Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2010, 10:54

Alles begon toen de wereld wit werd. Daarvoor was er niets. :blabla: En Jezus bestond echt. :blabla:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 18 feb 2010, 10:57

allen schreef:Duidelijke praat van een nozem ja. Laat hem zelf opflikkeren en het land teruggeven aan de oorspronkelijke bewoners! Gebruik je koppie eens Rene.
De blanke Australiër is inmiddels ook een oorspronkelijke bewoner.
Wat een idiote brief trouwens, waarbij je je gaat afvragen wat een radicaal is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2010, 10:57

Je kan huidige generaties niet verantwoordelijk houden voor wat er in het verleden gebeurd is.................dat geldt voor Aussies met Aboriginals, de VS vs de Indianen en als ook dat we het huidige Duitsland niet meer kunnen aanspreken op WOII...........

RVV

Bericht door RVV » 18 feb 2010, 11:02

Maus335i schreef:@EG, dan praatten we wel langs elkaar heen. Ik heb het meer over andere soort overheidsbemoeienis. Je puntje mbt opvoeding ben ik het volledig mee eens. Daar is momenteel een enorm gebrek aan... MAAR!

Ik zou op deze wereld absoluut geen kind willen zetten. Kan mn vriendin hoog en laag springen, maar dat gebeurd niet. Sommige kroost op scholen is op dit moment dusdanig verrot, dat ook mijn kind beinvloed zal worden ongeacht de opvoeding die ik het meegeef. "Je wordt besmet waar je mee omgaat" en anders is het niet. Ik weet niet wat mijn kinderen buiten huis uithalen. Ik wil het wel weten, maar ik weet het niet.

Als het om die reden is dan doe je jezelf te kort en nog veel belangrijker, dan onderschat je jezelf als potentieel opvoeder :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 11:05

allen schreef:Duidelijke praat van een nozem ja. Laat hem zelf opflikkeren en het land teruggeven aan de oorspronkelijke bewoners! Gebruik je koppie eens Rene.
:lol: het gaat erom die extreme figuren, gedraag je of opzouten naar het land (vaak van orgine) waar ze dat gedrag wel accepeteren, wil je dat niet dan aanpassen :mrgreen: dat is toch ongeveer de strekking?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2010, 11:06

romo schreef:Je kan huidige generaties niet verantwoordelijk houden voor wat er in het verleden gebeurd is.................
dat geldt voor Aussies met Aboriginals, de VS vs de Indianen en als ook dat we het huidige Duitsland niet meer kunnen
aanspreken op WOII...........
Ik denk dat je daar de essentie van zijn fout niet helemaal mee blijkt te snappen.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 feb 2010, 11:11

Rico schreef:
Maus335i schreef:@EG, dan praatten we wel langs elkaar heen. Ik heb het meer over andere soort overheidsbemoeienis. Je puntje mbt opvoeding ben ik het volledig mee eens. Daar is momenteel een enorm gebrek aan... MAAR!

Ik zou op deze wereld absoluut geen kind willen zetten. Kan mn vriendin hoog en laag springen, maar dat gebeurd niet. Sommige kroost op scholen is op dit moment dusdanig verrot, dat ook mijn kind beinvloed zal worden ongeacht de opvoeding die ik het meegeef. "Je wordt besmet waar je mee omgaat" en anders is het niet. Ik weet niet wat mijn kinderen buiten huis uithalen. Ik wil het wel weten, maar ik weet het niet.

Als het om die reden is dan doe je jezelf te kort en nog veel belangrijker, dan onderschat je jezelf als potentieel opvoeder :wink:
+1

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 feb 2010, 11:43

Ravin ///M schreef:Alles begon toen de wereld wit werd. Daarvoor was er niets. :blabla: En Jezus bestond echt. :blabla:
Klopt, de exacte datum hier: 17 december 2009. Ik keek uit 't raam en riep: "Jezus, NU heb ik écht winterbanden nodig!!!"Toch al weer dik 2 maanden geleden!

:wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2010, 11:45

Ravin ///M schreef:
romo schreef:Je kan huidige generaties niet verantwoordelijk houden voor wat er in het verleden gebeurd is.................
dat geldt voor Aussies met Aboriginals, de VS vs de Indianen en als ook dat we het huidige Duitsland niet meer kunnen
aanspreken op WOII...........
Ik denk dat je daar de essentie van zijn fout niet helemaal mee blijkt te snappen.

Mijn menig van hierboven staat even los van de opmerkingen van Howard...............dus dat verband wat ik niet zie volgens jou is er ook niet............

RVV

Bericht door RVV » 18 feb 2010, 11:56

Robin schreef:
Ravin ///M schreef:Alles begon toen de wereld wit werd. Daarvoor was er niets. :blabla: En Jezus bestond echt. :blabla:
Klopt, de exacte datum hier: 17 december 2009. Ik keek uit 't raam en riep: "Jezus, NU heb ik écht winterbanden nodig!!!"Toch al weer dik 2 maanden geleden!

:wink:

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 feb 2010, 12:05

lolz :mrgreen:

@ EG duidelijke betogen waar de meesten achter kunnen staan.

Nog even relativeren: er zijn inderdaad veel problemen, maar niet alles is problematisch. Een opmerking als ik neem geen kinderen om die reden vind ik dan ook te ver gaan. Als je niet in Amsterdam-West woont dan heb je mogelijk nog nooit een Marokkaanse hangjongere gezien. Zinloos geweld heb je ook nog niet meegemaakt. De kredietcrisis heb je niks van gemerkt. Kortom: voor een grote groep DF-ers geldt: zou je als internet en media niet bestond het ook als een probleem zien ? Mijn antwoord: een grote groep zegt nee.

Dit is geen kop-in-het-zand redenering, maar relativeren moet altijd !

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2010, 12:09

+1!!

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 12:34

Macboy schreef:lolz :mrgreen:

Nog even relativeren: er zijn inderdaad veel problemen, maar niet alles is problematisch. Een opmerking als ik neem geen kinderen om die reden vind ik dan ook te ver gaan. Als je niet in Amsterdam-West woont dan heb je mogelijk nog nooit een Marokkaanse hangjongere gezien. Zinloos geweld heb je ook nog niet meegemaakt. De kredietcrisis heb je niks van gemerkt. Kortom: voor een grote groep DF-ers geldt: zou je als internet en media niet bestond het ook als een probleem zien ? Mijn antwoord: een grote groep zegt nee.

ik zie en merk toch wel bepaalde zaken die spelen, natuurlijk niet zo als via het Internet maar toch...daarbij we kunnen onze kop niet in het zand steken voor de feiten die liggen, of dat nu de hongersnood is in bepaalde delen van de wereld of de kindsex in bepaalde delen van de wereld of bepaalde groeperingen die stelselmatig de boel verpesten of bepaalde religieuze groeperingen die geen leuke dingen doen of kinderen laten trouwen met weet ik wie :mrgreen: het ligt er en we ergeren ons er aan...net als al die foute bankiers of verzekeraars of wat ook, het is er en via de media en Internet wordt het meer duidelijk, en daarnaast merk ik het ook op mijn polissen die minder dan de helft van mijn inleg over meer dan 20 jaar zijn...terwijl mij heel andere bedragen werd voorgespiegeld detijds heb die papieren nog :mrgreen: ohnee :'( dus ja sommige dingen zien we en merken we.

zelfs die landen merken ze, daarom wordt daar de media en Internet beperkt immers slapende honden moet je niet wakker maken....

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 feb 2010, 13:14

Macboy schreef:lolz :mrgreen:

Alsof er alleen hangjongere in Amsterdam-West zitten? Hoop oprecht dat je het niet serieus zo ziet want ik zie genoeg hangjongeren in mijn eigen dorp (of wannabee stad). En als ik ze niet zie dan lees ik er wel over in het plaatselijke krantje wat ze weer hebben uitgevreten. Afgelopen weekend is er weer iemand beroofd en volgens mij ook klappen gehad omdat....tsja omdat hij toevallig op de verkeerde plek en het verkeerde moment was? Ik ken het tunneltje waar het voorval heeft plaatsgevonden nu onderhand wel en het is altijd maar afwachten wat je tegen gaat komen als je daar fietst (zelfs overdag). Nog een tijd terug (we praten over twee weken ongeveer) is er ook iemand in elkaar gemept omdat hij bijna ruzie had met een Marokkaan. Later die dag is hij met een groepje (handig die mobiele telefoons tegenwoordig) hem maar even de waarheid gaan vertellen met handjeklap à la Marokkaans.

Mocht ik nu 'alles over één kam scheren' achtig overkomen, zo is bovenstaand verhaal niet bedoeld. Ik kan je genoeg verhalen vertellen over positieve ervaringen met allerlei mensen met diverse soorten afkomst evenals uit alle lagen van de bevolking. Van hoog opgeleid tot laag opgeleid, genoeg positiefs te vertellen. Maar ik wil graag tuig opgepakt zien worden, dat gaat niet door constant te gaan relativeren en alleen maar focussen op het 'ja maar er zijn ook goede hoor'. Fuck dat, ik weet heus wel dat er goede mensen zijn en je zal mij nooit horen zeggen dat 'ze' allemaal fout zijn zoals een racist. Maar de focus moet op de rottigheid blijven zodat er in die groep (of het nou een meer- of minderheid is) effectieve en passende maatregelen tegen worden ondernomen.

Nog iets: Ik las over Culemborg, dat de Marokkaanse gezinnen (tien stuks) een 'dreigbrief' hebben ontvangen van de Woningstichting daar en de Molukkers niet. Daarom gelijk maar even alle besprekingen opgeschort.
Gevolg? Dreigbrieven ingetrokken onder het mom van 'sorry, niet zo bedoeld'. Tuurlijk zijn die brieven (te vergelijken met een gele kaart) wel zo bedoeld. Je (kind/kinderen) haalt/halen rottigheid uit, geef ze op hun donder anders doen wij dat wel. Wat het gevolg is dat de gezinnen nu de situatie in de hand hebben wat gewoon niet zo hoort te zijn. Nu weet de gemeenschap daar dat als je maar hard genoeg protesteert je alles gedaan krijgt. Leuke boodschap geef je dan als gemeente/overheid/whatever.

Zo, en nu even een cup-a-soupje pakken :mrgreen:

edit: even typo eruit gehaald.
Laatst gewijzigd door Marco R. op 18 feb 2010, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 13:17

:mrgreen:

EG

Bericht door EG » 18 feb 2010, 13:37

romo schreef:Je kan huidige generaties niet verantwoordelijk houden voor wat er in het verleden gebeurd is.................dat geldt voor Aussies met Aboriginals, de VS vs de Indianen en als ook dat we het huidige Duitsland niet meer kunnen aanspreken op WOII...........
Het probleem met zulke betogen is dat je extreme haat tegen buitenlanders veroorzaakt. Dat deed meneer met de snor in WO2 ook, of zijn we die ook vergeten.

Het zijn geen woorden maar daden, doe er dan wat aan, zoek naar oplossingen, ipv een hele lulverhaal op te zetten hoe superieur het Australisch volk wel is en dat iedereen zich maar moet aanpassen of opkrassen. Alles valt wel op te lossen, er moet wel wil zijn en geen extreme haat.

Dit soort haat zie ook bij sommige wat ik zelf "Wilders-aanhangers" opnoem. Wilders doet NOOIT wat fout, hij is de Messias, de verlosser, de nieuwe Europeesche voorbeeld, de leider der Nederlandse volkeren en noem maar nog een paar voorbeelden op.

Metchu

Bericht door Metchu » 18 feb 2010, 13:44

Gaat lekker EG :mrgreen:

@ René.... misschien moet JIJ wel je kop in het zand steken, ff rust :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 18 feb 2010, 13:49

Wilders is het product van het "niet regeren" door de overige partijen...............niet meer niet minder.................zachte heelmeesters enz..............dan krijg je dit soort reacties.........en sentimenten..........

Regels handhaven, daar gaat het om, optreden, daar gaat het om................en dat geldt dus voor iedereen ongeacht rassen, geloven en standen.................consequent naar alle Nederlanders dus................

Luco

Bericht door Luco » 18 feb 2010, 13:53

EG schreef:
romo schreef:Je kan huidige generaties niet verantwoordelijk houden voor wat er in het verleden gebeurd is.................dat geldt voor Aussies met Aboriginals, de VS vs de Indianen en als ook dat we het huidige Duitsland niet meer kunnen aanspreken op WOII...........
Het probleem met zulke betogen is dat je extreme haat tegen buitenlanders veroorzaakt. Dat deed meneer met de snor in WO2 ook, of zijn we die ook vergeten.

Het zijn geen woorden maar daden, doe er dan wat aan, zoek naar oplossingen, ipv een hele lulverhaal op te zetten hoe superieur het Australisch volk wel is en dat iedereen zich maar moet aanpassen of opkrassen. Alles valt wel op te lossen, er moet wel wil zijn en geen extreme haat.

Dit soort haat zie ook bij sommige wat ik zelf "Wilders-aanhangers" opnoem. Wilders doet NOOIT wat fout, hij is de Messias, de verlosser, de nieuwe Europeesche voorbeeld, de leider der Nederlandse volkeren en noem maar nog een paar voorbeelden op.

Ik heb geen hekel aan buitenlanders of wie dan ook, maar wat ik wel ZAT ben is als je een teringzooi van je leven maakt, de boel vernielt, mensen in elkaar slaat of berooft dat je hier dan niet gestraft wordt.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 13:55

Metchu schreef:Gaat lekker EG :mrgreen:

@ René.... misschien moet JIJ wel je kop in het zand steken, ff rust :mrgreen:
om de strijdbijl op te graven :thumbup: :goodnight:

Metchu

Bericht door Metchu » 18 feb 2010, 13:59

jij hebt een botte strijdbijl man :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 feb 2010, 14:03

Wilders doet NOOIT wat fout
Dat geldt voor elke politicus. JPB anyone?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 14:12

Metchu schreef:jij hebt een botte strijdbijl man :bag:
ik ben niet de enige :nana:
Ouderen vrezen botte bijl Kabinet

Ouderen vrezen de botte bijl van het Kabinet bij de kabinetsplannen om 20 procent te gaan bezuinigen op 20 beleidsterreinen, waaronder sociale zekerheid, zorg, wonen en mobiliteit. Dat laat ouderenbond ANBO in een reactie op de Miljoenennota weten.

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2010, 14:37

EG schreef:Als er volkeren zijn die niet mogen praten zijn dat zowiezo: Amerikanen en Australiers, wat een SUKKEL is die man zeg damn zo dom kan je toch verdomme niet zijn.
Tja, als je zo gaat redeneren heeft geen enkel land recht van spreken.
Zo ook de hollanders niet, want die hebben per slot van rekening ook over de hele wereld lopen stelen en plunderen met hun koloniën.
Zelfde geldt voor de bewoners van het Ottomaanse rijk. Dus dan kun jij je mond ook wel houden.....

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 feb 2010, 14:40

Denk dat wanneer het om recht van spreken gaat er één spreekwoord goed past: Elke gek zijn gebrek.
Nobody's perfect, Amerika/Europa/Azië/ Af-ga-nie-staan en Afrika/Australië enz enz enz enz enz enz.

Plaats reactie