GTRene schreef:met hoeveel procent kun/mag je regeren
Das niet de goede vraag, die moet eerder luiden; wanneer kan je potten breken met regeren?
Nu, met een kamermeerderheid dus, zijnde 76 zetels.........................
GTRene schreef:met hoeveel procent kun/mag je regeren
Dat is ook exact de reden dat ik schreef voorlopigromo schreef:Zou ik ook wel willen, maar
...
...
met >50%. Dat komt dus neer op76 zetels. Zijn er 150 te verdelen.GTRene schreef:met hoeveel procent kun/mag je regeren
Dat kan wel. Maar is politiek natuurlijk redelijk onstabiel. De oppositie is dan groter dan de regerende partij. Oftewel ieder voorstel wordt een grote tombola omdat de oppositie wel of niet gaat meestemmen. Daarmee kun je dus geen beleid uitvoeren laat staan moeilijke dingen er door krijgen.SteV6 schreef:Of met minder dan 50%, het minderheidskabinet ...
...dat is voor mij ook een van de reden waarom ik nu CDA zeg en geen VVD en vandaar ook mijn eerdere reactie...; de andere partijen zijn voor mij sowieso uitgesloten...SteV6 schreef:Dat is ook exact de reden dat ik schreef voorlopigromo schreef:Zou ik ook wel willen, maar
...
...
De VVD is behoorlijk uit zicht geweest en behalve Rutte kan ik op dit moment weinig andere VVD kamerleden opnoemen. En als Rutte zich blijft opstellen als de slappe ideale schoonzoon zoals de afgelopen verkiezingen, dan wordt het voor mij heel moeilijk om te kiezen ...
Stephan
Helemaal eens, Metin. Dat is de gemakkelijke weg. Zelf totaal geen (regerings)verantwoordelijkheid en inderdaad kritiek hebben als dingen volgens hen niet goed gaan. Beetje jammer om dan semi-populair mee te liften.Metchu schreef:dit is het beste wat ze kunnen doen. Dingen die ze leuk vinden steunen en voor de rest vanaf de zijlijn weer kritiek hebben *taal aub*... tuurlijk willen ze dat!
Stéphane schreef:Helemaal eens, Metin. Dat is de gemakkelijke weg. Zelf totaal geen (regerings)verantwoordelijkheid en inderdaad kritiek hebben als dingen volgens hen niet goed gaan. Beetje jammer om dan semi-populair mee te liften.Metchu schreef:dit is het beste wat ze kunnen doen. Dingen die ze leuk vinden steunen en voor de rest vanaf de zijlijn weer kritiek hebben *taal aub*... tuurlijk willen ze dat!
OKMetchu schreef:point taken
Dat je dan desondanks nog veel zetels hebt is toch ook een signaal van het volk?Dennis Cavallino schreef:In ieder geval krijg je dan niet meer 't gelul zoals nu, dat de PvdA in 't kabinet komt, want die hadden de meeste zetels verloren en dat is een signaal van 't volk dat niet goed is overgenomen bij de kabinetssamenstelling.
Metchu schreef:Stéphane schreef:Helemaal eens, Metin. Dat is de gemakkelijke weg. Zelf totaal geen (regerings)verantwoordelijkheid en inderdaad kritiek hebben als dingen volgens hen niet goed gaan. Beetje jammer om dan semi-populair mee te liften.Metchu schreef:dit is het beste wat ze kunnen doen. Dingen die ze leuk vinden steunen en voor de rest vanaf de zijlijn weer kritiek hebben *taal aub*... tuurlijk willen ze dat!
kankeren heeft in principe niets van doen met de ziekte hoor:
RESULTAAT
kan·ke·ren kankerde, h gekankerd voortdurend mopperen
maar goed, zal er op letten
Ze zullen de hele tijd zitten zeuren idd...
+1Maus335i schreef:PVV gestemt, maar kon nog wel eens VVD worden afhankelijk van de stemwijzer (die voorlopig nog niet online is). Advies om vooral niet PVV te stemmen omdat JIJ geen idee hebt met wie Wilders de zetels gaat vullen is natuurlijk stom gelul. Bovendien... wou je zeggen dat PvdA en CDA nu allemaal topleiders en ministers heeft/had zitten? Ik noem maar een Hamer of Vogelaar of zon kwast van een Geel. Ja hoor, allemaal toppers!!
Laat iedereen gewoon lekker stemmen waar hij zich goed bij voelt. Je stemt niet voor een ander, maar voor jezelf.
Wel een beetje simpel gedacht als je het zo stelt. Ik stem op een partij die mij moet vertegenwoordigen zonder dat je weet wie je gaat vertegenwoordigen. Dan kun je inderdaad beter kritiek hebben op andere partijen zoals de PvdA en CDA, zoals jij het dan weer hebt. Daar schiet je wat mee op.Maus335i schreef:PVV gestemt, maar kon nog wel eens VVD worden afhankelijk van de stemwijzer (die voorlopig nog niet online is). Advies om vooral niet PVV te stemmen omdat JIJ geen idee hebt met wie Wilders de zetels gaat vullen is natuurlijk stom gelul.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bjeffindividual, Google [Bot], Kasteel, MarcF, Rogerb en 12 gasten