Geperforeerde + geventileerde schijven M5
- Jelmer850i
Geperforeerde + geventileerde schijven M5
Ik heb nieuwe remmen nodig op mijn E39 M5 (1999).
Heeft iemand tips? Ik zoek eigenlijk geperforeerde + geventileerde remmen.
Waar kan ik dezen halen, en wat kunnen jullie adviseren? en wat voor blokken moeten erbij?
Qua prijs moet het in de buurt zitten van de OEM schijven, goedkoper mag natuurlijk altijd.
Waar kan ik dezen halen, en wat kunnen jullie adviseren? en wat voor blokken moeten erbij?
Qua prijs moet het in de buurt zitten van de OEM schijven, goedkoper mag natuurlijk altijd.
- RJay
Re: Geperforeerde + geventileerde schijven M5
Goedkoper dan oem zou ik zowiezo al niet doen
Zoek 's op wat een Tarox G88 kost voor jouw auto? Blokken dan hawk hp+ oid.

Zoek 's op wat een Tarox G88 kost voor jouw auto? Blokken dan hawk hp+ oid.
- Downforce Hans
Een auto die bijna 300 gaat en dan het liefst zo goedkoop mogelijke schijven............ :hmmmJelmer850i schreef:Ik heb nieuwe remmen nodig op mijn E39 M5 (1999).
Misschien dat het niet voor jou opgaat, maar soms begrijp ik mensen niet.
Een installatie van duizenden euro`s of een compressor of turbo dat mag alles kosten maar een beetje geld aan remmen besteden dat is vaak te veel.
-
+1Downforce Hans schreef:Een auto die bijna 300 gaat en dan het liefst zo goedkoop mogelijke schijven............ :hmmmJelmer850i schreef:Ik heb nieuwe remmen nodig op mijn E39 M5 (1999).
Misschien dat het niet voor jou opgaat, maar soms begrijp ik mensen niet.
Een installatie van duizenden euro`s of een compressor of turbo dat mag alles kosten maar een beetje geld aan remmen besteden dat is vaak te veel.
De standaard schijf van die auto is een zwevende schijf, en dus idd niet heel goedkoop. Ook niet heel slecht, wellicht wat onder-bemeten gezien de lichtere en minder krachtige e34 M5 6-bak vrijwel dezelfde schijfmaat gebruikte. Een Tarox G88 hiervoor in de plaats zetten is geen upgrade, maar een downgrade. Je kunt er wellicht een Hawk HPS o.i.d. in stoppen om qua blokken wat langer mee te gaan, maar anders is je enige optie gewoon wat BMW destijds al had moeten doen. Een beter systeem monteren. Qua vervangings-schijf is er niks beters, gezien de standaard schijf al een alu hart gebruikt.
- Jelmer850i
ik zag toch nergens dat het goedkoper moet?
Zie de oem remmen zijn bijvoorbeeld 400 euro per stuk, als de geperf. remmen 800 kosten ga ik voor oem...
Gaat me puur om die gaatjes, vindt het wel cool staan.
Anders gewoon oem...
Er wordt echt niet op onderhoud/onderdelen bezuinigd...
Maar als er een fabrikant is die goeie remmen maakt met betere prestanties dan oem en die kosten 50 euro minder, waarom niet?
Het moet gewoon goed, punt.
Zie de oem remmen zijn bijvoorbeeld 400 euro per stuk, als de geperf. remmen 800 kosten ga ik voor oem...
Gaat me puur om die gaatjes, vindt het wel cool staan.
Anders gewoon oem...
Er wordt echt niet op onderhoud/onderdelen bezuinigd...
Maar als er een fabrikant is die goeie remmen maakt met betere prestanties dan oem en die kosten 50 euro minder, waarom niet?
Het moet gewoon goed, punt.
Zwevende schijven, reken op minimaal 1000 euro per set als het bv in 18 inch moet passen.
Alcon
AP
Brembo
Alcon
AP
Brembo
- FreudeamFahren
Dit schijnt een goed (want ook tweedelig) aftermarket alternatief te zijn:
*klik* ATE compound remschijven op Duitse Ebay voor € 400
Dat zijn geen zwevende schijven zo te zien.FreudeamFahren schreef:Dit schijnt een goed (want ook tweedelig) aftermarket alternatief te zijn:
- FreudeamFahren
Foto is een voorbeeld foto. Navraag bij de leverancier levert een linkje naar de ATE site met daarop deze info.
Rennfahrer wissen es längst: Schnell beschleunigen allein reicht nicht. Sondern die Verzögerung ist mindestens genau so wichtig. Deshalb erweitert ATE das Portfolio jetzt um eine Reihe zweiteiliger Bremsscheiben für besonders sportliche Fahrzeuge.
BMW M3 und M5, Porsche Turbo, Audi TT, VW Golf R32 – nur wenige Fahrzeuge sind in ihrem Segment so dominant wie diese Spitzensportler aus München, Stuttgart, Ingolstadt und Wolfsburg. Entsprechend hoch sind auch die Anforderungen an das Bremssystem. ATE hat diese Hürde genommen und erweitert sein Produktprogramm deshalb jetzt um sechs neue Bremsscheiben, die zweiteilig ausgeführt sind und damit deutliche Vorteile bieten: Weil der Trägertopf aus Aluminium gefertigt ist, sinkt das Gewicht der Bremsscheibe, was zu einem verbesserten Handling des Fahrzeugs führt.
Angeboten werden die optisch leicht differenzierten Bremsscheiben für folgende Modelle:
Audi TT Roadster und Coupé
BMW Z3 M und M3 der Baureihe E36
BMW M3 (E46)
BMW M5 (E39)
BMW Z4 M
Porsche 911 Turbo 4, GT2
VW Golf R32
Alle neuen ATE Bremsscheiben wurden vom TÜV Nord geprüft und freigegeben und werden selbstverständlich mit einer Allgemeinen Betriebserlaubnis ausgeliefert.
Ok, alleen denk ik niet dat ze dan ook 400 zijn, dat kan bijna niet.