Golf III TDI slaat niet aan, accu stuk ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Joy

Golf III TDI slaat niet aan, accu stuk ?

Bericht door Joy » 24 dec 2006, 19:05

Een maatje heeft een Golf TDI die sinds een week of 3 niet start. Vandaag even gekeken en accu was de hoofdverdachte. Mijn auto erbij gezet en op mijn accu proberen te starten. Maar dat gaf geen resultaat. Zo gauw de sleutel in stand 3 komt gaan alle lampjes op het dash uit en hoor ik nog net de startmotor kreunen. De 1e keer kwam er een aardige vonk vanaf bij de - pool van de Golf. Mijn auto (op 3500 toeren gehouden) had er ook aardig moeite mee want toerental zakte flink in. Zal wel komen door de benzine versus diesel dynamo die dan eigenlijk nodig is.
Is het nu zo dat een accu die echt kapot is dmv startkabels ook niks doet ? Want dan is het een simpele reparatie door er een andere accu in te zetten.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 dec 2006, 19:50

Kan heel goed.

Een diesel trekt heel veel amperes bij starten en heeft ook een veel zwaardere accu nodig.

Mijn M3 heb ik een keer hetzelfde mee gehad, accu leeg. Nissan micra met startkabels, niks, ook alle lampjes uit enz. Toyota Avensis zelfde verhaal. Accu paar uur op de lader gehad, weer niks. Daarna weer die toyota er aan samen met die accu er in en hij sloeg net aan.

Mijn E30 had ook zoiets, lichtere accu er in maar als de lichten aan stonden had je al te kort power om te starten :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 dec 2006, 20:51

Om een dieseltje over te starten heb je allereerst al een paar goede startkabels nodig dus niet van die Aldi dingen oid. Als jouw auto qua specificaties wat betreft accu/dynamo niet in de buurt komt van de TDI dan kun je het ook wel vergeten. Ik had een nieuwe accu gekocht want de huidige overleeft de eerste de beste nachtvorst nog niet waarschijnlijk en veel kan het nooit zijn bij een Golf 3 TDI :D

Plaats reactie