Ongeveer 1,5 maand geleden zat ik een beetje op Mobile.de te snuffelen tussen de E36-ers met lage km-standen.
Ik kwam toen een '97 320iA tegen met net 90k op de klok. Volgens de advertentie was de auto afkomstig van de eerste eigenaar met geboortedatum 1928. Later bleek dat de beste man nog "even" een nieuwe 3-er had gekocht bij de plaatselijke dealer.
Afijn...ik was eigenlijk niet zoekende maar kon deze eigenlijk niet laten schieten. Dus contact opgenomen met Niall (actief hier op DF) omdat ik wist dat hij regelmatig in der heimat zit voor zijn werk. Toeval wilde dat hij de volgende dag in de buurt moest zijn van waar de auto stond. Dus in zijn vrije tijd is hij even gaan kijken bij de auto. Alles zag er perfect uit en "de auto is gewoon als nieuw" waren zijn woorden.
De volgende dag meteen een en ander financieel geregeld en de verkoper opgebeld. Nu is mijn Duits niet zo goed en hun Engels was een drama. Toch een afspraak kunnen maken (die door Niall nog even nagebeld is) om de volgende dag de auto te komen bekijken/kopen. Helaas gooide de sneeuw wat roet in het eten dus weer gebeld dat ik na het weekend zou komen. Of ik nam hem gelijk mee of ik kwam een aanbetaling doen, maar komen zou ik. Gelukkig was het weer stukken beter die maandag dus samen met mijn pa in de oprijwagen geklommen en richting Moers gereden.
Na een korte inspectie en klein ritje de auto gelijk op de oprijwagen gereden, betaald en richting Rotterdam gegaan 8)
Nu had ik nog de Touring voor de deur staan. Dus die meteen op MP etc gezet in de hoop hem snel te verkopen. Heeft al met al nog een maand geduurd. Twee weken terug is er iemand komen kijken en die heeft hem dan ook gekocht. Eindelijk kon ik alles voor de nieuwe bolide gaan regelen.
De hele mallemolen van RDW, Belasting etc etc heeft twee weken in beslag genomen maar vandaag was het eindelijk zover......het kenteken lag op de mat

Dus meteen luxe platen besteld, APK geregeld en verzekering gebeld. Morgenavond kan ik dan eindelijk met mijn eerste eigen 6-pitter gaan rijden

Even een kort lijstje van de auto;
Chassisno XXXXX 320i A 4d E36 M52
Productiedatum 19970715
Prijsdatum 19970722
Cylinder Inhoud 1991
Transmissie Automaat
Vermogen (kW) 110
Gewicht 1310
Brandstof Benzine
Code Omschrijving
CB61 320i A 4d E36 M52
309 Arktissilber metallic
P8SW Schwarz leder
240 Airbag met lederen stuurwiel
243 Airbag voor voorpassagier
283 LM Wielen (7x15)-BMW design
305 Afstandbediening Centr.Vergr
314 Ver.sproeiers/slot
411 Elektr. raambediening v + a
415 Handbed. zonnescherm achter
423 Velours matten voor & achter
428 Gevarendriehoek en verbandds
431 Autom.dimmende binnenspiegel
441 Rokersuitvoering
473 Middenarmsteun voor
488 Elek.verst.lendesteunen
494 Stoelverwarming
498 Twee hoofdsteunen achter
510 Dimlichthoogteverstelling
528 Aut.luchtrecirculatie (auc)
534 Automatische airconditioning
542 Check-control
556 Buitentemperatuurmeter
668 Radio BMW Bavaria Exclusiv
718 Exclusive Edition
785 Witte Knipperlichten
801 Order Control ZD (E34T, E31)
863 BMW DealerAdresGids
879 German Language Owners Manual
971 Exclusive Package
Ik ben er helemaal blij mee

Grote plannen zijn er niet.
Enige wat ik wil doen is eventueel een paar mistlampen erin, de zwarte randen in kleur spuiten en brede lijsten op de deuren. Verder moet ie gewoon lekker OEM blijven.
En dan nu een paar foto's van toen ie nog in Dld stond. Eigen foto's komen zsm :!: