Jan de Rooij van trucks naar Porsche RSR
- Hielke
Jan de Rooij van trucks naar Porsche RSR
Jan de Rooij is van de trucks naar een Porsche overgestapt
-
Re: Jan de Rooij van trucks naar Porsche RSR
Dit is geen jan de rooi:)
Biense dijkstra van bouwbedrijf dijkstra draaisma in dokkum en bolsward.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Hahaha ! Wel grappig want ik moest ook aan Jan denken toen ik dit filmpje vorige week zag.. lijkt er goed op, zelfde blik.
- Hielke
Ik geloof er niks van Andre. Dit is 100% Jan de Rooij. Zo'n kop heeft er maar één. Zoals een aap naar z'n keutel kijkt. Maar dan op snelheid.
Michel dacht ook direct aan Jan de Rooij.
Michel dacht ook direct aan Jan de Rooij.
-
Ik heb 2 minuten gekeken, maar in de die 2 minuten geen Jan de Rooij te zien hoor.
- Hielke
Ken jij Jan de Rooij wel Harrie?
-
De "trucker" die 20 minuten van mij vandaan zit? Geboren in Eindhoven en een bedrijf in Son en Breugel. Als we het over die hebben dan wel ja.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Hij heeft ook een leuke privé-auto.Andre schreef:Dit is geen jan de rooi:)

- Mathieu
Good old Jan

- Hielke
Ik heb op youtube al even gezocht naar onboard beelden van Jan in de truck. Kon ze niet vinden. We hebben het nu over Jan de Rooij van ruim 20 jaar terug. Zo met de camera in het gezicht lijkt Biense Dijkstra als twee druppels water op De Rooij.
De Rooij was in Nederland wereldberoemd met zijn Parijs-Dakar challenges. Biense Dijkstra doet als DSC veldopvuller een imitatie van Schumacher in de Ferrari nadat ie 5 keer het wereldkampioenschap heeft gewonnen. Ach ja. Exposure geeft het wel.
De Rooij was in Nederland wereldberoemd met zijn Parijs-Dakar challenges. Biense Dijkstra doet als DSC veldopvuller een imitatie van Schumacher in de Ferrari nadat ie 5 keer het wereldkampioenschap heeft gewonnen. Ach ja. Exposure geeft het wel.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ken 'm van vroeger nog(20 jaar terug ofzo) Hij had 'n Vento VR6 etc en ik 'jakkerde' me't 'mn Golf Dieseltje altijd achter 'm aan. Mooie kar die RSR.Sound top.
Hamvraag:Hoe zijn z'n rondetijden...
Hamvraag:Hoe zijn z'n rondetijden...

- Hielke
Zodra ie aan de finish komt maak ik er melding van Robin
Over het filmpje, want wat zit daar een tering stuk werk in. Op autoweek vond ik van een lezer de volgende reactie:
@ critici
Wie denkt er dat dit filmpje als promo bedoelt is voor Tammerink Racing? wie>? allemaal fout..
hoe moeilijk is het om een promofilm te onderscheiden van een kunstproject, google de man dan even:
http://www.stephanebenini.com" onclick="window.open(this.href);return false;
de man is artiest en maakt nog veel meer heel strak gemonteerde filmpjes. veel meer beleving dan dit ga je niet vinden. het gaat niet om de mannekes met hier en daar een pensje. het gaat om het rijden, dat gevoel van jij, de weg, de auto, en niks anders. alleen maar rijden.
daarbij kiest hij voor een moment met heel mooi licht, zo rond zon’s opkomst/ondergang heeft het zonlicht een bepaalde kleur en intensiteit die je de rest van de dag niet weer vind. camerabeelden vind ik juist subliem, een camera óp het stuur, zodat je het gezicht en de concentratie van de coureur écht kunt zien. een camera op zijn helm, zodat je ziet wat hij ziet, het is allemaal een stukje beleving creeëren. de man en zijn auto
super stukje film
prachtig
De autoweek lezer doet een beetje voorkomen alsof het filmpje is ontstaan vanuit de behoefte van Benini om zich kunstzinnig te uiten. Daar geloof ik geen ene snars van. Aan die kop van Dijkstra is weing kunstzinnigs te ontdekken. En omdat ie zovaak in beeld is denk ik dat er een aanzienlijk bedrag vanuit Dokkum richting het verre zuiden is gegaan

Over het filmpje, want wat zit daar een tering stuk werk in. Op autoweek vond ik van een lezer de volgende reactie:
@ critici
Wie denkt er dat dit filmpje als promo bedoelt is voor Tammerink Racing? wie>? allemaal fout..
hoe moeilijk is het om een promofilm te onderscheiden van een kunstproject, google de man dan even:
http://www.stephanebenini.com" onclick="window.open(this.href);return false;
de man is artiest en maakt nog veel meer heel strak gemonteerde filmpjes. veel meer beleving dan dit ga je niet vinden. het gaat niet om de mannekes met hier en daar een pensje. het gaat om het rijden, dat gevoel van jij, de weg, de auto, en niks anders. alleen maar rijden.
daarbij kiest hij voor een moment met heel mooi licht, zo rond zon’s opkomst/ondergang heeft het zonlicht een bepaalde kleur en intensiteit die je de rest van de dag niet weer vind. camerabeelden vind ik juist subliem, een camera óp het stuur, zodat je het gezicht en de concentratie van de coureur écht kunt zien. een camera op zijn helm, zodat je ziet wat hij ziet, het is allemaal een stukje beleving creeëren. de man en zijn auto
super stukje film
prachtig
De autoweek lezer doet een beetje voorkomen alsof het filmpje is ontstaan vanuit de behoefte van Benini om zich kunstzinnig te uiten. Daar geloof ik geen ene snars van. Aan die kop van Dijkstra is weing kunstzinnigs te ontdekken. En omdat ie zovaak in beeld is denk ik dat er een aanzienlijk bedrag vanuit Dokkum richting het verre zuiden is gegaan

- Stéphane
Cool! Ga ik zeker eens bekijken. Al was het alleen al omdat het een naamgenoot is 

- Dennis Cavallino
Die blik vanachter 't stuur is inderdaad 100% De Rooij. Goed gezien Hielke. Gaaf filmpje. Dit soort beelden zie ik graag.
- SteV6
Voor zover ik kan beoordelen lijkt me dit niet Jan de Rooy. De laatste jaren heeft hij geen bovengebit in gehad ... en deze man lacht toch echt zijn boventanden bloot 

- Michel P
Hielke, zijn zus staat wel op youtube