
Korte historie:
Aangeschaft in februari 2005, keihard, aardig in de lak en met de GLS velgen. Import uit Duitsland, verder niet veel bekend. Bodem is mooi zwart en leek wel nieuw, maar niet te herkennen als zijnde gerestaureerd. Sowieso was de carroserie niet gerestaureerd met hier en daar zijn gebruikersspoor en bijwerkplekje.
In de loop der jaren o.a:
- andere console gemaakt met radio/CD speler en 4 metertjes
- V340 carburateur ombouw met handgemaakte uitlaat en K&N filter
- op de rollenbank 59pk gemeten (origineel 57)
- Koni dempers rondom (zeldzaam)
- diverse rondes Nordschleife
- Midland circuit (AutoFans meetings)
- B14.4e 1400cc motor ingebouwd, vermogen boven 70pk.
- fietscomputer voor rally doeleinden (tripmaster/afstanden meten)
- Auto-vakantie in Italië in 2008
- het nodige onderhoud
Vorig jaar:
- Nieuwe banden, Dunlop SP Sport 200's in 175/70/13.
- Uitlaat opgeblazen, nieuwe uitlaat
- PiperCross luchtfilter ivm ontevredenheid K&N
- Ferodo remblokken
Tijd voor plaatjes!!
Net aangeschaft:
Engine bay:
Kapotte uitlaat:
Mooie op Midland:
Nürburgring:
Vandaag ook weer even geklust, afgelopen week nieuwe remklauwen en Goodridge RVS remslangen gekocht en die moesten natuurlijk gemonteerd worden.
Voorzijde:
Achter:
27 of 28 februari is er met de DAFClub een slipcursus bij Rob Slotemakers, met daarna de mogelijkheid zelf nog even te [s]driften[/s] slippen met je eigen DAF 8-)
Ook zal hij dit jaar weer een aantal maal bij de Ring te zien zijn

Fotoboek
To-do lijstje:
- kleppen stellen
- vario stellen
- console weer even los, netjes maken, diode solderen en bedrading aanleggen voor:
- als het even mee zit (chromen) verstralers voor onder de bumpers, hebben we bij de rallies namelijk wel nodig
