20-feb-10 zaterdag Zolder trackday/ cursus circuit experienc
- Arjan B
20-feb-10 zaterdag Zolder trackday/ cursus circuit experienc
20-feb-10 zaterdag Zolder trackday, maar 's ochtends wordt er ook cursus gegeven, circuit experience. Ik wil me aanmelden voor de cursus, aangezien dit de eerste keer is dat ik op dit circuit ga rijden. Zijn er nog DF ers die ook richting Zolder gaan voor de cursus of gaan vrij rijden?
Cursus start wel vroeg, Tijdschema:
7u : Administratie & inschrijvingen in Pitbox 39
8u : Theorie van Andy Jaenen
9u : Instucteurrondjes : 9u 45 : Pace - carrondjes: de pace-car rijdt tegen een matig tempo en geeft de rempunten en ideale lijnen aan.
10u 30 - 12u : Vrij rijden voor de beginners : onze instructeurs staan te beschikking om op al uw vragen te antwoorden.
Cursus start wel vroeg, Tijdschema:
7u : Administratie & inschrijvingen in Pitbox 39
8u : Theorie van Andy Jaenen
9u : Instucteurrondjes : 9u 45 : Pace - carrondjes: de pace-car rijdt tegen een matig tempo en geeft de rempunten en ideale lijnen aan.
10u 30 - 12u : Vrij rijden voor de beginners : onze instructeurs staan te beschikking om op al uw vragen te antwoorden.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: 20-feb-10 zaterdag Zolder trackday/ cursus circuit experienc
DFers horen dan op Zandvoort te zijn! 

- Jesper
- Auto: BMW M135i
Wij wachten even het weer af. Als het weer een beetje ok wordt dan zijn we die middag van de partij voor het vrij rijden.
- Bert ///M3
Zolder is als circuit vrij straight to the point, vooral droog. Er zijn niet heel veel speciale truucjes oid die je weten moet. Als je vaker op het TT circuit rijddan heb je waarschijnlijk aan 3 rondjes genoeg.
Zolder is wel zwaarder op de remmen als bijvoorbeeld Zandvoort.
Zolder is wel zwaarder op de remmen als bijvoorbeeld Zandvoort.
- Tom V
Normaal gezien ben ik er 's ochtends ook wel bij alleen zal ik deze keer als het goed is in Zandvoort zijn.
- Peter Tunissen
Als je naar Zandvoort komt, zijn er genoeg ervaren circuitrijders en racers op DF die ook wel naast je in de auto plaats willen nemen hoor. 

- Knot
Zandvoort/DF heeft ook mijn voorkeur maar gezien de verloopdatum volgens mij allang voorbij is heb ik mijn twijfels...
Als CPZ niet doorgaat dan ga ik de 20e ook naar Zolder. Volgens mij gewoon als vorig jaar 5 dec, erheen, ter plaatse aanmelden, nummer op de auto, transponder erin en knallen maar. Vooraf inschrijven is volgens mij niet eens mogelijk... toch???
Vorig jaar dec had er wel een vti'tje een oliespoor getrokken, man man man wat was dat glad... en dan ben ik wel vrij bekend met gripverlies zegmaar.
Droog nog niet meegemaakt, maar weet wel dat ik zelfs op nat met 4x pilot sport 2 toch niet kinderachtige drifts kon maken, dat kan niet op het nieuwe type pikzwarte asfalt op nat...
Doe mij maar een keertje 100% droog eigenlijk.... weer eens wat anders
Als CPZ niet doorgaat dan ga ik de 20e ook naar Zolder. Volgens mij gewoon als vorig jaar 5 dec, erheen, ter plaatse aanmelden, nummer op de auto, transponder erin en knallen maar. Vooraf inschrijven is volgens mij niet eens mogelijk... toch???
Vorig jaar dec had er wel een vti'tje een oliespoor getrokken, man man man wat was dat glad... en dan ben ik wel vrij bekend met gripverlies zegmaar.
Droog nog niet meegemaakt, maar weet wel dat ik zelfs op nat met 4x pilot sport 2 toch niet kinderachtige drifts kon maken, dat kan niet op het nieuwe type pikzwarte asfalt op nat...
Doe mij maar een keertje 100% droog eigenlijk.... weer eens wat anders

- Arjan B
Vanochtend was de baan nat en de temperatuur rond het vriespunt. Na een uitleg van een instructeur erop gewezen dat bepaalde bochten glad zijn, maar er waren er weer een aantal die zich lieten verrassen, waaronder mezelf 2 keer (ook nog op dezelfde plek
). Sommige gingen, weliswaar totaal ongecontroleerd
, maar met een mooie drift door de bocht.
Knot,
Moest nog even aan je filmpje denken
.

Knot,
Moest nog even aan je filmpje denken

- Knot
Zat m net zelf ook nog te kijken maar dacht ik zal t bij de Zandvoort ervaringen houden voor vandaag.
Wel een lekker driftbaantje hoor.... zeker als het nat is.
Ik wil wellicht kijken of 3 maart haalbaar is, is op een woensdag. Heb dan weinig mensen die mee willen dus alleen als we met een paar kunnen gaan, dan is het wat gezelliger als alleen aanrijden daar.
Wel een lekker driftbaantje hoor.... zeker als het nat is.
Ik wil wellicht kijken of 3 maart haalbaar is, is op een woensdag. Heb dan weinig mensen die mee willen dus alleen als we met een paar kunnen gaan, dan is het wat gezelliger als alleen aanrijden daar.