Het grote Nissan 350Z (occasion) draadje

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2006, 14:47

Het moet gewoon een Z worden, daar ben ik inmiddels al over uit, nu nog uitzoeken welke airbox en uitlaat erop/onder moeten komen.

Zit te denken aan een Nismo of Topspeed uitlaat.

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 20 feb 2006, 18:10

Het liefst had jij er toch een met navigatie?
Volgens mij is dat altijd achterafmontage, dus dat kan later altijd nog.

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2006, 18:41

Marcelvv schreef:Het liefst had jij er toch een met navigatie?
Volgens mij is dat altijd achterafmontage, dus dat kan later altijd nog.
Het is een optie af fabriek, echter wel CD navi, geen DVD, maar hoeft niet perse, mooiste vind ik een fully loaded, maar zonder navi vind ik het ook goed. Als ie maar Gun Grey is, weinig kilometers, donker interieur en de 18inch RAYS velgen heeft.

Uitlaten heb ik nu veel info van post ik later vanvond wel als ik meer tijd heb, moet een dubbele zijn van voor tot achter, HKS heeft dat mooi gedaan. Die google video van de TopSpeed Pro N1 is eerst dubbel maar halverwege de auto enkel, dat wordt niks.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 feb 2006, 19:15

Peter Tunissen schreef:
Hielke schreef:350Z zou ook mijn keuze zijn Knot. Echte karaktervolle sportwagen die de belangrijke zaken die er voor een sportauto toe doen helemaal goed doet. In Gun Silver of Zwart Metallic graag.
Maar wel zwaarder is dan een M3? :?:
Ik ga niks over een 350Z zeggen, ken de auto niet anders dan van proefzitten en zien dat hij met Jeroen achter het stuur prachtig haaks kan, nooit zelf mee gereden, maar wel opvallend dat juist iemand die zo kritisch was over het gewicht van een M3 dit nu niet is?
Wist je dat een M3 maar iets van 50 kilo zwaarder is dan een 130i Peter? Maar in gevoelswaarde voelt ie enkele honderden kilo's zwaarder aan. Ook tov een 350Z die dus gewoon nog zwaarder dan de andere 2 is. Een reden kan de langere wielbasis van de M3 zijn, hoe dan ook, voor mij is een M3 de minst speelse van de 3. Vind een 350Z door de vorm en lage zitpositie ook veel sportiever aanvoelen. Een M3 is dan te gewoon.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 feb 2006, 19:19

Knot schreef:Het moet gewoon een Z worden, daar ben ik inmiddels al over uit, nu nog uitzoeken welke airbox en uitlaat erop/onder moeten komen.

Zit te denken aan een Nismo of Topspeed uitlaat.
Wil je aub wel even over die Sjonnie uitrustingen ophouden Knot. Dat kan met zo'n stijlvolle auto echt niet. Dit zijn Manta praktijken! :wink:

En even een serieuze noot over meer vermogen. Zet er 50 pk bij en je bent er binnen een dag aan gewend en het voelt alsof je er niks bij hebt gekregen. Begin er aub nooit aan. Je hoeft geen sprintracejes te winnen toch? Standaard heeft ie plenty genoeg vermogen. En je kunt volgens mij een behoorlijke portie sturen, juist daar moet zo'n auto het van hebben.

RVV

Bericht door RVV » 20 feb 2006, 20:01

Eens met hielke.

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2006, 23:18

Hielke schreef:Wil je aub wel even over die Sjonnie uitrustingen ophouden Knot. Dat kan met zo'n stijlvolle auto echt niet. Dit zijn Manta praktijken! :wink:

En even een serieuze noot over meer vermogen. Zet er 50 pk bij en je bent er binnen een dag aan gewend en het voelt alsof je er niks bij hebt gekregen. Begin er aub nooit aan. Je hoeft geen sprintracejes te winnen toch? Standaard heeft ie plenty genoeg vermogen. En je kunt volgens mij een behoorlijke portie sturen, juist daar moet zo'n auto het van hebben.
Supercharger hoeft natuurlijk niet perse, en zeker niet als ik de garantie 2 jaar wil verlengen....

Maar ik wil wel iets meer uitlaatgeluid, geen sjonnie 20cm potten maar bijvoorbeeld de Blitz Nurspec die heeft een compleet dikke pijp lopen maar wel de standaard diameter demperuitgangen.

Knot

Bericht door Knot » 21 feb 2006, 19:02

"There are mainly four drawbacks in Torsen differentials:

A) They are expensive devices

B) They tend to generate more heat under heavy use than open or other types of Limited Slip Differentials differential which of course means more power losses as some of the kinetic energy is transformed into heat rather than transmitted to the wheels

C) Due to its inherent design if one wheel is completely off the ground or completely loses traction the TorSen will act as an open differential

D) Is extremely difficult to assemble. Although it only holds 8 moving parts there is only one way to fit them together"

Wat voor LSD heeft de 350Z???

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2006, 22:24

Geen Torsen.
Platensper toch?

Eens met Hielke wat betreft de tuning. Maar zoals Jeroen hem aanpakt vind ik daarentegen weer wel gaaf.

Die eeuwig tunende Subarurijders, ik denk dat Hielke daarop doelt. Dan houdt het inderdaad nooit meer op, maar ja, vroeger bouwden we ook weken achter elkaar met lego, en subaru's zijn volgens Marnix net Lego :lol: verklaart weer een hoop.

Back on topic. wanneer komt ie? Wanneer is housewarming? wanneer filmpjes online van housewarming en banden warming.... :lol:

Knot

Bericht door Knot » 22 feb 2006, 01:17

Platensper zou beter zijn, ga dat nog eens uitzoeken.

Over tuning, tsja, alleen een uitlaat en airbox ben ik al tevreden, als het maar iets meer senstatie meegeeft is het al oke. De rest krijg je sowieso niks meer voor terug als je de mods weer wilt verkopen.

Appartement kan ik pas 1 december in he, dus knallend 2007 in en daarna mag iedereen waar ik goed mee om ga best een keertje langskomen om wat te drinken, ouwehoeren en ff in de GT4 sim te sturen (hoop dat ik dan inmiddels een dubbele setup heb).

De 2e auto ben ik toch nog niet helemaal uit, de motor die ik heb ik gaaf, de astra GTC is gaaf (voor vele gezinnen zelfs een droomauto), maar toch, elke keer als ik de filmpjes van de 350Z met TopSpeed en/of HKS uitlaat kijk wil ik direct naar de bank en de dealer toe rennen....

Knot

Bericht door Knot » 22 feb 2006, 13:06

Verzekering is ook een verhaal apart zeg.

Ik net zo'n meid van Unive aan de lijn..... 2 jaar schadevrij staan door de e30. Even invullen... een Nissan... 350Z.. [stilte] oh, dat is een heeeeeele snelle.

Nou, dat valt wel mee hoor zeg ik, de auto zit nog onder de 300pk... [stilte] :)

Maar het kan dus netaan omdat ie in 2004 net onder de 50k aanschafprijs zat, anders doen ze het niet eens als losse verzekering.

Allrisk zit ie net onder de 2000 euro. WA+ iets boven de 1000.

k33z

Bericht door k33z » 22 feb 2006, 13:40

Als je een andere uitlaat eronder zet gewoon kiezen voor Milltek. In het algemeen een schitterend geluid wanneer je de motor belast maar een bescheiden geluid als je rustig aan het toeren bent.

Daarnaast heeft Milltek ook wel bewezen dat ze performance wise weten wat ze doen!

k33z

Bericht door k33z » 22 feb 2006, 13:41

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 22 feb 2006, 14:59

Onder een Japanse auto hoort Japans tunings spul :wink: Dus ook een dikke Japanse stijl uitlaat :idea:

Knot

Bericht door Knot » 22 feb 2006, 19:57

Wel een aardige demper Kees, vind die dikke pot in t midden mooi, bij een TopSpeed heb je die bijvoorbeeld niet meer.

Jammer dat ze geen soundclips en videoclips hebben.

Tristan

Bericht door Tristan » 23 feb 2006, 10:13

Stefan R schreef:Onder een Japanse auto hoort Japans tunings spul :wink: Dus ook een dikke Japanse stijl uitlaat :idea:
Een enkele Japstyle onder bv. een Sub of Supra is wel mooi, maar een dubbele onder een 350Z is een beetje over the top. Die van Milltek ziet er qua pasvorm goed uit.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 23 feb 2006, 16:12

Opzich ziet die Milltek er aardig uit, Alleen de eindstukken passen niet bij de auto. Daar horen gewoon 2 dunwandige (HKS style) buizen onderuit te steken.
maar een dubbele onder een 350Z is een beetje over the top.
Zo zie je dat smaken verschillen, Ik vind het juist een must onder een 350Z

RVV

Bericht door RVV » 23 feb 2006, 16:57

Wat is er dan mis met de standaard uitlaat ? Geluid klinkt goed, looks zijn goed. Lekkere dikke pijpen.

Uitlaat vervangen om het vervangen vind ik een beetje zinloos en over de top. En je schuift al snel richting sjonie regionen. (zonder te beweren dat iedereen met een vervangingsuitlaat een sjonie is maar je snapt wel wat ik bedoel).

Knot concentreer je op een 350z en laat al die aftermarkt troep even links liggen, een 350z is zo compleet daar moet je genoeg van kunnen genieten, zeg je na een jaartje rijden ofzo ik wil toch "'modden" dan is het een leuke vervolgstap, maar geniet nou eerst van een originele auto.

Knot

Bericht door Knot » 23 feb 2006, 18:51

Rico, de video's van Papenburg bijvoorbeeld hoor ik JeroenW zijn auto helemaal niet. Het moet ietsje luider en dan alleen bij vol gas, weinig gas moet ie stil zijn.

Je moet niet met superchargers direct aan de slag gaan maar een paar mods moet je wel doen.

- Injen cold air intake
- HKS Hi power Ti met Y-pipe

[img:640:427]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/InjenCAI.jpg[/img]

[img:450:338]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... ipe_01.jpg[/img]

[img:450:338]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... ipe_02.jpg[/img]

[img:338:450]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... ipe_05.jpg[/img]

Filmpjes van de HKS:

http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... iveby1.wmv

http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... iveby2.wmv

http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... iving1.wmv

http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... iving2.wmv

http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... tartup.wmv

De HKS gaat alleen brullen wanneer je m echt intrapt en dat wil je hebben toch?

De TopSpeed daarentegen brult altijd en ook iets te hard, dat gaat wel vervelen.. en het is nog een enkele pijp ook na de kats.

http://sjaro.speed.planet.nl/auto/350Z/ ... Pro-N1.wmv

Leuk om even te patsen maar deze ben je wel snel zat lijkt me.

Knot

Bericht door Knot » 23 feb 2006, 19:04

Nog een leuk filmpje over tuning van de Z:

http://350zroadsterclub.com/videos/Zrace.avi

RVV

Bericht door RVV » 23 feb 2006, 19:09

Knot, mooi uitlaat systeem, maar da's meer voor op de foto, want je ligt denk ik niet onder je auto je uitlaat te bewonderen :wink:

Verder denk ik dat je niet teveel moet laten leiden door de internet filmpjes, ze zijn niet te vergelijken , in verschillende omstandigheden genomen, waardoor compleet andere acoustiek. Neem nou papenburg 1 grote kale vlakte, geluid word op geen enkele manier gereflecteerd waardoor het heel anders klinkt als geluid wat opgenomen word naast een gebouw. De geluidsbeleving in de auto, is waar het omdraait. Ik vond het geluid van de 350z gewoon erg goed klinken. Een uitlaat systeem zoals op de vele internet filmpjes kan IRL mischien wel heel erg storend zijn.

het is niet zo dat ik het je wil afraden, maar ik heb een beetje de indruk dat je teveel op de randvoorwaarden zit te concentreren. Dat die randvoorwaarden nodig zijn om van een 350z een "betere" auto te maken in je beleving. Dan is het uitgangspunt toch al niet goed ? Een 350z is af. Mod's pas als je IRL ontevreden bent over het huidige resultaat.

Knot

Bericht door Knot » 23 feb 2006, 19:34

Rico, ik heb afgelopen zaterdag gereden in een standaard Z en ik vond het geluid te tam, zowel in als buiten de auto.

Smaken verschillen.... Het moet geen sjon streetrace herrie zijn maar de HKS is de gulde middenweg.

RVV

Bericht door RVV » 23 feb 2006, 19:48

Smaken verschillen inderdaad. Als je maar weet waar je het over hebt ! En dat lijkt me dan wel.

Joy

Bericht door Joy » 23 feb 2006, 21:17

Nog een verslag gevonden van een 350Z eigenaar. Misschien zitten er wat dingen bij waar je op kan letten bij het zoeken naar een kandidaat.

Ervaringen
De Porsche achtige uitstraling bevalt mij wel, het motorgeluid, het acceleratievermogen en de topsnelheid welke ruim boven de 250 Km p/u uitkomt. Gemeten in Duitsland op een rechtdoorgaande rijksweg bij droog weer.

Slecht aan deze auto:
De Bridgestone RE-040 banden. Deze zijn een paar klasses te laag voor de 350Z en bij nat weer of temperaturen onder 15 graden celcius zelfs gevaarlijk. Neiging tot uitbreken zowel in de bochten als tijdens rechtuit rijden is volop aanwezig, al vanaf 80 kilometer per uur.

De vering en demping hadden wat straffer gemogen. De 350Z vertoond springneigingen.

Nissan resp. Brembo claimt dat door gebruik van de dubbele remcylinders voor de wagen beter remt dan wagens met het conventionele systeem. In de praktijk is hier niet veel van te merken.

Al met al een sportwagen met nogal wat technische foutjes welke er, gezien het feit dat de 350Z al sinds eind 2002 in Japan en Amerika verkrijgbaar is, niet meer in of aan hadden mogen zitten.

Dit brengt mij op de aanschafprijs. Deze lijkt ogenschijnlijk zeer acceptabel doch direct noodzakelijke aanpassingen zoals vervanging van de banden en aanpassing de demping en vering en aanbrengen van extra geluidsisolatie in de bagageruimte, lees hieronder, maken van de 350Z een te dure wagen.

De leerkwaliteit van de beide stoelen is minimaal.

De, niet electrische, bedieningsknoppen van de zithoogte verstelling zijn met een gesloten deur amper te bedienen.

De kneepads zitten te ver naar voren en hebben slechts een optische functie.

De kwaliteit van het Bose geluidssysteem is middelmatig. Inbouw en aansluiting van een universeel KWALITEITS NAV DVD systeem op het bestaande Bose systeem is niet mogelijk. Het enige alternatief wat Nissan NL zelf biedt is een duur en zeer verouderd CD-Rom navigatie systeem.

Boven de 100 kilometer per uur vrij veel last van windgeruis en bandengeluiden vanuit de bagageruimte.

Windgeruis tijdens het gebruik van de voorste ruitenwissers, boven 100 Km per uur en worden de wissers, hoorbaar te diep naar beneden gedrukt, tot over de ondersponning van de voorruit, wat snellere slijtage van de rubbers veroorzaakt.

Zeer slecht zicht naar achteren door de enorme dode hoek.

Problemen
Rammelen van de aluminium afdekplaat op de Torsiebalk in de bagageruimte.

Koppelings en versnellingsbak problemen vanaf dag 1. Bij het, in de 1e versnelling laten opkomen van de koppeling vibreert het koppelingspedaal, het opkomen gaat schoksgewijs. Daarnaast is een rammel vanuit de versnellingsbak hoorbaar.

aanvulling, recentelijk zijn de koppelingsplaten en drukgroep vernieuwd, dit biedt geen oplossing, problemen iets verminderd doch niet weg.

Slechte ontvangst en stem weergave van de door Nissan geleverde en ingebouwde handsfree carkit.

Zodra de 9.000 kilometer op de teller gepasseerd is gaan de voorbanden, Bridgestone RE040, cuppen. Dit probleem doet zich wereldwijd voor en wordt veelvuldig besproken op de Engelse en Amerikaanse 350Z fan sites.

Motor van het raammechanisme, linkerportier, werkt niet meer.

Zeer slechte support van Nissan Nederland en de oorspronkelijke dealer, geen bereidheid om de klachten te verhelpen. De huidige dealer heeft nu een groot deel opgelost doch heeft weken moeten wachten op onderdelen. Zowel de importeur als de oorspronkelijke dealer krijgen van mij 1 ster, de huidige dealer, wel een Nissan maar geen 350Z dealer, verdient 4 sterren.

Knot

Bericht door Knot » 23 feb 2006, 21:29

Oke, handige info, bedankt.

Maar iedereen heeft zn probleempjes natuurlijk, zicht bijvoorbeeld kies je voor bij zo'n auto, het is geen busje.

Elke auto heeft zn dingetje en je kunt een slecht exemplaar treffen, maar al met al lijkt de Z een goede auto blijf ik bij.

Plaats reactie