Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door GTRene » 21 feb 2010, 22:45

kan...

maar klinkt als zo'n ding

Afbeelding

verkeert om erin :mrgreen:

natuurlijk als je veel lucht hebt kan het ook...echter als je water in je blok hebt moet de klep open gaan en als je in die slang knijpt en je voelt dat er water in zit moet je dat ook voelen als ie los gaat... :angel:

afijn je komt er wel uit :hmmm: :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 21 feb 2010, 22:48

Ding is door de fabriek erin gerausched. Lijkt me stug dat die het er verkeerd en om in knallen. :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2010, 22:55

allen schreef:Ding is door de fabriek erin gerausched. Lijkt me stug dat die het er verkeerd en om in knallen. :bag:
ow, dacht dat je de thermostaat had vervangen maar je doelde op wat anders :bag: oke :mrgreen: afijn hij kan ook stuk als je die niet hebt vervangen of vast zitten, vroeger met oude meuk wel eens gehad tik erop en deed weer ff :angel: of heb je zo'n soort

Afbeelding

dies meer voor Lotus

http://www.ptp-ltd.co.uk/articles.php/1 ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;?

allen

Bericht door allen » 21 feb 2010, 22:57

Heb een thermostaathuis gekocht waar dat ding al in zit Rene. En dat ding past ook maar op 1 manier in het blok. Dus kan het niet verkeerd en om zitten. :wink:

Tommy

Bericht door Tommy » 21 feb 2010, 22:57

Rene het is een kant en klaar thermostaathuis met het thermostaatje er al ingebouwd, die is dus ook ververst vandaag. Sigaren geven gewoon vaak problemen, ask Bill... :D

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2010, 23:09

allen schreef:Heb een thermostaathuis gekocht waar dat ding al in zit Rene. En dat ding past ook maar op 1 manier in het blok. Dus kan het niet verkeerd en om zitten. :wink:
ah, oke hij is dus nieuw en zit goed :mrgreen:
maar wel water voor en achter de klep echter de toevoer/doorvoer kant wordt niet warm voor de klep...das lastig :mrgreen:
las net al ergens kachel helemaal open en alle ontluchtings dingen iets open water erin in de gaten houden beetje in slangen knijpen enz beetje spelen en dan kan het lukken...net iets anders dan modern spul :wink:
leuke uitdaging. :mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 21 feb 2010, 23:39

je zegt het goed... dan KAN het lukken! :D Blijft brits :D

Ik had vorig jaar preventief de waterpomp gewisseld, weet nog wel wat een helskarwei dat op de BMW was.. fan eruit, waterpomp met 3 moertjes los, snaar eraf. Tot hier 10 minuten ofzo... nieuwe waterpomp erop, alles terug, vloeistof erin, ontluchten en al met al 20-25 minuten totaal kwijt. En het zat dan wel gelijk goed :P

allen

Bericht door allen » 21 feb 2010, 23:45

Goed, weet inmiddels dat het een hele poos kan duren. Dop expansievat moet er af. Auto moet goed schuin staan, stationair draaien (vooral geen gas geven) en dan flink in de slangen blijven knijpen. We zullen binnenkort wel even zien, want komende dagen weiger ik er tijd voor vrij te maken.

Tom

Bericht door Tom » 21 feb 2010, 23:46

Het is maar goed dat je hier op DF niet per post in je topic moet betalen, want dan kostte dit topic iemand handenvol met geld :mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 21 feb 2010, 23:58

http://www.mycaterham.com/66828/66132.h ... ion*id*val*" onclick="window.open(this.href);return false;

Marco R.

Re: Caterham Roadsport SV (de ONbetrouwbare versie)

Bericht door Marco R. » 22 feb 2010, 10:56

De een noemt het een auto met 'charmes', de ander beschouwt het als een auto met een leuke rijbeleving...

Maar zeg nou zelf, wordt je niet moe (ook van deze uitspraken vast en zeker :mrgreen: ) dat er elke keer weer gekloot is?
Ja het ding heeft een lange tijd stilgestaan of whatever, maar als je elke keer jezelf moet afvragen wanneer en wat er kapot gaat...
Zo is er weinig driving-fun aan :) en kun je net zo goed in één keer alles vervangen zodat je eens afstanden kan rijden zonder gedoe.

allen

Bericht door allen » 22 feb 2010, 11:04

Waar denkt Marco dat ik mee bezig ben? Jammer alleen dat dit probleempje wat eerder aan het licht kwam dan m'n planning. Dit speelgoed stond namelijk voor maart op de kalender. En nee, ik word nooit moe van die wagen. Alles wat vervangen dient te worden, gebeurd altijd met beter spul. Dus het is een kwestie van tijd. Geduld is een schone zaak, en de rijbeleving (wanneer ze het doet LOL) kan geen andere wagen aan tippen. 8)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 feb 2010, 11:37

Het kwam op Marco over alsof Allen bezig was met dingen vervangen die kapot gingen. Ik bedoel dus ook echt alles vervangen wat ook maar enigzins bekend staat als 'probleem'.

Anyway, ik had allang de handdoek in de ring (of de auto in de verkoop) gegooid.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 feb 2010, 11:40

Marco R. schreef:Het kwam op Marco over alsof Allen bezig was met dingen vervangen die kapot gingen. Ik bedoel dus ook echt alles vervangen wat ook maar enigzins bekend staat als 'probleem'.

Anyway, ik had allang de handdoek in de ring (of de auto in de verkoop) gegooid.
Die hele auto staat als een probleem bekend.. :mrgreen:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 feb 2010, 11:43

:mrgreen:
Ik dacht ik breng het nog voorzichtig :whistle:

allen

Bericht door allen » 22 feb 2010, 11:46

Als je bij zoiets al de handdoek in de ring gooit, ben ik wel benieuwd hoeveel doorzettingsvermogen in de rest van je leven hebt. :mrgreen:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 feb 2010, 11:52

Genoeg doorzettingsvermogen om een Toyota (helaas zonder gratis cruise control) te rijden die vaker beweegt dan stilstaat :mrgreen: (hoewel, dat is niet helemaal juist letterlijk gezien).

Ik ben ook geen sleutelaar, dat zal het vast wel zijn :hmmm:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 22 feb 2010, 15:14

Allen was ook geen sleutelaar. Maar dat wordt je vanzelf wel, anders is het financieel helemaal niet te behappen als je voor ieder lullig dingetje dat ding weer moet wegbrengen naar een lotusdealer/garage.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 feb 2010, 17:50

allen schreef:Als je bij zoiets al de handdoek in de ring gooit, ben ik wel benieuwd hoeveel doorzettingsvermogen in de rest van je leven hebt. :mrgreen:

Ik ben blij dat je gewoon doorgaat met pech hebben.........
Dan heb ik op wintersport toch nog iets leuks s`avonds te lezen :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 22 feb 2010, 18:03

Hoop voor jou dat je niet op een snowboard staat met Britse bindingen. :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 22 feb 2010, 21:09

allen schreef:Hoop voor jou dat je niet op een snowboard staat met Britse bindingen. :mrgreen:
Same here :hosanna: Hij realiseert zich natuurlijk dat Opel net als Chevrolet onderdeel is van de GM familie en dat mijn problemen wel eens besmettelijk konden zijn voor zijn plastic-fantastic stumperhulpjesbak :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 feb 2010, 23:01

InjectTheVenom schreef:
allen schreef:Hoop voor jou dat je niet op een snowboard staat met Britse bindingen. :mrgreen:
Same here :hosanna: Hij realiseert zich natuurlijk dat Opel net als Chevrolet onderdeel is van de GM familie en dat mijn problemen wel eens besmettelijk konden zijn voor zijn plastic-fantastic stumperhulpjesbak :mrgreen:
Ga jij nou maar een radio cassette in Engeland scoren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 24 feb 2010, 18:46

Even naar aanleiding van een tip van Emiel de oude thermostaat in een bak kokend water gegooid. Die ging hooguit een mm open. Ook al de juiste tips gehad van Caterham rijders, dus ik verwacht na vrijdagochtend weer op de weg te kunnen. 8)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 feb 2010, 18:38

Radio/CD speler hoor :mrgreen: Blaupunkt CD300 wel te verstaan.
Downforce Hans schreef:
InjectTheVenom schreef:
Ga jij nou maar een radio cassette in Engeland scoren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 28 feb 2010, 15:30

Is die weer kapot Allen, het is zo stil :mrgreen:

Plaats reactie