Ben ik met je eens, maar van generaliseren was amper sprake totdat jij er mee ging bemoeien en meteen de manier waaróp. Nergens voor nodig. In het begin hebben we het over niets anders gehad dan tuig, probleemjongeren enz. van autochtoon tot allochtoon, waarin geen enkele "groep" als enige dader of relschopper aangewezen werd. Dat jij je zo aangebrand voelt snap ik niet...EG schreef:Maus ik zie liever dit soort generaliseren nietElise schreef:Tenzij .....die bepaalde bevolkingsgroep het vertikt om enig respect en begrip tonen en zich weigert zich aan te passen en te schikken naar de geldende normen en waarden.EG schreef:Iemand die vind dat een bepaalde bevolkingsgroep die een bepaalde religie aanhangt moet vertrekken krijgt van mij 0,0 respect en zal het ook nooit krijgen ook nog.
Iets met varkens enzo....
Waar iedereen zich schuldig aan maakt, zonder uitzondering is wat ik maar noem "systeemdenken". Dat doet reljeugd van allochtone afkomst die mensen voor racist uitmaken zodra ze aangesproken worden op wangedrag, dat doe jij door Wilders (en zijn stemmers) in 1 hokje te plaatsen en dat doe ik door het over "turken en marrokkanen" te hebben terwijl ik alleen die relschoppers bedoel.
In the end denk ik dat we het juist allemaal met elkaar eens zijn. Dat tuig, die lastpakken (zonder uitzondering allochtoon of autochtoon) moeten aangepakt worden en NIET geaaid worden of beloond worden voor goed gedrag. Feitelijk gezien is wederom onze overheid debet aan het verhitten van het integratiedebat en deze discussie. Dat begint zoals ik net als voorbeeld gaf met relschoppers belonen voor goed gedrag (terwijl dit normaal zou moeten zijn), het niet voldoende straffen van jeugd dat zich buitensporig gedraagt, maar ook bijvoorbeeld moskeeën plaatsen in buurten waar de plaatselijke bevolking FEL op tegen is. Want laten we eerlijk zijn, hoe achterlijk kan je als gemeente zijn door een willekeurig gebouw, of dat nou een moskee, gevangenis, TBS kliniek of asielzoekerscentrum is, toch te plaatsen terwijl de mensen die er omheen wonen zich er tegen verzetten. Tenslotte sluiten we verdomme een circuit als de buurt ook maar even klaagt, maar dit soort zaken mogen wel???
Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat een moskee of gevangenis iets met elkaar te maken hebben, behalve dat het openbare gebouwen zijn die de mensen die er naast wonen niet ziet zitten. Je mag tenslotte wel bezwaar aantekenen (vaak met succes) als je buurman een dakkapel wil plaatsen, maar een moskee moet er kosten wat het kost komen. Dit soort "fouten" van onze overheid zorgt voor het verscherpen van de discussie. En nee, je hebt (kerk of moskee) niet "zomaar" het RECHT om dit soort zaken overal te plaatsen waar je maar wilt.
Den Haag zou echt openlijk afstand moeten doen van relschoppers in ALLE lagen van de bevolking, ALLE geloofstromen en afkomsten. Dat zou een hele slok op een borrel schelen en flink wat stemmers bij Wilders weggappen.
Edit: EG, dat jij je zo aangesproken voelt begrijp ik eigenlijk wel... maar het is nergens voor nodig. Ik ken toch mijn fair share buitenlanders waarvan ik weet dat ze snoeihard werken voor hun geld en ook zich mateloos ergeren aan landgenoten die zich hier misdragen. Het is oneerlijk om iedereen over een kam te scheren, maar ik heb ook niet echt het gevoel dat iedereen dat hier doet.