Lotus Elise Motorsport S1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Emiel

Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 09:42

Elise schreef:
Emiel schreef:Maar bij deze Elise motorsport is er of iets mis gegaan bij DVLA of hij verteld halve waarheden, dus vandaag even wat dingen controleren en rondbellen. V5 is wel in orde maar HPI check is onduidelijk.
Een schadeauto is natuurlijk de ideale basis om motorsport clams op te zetten.......

Heel eerlijk gezegd denk ik dat het wishful thinking is om te verwachten dat je met een schadevrije auto te maken hebt als je een ding met motorsport clams koopt.
Hij is schade vrij geconverteerd door een Lotus dealer, daar zijn papieren van. Hij is vanaf nieuw al geconverteerd en huidige eigenaar is 2e eigenaar. Is ook officieel Lotus spul wat er op zit. Lotus heeft in 97/98 een aantal Motorsports gebouwd/Elises omgebouwd als voorloper op de Exige. Meen maar 50 of 100.

En juist daar was ik naar op zoek en nu dus gevonden lijkt het.

Maar omdat je in de UK gepersonaliseerde kentekens hebt word er nog wel eens een mooie kenteken plaat op een auto gezet/gekocht. Sexige of LOT HGF :lol:

Daarmee is iets mis gegaan en dat moet opgehelderd worden.

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2010, 12:08

Al die motorsport elises komen bij Lotus vandaan voor zover ik weet, door de dealer omgebouwde auto's is mij niets van bekend.
Welke dealer heeft die ombouw dan gedaan? Bell & Colvill?

Als het er 1 van de 65 door Lotus gebouwde is, dan moet het wel een VHPD ding zijn.
En die echte motorsport elises zijn niet voor een habbekrats te koop :wink:

Ben ik benieuwd naar wat voor papieren die persoon laat zien van dat ding.....

Oh en vergeet niet dat een HPI check ook niet alles zegt he.
Bijvoorbeeld een eenzijdig ongeluk waarbij geen aanspraak op de verzekering is gemaakt kan heel goed buiten de registratie vallen.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 12:23

het kunnen orriginele motorsport delen(clams) zijn die origineel op de echte motorsports kwamen...very nice too :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 18 feb 2010, 12:26

Exact. Dus dan hoeft er echt geen vhpd blok in te zitten. Moet hij ook niet willen. Er moet gewoon een duratec in. :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2010, 12:29

GTRene schreef:het kunnen orriginele motorsport delen(clams) zijn die origineel op de echte motorsports kwamen...very nice too :mrgreen:
Dat zou kunnen Rene.
Volgens mij zijn die 65 gebouwde motorsport Elises ook allemaal centre steering, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 12:43

Jij bedoeld een andere als ik Elise :)

Er zijn in 97/98 Elises met 120pk blok gebouwd met motorsport clams als voorloper op de Exige.
Gewone elises, geen centre seat of VHPD blokken.
Waarom ze die gebouwd hebben, geen idee.

Ik greep er net langs vorige keer toen ik later de 135R kocht.
Stond toen een BRG op ebay, is toen verkocht aan pure lotus en de prijs is toen direct 2k boven op gezet. Toen had ik geen intresse meer ;)

HPI check zegt ook niet veel. Maar alle dingen die ik kan navragen c.q. te weten komen voor ik/we naar de UK gaan is welkom :)

Er zijn cat C auto's met een kromme ophanging maar geen chasis schade en cat D auto's met kapot chasis.. hangt maar weer af van de beoordeler.

Cat B , arm vervangen en je kan rijden (had c of d moeten zijn)

Afbeelding

Cat D , wat lichtere schade zou moeten zijn, chasis afgeschreven.. (had A/B moeten zijn)

Afbeelding

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2010, 13:17

Emiel schreef:Jij bedoeld een andere als ik Elise :)

Er zijn in 97/98 Elises met 120pk blok gebouwd met motorsport clams als voorloper op de Exige.
Gewone elises, geen centre seat of VHPD blokken.
Waarom ze die gebouwd hebben, geen idee.
Mag ik vragen waar jij die info vandaan hebt?

Volgens mijn info zijn onderstaande aantallen gemaakt, waarbij ik nergens door Lotus omgebouwde Elises zie staan.
(Bron: "Elise, Rebirth of the True Lotus" en de "coterie Lotus Elise" boek )

8613 x Elise S1
1487 x 111s
85 x sport 135
319 x sport 160
50+ x sport 190
65 x motorsport elise
601 x exige
340 x 340R
1 x elise sprint show car
8 x GT1
1 x expose

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 13:43

ik ken die info ook niet, al heb ik wel eens gehoord dat ze originele clams gebruikten (motorsport) op een gewone Elise, maar of dat af fabriek gebeurde? wie weet, als je betaald zou dat zo maar kunnen :mrgreen:

van die centersteer originele motorsports hoorde ik destijds dat de meesten later omgebouwd werden naar bv RHD en nog weer later bepaalde eigenaars dat weer terug hebben gezet naar centersteer...maar weet niet meer of ze voor het racen werden omgebouwd (achteraf) of dat ze dat pas deden toen sommige dat ding op de weg wilden hebben...wel zonde...echter anders is het ook wel een remy auto :mrgreen: bij de Mac F1 kun je tenminste nog schuin naast zitten als je een slanke den bent.

kwam ook nog dit tegen prijzen per type en of airco van RHD naar LHD

http://www.lotus-cars.eu/modifications/ ... on-rhd-lhd" onclick="window.open(this.href);return false;
lijken me nette prijzen :hmmm:

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 13:46

Elise : Ergens stuk van gelezen op Seloc. vorig jaar of jaar ervoor.

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2010, 14:41

Ik heb heel sterk het vermoeden dat iemand het verhaal van de echte 65 motorsport elises verdraaid heeft.
Wat voor papieren heeft die man en welke garage heeft die ombouw dan gedaan volgens die papieren?

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 14:53

Zodra ik de papieren zie weet ik het :)

Heb hem nog wat vragen gesteld etc via mail, even kijken wat daarvoor reactie op komt. Gewoon rustig afwachten en de auto gaan bekijken, veel meer is er toch niet te doen.

Wat ik wel weet is dat ze echt gebouwd zijn, de 2 die ik op foto heb gezien hadden beide een plaatje van origineel build by lotus blablablabla motorsport met nummer erbij. Tenzij ze beide een fake plaatje hebben gemaakt identiek aan elkaar.

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2010, 15:38

Emiel schreef:Hij is schade vrij geconverteerd door een Lotus dealer, daar zijn papieren van.
Emiel schreef:Wat ik wel weet is dat ze echt gebouwd zijn, de 2 die ik op foto heb gezien hadden beide een plaatje van origineel build by lotus blablablabla motorsport met nummer erbij. Tenzij ze beide een fake plaatje hebben gemaakt identiek aan elkaar.
Heeft die dealer dan ook die "original motorsport type" plaatjes erin geplakt?
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden....

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 15:53

Ik ook dus heb ik om opheldering gevraagd over wat er speelt met logbook probleem en over de exacte conversie details. Hij kan de rekeningen inscannen eventueel etc.

We wilde Dinsdag gaan kijken maar voor nu is dat uitgesteld tot over week of 2 a 3.
Dan heeft ook de blauwe zijn papieren en hoef ik geen 2x op en neer.

In 1 dag op en neer en 2 elises bekijken, de beste ter plekke word gekocht, of als beide tegenvalt dan geen van beide :)
Laatst gewijzigd door Emiel op 18 feb 2010, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Niall

Bericht door Niall » 18 feb 2010, 16:01

Die Emiel gaat spijkers met koppen slaan :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 16:02

Zeker weten Niall, wil weten wat ik koop maar wil ook niet 123 met lege handen naar huis :lol:

Tenzij het niks is dan blijft het staan en zoeken we verder natuurlijk.

Niall

Bericht door Niall » 18 feb 2010, 16:05

Staan ze allemaal in zuid engeland?? Laatst toen ik naar engeland ben geweest, heb ik de boot vanuit duinkerke genomen. Ik was postief verrast in tegenstelling tot de normale Calais boot of Tunnel

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 16:17

Staan een 4 uur rijden van Folkstone af richting het Noorden. Dus we zijn wel even onderweg ;)

Maar hoezo blij verrast ?

Niall

Bericht door Niall » 18 feb 2010, 16:25

Prijs-kwaliteit was gewoon heel erg goed van Norfolkline. Vorige keer dat ik duinkerk- dover had gedaan was een paar jaar ervoor, was geen pretje om op een veer-vrachtboot vol stinkende zatte oost europeese chauffeurs. Nu hebben ze een hypermoderne veerboot met goede serive en prijzen on-board zijn zeer schappelijk.

Op papier scheelt het 15 min qua overtocht, maar in de praktijk scheelt het niets. Wel scheelt het ongeveer een 1/2 uur in reistijd naar calais toe.

http://www.norfolkline.nl/ferry/" onclick="window.open(this.href);return false;

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 16:53

Dank je Naill, dat is misschien wel een goede optie!

Krijg net ook goed bericht van de Grijze Elise motorsport dus wie weet uiteindelijk... :lol:

Emiel

Bericht door Emiel » 19 feb 2010, 08:10

.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 19 feb 2010, 08:30

Erg erg mooi Emiel, die kleur is ook geweldig. Wielen super, ofwel het totaal plaatje klopt.

Michel

Emiel

Bericht door Emiel » 19 feb 2010, 08:38

Vind het ook wel wat. :thumbup:

Maar het logbook moet in orde komen of iig duidelijk van de DVLA te horen krijgen dat er fout is gemaakt. Hij heeft nog wel het echte logbook op papier van toen hij de auto kocht.

En als er nog steeds dezelfde pirelli banden onder liggen (datum is te achterhalen aan de band code) dan is het toch echt "fishy"
Hoewel de km stand niet absurd veel gestegen is sinds dat hij hem kocht, als 2e auto is gebruikt en ook nog een elise heeft voor LOTRDC maar dan ga ik toch 10x nadenken.

Dus week of 2 en dan de blauwe en de grijze bezichtigen :hosanna:

allen

Bericht door allen » 19 feb 2010, 09:16

Spuit je haar nog even flip de kikker voor me tzt... :mrgreen:

Oogt iig super. Oxidatie aan de schroeven vind ik niet meer dan normaal, als ik zie hoe dat er bij de sigaar soms uit ziet. Is ook zo vervangen als je wilt. "Fingers crossed" en een bosje bloemen naar DVLA. Werken ze harder. :clap:

Niall

Bericht door Niall » 19 feb 2010, 09:32

Oxidatie aan de schroeven is voortaan normaal. Goedkope schroeven komen kompleet behandeld uit china met de daarbij behorende kwaliteit :sealed:
OEM'ers ala Mercedes, BMW enz. gebruiken voor zulke toepassingen europeese fabrikanten en bij behorende kwaliteit :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 19 feb 2010, 09:32

Zit een dak op dus die wil je niet overkopen :lol:

Plaats reactie