Kwaliteit sportieve modellen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kwaliteit sportieve modellen.
Wat ik me afvroeg, zijn de sportieve auto's/uitvoeringen beter van kwaliteit dan de standaard modellen? neem bv een A4 2.0 en een RS4 (vul ieder merk in). die laatste zal veel meer op zijn donder krijgen. is die kwalitatief ook beter? zo niet dan kun je toch stellen dat ie dan minder van kwaliteit is? omdat er veel meer sprake zal zijn van extreme slijtage of is dit te simpel gedacht?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Of mijn M3 vergeleken met de 325i touring, daarbij heb ik ook niet echt het idee dat de M3 beter van kwaliteit is. die overigens prima is. maar de M3 is wel veel 'techniek belastender' te rijden door de extra performance en vermogen. Waardoor de kwaliteit onder druk staat. Tenminste dat denk ik dan.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Volgens mij wordt er wel enigsinds rekening mee gehouden.
Denk aan stevigere draagarmen en stabilisator stangen en nog wat van dat. Maar of b.v. het dashboard of stoelen beter van kwaliteit zijn denk ik niet. Qua gebruikte materialen denk ik dat de topmodellen wel een aantal onderdelen tot zich krijgen die van een hoger niveau liggen dan de normale versies. Je moet dan met name denken aan onderstel/ophanging/aandrijflijn en motor. Qua in- en exterieur zal het weinig uitmaken.
Denk aan stevigere draagarmen en stabilisator stangen en nog wat van dat. Maar of b.v. het dashboard of stoelen beter van kwaliteit zijn denk ik niet. Qua gebruikte materialen denk ik dat de topmodellen wel een aantal onderdelen tot zich krijgen die van een hoger niveau liggen dan de normale versies. Je moet dan met name denken aan onderstel/ophanging/aandrijflijn en motor. Qua in- en exterieur zal het weinig uitmaken.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Ik denk dat de draagarmen gewoon hetzelfde zijn, maar voor de rest kan ik mij wel vinden in het antwoord van Erik.ErikKramer schreef:Volgens mij wordt er wel enigsinds rekening mee gehouden.
Denk aan stevigere draagarmen en stabilisator stangen en nog wat van dat. Maar of b.v. het dashboard of stoelen beter van kwaliteit zijn denk ik niet. Qua gebruikte materialen denk ik dat de topmodellen wel een aantal onderdelen tot zich krijgen die van een hoger niveau liggen dan de normale versies. Je moet dan met name denken aan onderstel/ophanging/aandrijflijn en motor. Qua in- en exterieur zal het weinig uitmaken.
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Verschil bij bijvoorbeeld een WRX en een WRX STI is redelijk groot, is ook af te zien aan de prijs trouwens.
Brembo's rondom, betere diffs, een veel sterkere versnellingsbak (kan zeker 500 pk verdragen en nog meer koppel), ander onderstel, grotere turbo en intercooler, verschillen in het interieur, een semi closed deck blok ipv open deck (sterker dus) etc. De meerprijs zie je er niet aan af, dat zit allemaal onder de kap of onder de auto. De Brembo's alleen kosten al een 2K gok ik, de bak een 5K en ga zo maar door.
Een STI is gewoon beter bestand tegen extreme tuning 8) Nou heb ik dit wel even gebaseerd op de verschillen tussen de WRX en STI van MY03.
De MY06 STI heeft ook DCCD extra tov de WRX, een variabel en instelbaar diff, kun je lekker dwars mee.
Dus ja, bij Subaru vind ik dat men er wel rekening mee houdt, maar je moet er dan ook best goed voor schokken.
Brembo's rondom, betere diffs, een veel sterkere versnellingsbak (kan zeker 500 pk verdragen en nog meer koppel), ander onderstel, grotere turbo en intercooler, verschillen in het interieur, een semi closed deck blok ipv open deck (sterker dus) etc. De meerprijs zie je er niet aan af, dat zit allemaal onder de kap of onder de auto. De Brembo's alleen kosten al een 2K gok ik, de bak een 5K en ga zo maar door.
Een STI is gewoon beter bestand tegen extreme tuning 8) Nou heb ik dit wel even gebaseerd op de verschillen tussen de WRX en STI van MY03.
De MY06 STI heeft ook DCCD extra tov de WRX, een variabel en instelbaar diff, kun je lekker dwars mee.
Dus ja, bij Subaru vind ik dat men er wel rekening mee houdt, maar je moet er dan ook best goed voor schokken.
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Google [Bot] en 6 gasten