Zó ziet een magazine op de iPad eruit (Wired demo versie)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Digitaal magazine

cool
9
69%
er gaat niks boven papier
4
31%

Totaal aantal stemmen: 13

Snipe

Zó ziet een magazine op de iPad eruit (Wired demo versie)

Bericht door Snipe » 17 feb 2010, 12:21

Wired heeft met Adobe een demo-versie van een magazine voor tablets ontwikkeld. Hoe cool is dat, als je Evo of Car niet meer twee weken te laat voor de dubbele prijs zou hoeven kopen? Of als je met slecht weer zondagmiddag thuis op de bank gewoon even een tijdschrift kunt downloaden?

NRCnext.nl:
Zo ziet een tijdschrift op de iPad er uit
Wired maakt écht werkende demo

Oh Wired, wat ben je indrukwekkend. Groot technologieblad als je bent, loop je natuurlijk altijd voorop. Dat is logisch. Maar je weet me toch altijd weer te verbazen. Zoals met onderstaand filmpje. Samen met Adobe (van Photoshop) bouwde je op hun platform AIR een demo voor tablets. Zoals de iPad. ,,Hier hebben we vijftien jaar op gewacht”, zegt je hoofdredacteur Chris Anderson. De demo is geen artist impression, het werkt écht.

Programma’s gebouwd voor het Adobe AIR platform zijn makkelijk te draaien op alle grote tablets. En dus ook de iPad. Tenminste, als Apple het toelaat. En als dat niet het geval is, beste Wired, dan kost het je misschien een paar weken om iets nieuws te verzinnen. Want voorop lopen, dat blijf je doen.
Filmpje van de demoversie: http://link.brightcove.com/services/pla ... 6775419001" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel verhaal op de site van Wired: http://www.wired.com/epicenter/2010/02/ ... nstration/" onclick="window.open(this.href);return false;

Downforce Hans

Re: Zó ziet een magazine op de iPad eruit (Wired demo versie)

Bericht door Downforce Hans » 17 feb 2010, 12:27

Ziet er gaaf uit al zal het wel even wennen zijn.
Zoals in een add een voorwerp rond kunnen draaien en dat soort dingen zijn toch wel erg leuk om te zien.

Grtz,Hanz06

Tom V

Bericht door Tom V » 17 feb 2010, 12:33

Tijdschriften zijn inderdaad de dingen die de iPad behoorlijk veel meerwaarde gaan geven. Je kan er zoveel in kwijt naast tekst en enkele plaatjes, daarnaast is distributie ook ongelofelijk eenvoudig en goedkoop. Iets wat de nay-sayers nog niet inzien zijn de ongekende mogelijkheden die het platform brengt.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 feb 2010, 12:35

Al denk ik dat er binnen een paar weken een aantal programma's komen die het ook mogelijk gaan maken om op netbooks en laptops tijdschriften te bekijken/lezen. En dan wordt het voordeel wel een stuk kleiner.

Tom V

Bericht door Tom V » 17 feb 2010, 12:37

Tom Westendorp schreef:Al denk ik dat er binnen een paar weken een aantal programma's komen die het ook mogelijk gaan maken om op netbooks en laptops tijdschriften te bekijken/lezen. En dan wordt het voordeel wel een stuk kleiner.
Denk ik niet. Het gaat om user experience en dat werkt volledig anders met een laptop of netbook met een computer-OS erop en met (in dit geval) gebrekkige bediening.

Tom

Bericht door Tom » 17 feb 2010, 12:38

Tom V schreef:Tijdschriften zijn inderdaad de dingen die de iPad behoorlijk veel meerwaarde gaan geven. Je kan er zoveel in kwijt naast tekst en enkele plaatjes, daarnaast is distributie ook ongelofelijk eenvoudig en goedkoop. Iets wat de nay-sayers nog niet inzien zijn de ongekende mogelijkheden die het platform brengt.
+1

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 feb 2010, 12:39

Het zal inderdaad op een laptop anders zijn, maar als je in de trein zit en je laptop bij je hebt dan is het ook prima te doen om daar een tekst op te lezen. In plaats van het touchscreen heb je de muis dus super onhandig zal het niet zijn denk ik.

Roy

Bericht door Roy » 17 feb 2010, 12:50

Very cool 8)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 17 feb 2010, 14:33

Ik zie ook een soort Drivers Republic voor me, met slideshow en filmpje in het artikel... 8)
Snipe schreef:Hoe cool is dat, als je Evo of Car niet meer twee weken te laat voor de dubbele prijs zou hoeven kopen?
Abonnement nemen, veul goedkoper! ;)

allen

Bericht door allen » 17 feb 2010, 14:42

Als straks een aantal goede kranten op de iPad kunnen uitbrengen ben ik definitief om. Ideaal ipv die veel te grote, onhandige kranten.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 17 feb 2010, 14:51

Martijn Koevoets schreef:Ik zie ook een soort Drivers Republic voor me, met slideshow en filmpje in het artikel... 8)
DF 2.0? :please: :please:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 feb 2010, 14:52

Martijn Koevoets schreef:Abonnement nemen, veul goedkoper! ;)
Niet als ik een abonnement moet nemen op elk blad dat ik wel eens lees. Nee, ik zie het wel zitten om die bladen op een iPad te lezen. En het verzenden gaat waarschijnlijk ook wat sneller dan via de post.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 feb 2010, 12:39

Super systeem en de toekomst. Probleem is even de massatoegankelijkheid (betaalbaarheid). Dit systeem werkt pas als het betaalbaar is en voor iedereen bereikbaar. Anders doe je er te voorzichtig mee, nieuwe kopen kan niet zomaar, diefstalgevoelig etc.

Dus het zal de komende jaren eerst een gadget zijn. Ik schat over 6 jaar misschien massatoegankelijk ?

Niels v D

Bericht door Niels v D » 18 feb 2010, 12:52

499 dollar macboy..
Mensen geven net zoveel geld uit aan een minilaptop die als enige toevoeging een te klein toetsenbord heeft.

Plaats reactie