Max Verstappen met beugel in een Clio RS

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mathieu

Max Verstappen met beugel in een Clio RS

Bericht door Mathieu » 19 feb 2010, 12:28

In de Autovisie die nu in de winkel ligt een vijftig pagina grote special over auto’s met het RS-label, de snelste Porsches, Audi, Renaults en Fords dus. Het blad heeft de twee kleinste RS-en van Renault laten testen door twee aanstormende racetalenten, zoons van de coureurs Jos Verstappen en Paul van Splunteren.

Beide jongens hadden nog nooit op het circuit van Zolder gereden, Verstappen zelfs nog nooit op een circuit met een auto. Verstappen had voor de test twee keer twintig minuten op een parkeerterrein geoefend, om te leren schakelen. Van Splunteren had kort hiervoor zijn racelicentie gehaald, maar die drie dagen waren ook zijn enige noemenswaardige rij-ervaring.

De test werd begeleid door coureur Phil Bastiaans. Na een kwartier had hij zijn conclusie al getrokken: “Wat kunnen die gastjes rijden zeg. Stoel hoger, stuur lager, instappen en hupsakee, ze rijden zo op Zolder of het niks is. Wat een gemak, op deze leeftijd. Die jongens zijn twaalf en dertien?! Rijden we over twintig jaar soms met baby’s in de Formule 1?”

Max en Max hadden het vooral erg naar hun zin. Verstappen had geen enkele last van zenuwen, sterker nog, over de 200pk sterke Clio RS: “Ik moet eerlijk zeggen dat de snelheid minder lijkt dan in de kart. Je zit toch hoger en natuurlijk binnen.”

Autovisie-redacteur Ralf Dennissen, schrijver van het verhaal: “Ik ben wel vaker op snelheid rondgereden over een circuit, maar nooit door een jongen van twaalf met een beugel die net over het stuur kan kijken.”

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Max Verstappen met beugel in een Clio RS

Bericht door Richardt. » 19 feb 2010, 12:30

Haha geniaal! :lol:

Die ga ik ook even kopen :D

Mathieu

Bericht door Mathieu » 19 feb 2010, 12:39

Toen hij vier jaar oud was heeft hij al een F1 getest :shocking:

Afbeelding

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 feb 2010, 13:55

Ik heb het gisteren ook gelezen. Echt gaaf om te lezen hoe die mennekes daar mee omgaan. Echt beide natuurtalenten lijkt het ook wel. Mooi om te lezen hoe Phil Bastiaans, die toch best wat gewend is, er op reageerde :playcar:

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 19 feb 2010, 14:08

nog niet gelezen maar de foto's spraken voor zich. :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 feb 2010, 16:14

Ik moet het ook nog even lezen, maar de foto's waren inderdaad al erg gaaf!

markk

Bericht door markk » 19 feb 2010, 22:30

Stéphane schreef:Echt beide natuurtalenten lijkt het ook wel.
Ik vraag me serieus af of het talent is. Meer achtergrond (vanaf jong direct "besmet") en omgeving (zit via Pa / familie al in het wereldje, contacten zijn er). Oefenen, oefenen, oefenen.

Ik reed als zoon van een rij-instructeur/rijschoolhouder ook met 12 het oefenparcour waar iedereen het zweet van in de handen had vloeiend ACHTERUIT. Talent? No way, ik kon gewoon veel oefenen en m'n vader kon het goed uitleggen...

Mark.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 19 feb 2010, 22:40

Mark,

Je hebt in je jeugd gewoon teveel naar de achteruitrij-race met de DAF'jes gekeken met Andre van Duin.

Me gras! Me gras!

Dat zal het zijn.... :playcar:

Goedemans

Bericht door Goedemans » 19 feb 2010, 22:54

Dat Max Verstappen een talent is, is voldoende door hemzelf bewezen, maar dat de zoon van Paul van Splunteren een talent is vind ik zwaar overtrokken. Ik heb 'm op de kartbaan in Oss zien rijden en hij ging niet bepaald hard. Ook heb ik 'm op de racecursus van Bleekemolen meegemaakt en daar was ik niet bepaald van onder de indruk.

Tim R

Bericht door Tim R » 03 mar 2010, 21:48

Ik herriner mij een bezoek aan Jos Verstappen een aantal jaar geleden met een vriend van me die bij Jos in het kart team reed. Ik kreeg toen sterk de indruk dat Max helemaal niet zo gek was op het hele race gebeuren. Dat het toch echt meer iets is dat vanuit papa en opa wordt gestimuleerd. Ventje rijdt wel altijd met het beste materiaal en rijdt ook veel voor zijn leeftijd. Logisch dat hij goede resultaten behaald.

Roy

Bericht door Roy » 03 mar 2010, 21:58

Tim R schreef:Ik herriner mij een bezoek aan Jos Verstappen een aantal jaar geleden met een vriend van me die bij Jos in het kart team reed. Ik kreeg toen sterk de indruk dat Max helemaal niet zo gek was op het hele race gebeuren. Dat het toch echt meer iets is dat vanuit papa en opa wordt gestimuleerd. Ventje rijdt wel altijd met het beste materiaal en rijdt ook veel voor zijn leeftijd. Logisch dat hij goede resultaten behaald.
+1

Ikzelf heb ook jaren gekart en kwam Jos altijd tegen. Vond het een behoorlijk "poeha" gehalte hebben. Alles moest het grootst, het duurst en een hoog "joehoe hier ben ik" gehalte.

Luco

Bericht door Luco » 03 mar 2010, 22:05

Roy schreef:
Tim R schreef:Ik herriner mij een bezoek aan Jos Verstappen een aantal jaar geleden met een vriend van me die bij Jos in het kart team reed. Ik kreeg toen sterk de indruk dat Max helemaal niet zo gek was op het hele race gebeuren. Dat het toch echt meer iets is dat vanuit papa en opa wordt gestimuleerd. Ventje rijdt wel altijd met het beste materiaal en rijdt ook veel voor zijn leeftijd. Logisch dat hij goede resultaten behaald.
+1

Ikzelf heb ook jaren gekart en kwam Jos altijd tegen. Vond het een behoorlijk "poeha" gehalte hebben. Alles moest het grootst, het duurst en een hoog "joehoe hier ben ik" gehalte.

HAHA prachtig die verhalen, ik ken wat familie van Jos, er werd ook regelmatig op de kartbaan gevochten binnen het team als ze het niet eens waren over de afstelling.
En max heeft waarschijnlijk al meer km achter zijn kiezen als de meeste volwassen kerels.
En inderdaad ook met het beste materiaal.
Jammer als die het echt niet leuk vind, dan heeft zon kind geen leven.

Tim R

Bericht door Tim R » 04 mar 2010, 17:25

Misschien dat hij het nu wel leuk vindt hoor. Immers, waar je goed in bent ga je vaak ook leuk vinden (hoe leuk kan ik basketbal dan vinden met mijn 1.70m? :lol: ).

Het viel me destijds wel op in ieder geval.

Mrton

Bericht door Mrton » 04 mar 2010, 19:09

Ik begrijp hieruit dat Phil Bastiaans zich dus gewoon vergist heeft en beide Maxjes eigenlijk alleen maar op deze jonge leeftijd een aardig potje kunnen sturen omdat beide papa's te veel geld hebben en het beste materiaal kunnen betalen? :please:

Tim R

Bericht door Tim R » 04 mar 2010, 19:17

Volgens mij staat dat er niet. Je begrijpt het dus verkeerd.

osc4r

Bericht door osc4r » 04 mar 2010, 19:18

Mrton schreef:Ik begrijp hieruit dat Phil Bastiaans zich dus gewoon vergist heeft en beide Maxjes eigenlijk alleen maar op deze jonge leeftijd een aardig potje kunnen sturen omdat beide papa's te veel geld hebben en het beste materiaal kunnen betalen? :please:
Een beetje wel ja. Als jij vanaf jongs af aan (met of zonder druk) altijd kunt oefenen in je vrije tijd zonder limitaties zou iedereen veel meer kunnen dan nu. Je ziet het toch al bijv. op de tennisbaan/piste waar je kleine jochies oudere mensen eruit ziet slaan/van de piste af ziet skiën (figuurlijk ;)). Datzelfde gaat hier ook op, misschien niet helemaal evenredig (talent kan d'r best wel zijn) maar het is een minder unieke situatie dan iemand van bijv. 18 die net pas z'n rijbewijs heeft gehaald en opeens een record rijdt in een cup op Zolder ofzo. Ik zeg maar wat.

Brava

Bericht door Brava » 07 mar 2010, 14:00

osc4r schreef:
Mrton schreef:Ik begrijp hieruit dat Phil Bastiaans zich dus gewoon vergist heeft en beide Maxjes eigenlijk alleen maar op deze jonge leeftijd een aardig potje kunnen sturen omdat beide papa's te veel geld hebben en het beste materiaal kunnen betalen? :please:
Een beetje wel ja. Als jij vanaf jongs af aan (met of zonder druk) altijd kunt oefenen in je vrije tijd zonder limitaties zou iedereen veel meer kunnen dan nu. Je ziet het toch al bijv. op de tennisbaan/piste waar je kleine jochies oudere mensen eruit ziet slaan/van de piste af ziet skiën (figuurlijk ;)). Datzelfde gaat hier ook op, misschien niet helemaal evenredig (talent kan d'r best wel zijn) maar het is een minder unieke situatie dan iemand van bijv. 18 die net pas z'n rijbewijs heeft gehaald en opeens een record rijdt in een cup op Zolder ofzo. Ik zeg maar wat.
Er staat duidelijk dat Max van Splunteren alleen een racecursus gedaan heeft en een keer of drie per jaar met zijn vader gaat karten. Niks over competitief rijden, niks over "beste materiaal". Het lijkt me dat die cursus en die kartuitstapjes nou niet echt met de gunstige financiële positie van pa-lief te maken hebben.

Plaats reactie