Onlangs was Vatanen in de race voor het voorzitterschap van de FIA. Bekender is hij echter vanwege zijn vier overwinningen in Paris-Dakar. Ook won hij diverse malen Pikes Peak en werd hij in 1981 wereldkampioen. De Peugeot op bovenstaande foto zul je niet zien. Vatanen rijdt namelijk mee in een Opel Ascona (type A) van het Belgische SMS Team. De Ascona is voorzien van een 220 pk leverende motor. In een soortgelijke auto maakte hij in 1974 zijn debuut in het Finse rallykampioenschap.
Het is voor het eerst dat Vatanen in België zal rijden. Vatanen: “Ik heb veel over de rally gehoord en heb veel vrienden in België, daarom reis ik ook naar Spa af. Maar ik wil vooral het publiek een fijne tijd bezorgen, net als de organisatoren. Uiteraard is het bijzonder om met mijn zoon te starten en ik kijk dan ook enorm naar zaterdag uit!”
Overigens is Ari Vatanen niet de enige bekende rallyrijder die de Legend Boucle de Spa rijdt. Eerder werd al bekend dat ook Bjorn Waldegard en Stig Blomqvist aan de start zullen verschijnen.
En vast even twee filmpjes om in de stemming te komen.
http://www.youngtimerblog.nl/index.php/ ... in-belgie/" onclick="window.open(this.href);return false;