Redelijk goed kunnen verkopen aan een liefhebber die de tijd en middelen heeft om er weer een plaatje van te maken. Daarna een tijdje zonder auto gezeten. Dat was het toch niet helemaal dus weer een beetje op zoek gegaan. Via dit forum toen een E30 320i gekocht uit 1987 met sperdiff. Hele leuke auto en behoorlijk netjes voor een 22 jaar oud gebakkie. Maar ik heb hier echt bakken pech mee gehad! Heb nu sinds november misschien 1500 km kunnen rijden, de rest van de tijd heeft de auto stil gestaan met pech bij de garage.
Voor de beeldvorming eerst even een foto:
Sinds mijn aanschaf in november is er het volgende vervangen:
Waterpomp
Distributie
V-snaar
Carterpan
Oliepomp
Motorsteunrubbers
De eerste maand was er niks aan de hand, in deze tijd heb ik ook de 1500 km gereden die er bij is gekomen sinds ik de auto gekocht heb. Beetje lopen rotzooien toen de eerste sneeuw er lag, wat ook errug leuk was!

Toen het zo ontzettend koud was in Nederland begon m'n V-snaar behoorlijk te piepen. Naar de garage gereden en een nieuwe besteld, de oude tijdelijk even wat strakker laten zetten want hij liep behoorlijk los. Na 5 km rijden loopt opeens de waterpomp kapot. Was met een behoorlijk geratel. Auto laten afslepen naar de garage en de waterpomp laten vervangen. Meteen maar de distributie mee laten nemen. Na 2 weken was de auto klaar en haalde ik deze op. Na zo'n 100 meter rijden (!!!)... Rijd ik op een drempel met een gangetje van 15 kmpu een gat in de carterpan! Andere carterpan gekocht en laten monteren. Bij het loshalen van het blok scheurden de motorsteunrubbers dus die ook meteen vervangen.Toen de carterpan er op zat en er weer verse olie in zat had de auto geen oliedruk! Alles weer open gehaald en de oliepomp bleek kapot te zijn. Via marktplaats een andere oliepomp gekocht. Dit bleek echter een verkeerd onderdeel terwijl de verkoper mij had verzekerd dat hij zou passen.

De bedoeling was dat dit een beetje een budget-bak zou zijn. Door alle reparaties tot nu toe zit de aanschafprijs al weer in.