Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door romo » 14 feb 2010, 13:34

GTRene schreef:ik vond de antwoorden wel bevredigend, nu nog de corruptie daar oplossen...das wat moeilijker :mrgreen:

Ik niet........................want niemand weet wat die Grieken gaan doen, hoe ze het doen en of ze het wel doen......................
Op deze 3 vragen is vervolgens ook geen adequaat EU antwoord..........chaos dus...........

Ik denk dat de € nog wel verder zal dalen dan.....................

GTRene

Bericht door GTRene » 14 feb 2010, 13:38

daar is het nog te kort dag voor, je kan ook niet verwachten dat ze het in een week oplossen...feit is dat ze lang gelogen hebben, maar met die nieuwe man aan het roer kan het stapjes gewijs beter gaan...je kan niet verwachten dat iedereen meewerkt.

in NL gebeurt dat niet over 1 nacht en al helemaal niet in Griekenland...je moet veel mensen mee hebben, en tja die mensen moeten dan vaak zelf ook inleveren en das nou net iets wat ze niet snel vrijwillig doen lijkt me...dat duurt dus wel ff, maar druk zal sowieso uitgevoerd moeten worden, en das pas de laatste tijd erg n het nieuws en dus hogere druk voor hen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 feb 2010, 13:43

We zullen zien...........................en dan hebben we vervolgens Spanje, Portugal en Italië nog........................ :hmmm:

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 feb 2010, 13:47

Don't forget Roemenië ... Of was het Bulgarije :hmmm:

Net als bij bedrijven, groter groeien is niet altijd goed :!:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 feb 2010, 13:50

http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh ... xlaspqubvo" onclick="window.open(this.href);return false;
Bulgarije, Griekenland en Roemenië meest corrupte landen van de EU - Hoofdinhoud17 november 2009, 13:21
BERLIJN (ANP) - De corruptie in Afghanistan is het afgelopen jaar toegenomen. Het land is daarom gedaald op de ranglijst van de minst corrupte landen ter wereld. Afghanistan staat 179e op het overzicht van 2009, dat corruptiewaakhond Transparency International (TI) dinsdag vrijgaf.

Alleen Somalië is nog corrupter dan Afghanistan. Ook andere landen die worden getekend door oorlog of langdurige conflicten, zoals Irak, Sudan en Myanmar, staan onder aan de lijst.

De kring rond de Afghaanse president Hamid Karzai is herhaaldelijk in verband gebracht met omkoping. Die beschuldigingen overschaduwden ook de recente presidentsverkiezingen in Afghanistan. Ongeveer een derde van de Afghanen steunde oppositieleider Abdullah Abdullah. Die trok zich terug uit de strijd wegens grootschalige fraude, waardoor Karzai was herkozen.

Nederland is op de rangschikking gestegen van de zevende naar de zesde plaats, gedeeld met Finland. Nieuw-Zeeland is voor het vierde jaar op rij het minst corrupte land ter wereld. Ook Denemarken, Singapore, Zweden en Zwitserland staan boven Nederland. Bulgarije, Griekenland en Roemenië zijn met een gedeelde 71e plaats de corruptste landen binnen de Europese Unie i.

Toch ontkomen ook westerse landen niet aan de kritiek van TI. Het geld dat wordt verdiend met corruptie in de arme landen, wordt volgens de waakhond vaak gestald op rekeningen bij banken in ontwikkelde landen. Het bankgeheim in sommige westerse belastingparadijzen ,,ondermijnt de pogingen om corruptie te bestrijden en gestolen tegoeden terug te krijgen'', aldus het corruptierapport.

Omkoping, kartels en andere vormen van corruptie ondermijnen volgens TI eerlijke concurrentie en zetten daarmee een rem op de economische ontwikkeling in alle landen. Vooral de armste mensen worden daarvan de dupe, aldus de organisatie.

romo

Bericht door romo » 14 feb 2010, 13:53

SteV6 schreef:Don't forget Roemenië ... Of was het Bulgarije :hmmm:

Net als bij bedrijven, groter groeien is niet altijd goed :!:

Idd; downsizing op alle fronten............................... :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 feb 2010, 13:57

romo schreef:Idd; downsizing op alle fronten............................... :mrgreen:
No way, mijn onderschrift op een ander forum is niet voor niets:

Leven begint bij ...

... 6 liter ...
:angel:

Nu maar hopen dat ik dat kan verwezelijken :lol: Eerst even de investeringen in de praktijk afronden ;)

romo

Bericht door romo » 14 feb 2010, 14:02

SteV6 schreef:
romo schreef:Idd; downsizing op alle fronten............................... :mrgreen:
No way, mijn onderschrift op een ander forum is niet voor niets:

Leven begint bij ...

... 6 liter ...
:angel:

Nu maar hopen dat ik dat kan verwezelijken :lol: Eerst even de investeringen in de praktijk afronden ;)

Gewicht praat ik over, niet over inhoud uiteraard....................

Wat gaat het worden, een AMG?

Emiel

Bericht door Emiel » 15 feb 2010, 09:54

Even een trapje.

Sprak gisteren mijn zus die op Kreta woont, de Griekse regering is aan het bezuinigen, maar in NL snapt men totaal niet hoe, belachelijk.
EU heeft echt wel geweten dat het niet klopte in Griekenland.

- Onwijs veel zwart werk, ook de wit werkers betalen amper inkomsten belasting.

- Overheid medewerkers van de gemeente reinigings dienst verdienen 700 euro netto per maand, iedereen moet 50 euro salaris in leveren. (Dat is veel als je verhouding bekijkt )

- In 2 dagen 35cent boven op de benzine, dat is 1,60 voor euro 95.
Ze kennen daar geen reiskosten vergoeding en met een salaris van 700 euro netto iedere dag met je auto naar het werk moeten.......

- De wegenbelasting is ruimschoots verdubbeld, daarnaast betaal je extra als je een oude auto rijd (hoe ouder je rijd hoe meer je betaald)
Moest ze vorig jaar voor een 12 jaar oude Fiat 138 euro betalen, was het dit jaar ruim 350 euro.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2010, 11:39

wonen op Kreta... 8)

heb een jaar of 2 geleden nog gekeken op de Griekse eilanden (vanaf pc :mrgreen: ) naar woningen, dacht datz e daar de helft kosten van hier....niet dus :hmmm: best nog duur daar.

denk dat ze veel corruptie moeten aanpakken en meer op papier weten waar alles naartoe gaat, schijnt veel onduidelijk te zijn daar...bepaalde zaken zullen echt moeilijk gaan, weer andere wel mogelijk denk ik.
al met al zal heet wel een jaar of 4<>5 kosten eer het redelijk loopt.?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 feb 2010, 11:36

Geleid door nieuwsgierigheid even wat rondgesnuffeld en kwam dit tegen op IEX.nl:
IMF rapport er nog maar even bij:

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo ... pdf/c3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nederland net na Denemarken hoogste hypotheekschuld ter wereld als % GDP.

Nederland hoogste hypotheekschuld ter wereld in verhouding tot de waarde van het onderpand.

Nederland net net na Ierland meest overgewaardeerde huizenmarkt. Overigens dateert dit van vorig jaar en zijn de prijzen in Ierland zo hard gezakt in verhouding met hier dat Nederland nu waarschijnlijk de meest overgewaardeerde huizenmarkt heeft.

Amerika is wat dit alles betreft een middenmoter met in verhouding tot Nederland slechts matige schulden.
Met de HRA beperking in het vooruitzicht en stijgende werkloosheid zijn wij voorlopig echt nog niet jarig....

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 16 feb 2010, 17:19

Maus335i schreef:Geleid door nieuwsgierigheid even wat rondgesnuffeld en kwam dit tegen op IEX.nl:
IMF rapport er nog maar even bij:

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo ... pdf/c3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nederland net na Denemarken hoogste hypotheekschuld ter wereld als % GDP.

Nederland hoogste hypotheekschuld ter wereld in verhouding tot de waarde van het onderpand.

Nederland net net na Ierland meest overgewaardeerde huizenmarkt. Overigens dateert dit van vorig jaar en zijn de prijzen in Ierland zo hard gezakt in verhouding met hier dat Nederland nu waarschijnlijk de meest overgewaardeerde huizenmarkt heeft.

Amerika is wat dit alles betreft een middenmoter met in verhouding tot Nederland slechts matige schulden.
Met de HRA beperking in het vooruitzicht en stijgende werkloosheid zijn wij voorlopig echt nog niet jarig....

Ik vind dit op zichzelf niet zo heel veel zeggen - niemand lost in feite af, dan loopt de hypotheekschuld toch vanzelf op? Want veel mensen hebben er zo'n levensverzekeringshuppeldepup bij naast die aan het einde van de rit de lening moet aflossen als ik het goed heb (ontkrachten mag, ben geen expert). Als je er dan een beetje boerenverstand tegenaan gooit is het alleen maar logisch dat de hypotheekschuld explodeert, alleen zou je het dan moeten verminderen met de daadwerkelijk opgespaarde bedragen die straks moeten gaan dienen voor de aflossing.

*zucht* wat een vloek is die hypotheekrente-aftrek zeg :| .

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 feb 2010, 19:54

Ha, over die overwaardering en hypotheekschuld. OOk echt weer de bevolking van dit kutland:Elke boerepummel/eikel/gehaktbal/tuthola met 'n grote bek in de straat met een 'vaste baan'kocht toch een huis met een enorme hypotheek. Allemaal als 'n kudde schapen....losers. Allemaal ´aflossingsvrij´ want anders kunnen ze niet 2x per jaar op wintersport he.....Maar eigenlijk kan ik er wel om lachen, die prutsers met hun 'eigen huis'(fuck off losers, niks is van jullie,we praten over 10/15 jaar weer verder) maar ondertussen gebakken lucht.... :lol:

Wel slecht voor de economie, maar zal ze leren om zonder enige vorm van 'risico'je zo in de schulden te douwen. :banaan:

Het gaat velen hier allemaal veel te ´makkelijk´ in dit godvergeten fucking kutlandje.

romo

Bericht door romo » 16 feb 2010, 20:11

^+1

Er worden er wel wat beter van al die hypotheken.........................maar dat zijn niet noodzakelijkerwijs alle eigenaren.....................
Laatst gewijzigd door romo op 16 feb 2010, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 feb 2010, 21:21

+1 robin

"Maar ik heb tenminste een eigen huis!" (eigen huis? van de bank bedoel je). Veel mensen kopen een huis als investering, als belegging. Moet je niet raar staan opkijken als (net zoals op de beurs) een huis eens in waarde daalt. Want uiteindelijk heb je niks meer dan wat modder en een stapeltje bakstenen, en dat voor 200 tot 500k.

Heb eigenlijk nooit begrepen waarom een huis kopen zon enorme hype is. Sure, als je 10 jaar terug iets had gekocht dan zit je nu goed. Maar "mijn" generatie wil nog steeds huizen kopen als een dolle, alleen dan voor bijna 3x de prijs als waarvoor ze 10 jaar terug stonden. Waarom?! Zijn we dan ook 3x zoveel gaan verdienen? Nee!

Een aflossingsvrije hypotheek kost mij netto 50 hele euro's minder dan mn huur waar nu onderhoud soort van in zit. Het enige wat ik er mee kan "verdienen" is een eventuele waardestijging nadat ik mn k.k. er uit heb, en die kans is de komende tig jaar niet zo groot m.i. Daarnaast heb ik nog het voordeel dat ik gratis en voor niks volgende maand hier uit kan trekken als ik het niet meer kan betalen. Geheel schuldvrij en zorgeloos. Gewoon even verhuurder bellen.

romo

Bericht door romo » 16 feb 2010, 21:30

Oplossing; "goedkoop" kopen...........................lees; passend bij je inkomsten..........

Niet zoals velen met een tophypotheek.................wel willen, maar net niet kunnen dan he.....................iets van branden en blaren .....................

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 feb 2010, 09:39

Romo, op die blaren hoeven ze niet te zitten:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/371773/1 ... nemen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijkbaar is er nog geld zat om mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid te hoeven laten nemen. Net zoals die DSB jankerts.. en wij maar betalen.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 feb 2010, 10:05

wat dat betrefd is het ook krom soms, de 1 koopt wat goedkoops en moet het rustig aan doen om alles te kunnen betalen maar krijgt geen subsidies omdat ie eigen geld heeft in woning of overwaarde

de ander maakt alles op en heeft het hele huis in hypotheek of huur....het gaat op een gegeven moment mis en ach de burgers betalen het wel links of rechtsom, terwijl die oplettende burger zuinig leeft geen schulden maakt op moet lette maar niks krijgt aan subsidies...

in NL kun je beter elke maand alles opmaken zo heb je geen eigen vermogen en krijg je subsidies. :hmmm:

Ik ben blij dat ik de helft eigen geld in men woning heb, anders kon ik het nooit betalen/kopen destijds, nu valt de hypotheek mee, anders zou ik bijna het dubbele betalen (niet te doen voor me) en destijds in goede tijden huizen gekocht en goed verkocht (2 ex huizen)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 17 feb 2010, 10:12

Ouderwetse hypotheek; een gewone lineaire aflossing. Heb je eind van de rit iets opgebouwd,
tenzij de huizenmarkt instort. En huren is in een bepaalde prijsklasse natuurlijk onzin.

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2010, 10:14

Precies GTRene.

En Ravin inderdaad.

Aan de andere kant moeten 'we' wel koopkracht voor de tophypothekers houden he.....

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2010, 17:37

Koopsubsidie, houdt 't dan nooit op om al die sukkels nóg meer in de schulden te werken? En dan die rotkop van die hypocriete rat Van der Laan erbij.
Koopsubsidie is eind mei op
Uitgegeven: 17 februari 2010 08:54
Laatst gewijzigd: 17 februari 2010 08:54

DEN HAAG - Huizenkopers die een beroep willen doen op koopsubsidie, moeten er snel bij zijn. Het potje van minister Eberhard van der Laan (Wonen) voor de regeling Bevordering Eigen Woningbezit (BEW) is eind mei leeg.

© ANPDat heeft de minister woensdag laten weten aan de Tweede Kamer.

Eigenlijk zou de regeling tot eind 2012 lopen, maar Van der Laan haalde al eerder de bedragen die voor later gereserveerd stonden naar voren om te voorkomen dat vorig jaar de subsidie al op zou zijn.

De belangstelling voor de koopsubsidie is groot en neemt de laatste tijd alleen maar toe. Nu komen er wekelijks vierhonderd aanvragen binnen bij SenterNovem, de organisatie die de regeling uitvoert.

© ANP

http://www.nu.nl/economie/2186389/koops ... d-mei.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 17 feb 2010, 17:46

O ja daar noem je nog iets. En die subsidie is 30 jaar lang he:

http://www.koopsubsidietabel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Even voor alle alleenstaanden; denken jullie er wel over om koopsubsidie aan te vragen? Daardoor was ik wel in staat om een eigen huis te kopen.
Met koopsubsidie kon ik € 25.000 meer lenen. Ik woon dan wel in het noorden maar ik heb nu wel een huis met 6 kamers en een tuin van 120 m2 op het zuiden.
Niet gek voor iemand van 21, toch? Maar ik moet zeggen als je alleen bent moet je zeker de eerste jaren de eindjes aan elkaar knopen." -- Edwin
Prima besteed. :hammer:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 feb 2010, 19:12

ja ongelofelijk, nog vreemder vond ik het toen ik het aanvroeg destijds ik heb immers een minima maar om in aanmerking te komen van de koopsubsidie moest je eerst 2 jaar hebben gehuurd, echter ik kwam uit een ander koophuis dus voor mij gold dat niet :hammer:
moest ik eerst maar 2 jaar gaan huren :?
nah, gelukkig had ik aardig wat eigen geld uit de verkoop van dat andere huis maar nog steeds net niet genoeg om de rest hypotheek te krijgen (ze waren bij die bank vrij streng) vandaar destijds men aanvraag, magoed men ouders wilden wel borg staan voor me, en dus kon ik toch dit huisje kopen waar ik nog steeds woon :thumbup: was een super prijsje met garage :thumbup:
ik heb nog nooit subsidie gehad :mrgreen: al zullen er misschien wat dingen zijn, maar kan niet goed tegen al dat gedoe en of geleur en handje ophouden(ben "graag" op mezelf), heb de laatste jaren ook sponsors :mrgreen: (men zusjes :banaan: ) en ach ik kom er toch steeds minder uit dus gaat het nog steeds redelijk goed.

romo

Bericht door romo » 17 feb 2010, 20:21

Maus335i schreef:Romo, op die blaren hoeven ze niet te zitten:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/371773/1 ... nemen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijkbaar is er nog geld zat om mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid te hoeven laten nemen. Net zoals die DSB jankerts.. en wij maar betalen.

Ik zag het net op het 18.00 journaal............................en ik kreeg echt een WTF moment :shock:

Dus je neemt een top hypotheek, willens en wetens op het scherpst van de snede een huis kopen waarvan je weet dat het over the top is.......................vervolgens gaat het mis, tja raar he? Zegt zo`n PvdA lul; wij nemen uw hypotheek wel over voor de executie waarde, dan kunt u fijn in uw woning blijven..................OMG, daar lig ik dan weer krom voor...............ik moet even aan Robin zijn (terechte) tirade denken...................nou, ik doe even mee............ :?

Dit land is kapot, alle fuck ups hebben altijd en overal ondersteuning, en die het hier proberen te maken c.q. gemaakt hebben laten we steeds verder voorover bukken, om daarvan de fuck ups weer mooi weer te laten spelen...................archghhhhhhhh

GTRene

Bericht door GTRene » 17 feb 2010, 20:35

heb je ook de ING meer dan 500 miljoen bonussen e.d. gezien? terwijl ze nog staatsteun hebben zoiets...
de top krijgt me toch salarissen :shocking:
slimmerds...
ipv dat ze nu dingen voor klanten beter/goedkoper maken, nope...

Plaats reactie