
Rubens auto even bekeken, en die ziet er goed uitmooi ding, mooie kleurstelling enz...hij kwam alleen met de softtop das minder, ik vind de hardtop bij die auto erg mooi
![]()
veder was er iemand met een mooie 260 cup, en dat ding ziet er van binnen uit zoals ik een Lotus graag zie, vol alcantara en kaal carbon :banaan: ding weegt maar 830kg geloof ik, en 260pk...nu nog maar de eigenaar (een rally coureur?) vertelde dat hij er nog wat aan gaat doen300pk of iets meer....das nog mooier met driften e.d.
hij gebruikt hem goed wil er 40<>50K mee rijden zo begreep ik? op jaar basis....das veel.
Ruben en Femme wilden nog een toeristisch route nemen, ik ook maar dan een andere..zelfde als Vrijdag zonder bulten e.d....kom ik hun weer tegenechter het gekke was, mijn navigatie leide mij nu een heel andere route wel over wat bulten en veel rechte wegen behalve vanaf Markelo toen werd het weer beter.
Maar Vrijdag kwam ik in Rijssen uit een hele mooie bochten weg en smal, maar nu ging ik via Markelo/Enter![]()
damn...dus dat mooie eerste stuk niet gezien, had ik beter achter Femme en Ruben aan kunnen rijden
dat dorpje ben ik de vorige keer niet doorgeweest
zo zie je nog eens wat
![]()
afijn al met al een leuke dag, kwam nog 2 andere oud bekenden en car-nuts tegen daar, en 2 engelsen die men auto herkenden van PHdus ook een tijd mee gepraat, die 2 waren daar met een Caterham denk zelfde als Allen heeft althans zelfde motor e.d.
Dat was vast een lichtblauwe met een brede vent erinSteV6 schreef:veder was er iemand met een mooie 260 cup, en dat ding ziet er van binnen uit zoals ik een Lotus graag zie, vol alcantara en kaal carbon :banaan: ding weegt maar 830kg geloof ik, en 260pk...nu nog maar de eigenaar (een rally coureur?) vertelde dat hij er nog wat aan gaat doen300pk of iets meer....das nog mooier met driften e.d.
hij gebruikt hem goed wil er 40<>50K mee rijden zo begreep ik? op jaar basis....das veel.
Inderdaad, ik zag 'm er niet voor aan :oMacboy schreef:Dat was vast een lichtblauwe met een brede vent erinSteV6 schreef:veder was er iemand met een mooie 260 cup, en dat ding ziet er van binnen uit zoals ik een Lotus graag zie, vol alcantara en kaal carbon :banaan: ding weegt maar 830kg geloof ik, en 260pk...nu nog maar de eigenaar (een rally coureur?) vertelde dat hij er nog wat aan gaat doen300pk of iets meer....das nog mooier met driften e.d.
hij gebruikt hem goed wil er 40<>50K mee rijden zo begreep ik? op jaar basis....das veel.
Ding weegt wel iets meer volgens de fabrieksopgaaf, meen 890kg. Maar goed, blijft een dikke bak. De kleur is alleen niet mijn ding.Ruben schreef:Inderdaad, ik zag 'm er niet voor aan :oMacboy schreef:Dat was vast een lichtblauwe met een brede vent erinSteV6 schreef:veder was er iemand met een mooie 260 cup, en dat ding ziet er van binnen uit zoals ik een Lotus graag zie, vol alcantara en kaal carbon :banaan: ding weegt maar 830kg geloof ik, en 260pk...nu nog maar de eigenaar (een rally coureur?) vertelde dat hij er nog wat aan gaat doen300pk of iets meer....das nog mooier met driften e.d.
hij gebruikt hem goed wil er 40<>50K mee rijden zo begreep ik? op jaar basis....das veel.
Lotus zeigt Karbon-Studie des Evora in Genf
Leichtbau und Lotus gehören zusammen wie England und die Monarchie. In Genf zeigen die Briten eine Leichtbau-Version des Evora. Dach, Diffusor, Frontsplitter und Teile des Innenraums bestehen aus Karbon.
Wow! dat is nogal een fors verschil!Hans R schreef:Leuk weetje.. de Evora is bij Beek auto Racing op de rollenbank geweest.
Hij heeft 320pk 8) ipv 280 dus Lotus is erg bescheiden..
Daarom is die nog zo snel..
hm...Lotus sjoemelt positief...maar eigenlijk ook weer niet want je kan der nu niet makkelijk 40pk bij doen bijwijze van zoals zij die 40pk erbij stopten vanwege het gewicht denk ik...Fietsbel schreef:Wow! dat is nogal een fors verschil!Hans R schreef:Leuk weetje.. de Evora is bij Beek auto Racing op de rollenbank geweest.
Hij heeft 320pk 8) ipv 280 dus Lotus is erg bescheiden..
Daarom is die nog zo snel..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten