Die zagen dit aankomen, want ze hebben net deze week faillisement aangevraagd....(serieus)Adje ///M3 schreef:Hier zal wel geen Gemballa uitvoering van komen
De nieuwe Porsche Cayenne
- JP
Re: De nieuwe Porsche Cayenne
- RVV
Er had ook Hyundai Santa fe of Kia Sorento op kunnen staan.. meer wil ik er niet over kwijt.
-
+1Rico schreef:Er had ook Hyundai Santa fe of Kia Sorento op kunnen staan.. meer wil ik er niet over kwijt.
-
+10 Vooral die achterkant is dramatisch.Rico schreef:Er had ook Hyundai Santa fe of Kia Sorento op kunnen staan.. meer wil ik er niet over kwijt.
-
IDD....het is een gedrocht geworden....
Wat jammer.
Wat jammer.

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Of BMW 
Of is de X6 wel een oogstrelend apparaat

Of is de X6 wel een oogstrelend apparaat

- Topfuel
Uiterlijk gezien of kwa rijden? Ik denk dat wanneer je in een premium suv heb gereden je mening misschien op dat vlak dan bijsteld. Een X5 bijvoorbeeld rijd gewoon super imo... Kwa uiterlijk, tja zo'n cayenne is natuurlijk niet moeders mooiste, maar een Range Rover Sport of een nieuwe X5 vind ik toch goed smoelen!Wouter81 schreef:Heb helemaal niets met SUV's (sufs), vind het maar achterlijke zeecontainers maar ik moet wel toegeven dat ik deze voor een SUV wel vrij geslaagd vind. In ieder geval heel wat beter dan de huidige Cayenne. Samen met een Range Rover wel de betere SUV's.
Naar omstandigheden goed gedaan dus Porsche.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik bedoelde qua uiterlijk, verder heb je wel gelijk. Tijdje terug in een nieuwe X5 (mee)gereden. Met die 286 pk diesel, was gechipt dus over de 300 PK. Ja... gaat hard...zat zo op 190.... en wil ook nog redelijk een bocht om... maar het doet me werkelijk helemaal niets. Niets voor mij.
-
Voor wat betreft de achterkant (met name de achterlichten), ja...Rico schreef:Er had ook Hyundai Santa fe of Kia Sorento op kunnen staan.. meer wil ik er niet over kwijt.
Tja ik denk dat de jongens van Porsche er een fraaier ding hadden kunnen maken, maargoed. Het zal ongetwijfeld perfect rijden voor een auto in die klasse.
Maar als het toch hoog moet, en een beetje snel... ga ik met Tom's keuze mee.

- Snipe
Daar zou ik geen weddenschappen op af durven te sluiten.Adje ///M3 schreef:Hier zal wel geen Gemballa uitvoering van komen
-
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/ ... sement-aan" onclick="window.open(this.href);return false;Snipe schreef:Daar zou ik geen weddenschappen op af durven te sluiten.Adje ///M3 schreef:Hier zal wel geen Gemballa uitvoering van komen

- Snipe
In dat artikel: "Volgens carsuk.net is vorig jaar december (2009) een nieuw bedrijf gestart, met de naam “GEMBALLA Sports Cars GmbH & Co. KG.” Er is slechts 1 aandeelhouder, dat is de 79-jarige moeder van Uwe (Edith Maria Margaretha Gemballa-Jauss). De laatste keer dat de gegevens van de BV zijn gewijzigd, was in 5 februari 2010, vlak voordat Uwe naar Afrika ging…"
Gisteravond hebben ze nog een persbericht verstuurd waarin ze een nieuw uitlaatsysteem voor de Panamera aankondigden.
Gisteravond hebben ze nog een persbericht verstuurd waarin ze een nieuw uitlaatsysteem voor de Panamera aankondigden.
- Ahmed
Dit is gewoon.....

- Ahmed
Maar dit is wel ff wennen....

- Tristan
+ nieuw front
+ nieuwe motoren
+ nieuw interieur
- nieuwe kont (oogt een beetje cheap)
Voor mij is de X5 nog steeds de SUV 'to have'.
+ nieuwe motoren
+ nieuw interieur
- nieuwe kont (oogt een beetje cheap)
Voor mij is de X5 nog steeds de SUV 'to have'.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Jiihaaaaa
Interieur is echt bijzonder fraai zeg! En driften met een SUV
Achterkant blijft wennen, maar eens IRL zien..

Interieur is echt bijzonder fraai zeg! En driften met een SUV

- Ravin ///M
Ik zeg BRUUT~!
Kont ontwerpen is retemoeilijk
, kijk maar wie dat allemaal
wél konden... BMW X5 alleen de laatste versie, Merc ML... nee net niet..
Q7... nee da's de lelijke kant van de bulldozer... Ik vind hem wel even-
wennen-anders, maar zeker niet lelijk zoals ik al zei. Genoeg filmpjes
over te vinden inmiddels!
Kont ontwerpen is retemoeilijk

wél konden... BMW X5 alleen de laatste versie, Merc ML... nee net niet..
Q7... nee da's de lelijke kant van de bulldozer... Ik vind hem wel even-
wennen-anders, maar zeker niet lelijk zoals ik al zei. Genoeg filmpjes
over te vinden inmiddels!
- Macboy
Onbegrijpelijk dat het interieur van de Cayenne mooier is geworden dan van de Panamera. De Panamera moeten ze nu als de sodemieter aanpassen !!! Dit is inderdaad een super interieur 

-
Brlillant dat je zo n ding kan hoeken:)
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Mooi filmpje! Dat terreinrijden met die Cayenne S heb ik 2 jaar terug ook gedaan daar zo. Precies hetzelfde. Echt super cool!!
Die driftende Cayenne Turbo ziet er wel bruut uit zeg!!
Dat kon de oude trouwens ook al
.

Die driftende Cayenne Turbo ziet er wel bruut uit zeg!!
Dat kon de oude trouwens ook al

- ErikMartijn
Bruut inderdaad, en heel bijzonder dat je met zo'n bakbeest zo de hoek om kan, maar hij is helaas nog steeds lelijk...
Nee, als ik in deze klasse mocht shoppen kocht ik lekker een Range Rover V8 Supercharged. 8)
Met zo'n auto gaat het me namelijk niet om sportieve rijeigenschappen, daarvoor had ik er dan nog wel een GT3 RS bij
Nee, als ik in deze klasse mocht shoppen kocht ik lekker een Range Rover V8 Supercharged. 8)
Met zo'n auto gaat het me namelijk niet om sportieve rijeigenschappen, daarvoor had ik er dan nog wel een GT3 RS bij

- Hugo Bos
Interieur is vrijwel compleet hetzelfde als de Panamera...Macboy schreef:Onbegrijpelijk dat het interieur van de Cayenne mooier is geworden dan van de Panamera. De Panamera moeten ze nu als de sodemieter aanpassen !!! Dit is inderdaad een super interieur
- Macboy
Vrijwel compleet hetzelfde kan natuurlijk niet. Of het is compleet hetzelfde of het is vrijwel hetzelfde 
Niet iedereen heeft oog voor detail blijkt maar weer. De roosters uit de Cayenne overstijgen het begin van de bovenzijde van het dashboard. Daarbij hebben zij een eigen vorm gekregen en komen zij dus meer los van het interieur. Dit geeft een meer ruimtelijk gevoel, met name ook omdat dit ook voor de onderkant van de roosters geldt. Dat middendeel van het dashboard komt ook los van de middentunnel waardoor je echt een ruimtelijk gevoel krijgt. Dit komt ook omdat het roostergedeelte naar achteren toewerkt naar de voorruit toe. Het geeft dan ook veel diepte en geen breedte zoals de Panamera. Daarnaast heeft de middentunnel ook aan weerszijden een uitsparing voor de handgrepen, hetgeen het design ten goede komt.
De Panamera is veel lomper. De roosters hebben gelijke hoogte met de bovenkant van het dashboard en zijn pal op de middentunnel geplaatst. Het design is georiënteerd in de breedte en niet in diepte. Het lijkt dan één geheel te zijn, maar door de breedte van de middentunnel lijkt het geen geheel te zijn. Dat oogt dus ook veel minder modieus dan van de Cayenne.
Het interieur is dus wezenlijk anders opgebouwd ! Misschien volgende keer beter kijken ?

Niet iedereen heeft oog voor detail blijkt maar weer. De roosters uit de Cayenne overstijgen het begin van de bovenzijde van het dashboard. Daarbij hebben zij een eigen vorm gekregen en komen zij dus meer los van het interieur. Dit geeft een meer ruimtelijk gevoel, met name ook omdat dit ook voor de onderkant van de roosters geldt. Dat middendeel van het dashboard komt ook los van de middentunnel waardoor je echt een ruimtelijk gevoel krijgt. Dit komt ook omdat het roostergedeelte naar achteren toewerkt naar de voorruit toe. Het geeft dan ook veel diepte en geen breedte zoals de Panamera. Daarnaast heeft de middentunnel ook aan weerszijden een uitsparing voor de handgrepen, hetgeen het design ten goede komt.
De Panamera is veel lomper. De roosters hebben gelijke hoogte met de bovenkant van het dashboard en zijn pal op de middentunnel geplaatst. Het design is georiënteerd in de breedte en niet in diepte. Het lijkt dan één geheel te zijn, maar door de breedte van de middentunnel lijkt het geen geheel te zijn. Dat oogt dus ook veel minder modieus dan van de Cayenne.
Het interieur is dus wezenlijk anders opgebouwd ! Misschien volgende keer beter kijken ?
- 2000USA
Grappig, die centrale roosters zijn voor mij juist een afknapper op het interieur, doet me ook teveel denken aan:

- Macboy
Even voor de duidelijkheid: ik reageerde alleen maar op Hugo's post dat het interieur vrijwel compleet hetzelfde was. Of je het ene mooier vindt dan de andere kun je zelf bepalen