Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Maus335i » 19 feb 2010, 18:36

EG schreef:
Elise schreef:
EG schreef:Iemand die vind dat een bepaalde bevolkingsgroep die een bepaalde religie aanhangt moet vertrekken krijgt van mij 0,0 respect en zal het ook nooit krijgen ook nog.
Tenzij .....die bepaalde bevolkingsgroep het vertikt om enig respect en begrip tonen en zich weigert zich aan te passen en te schikken naar de geldende normen en waarden.
Iets met varkens enzo....
Maus ik zie liever dit soort generaliseren niet
Ben ik met je eens, maar van generaliseren was amper sprake totdat jij er mee ging bemoeien en meteen de manier waaróp. Nergens voor nodig. In het begin hebben we het over niets anders gehad dan tuig, probleemjongeren enz. van autochtoon tot allochtoon, waarin geen enkele "groep" als enige dader of relschopper aangewezen werd. Dat jij je zo aangebrand voelt snap ik niet...

Waar iedereen zich schuldig aan maakt, zonder uitzondering is wat ik maar noem "systeemdenken". Dat doet reljeugd van allochtone afkomst die mensen voor racist uitmaken zodra ze aangesproken worden op wangedrag, dat doe jij door Wilders (en zijn stemmers) in 1 hokje te plaatsen en dat doe ik door het over "turken en marrokkanen" te hebben terwijl ik alleen die relschoppers bedoel.

In the end denk ik dat we het juist allemaal met elkaar eens zijn. Dat tuig, die lastpakken (zonder uitzondering allochtoon of autochtoon) moeten aangepakt worden en NIET geaaid worden of beloond worden voor goed gedrag. Feitelijk gezien is wederom onze overheid debet aan het verhitten van het integratiedebat en deze discussie. Dat begint zoals ik net als voorbeeld gaf met relschoppers belonen voor goed gedrag (terwijl dit normaal zou moeten zijn), het niet voldoende straffen van jeugd dat zich buitensporig gedraagt, maar ook bijvoorbeeld moskeeën plaatsen in buurten waar de plaatselijke bevolking FEL op tegen is. Want laten we eerlijk zijn, hoe achterlijk kan je als gemeente zijn door een willekeurig gebouw, of dat nou een moskee, gevangenis, TBS kliniek of asielzoekerscentrum is, toch te plaatsen terwijl de mensen die er omheen wonen zich er tegen verzetten. Tenslotte sluiten we verdomme een circuit als de buurt ook maar even klaagt, maar dit soort zaken mogen wel???

Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat een moskee of gevangenis iets met elkaar te maken hebben, behalve dat het openbare gebouwen zijn die de mensen die er naast wonen niet ziet zitten. Je mag tenslotte wel bezwaar aantekenen (vaak met succes) als je buurman een dakkapel wil plaatsen, maar een moskee moet er kosten wat het kost komen. Dit soort "fouten" van onze overheid zorgt voor het verscherpen van de discussie. En nee, je hebt (kerk of moskee) niet "zomaar" het RECHT om dit soort zaken overal te plaatsen waar je maar wilt.

Den Haag zou echt openlijk afstand moeten doen van relschoppers in ALLE lagen van de bevolking, ALLE geloofstromen en afkomsten. Dat zou een hele slok op een borrel schelen en flink wat stemmers bij Wilders weggappen.

Edit: EG, dat jij je zo aangesproken voelt begrijp ik eigenlijk wel... maar het is nergens voor nodig. Ik ken toch mijn fair share buitenlanders waarvan ik weet dat ze snoeihard werken voor hun geld en ook zich mateloos ergeren aan landgenoten die zich hier misdragen. Het is oneerlijk om iedereen over een kam te scheren, maar ik heb ook niet echt het gevoel dat iedereen dat hier doet.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 19 feb 2010, 18:44

Tering wat een gelul van mij :mrgreen: Even wat eten.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2010, 19:16

zo is dat Maus, we praten neem ik aan als we het over bepaalde types hebben, niet over complete bevolkings groepen/landen, als je niet weet wie jezelf bent (aangesproken voelen) of je naam niet is genoemd is het dus niet persoonlijk naar jou gericht :wink:

ze zeggen zo vaak die domme hollanders of wat ook, who cares :lol: als we zeggen domme turken of marokanen is het meteen hoooow kom op mensen jullie weten toch wel wie jullie zijn en als je een beetje relativeert dat we het alleen over die types/figuren wordt gesproken waar wij het over hebben niet meer niet minder...als iemand zich persoonlijk aangesproken voelt(over algemene nieuws onderwerpen oid) dan is dat een gebrek aan relativeringsvermogen.

voor de rest zie verhaal Michel, als iedereen zich in het land waar men zich bevind aan houd, kunnen we misschien zeggen en we leven nog lang en gelukkig :mrgreen:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 19 feb 2010, 22:28

Maus335i schreef:
Ben ik met je eens, maar van generaliseren was amper sprake totdat jij er mee ging bemoeien en meteen de manier waaróp. Nergens voor nodig. In het begin hebben we het over niets anders gehad dan tuig, probleemjongeren enz. van autochtoon tot allochtoon, waarin geen enkele "groep" als enige dader of relschopper aangewezen werd. Dat jij je zo aangebrand voelt snap ik niet...

Waar iedereen zich schuldig aan maakt, zonder uitzondering is wat ik maar noem "systeemdenken". Dat doet reljeugd van allochtone afkomst die mensen voor racist uitmaken zodra ze aangesproken worden op wangedrag, dat doe jij door Wilders (en zijn stemmers) in 1 hokje te plaatsen en dat doe ik door het over "turken en marrokkanen" te hebben terwijl ik alleen die relschoppers bedoel.

In the end denk ik dat we het juist allemaal met elkaar eens zijn. Dat tuig, die lastpakken (zonder uitzondering allochtoon of autochtoon) moeten aangepakt worden en NIET geaaid worden of beloond worden voor goed gedrag. Feitelijk gezien is wederom onze overheid debet aan het verhitten van het integratiedebat en deze discussie. Dat begint zoals ik net als voorbeeld gaf met relschoppers belonen voor goed gedrag (terwijl dit normaal zou moeten zijn), het niet voldoende straffen van jeugd dat zich buitensporig gedraagt, maar ook bijvoorbeeld moskeeën plaatsen in buurten waar de plaatselijke bevolking FEL op tegen is. Want laten we eerlijk zijn, hoe achterlijk kan je als gemeente zijn door een willekeurig gebouw, of dat nou een moskee, gevangenis, TBS kliniek of asielzoekerscentrum is, toch te plaatsen terwijl de mensen die er omheen wonen zich er tegen verzetten. Tenslotte sluiten we verdomme een circuit als de buurt ook maar even klaagt, maar dit soort zaken mogen wel???

Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat een moskee of gevangenis iets met elkaar te maken hebben, behalve dat het openbare gebouwen zijn die de mensen die er naast wonen niet ziet zitten. Je mag tenslotte wel bezwaar aantekenen (vaak met succes) als je buurman een dakkapel wil plaatsen, maar een moskee moet er kosten wat het kost komen. Dit soort "fouten" van onze overheid zorgt voor het verscherpen van de discussie. En nee, je hebt (kerk of moskee) niet "zomaar" het RECHT om dit soort zaken overal te plaatsen waar je maar wilt.

Den Haag zou echt openlijk afstand moeten doen van relschoppers in ALLE lagen van de bevolking, ALLE geloofstromen en afkomsten. Dat zou een hele slok op een borrel schelen en flink wat stemmers bij Wilders weggappen.

Edit: EG, dat jij je zo aangesproken voelt begrijp ik eigenlijk wel... maar het is nergens voor nodig. Ik ken toch mijn fair share buitenlanders waarvan ik weet dat ze snoeihard werken voor hun geld en ook zich mateloos ergeren aan landgenoten die zich hier misdragen. Het is oneerlijk om iedereen over een kam te scheren, maar ik heb ook niet echt het gevoel dat iedereen dat hier doet.
+1 Wilde ik ook net zeggen ja. :lol:
:thumbup:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 feb 2010, 23:51

Maus335i@EG schreef:maar van generaliseren was amper sprake totdat jij er mee ging bemoeien
:?: :!: :stom:
sorry hoor

voor de rest snap ik je reply wel

Maaruh... beetje kansloos topic aan het worden verder?

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 feb 2010, 02:54

Vrouw verkracht in eigen woning
Uitgegeven: 21 februari 2010 21:14
Laatst gewijzigd: 21 februari 2010 21:34
AMSTERDAM - Een 43-jarige vrouw uit Enschede is zondagochtend ernstig mishandeld en verkracht in haar woning. Het slachtoffer raakte ernstig gewond en is naar een ziekenhuis vervoerd. Na behandeling mocht ze het ziekenhuis weer verlaten.

Een blanke, Nederlandssprekende jongeman bedreigde, sloeg en verkrachtte de vrouw in de woning aan de Paulus Potterstraat in de wijk Stadsveld, meldt de Twentse politie.

De dader drong de woning rond 06.00 uur binnen via de achterkant. De politie is een groot onderzoek gestart en is op zoek naar mensen die iets hebben gezien.
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2189948/vro ... oning.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 feb 2010, 11:07

En dat soort figuren moet je gewoon voor flink lange tijd opsluiten (en evt. behandelen). Ik durf bijna te verwedden dat zo iemand met een half jaartje, misschien max. een jaar celstraf er vanaf komt :( En welke garantie heb je dan dat zo'n iemand het niet weer doet?

Keek van de week naar een programma dat ging over de bende's in Londen. Een bendelid schiet iemand van een andere bende af, komt 5 jaar in de cel. Je WEET gewoon van zo'n iemand datie terug op straat komt, zn oude leventje weer oppakt en een volgend figuur afknalt als dat nodig is. Wat zou je met dat soort mensen moeten?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 22 feb 2010, 11:14

De rechter zal wel weer vergeten dat die vrouw de rest van haar leven geen oog meer dicht durft te doen. Een levenslange straf voor de vrouw in ruil voor een jaartje brommen? :wtf:

Shakes

Bericht door Shakes » 22 feb 2010, 12:19

Een blanke, Nederlandssprekende jongeman
Hoe triest ook, dit is net zo triest.

Ach, had vast allochtone vrienden.............

Metchu

Bericht door Metchu » 22 feb 2010, 12:21

ja dat viel mij ook op! wtf!

echt triest...

net zoals die ene keer dat er in de telegraaf stond, Marokkaan slaat man dood (met scooterhelm toen aantal jaar geleden)... terwijl het 2 daders waren, waarvan er 1 gewoon nederlands...

triest

Shakes

Bericht door Shakes » 22 feb 2010, 12:27

Volgens mij gaan we gewoon zuid afrikaanse toestanden krijgen.

Apartheid, mooi nederlands woord. Beetje overdreven maar ik word zo moe van dat gepamper en dat verontschuldigen. Geef het beestje gewoon een naam: tuig en doe er verdomme wat mee.

Veelpleger, wedden? Three strikes and you're out. 90% minder misdaad in NL binnen twee jaar (behalve onze snelweg criminelen natuurlijk)

Nu eerst een.................shake :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 feb 2010, 12:31

Iedereen verdient een kans.......................maar geen 3.................

Metchu

Bericht door Metchu » 23 feb 2010, 01:02

nvm

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2010, 19:53

niet direct uit Nederland, maar omdat er hier ook bijna 1 miljoen Moslims wonen ff naar Gadaffi luisteren :mrgreen: :wink: just kidding a bit, wilde geen nieuw draadje ervoor openen.
wat een idioot levensgevaarlijk, dacht dat ie gematigd was maar schrok ik wel wat van...
en dat om zeg de Minaretteketet tijdens een gebed herdenking Mohammed een profeet...geen God of wat ook, was geloof ik ook nog een moordlustige profeet

waar een geloof tot toe kan leiden, zelfs anno 2010 zo'n drama telkens als ie wordt geprent of een grapje over wordt gemaakt, scary gewoon.
Afbeelding
komt eerst een stukkie reclame (meestal)

als ie niet in beeld komt ff zoeken Gadaffi Jihad tegen Zwitserland

http://rtl.nl.msn.com/msn/" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 feb 2010, 20:37

Nog maar een keer dan;

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6151 ... rs___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 feb 2010, 13:47

Deze past hier denk ik ook wel.

GENEMUIDEN - Bij een verkeersongeval in de nacht van vrijdag op zaterdag is in Genemuiden in Overijssel een 23-jarige inwoonster van het Noord-Hollandse Obdam om het leven gekomen. Ze zat in een auto die te water raakte, meldde de politie.
De auto reed rond half twee in de nacht over de Veerweg richting de pont die het Zwarte Water oversteekt naar Genemuiden. De 23-jarige bestuurder uit Obdam kon samen met een 23-jarige man uit Middenbeemster tijdig de auto verlaten.

Verrast

Volgens een verklaring van de twee mannen viel de navigatie uit en werden ze plotseling verrast door het water. Samen met twee andere automobilisten poogden ze tevergeefs hun 23-jarige vriendin uit Obdam uit de auto te krijgen. Hulpdiensten zetten een duikploeg en een traumahelikopter in om de vrouw te redden. Zij overleed ter plaatse, aldus de politie.
--------------

Dat je het als verklaring durft te geven!! :stom:

S-J

Bericht door S-J » 28 feb 2010, 12:52

Ravin ///M schreef:Over die donuttende politieneus:

Wat jullie vergeten is dat dat politiebusje wel bezit is van ons allemaal, en onderhoud eraan
(die ffers zijn niet de beste bestuurders) betalen we ook allemaal. Dus wat die t-lijer daar in
de door ons betaalde tijd aan het doen is in de door ons allen betaalde auto, is gezien zijn
functie gewoon crimineel. Rijbewijs afpakken en zelfbetaaldecursus geven, en als taakstraf
een maand meehelpen in een verzorgingstehuis om onze oudjes van fatsoenlijke zorg te
voorzien. Hardwerkende ambtenaren mijn reet, ik heb nog nooit zoveel incapabele lapszwanzen
bijelkaar gezien in 1 instelling sinds ik een inbraak hier heb gehad. Als ze in NL iets willen bereiken,
trap dan de helft van die varkens uit hun luie rol en dril de andere helft zo hard dat ze 100%
harder gaan werken. Heb je in een klap bezuinigd en het respect voor die varkens terug.

En dan kun je ze de opdracht geven om 'harder' op te treden zoals Ilja voorstelt, nu nu al.
Godverdomme Ravin, zit hier op m'n zondag terug te lezen (interessant topic). Die reactie van jou, dit had ik geschreven kunnen hebben.

Na de inbraak bij mij eerst een uur doen voordat ze ter plaatse zijn, met twee man een rondje lopen.. iets noteren op hun notitieblokje en ze gingen er weer vandoor. Uiteraard nooit meer wat over gehoord, naast het tekenen van het proces verbaal op het bureau.. Heb eigenlijk alleen maar negatieve ervaringen met agenten, geen situatie geweest waar ze ook echt van waarde zijn geweest voor mij. Vroegah was dat wel anders.

Ben normaal niet van de dumpert stijl van reageren, hier past helaas dit het best:

+1

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 feb 2010, 13:12

Hier helaas dezelfde ervaringen na een inbraak in ons bedrijf. Na mijn vraag op het bureau wat ze aan die inbraken gingen doen kwam het antwoord: "koop maar een camera".

Right....

:bag:

Tom

Bericht door Tom » 28 feb 2010, 13:20

Wouter81 schreef:Hier helaas dezelfde ervaringen na een inbraak in ons bedrijf. Na mijn vraag op het bureau wat ze aan die inbraken gingen doen kwam het antwoord: "koop maar een camera".
Is ook hun antwoord op verkeersveiligheid.

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 feb 2010, 13:39

Agent met barkruk geslagen
Uitgegeven: 28 februari 2010 11:58
Laatst gewijzigd: 28 februari 2010 11:58
KERKRADE - De politie heeft een 33-jarige Rodasupporter uit Kerkrade gearresteerd nadat hij vrijdagavond een politieagent met een barkruk had mishandeld.

De agent liep daarbij een hersenschudding en diverse zware kneuzingen op, liet de politie zondag weten.

Na de voetbalwedstrijd Roda JC tegen ADO Den Haag (2-1) kreeg de politie een melding van een mogelijk treffen in een café aan de Grachtstraat in Kerkrade tussen Roda- en Fortunasupporters.
Toen twee agenten op de kroeg afliepen belaagden tussen de tien en vijftien Roda-supporters de agenten, die versterking kregen. Ook in het café was er groot tumult. Bij de ingang ontstond een schermutseling, waarbij één agent de kroeg in werd getrokken.

Daar werd hij met diverse barkrukken mishandeld. Twee andere agenten liepen lichte verwondingen op.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 28 feb 2010, 13:43

maw.:

Agent flikkert onder werktijd stomdronken, dansend van de bar en belandt
in een stapel barkrukken. "OK jongens, hoe gaan we dit verhaal verkopen
aan de chef van natte Arie?"

... :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 feb 2010, 13:50

Haha!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 28 feb 2010, 16:52

Wouter81 schreef:Hier helaas dezelfde ervaringen na een inbraak in ons bedrijf. Na mijn vraag op het bureau wat ze aan die inbraken gingen doen kwam het antwoord: "koop maar een camera".

Right....

Ik had die klootzak vriendelijk gevraagd waar ik dan GVD mijn belasting voor betaal als ze toch geen f*ck doen voor het loon wat ze daaruit krijgen :wtf:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 feb 2010, 17:20

Right....

Vertel mij wat........ik heb er 1tje eens heel goed gezegd en nu hou je je grote bek anders heb je echt een f*** probleem......maar goed na 4x wordt je wel moe ervan...en terugkoppeling etc...vergeet het maar...ja na de 3de keer waarbij is ze eens goed ging uitleggen hoe het zat en dat de media dit wel een goed verhaal zou vinden.......

maar goed...wordt er nog boos van.....wat een watjes die gasten!

Michel P

Bericht door Michel P » 28 feb 2010, 17:22

Shakes schreef:Volgens mij gaan we gewoon zuid afrikaanse toestanden krijgen.

Apartheid, mooi nederlands woord. Beetje overdreven maar ik word zo moe van dat gepamper en dat verontschuldigen. Geef het beestje gewoon een naam: tuig en doe er verdomme wat mee.

Veelpleger, wedden? Three strikes and you're out. 90% minder misdaad in NL binnen twee jaar (behalve onze snelweg criminelen natuurlijk)

Nu eerst een.................shake :mrgreen:
Idd gewoon een puntensysteem 3x is longstay!

Michel

Plaats reactie