The end of TVR- killed by russians

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel

The end of TVR- killed by russians

Bericht door Rebel » 23 dec 2006, 19:42

After months of speculation & lies, it's all fallen through in Blackpool, and the end is now finally here.

As of 5pm tonight the receivers are in at TVR (Blackpool Automotive). The land at Bristol Avenue which the factory sits on has been valued on behalf of the receivers, and new locks have now been put on the premises.

A sad sad day IMO and a tragic end for the company, ripped apart by one greedy stupid Russian. Some of the most draw dropping cars came from TVR, and I feel privileged to have owned one and been part of it. With new legislations etc I doubt we shall see the likes of such cars again.

Weet iemand meer hierover?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 dec 2006, 19:49

Beetje kortzichtig om die Rus compleet de schuld te geven. OK, heeft eea. behoorlijk onderschat en er een puinzooi van gemaakt maar zonder die Russische centen waren ze ook allang RIP geweest, daar bij TVR.

Stevenflappy

Bericht door Stevenflappy » 24 dec 2006, 04:07

Erg jammer dat zo'n bijzondere autofabrikant dit moet gebeuren :cry:

Tom

Bericht door Tom » 24 dec 2006, 14:46

Inderdaad jammer :(

Ik heb het niet zo gevolgd maar hoezo zou het die rus z'n schuld zijn? Wat ik begrepen heb heeft ie juist goede dingen gedaan voor het merk. Volgens mij was hij redelijk zakelijk en wilde bovendien de kwaliteit verbeteren zodat er meer verkocht kon worden. Als ik Jeremy Clarksson zie denk ik eerder dat het probleem bij die engelsen ligt, die veel te trots zijn op hun land en geen TVR's meer kochten omdat het van een rus zou zijn ofzo.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 dec 2006, 15:02

Het was toch al meuk, maar wel prachtige indrukwekkende meuk. Groots respect voor Peter Wheeler(ex baas TVR). Heb altijd een zwak voor de Griffith 500 en Cerbera gehad. De nieuwe lichting Tuscans,Tamoras en T350C zijn qua specs prima, qua kwaliteit minder(understatement) Sprak op de NS een Engelsman van mijn leeftijd met zo'n nieuwe Tuscan(400pk 1100kg?) die volgens hem wel 190mph kan maar hij 't bij 150mph voor gezien hield ivm het klapperen van de motorkap en hij 't idee had dat ie er elk moment af kon vliegen(die motorkap). Hij stond naast een GT3 996 geparkeerd en ik zei dat die GT3 toch wel de betere auto was(met glimlach) Hij antwoordde met een grijns dat dat NATUURLIJK niet zo kon zijn, TVR is king, zegmaar :D

Heb er wel eens over gedagdroomd een TVR....prachtig. Ik denk da'k na 1 week door de kwaliteitsellende jankend 't ding terugbreng, vandaar de angst ook voor die Italiaanse meuk. :P

Met GTR2 rijd ik geregeld met de TVR Tuscan 400R, niet bang dat de boel kapot kan/driftbaar en koppel onderin tov de 360GTC en GT3 RSR.

Stevenflappy

Bericht door Stevenflappy » 24 dec 2006, 15:58

Vind een TVR wel veel meer auto als die Italiaanse rommel, veel meer emotie en gevoel... Die ellende neem ik graag op de koop toe bij TVR 8) :twisted:

Dexter

Bericht door Dexter » 25 dec 2006, 10:03

Als passend afscheid drie plaatjes van een TVR Tuscan die ik heb geschoten voor Top Gear magazine in 2005:

[img:1600:1200]http://www.creativephotoart.nl/tuscan.jpg[/img]

[img:1600:1024]http://www.creativephotoart.nl/tuscan_front.jpg[/img]

[img:1600:1024]http://www.creativephotoart.nl/tuscan_gies.jpg[/img]

Maik

Bericht door Maik » 25 dec 2006, 15:53

8)

Mooie plaatjes :idea:

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 25 dec 2006, 21:35

Triest dat TVR op zo'n manier ter ziele gaat. :twisted:

Macboy

Bericht door Macboy » 25 dec 2006, 21:42

Mooie foto's man !!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 dec 2006, 11:16

In de Carros stond een test tussen TVR en Noble. De TVR leek een kwart van zijn pk's te zijn kwijtgeraakt.

Nu had ik veel storingen en klachten over TVR gehoord, maar dat nog nooit. Meestal zijn het rammeltjes, kraakjes, electronica.

Maar goed, wel zonde dat zo'n merk niet 'rustig' kan overleven. Zolang je die auto's niet afzet in heel Europa met normale dealer bedrijven e.d. dan heb je echt amper bestaansrecht lijkt mij, zeker met al die auto's die tegenwoordig op de markt zijn.

RVV

Bericht door RVV » 03 jan 2007, 13:03

TVR staat te koop:

---------------------------

Het blijft maar rommelen rond TVR. Na maanden van wilde plannen van de Russische eigenaar blijkt de grootste onafhankelijke Engelse sportwagenfabrikant nu te koop te staan.

Vorige week vroeg TVR uitstel van betaling aan. Het bedrijf gaf aan dat het geen fondsen had om de salarissen van de werknemers te betalen. Vanaf dat moment staat het bedrijf onder curatele en wordt er een koper gezocht voor de noodlijdende sportwagenfabrikant.
Vandaag komen de curatoren bijeen om de verdere gang van zaken te bespreken. Ze hebben verklaard er vertrouwen in te hebben dat TVR dit jaar een nieuwe eigenaar vindt.
De toekomst van het Engelse sportwagenmerk is al maanden onzeker. Nadat plannen voor een verhuizing binnen Engeland spaak liepen, kondigde de 26-jarige eigenaar Nikolai Smolenski aan dat de productie naar Italië verplaatst zou worden. Het personeel kwam op straat te staan, wat tot felle protesten leidde. Uit solidariteit met het personeel trok er een stoet TVR-eigenaars naar Downing Street om een petitie aan te bieden.

====

bron autoweek

Plaats reactie