Audi R8 V10
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Of die R8 in dat filmpje de V8 is en dan wel standaard bestaat enige twijfel.
Zeker als je dit filmpje bekijkt dan zit dik 300 er echt niet in :
http://nl.youtube.com/watch?v=FWDaHyLlk0k
Misschien met een optimistische teller
Zeker als je dit filmpje bekijkt dan zit dik 300 er echt niet in :
http://nl.youtube.com/watch?v=FWDaHyLlk0k
Misschien met een optimistische teller

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Het is wel de V8 volgens mij aan het geluid te horen. Het verschil is aanzienlijk idd. De wijze waarop ze op hoge snelheden nog doorhameren is echt een wereld van verschil 
Overigens zou 322km/h met 420pk en een goede stroomlijn moeten lukken. Een kleine 300km/h op de teller is dan wel teleurstellend te noemen.

Overigens zou 322km/h met 420pk en een goede stroomlijn moeten lukken. Een kleine 300km/h op de teller is dan wel teleurstellend te noemen.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Het ''teleurstellende'' filmpje kan ook het gevolg zijn van dat deze V8 niet altijd de 420 pk haalt die ze opgeven;ipv 420 was het vaak zo'n 370 pk en dat komt wel overeen met zo'n 280/285 geijkte km/u en zo'n 300 op de teller.
Bovendien is een 1 richting meting van topsnelheid sowieso onzin;er moeten 2 metingen verricht worden in tegenovergestelde richting,gelijk achter elkaar en het gemiddelde daarvan nemen;pas dan heb je ook windinvloed en de invloed van mogelijk vals plat ''recht getrokken''.
Zo worden alle officieele topsnelheden getest.
Bovendien is een 1 richting meting van topsnelheid sowieso onzin;er moeten 2 metingen verricht worden in tegenovergestelde richting,gelijk achter elkaar en het gemiddelde daarvan nemen;pas dan heb je ook windinvloed en de invloed van mogelijk vals plat ''recht getrokken''.
Zo worden alle officieele topsnelheden getest.
Laatst gewijzigd door Pascal op 13 jan 2008, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Er wordt steeds 1 ding over het hoofd gezien. Heel veel mensen die een Lambo of Ferrari kunnen betalen, vinden die dingen gewoon te puur, te lawaaierig, te spartaans. Een R8 heeft snelheid en handling, maar toch de kwaliteit, en rust van een GT. Een totaal nieuw type sportwagen met middenmotor. Hij zou alleen als full options ca. 150.000 moeten kosten, dus ik heb het er niet voor over. De F430 is mij bijvoorbeeld te veel race auto en zou hem nog niet gratis willen hebben. Als de R8 licht van kleur is met donkere side blades vind ik hem wel geslaagd. Ik heb het idee dat Habib er ook zo over denkt?
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ja ik ken de geruchten maar de "teleurstellende" R8 haalt "slechts" een goede 290km/h op de teller. Oftewel de M3 van Erik met 321pk gaat nog harderPascal schreef:Het ''teleurstellende'' filmpje kan ook het gevolg zijn van dat deze V8 niet altijd de 420 pk haalt die ze opgeven;ipv 420 was het vaak zo'n 370 pk en dat komt wel overeen met zo'n 280/285 geijkte km/u en zo'n 300 op de teller.

Het lijkt me verder heeeel erg sterk als een andere chip voor een dergelijk resultaat zorgt. Audi heeft dan het motormanagement echt niet voor elkaar

@M: persoonlijk vind ik het een super kar 8) en hij vult idd. een gat tussen hardcore en GT.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Abt R8 GT R V10
Abt R8 GT R: geradicaliseerde Audi R8 V10 (autoweek)






Abt is er in geslaagd de R8 V10 100 kilo lichter te maken, tel daarbij op het hogere vermogen van 620 pk en je hebt een zeer extreme machine: de Abt R8 GT R
Abt vervangt de motorkap, voor en achter skirts en de beweegbare achterspoiler door exemplaren die van koolstofvezel zijn gemaakt. Uit de racerij afkomstig zijn ook de zijruitjes van het materiaal Makrolon. De Abt R8 GT R weegt er 100 kilo minder door dan een R8 V10. Diens motor wordt opgevoerd van 525 pk naar 620 pk. Daarmee knalt de Abt R8 GT R in 3,2 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid ligt op 325 km/h. Van 0 naar 200 kan in 9,9 seonden. Abt voorziet de R8 GT R, die in een oplage van 25 exemplaren leverbaar wordt, van een in hoogte verstelbaar onderstel.
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: Audi R8 V10
Zoals zo vaak bij dit soort dingen kan ik de techniek bewonderen maar het uiterlijk? Wat is dat ding on-ge-loof-lijk lelijk. 

- Knot
- Berichten: 40171
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi R8 V10
Het zou idd fijn zijn als ze de technische snufjes onder de standaard body hadden aangebracht...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 12 gasten