Waar blijft de Opel Astra in ons straatbeeld ?
- Macboy
Waar blijft de Opel Astra in ons straatbeeld ?
Vanmorgen hoorde ik een commercial over de leaseprijs van de Opel Astra en ik dacht opeens: verrek, waar is die auto ? Waarom zie ik de auto niet op de weg ?
Ik weet dat veel nieuwe auto's een doorlooptijd hebben voordat je ze regelmatig op de weg ziet, bekendste voorbeeld was de Golf V die de eerste maanden amper op de weg werd gezien, maar daarna niet uit het straatbeeld was verdwenen. Januari echter komen nieuwe (lease) auto's op kenteken en het is nu alweer maart.
Kortom: wat is er aan de hand ?
Naar mijn idee is het volgende gewoon aan de hand: niemand wil een Duitse auto rijden die lijkt op een Koreaanse auto uit de jaren negentig.
Wat denken jullie ?
Ik weet dat veel nieuwe auto's een doorlooptijd hebben voordat je ze regelmatig op de weg ziet, bekendste voorbeeld was de Golf V die de eerste maanden amper op de weg werd gezien, maar daarna niet uit het straatbeeld was verdwenen. Januari echter komen nieuwe (lease) auto's op kenteken en het is nu alweer maart.
Kortom: wat is er aan de hand ?
Naar mijn idee is het volgende gewoon aan de hand: niemand wil een Duitse auto rijden die lijkt op een Koreaanse auto uit de jaren negentig.
Wat denken jullie ?
- RutgerK
Re: Waar blijft de Opel Astra in ons straatbeeld ?
Ik zie we weleens rijden maar vaak 'achteraf'. Dan bleek het toch geen Leon.
- Joh@n
Ik gok op levertijd en slechte beschikbaarheid. Heb nog geen dealer gevonden die de 1.4T 140pk heeft staan die ik wel eens zou willen rijden als opvolger van de Leon. Gek genoeg heb ik er van het weekend in Duitsland zelf ook amper gezien, dus ergens is er nog iets niet in orde.
- Snipe
Ik zie op opel.nl dat de afneembare trekhaak een van de populairste opties voor de Astra is, na het Executive-pakket, ruimtebesparend reservewiel en elektrisch inklapbare spiegels.
Dat ruimtebesparende wiel zal wel zijn om plek voor de lpg-tank te maken.
In de autoverkopen van januari staat de Astra op de 12e plek, vlak voor de Insignia die ik overigens ook nooit zie.
Dat ruimtebesparende wiel zal wel zijn om plek voor de lpg-tank te maken.
In de autoverkopen van januari staat de Astra op de 12e plek, vlak voor de Insignia die ik overigens ook nooit zie.
- Michel P
In hoevere hebben ze last van het ontbreken van vertrouwen door alle perikelen binnen GM?
Michel
Michel
- duifjes.com
Insignia zie ik erg veel rijden....Astra...nee alleen die van Joost af en toe....
- JP
De 1.4turbo icm affabriek 19inch hebben typegoedkeuringsproblemen..
als je dit zo besteld hebt, staat je nwe Astra tot nader orders wat doelloos bij je dealer.
foutje van Opel.
als je dit zo besteld hebt, staat je nwe Astra tot nader orders wat doelloos bij je dealer.
foutje van Opel.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Hier (Groningen) zijn ze toch al zeer regelmatig te zien!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Staat hier wel 1 in de buurt, dacht ook eerst dat het een Leon was. Verder zie ik ze idd nooit net zoals de Insignia. Opelrijders zijn toch behoudend? Vandaar dat ze de verandering van Vectra naar Insignia en Astra (model weetikveel) naar Astra opvolger (nog) niet kunnen verwerken. En bv een Golf is bij de 1e aanblik een Golf, daarbij laat ik in het midden of dat een voordeel is
Maar je hebt niet meteen het gevoel hopeloos achter te lopen, qua model, iet wat je bij de Astra misschien wel hebt?

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik heb de nieuwe astra nog maar 1x gezien, insignia zie ik regelmatig (maar m'n broer overweegt er 1 dus mogelijk dat ik er daardoor wat meer op let). '
Golf 6 zie ik ook bijna niet trouwens, is toch al weer anderhalf jaar op de markt.
Golf 6 zie ik ook bijna niet trouwens, is toch al weer anderhalf jaar op de markt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Die golf6 zie ik dan weer wel vaker.
- ADV
van rijschool oosterpoort zeker?Jurjen schreef:Hier (Groningen) zijn ze toch al zeer regelmatig te zien!
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Onder andere, zie ze ook regelatig gewoon in wijken geparkeerd staan.ArjandeV schreef:van rijschool oosterpoort zeker?Jurjen schreef:Hier (Groningen) zijn ze toch al zeer regelmatig te zien!
- Stéphane
Ik zie ze ook (nog) niet zo veel. Misschien ook omdat Renault en VW veel meer pakken tegenwoordig en dat je daar wel mee kunt komen aanzetten, in tegenstelling tot wat men roept over een Astra. Ze hadden gewoon een nieuwe naam moeten bedenken voor die auto om van het imago af te komen.
Zelf bedacht ik me vorige week trouwens dat ik nog geen enkele Laguna Coupé heb zien rijden.
Zelf bedacht ik me vorige week trouwens dat ik nog geen enkele Laguna Coupé heb zien rijden.
- Joh@n
Achtergrond?JP schreef:De 1.4turbo icm affabriek 19inch hebben typegoedkeuringsproblemen..
foutje van Opel.
Edit: al gevonden : http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4 ... sg-4299087" onclick="window.open(this.href);return false;
ok. even wat vervelend nieuws voor de Astra 1.4Turbo met 19" inch kopers... Opel Duitsland is 'vergeten' een europese typegoedkeuring aan te vragen met als gevolg dat er voor die Auto's met 19" en 1.4T geen kenteken komt. Mijn auto is inmiddels 1 week binnen en ook meteen het kenteken aangevraagd, maar bij de importeur zijn ze met stomheid geslagen. Ze werken aan een oplossing, maar of deze er komt...
Inmiddels is de productie van de 1.4T met 19" stil gelegd en gaat deze pas vanaf week 17 verder (MEI) Dan zou de europese typegoedkeuring er moeten zijn.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt, de 1e berichten waren dat ik pas in mei kan rijden na 5 maanden al gewacht te hebben.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Zowieso, 19 inch
op een normale hatchback.

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ik wel. Heel raar, in een eerste snelle oogopslag moest ik wel even kijken of het geen AMV8 of DB9 wasStéphane schreef:Zelf bedacht ik me vorige week trouwens dat ik nog geen enkele Laguna Coupé heb zien rijden.

-
Heb die Laguna's een paar keer gezien. Op de foto's leek het ok, maar toen ik ze in het echt tegen kwam... De verhoudingen zijn compleet zoek. 

- Joh@n
Op een Sport met het intropakket is het standaard...G Kolkman schreef:Zowieso, 19 inchop een normale hatchback.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Insignia zie ik erg vaak rijden en zie ook vaak genoeg best goed uitziende uitvoeringen voorbij komen.
Nieuwe Astra heb ik nog niet heel veel gezien, maar wellicht hebben ze leveringsproblemen. M'n oom en tante hebben eind vorig jaar een nieuwe besteld en die zou in januari geleverd worden en ze hebben hem nu nog niet.
Nieuwe Astra heb ik nog niet heel veel gezien, maar wellicht hebben ze leveringsproblemen. M'n oom en tante hebben eind vorig jaar een nieuwe besteld en die zou in januari geleverd worden en ze hebben hem nu nog niet.
- stefan740
Verrek er is inderdaad een nieuwe Astra. Ik moest ff googlen 

- daNpy
Ik hoorde de reclame ook vanmorgen.
Vind het een beetje duur voor zo'n hok, maar ik ben dan ook geen lease rijder
Vind het een beetje duur voor zo'n hok, maar ik ben dan ook geen lease rijder

Een slopel is gratis nog te duur
Elke GM auto trouwens

Elke GM auto trouwens

-
Luco schreef:Een slopel is gratis nog te duur![]()
Elke GM auto trouwens
Arme Ghans...
- Laurens
Kwam er vanmiddag toevallig 1 tegen hier in Nieuwerkerk, was zo te zien een demo auto was voor mij de eerste...