Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door romo » 26 feb 2010, 20:36

Beetje olie op het vuur...................

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6151 ... rs___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 20:58

Maus335i schreef:Hoezo zaken extreem uit het verband rukken???
Natuurlijk. Maar als Wilders achter zijn bureau zit om zijn speech te schrijven en even zijn best doet op een leuke soundbite voor het journaal, dan weet hij natuurlijk niet dat ze net dit eruit zullen pikken.

Niet dat ik verder iets tegen Wilders heb, ik leg alleen uit waarom ik er niet op zal stemmen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 feb 2010, 21:14

Shakes schreef:eensch

maar Geertje W stemmen gaat me echt te fuuuuurrrr

Welcome back Hansie!
Dag vriend, alles goed :?: :thumbup: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 26 feb 2010, 21:48

Snipe schreef:
Maus335i schreef:Ennuh, schijt aan al dat gebash op PVV en Wilders. Want voor elk zeikpunt dat je verzint, kan je een ander zeikpunt van een andere partij verzinnen. Het schiet niet op en het heeft geen zin. Iedereen stemt gewoon waar hij zichzelf lekker bij voelt.
Natuurlijk schiet het niet op en heeft het geen zin. Alleen maakt dat de discussie niet minder leuk.
Het valt me wel op dat de Wilders-aanhangers in dit topic wonen in plaatsen waar geen hoofddoek te bespeuren is. Dat dan weer wel.
En dat willen we graag zo houden :hosanna: :angel: :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2010, 22:10

romo schreef:Beetje olie op het vuur...................

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6151 ... rs___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen: dat ze die gek nog niet het land uit gooien als ongewenst.

Luco

Bericht door Luco » 26 feb 2010, 22:13

De Syrische Fawaz Jneid is één van de meest radicale en conservatieve imams van Nederland en deed al eerder veel stof opwaaien met zijn uitspraken. Zo wenste hij Theo van Gogh enkele weken voor zijn dood een ongeneeslijke ziekte toe en wilde hij graag dat Ayaan Hirsi Ali hersenkanker zou krijgen en blind zou worden.

De Salafistische imam Fawaz is tegen de westerse democratie en normaal gesproken niet geïnteresseerd in verkiezingen. “Maar moslims moeten nu niet aan de zijlijn blijven; de belangen en de veiligheid van moslims staan op het spel.”
Nog vandaag het land uit trappen
Met de groeten uit brabant MONGOL

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 feb 2010, 22:19

Snipe schreef:
Maus335i schreef:Ennuh, schijt aan al dat gebash op PVV en Wilders. Want voor elk zeikpunt dat je verzint, kan je een ander zeikpunt van een andere partij verzinnen. Het schiet niet op en het heeft geen zin. Iedereen stemt gewoon waar hij zichzelf lekker bij voelt.
Natuurlijk schiet het niet op en heeft het geen zin. Alleen maakt dat de discussie niet minder leuk.
Het valt me wel op dat de Wilders-aanhangers in dit topic wonen in plaatsen waar geen hoofddoek te bespeuren is. Dat dan weer wel.
Dat is inderdaad altijd opvallend. Onbekendheid maakt misschien vatbaarder voor angstverhalen omdat je de maar met één beeld gevoed wordt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 feb 2010, 22:23

Luco schreef:
De Syrische Fawaz Jneid is één van de meest radicale en conservatieve imams van Nederland en deed al eerder veel stof opwaaien met zijn uitspraken. Zo wenste hij Theo van Gogh enkele weken voor zijn dood een ongeneeslijke ziekte toe en wilde hij graag dat Ayaan Hirsi Ali hersenkanker zou krijgen en blind zou worden.

De Salafistische imam Fawaz is tegen de westerse democratie en normaal gesproken niet geïnteresseerd in verkiezingen. “Maar moslims moeten nu niet aan de zijlijn blijven; de belangen en de veiligheid van moslims staan op het spel.”
Nog vandaag het land uit trappen
Met de groeten uit brabant MONGOL
Inderdaad... van 10 km hoogte uit een C130 zonder parachute, boven het rifgebergte welteverstaan.

SteV6

Bericht door SteV6 » 26 feb 2010, 22:25

Bedoel je niet de Golan Hoogte Wouter?

Luco

Bericht door Luco » 26 feb 2010, 22:29

RutgerK schreef:
Snipe schreef:
Dat is inderdaad altijd opvallend. Onbekendheid maakt misschien vatbaarder voor angstverhalen omdat je de maar met één beeld gevoed wordt.
Nou Rutger, ik heb in gorinchem in de binnenstad gewoond en de voornaamste reden om daar weg te gaan was toch wel degelijk het aantal incidenten met onze allochtone vrienden die dachten dat de hele wereld van hen was..
Ik ben daarom blij dat ze hier niet wonen en ik hoop ook van harte dat ze hier ook niet komen (of ze moeten zich aanpassen)
Want aanpassen is het probleem, ik woon nu in een zeer christelijk dorp en pas me ook aan door op zondag bv niet buiten te werken of de auto's te wassen.
Je kan wel overal schijt aan hebben, maar dan maak je het jezelf erg lastig.
Begrepen die mensen dat ook maar eens, dan zou het een stuk beter gaan.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 22:58

Luco schreef:ik woon nu in een zeer christelijk dorp en pas me ook aan door op zondag bv niet buiten te werken of de auto's te wassen.
Het zou voor mij weinig verschil maken of ik nou onder de ene of onder de andere fundamentalist gebukt zou gaan.

Luco

Bericht door Luco » 26 feb 2010, 23:00

Snipe schreef:
Luco schreef:ik woon nu in een zeer christelijk dorp en pas me ook aan door op zondag bv niet buiten te werken of de auto's te wassen.
Het zou voor mij weinig verschil maken of ik nou onder de ene of onder de andere fundamentalist gebukt zou gaan.
Lezen SNIPE er staat AANPASSEN, dat doe ik uit mezelf omdat je met zijn allen samen moet leven
Je moet de boel niet verdraaien en halve zinnen eruit trekken
Vervelend links trekje is dat :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 23:06

Je planning aanpassen aan wat andere mensen op grond van hun geloof wellicht van je zouden kunnen vinden zou ik ervaren als gebukt gaan onder fundamentalisten.

Enneh.... Links? Ik ben juist heel liberaal, ik vind dat iedereen moet doen en laten wat hij prettig vindt. Vroeger werd de VVD liberaal genoemd, nu ben je liberaal en is het een vervelend links trekje :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 26 feb 2010, 23:08

Nee Snipe, ik pas mezelf aan omdat ik dat wil, niet omdat een ander het verwacht, dat is het verschil.
Ik moet me niet aanpassen, ik wil me aanpassen.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2010, 23:11

Nee, sorry, je hebt me niet overtuigd :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 26 feb 2010, 23:17

Snipe schreef:Nee, sorry, je hebt me niet overtuigd :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 26 feb 2010, 23:55

Luco schreef:Nee Snipe, ik pas mezelf aan omdat ik dat wil, niet omdat een ander het verwacht, dat is het verschil.
Waarom zou je je willen aanpassen aan mensen die het toch niet van je verwachten? :hmmm:
En niet buiten werken of je auto wassen op zondag is echt wel heel ouderwets of niet, volgens mij houden echte gristelijken zich daar zelf niet eens meer aan. Of heb ik nu een heel verkeerd beeld van het dorp waar jij in woont? :roll:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 feb 2010, 00:18

Snipe schreef:Je planning aanpassen aan wat andere mensen op grond van hun geloof wellicht van je zouden kunnen vinden zou ik ervaren als gebukt gaan onder fundamentalisten.

Enneh.... Links? Ik ben juist heel liberaal, ik vind dat iedereen moet doen en laten wat hij prettig vindt. Vroeger werd de VVD liberaal genoemd, nu ben je liberaal en is het een vervelend links trekje :hmmm:
Ik denk er hetzelfde over. Vandaag vond ik op nu.nl nog steun voor deze gedachte:

http://www.nu.nl/wetenschap/2193586/int ... eist-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mij geldt ook beide: Liberaal en atheist. Alleen intelligentie ontbreekt :P

Luco

Bericht door Luco » 27 feb 2010, 00:40

ErikMartijn schreef:
Luco schreef:Nee Snipe, ik pas mezelf aan omdat ik dat wil, niet omdat een ander het verwacht, dat is het verschil.
Waarom zou je je willen aanpassen aan mensen die het toch niet van je verwachten? :hmmm:
En niet buiten werken of je auto wassen op zondag is echt wel heel ouderwets of niet, volgens mij houden echte gristelijken zich daar zelf niet eens meer aan. Of heb ik nu een heel verkeerd beeld van het dorp waar jij in woont? :roll:
Nee hoor er zijn hier ook mensen die er schijt aan hebben.
Ik doe dit omdat ik wist waar ik ging wonen en ik dus wel respect opbreng voor andermans levenswijze en als het kan ik daar rekening mee hou.
Ik merk iig dat het gewaardeert wordt
Waarom zou je je niet aanpassen als je zelf denkt dat het beter is?

Jullie zeiken over Wilders maar zijn zelf nog veel erger op sommige punten.
In de samenleving gaat het juist om vrijwillig jezelf aanpassen aan een ander, dan doet een ander dat ook aan jouw.

En ze zullen er niks van zeggen als ik de auto zou wassen hoor, maar ik zit 30 meter van de kerk vandaan en ik vind dat respectloos.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 27 feb 2010, 01:04

Ik denk dat iedereen gewoon op een normale manier met elkaar om moet gaan en respect (oh nee daar is het woord weer) voor elkaar moet hebben.
Maar ik zou niet zover gaan om als atheist de christelijke gebruiken over te nemen omdat dat respectvol is, dat is net zoiets als aan de ramadan mee doen uit respect voor moslims.. Iedereen moet gewoon zijn eigen ding doen zonder elkaar daarmee lastig te vallen, dan zouden er al heel wat minder problemen zijn. :wink:
Luco schreef: Jullie zeiken over Wilders maar zijn zelf nog veel erger op sommige punten.
In de samenleving gaat het juist om vrijwillig jezelf aanpassen aan een ander, dan doet een ander dat ook aan jouw.
En op wat voor gebied zijn "wij" erger dan Wilders :?:

Luco

Bericht door Luco » 27 feb 2010, 01:11

ErikMartijn schreef:Ik denk dat iedereen gewoon op een normale manier met elkaar om moet gaan en respect (oh nee daar is het woord weer) voor elkaar moet hebben.
Maar ik zou niet zover gaan om als atheist de christelijke gebruiken over te nemen omdat dat respectvol is, dat is net zoiets als aan de ramadan mee doen uit respect voor moslims.. Iedereen moet gewoon zijn eigen ding doen zonder elkaar daarmee lastig te vallen, dan zouden er al heel wat minder problemen zijn. :wink:
Luco schreef: Jullie zeiken over Wilders maar zijn zelf nog veel erger op sommige punten.

Ow neem ik de gebruiken over als ik er rekening mee hou, weer wat nieuws :bag: :bag:, je verdraaid wat ik zeg , ik ga toch niet naar de kerk, maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar met een motormaaier het gras moet gaan maaien als die mensen hun geloof willen beleven. Of dat ik dan maar uitgebreid de dam moet gaan schrobben of de auto;s wassen.

Op dat gebeid ben je dus nog erger dan wilders als je gewoon met niemand rekining wilt houden
Omdat bijna niemand meer rekening met een ander houdt hebben we nu dit gezeik in dit land.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 feb 2010, 01:17

Luco schreef:Jullie zeiken over Wilders maar zijn zelf nog veel erger op sommige punten.
Wie bedoel je precies met "jullie"?
Luco schreef:In de samenleving gaat het juist om vrijwillig jezelf aanpassen aan een ander, dan doet een ander dat ook aan jouw.

En ze zullen er niks van zeggen als ik de auto zou wassen hoor, maar ik zit 30 meter van de kerk vandaan en ik vind dat respectloos.
Dat klinkt wel verstandig. Ik heb alleen wat moeite om dat te rijmen met je enthousiasme voor Wilders. Ik heb namelijk even gemist hoe hij zich precies heeft aangepast aan eh.... Ja, aan wie dan ook eigenlijk.

Luco

Bericht door Luco » 27 feb 2010, 01:23

een aantal hier, lees maar eens een aantal posts na.

Waar zeg ik dat ik enthousiast ben over Wilders??
Dat maak jij ervan, ik heb het over aanpassen, en ja als mensen zich niet aanpassen dan mogen ze van mij weer vertrekken.
Moet jij eens proberen in bv marokko een gereformeerde kerk te bouwen, wordt je gelijk weer de grens over gezet als je geluk hebt, met pech wordt je vervolgd.

Hier mogen ze moskeeen bouwen, hun geloof beleven.
Als klap op de vuurpijl wensen we nog wat nederlanders hersenkanker en ongeneeslijke ziektes toe en dat wordt allemaal geaccepteerd, op die punten ben ik het wel met Wilders eens ja, binnen een uur eruittrappen en nooit meer terugkomen.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 27 feb 2010, 01:24

Luco schreef:
ErikMartijn schreef:Ik denk dat iedereen gewoon op een normale manier met elkaar om moet gaan en respect (oh nee daar is het woord weer) voor elkaar moet hebben.

Ow neem ik de gebruiken over als ik er rekening mee hou, weer wat nieuws :bag: :bag:, je verdraaid wat ik zeg , ik ga toch niet naar de kerk, maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar met een motormaaier het gras moet gaan maaien als die mensen hun geloof willen beleven. Of dat ik dan maar uitgebreid de dam moet gaan schrobben of de auto;s wassen.

Op dat gebeid ben je dus nog erger dan wilders als je gewoon met niemand rekining wilt houden
Omdat bijna niemand meer rekening met een ander houdt hebben we nu dit gezeik in dit land.
Ik zeg toch helemaal niet dat ik met niemand rekening wil houden. Ik laat iedereen gewoon het geloof uitoefenen wat diegene zou willen, en iedereen mag van mij rustig naar de kerk gaan, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik dan opeens op zondag niks meer mag doen. Je kan natuurlijk ook overdrijven. Als jij gewoon rustig je auto gaat wassen of wat plantjes aan het planten bent in je tuin, dan is dat toch helemaal geen probleem? Als je nou een dikke party gaat houden in je tuin met heel veel lawaai of idd met een motormaaier aan de slag gaat, dat is een ander verhaal. Het is rekening met elkaar houden, zij dus ook met jou. :wink:

Luco

Bericht door Luco » 27 feb 2010, 01:29

Erik, je snapt er echt geen ruk van, ik zeg toch niet dat ik niks doe, maar ik zit praktisch naast de kerk.
Dan vind IK het niet netjes om op kerktijd buiten de auto te wassen,
Het wordt me niet gevraagd of wat dan ook, is mijn eigen keuze om daar rekening mee te houden.

Kom ik zondags terug van een race dan laad ik gewoon netjes de kar uit en zet de auto binnen enz enz enz
Maar je hoeft het niet op te zoeken.

Plaats reactie