Ik ben er mee aan de gang geweest, dus zelf de boel uitlijnen.
Nu weet ik alleen niet of ik op de goede weg zit
Zowieso praat de ene in mm en een ander in mm/min, wat me niet echt duidelijk is waarom.
Is op Internet ook niet zo heel veel over te vinden ?
Wie wil es meekijken of ik uberhaupt wel de goede richting op zit nu:?
Als advies heb ik de volgende afstelling gekregen, wat meer voor het circuit is dan voor op straat:
Voor en achter hetzelfde:
-1.75 tot - 2.25 negatief camber
7 tot 10 minuten toe-spoor, per wiel
Ik heb een week geleden alleen de voorkant laten uitlijnen, omdat ik daar alle rubbers vervangen heb:
Toe-in L: 6 min R: 5 min
Camber L: -2.03
Camber R: 1.50
Helaas na uitlijnen stond wel mijn stuur scheef.
Zelf nu op m'n zelfgemaakte, waterpas gezette, brug gemeten, met de digitale cambermeter:
Resultaat: LV 2.0 graden neg camber, RV 2.0 graden neg camber
Nu snap ik dat verschil tussen wat de bandenboer aangeeft, dus RV 1.50 niet in vergelijk met mijn gemete waarde van 2.0
Zou iets met een klok van max 60 min. te maken hebben, maar wat ik zie is dat mijn meter gewoon doormeet, en het advies is ook niet in minuten gegeven.
Denk dus dat dat voor mij dan ook niet van toepassing is?
De sporing, dat vind ik wat lastiger.
Ik krijg in minuten de waarde op en moet met mm werken.
Dit is het enige wat ik ben tegengekomen op internet:
http://www.morrisminorclub.nl/TC/COR-12 ... %20_2_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoop bla, bla, maar wel vrij duidelijk verhaal, tenminste voor iemand die het goed begrijpt, maar dat doe ik dus niet
Bij aanvang meet ik bij LV een toe-in van 3 mm, RV 0mm, stuur nu recht gezet.
Velg diamter, op de plaats waar ik meet naar het touwtje, is 473mm
Nu heb ik de sporing bijgesteld naar een toespoor van: LV 3mm en RV 3mm
Waarom beide naar 3mm? omdat het totaal bij de bandeboer 11 min is, en het advies tot 20 minuten gaat heb ik het maar verdubbeld.
Maar hoeveel minuten is dit nu? of hoe kan ik dit (simpel)berekenen?