Vereisten zijn:
-Stationwagen (of rechtop staande achterklep zoals 1-serie)
-Diesel
-Snel
-Geen FWD
-mag geen dweilbak zijn (c5 station ofzo)
-niet meer dan 2 ton op de teller
-handbak
-max 20k
Nu kom ik zelf uit op een e46 330d touring, het liefst heb ik een strak sturende kar en vraag me af of een 330d touring dat ook is.
Hij zal niet zo strak zijn als een 120d(die 2dehands nog veel te duur is) maar zou je een touring misschien wat sportiever kunnen maken door hem iets te verlagen of monteren van een ander onderstel ? Of blijft een station teveel overhellen ? (moet ook geen stuiterbak worden)
Verder weet ik dat de eerdere versie's 330d 184pk hadden, daarna 193pk, en de laatste (vanaf 2003) 204pk met 6bak. Sowieso wil ik hem gaan chippen, de 204pk moet zeker tot 245pk te chippen zijn, maar vraag me af of dat vanwege dat koppel wel goed gaat met versnellingsbak. Heb een aantal verhaaltjes gelezen dat het koppel vooral problemen kon geven bij de wat oudere 5bak.
Het mooiste is natuurlijk een model van na 2003, commonrail techniek, sterkere 6bak, 204pk enz. In Duitsland staan er wel een aantal voor rond de 15k tot 16k maar een auto van 55k nieuw uit 2003 heeft nog zo'n 6k aan BPM

Verder vraag ik me af hoe het zet met een BTW auto uit duitsland, kan dat net als in nederland ? want als niet, dan kan ik net zo goed 25k incl. btw uitgeven bij een dealer in nederland. Is ook 20k ex BTW