
Lotus Elise Motorsport S1
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Die had ik idd ook al gezien, zijn zoveel van dat soort bedrijven in de UK, echt abnormaal 

- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Oja, duratec natuurlijk. Die prijzen zijn beter als voor K-series spul!Emiel schreef:googlen via duratec tuning. 1 van de websites waar je dan uit komt is burtonpower.com , maar die is niet de goedkoopste met alles.
Zijn er aantal , vond net deze http://www.duratecperformance.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog 7 1/2 week voor ik ga bezichtigen , nouja, tenzij DVLA sneller is als gedacht. Waarschijnlijk 4 weken maar alles langer als 4 weken dan valt 4 weken mee
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Dit is wel een zeer smakelijk apparaat om te zien 

-
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Is dit niet wat voor je Emiel?
Een originele Exige met een Audi conversie.
Te koop van 1e eigenaar en slechts 32k miles gelopen (De exige dan he, geen idee hoeveel over de miles van mevrouw)

Een originele Exige met een Audi conversie.
Te koop van 1e eigenaar en slechts 32k miles gelopen (De exige dan he, geen idee hoeveel over de miles van mevrouw)
Laatst gewijzigd door Elise op 16 feb 2010, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Ik wist het wel, die zilverkleurige graag, en dan tzt van de juiste power voorzien.
Is zo'n toyo blok eigelijk eenvoudig te monteren in een S1?
Michel
Is zo'n toyo blok eigelijk eenvoudig te monteren in een S1?
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Mooi foto 

-
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Nergens iets over gelezen. De S2 heeft ander subframe en ik vermoed dat er daardoor geen toyota blok in de S1 past.Michel P schreef:Is zo'n toyo blok eigelijk eenvoudig te monteren in een S1?
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Elise : Ik sleutel het er zelf wel in allemaal , zo kan ik rustig sparen en opbouwen zoals ik het wil. Heb 2 zeer technische tuners achter de hand. Kost minder en heb er meer plezier van omdat ik kan sleutelen c.q. bezig ben.
Michel : Toyo blok lukt niet, ander subframe achter. Sinclaires DIY Duratec kit is enigste optie op dit moment.
De Blauwe is compleet klaar, nitrons, motorblok, schijven, radiateur, etc. etc. Moet dan nog keer overspoten worden incl. clams conversie, kost hetzelfde als een blok ombouw wil je het goed doen.
Alu kleurige heeft wel originele lotus delen , dus geen lichtgewicht kit van elise parts, carbon achter vleuge (800 pond) en exige wielen (die kosten al 900 pond 2e hands meen ik )

Michel : Toyo blok lukt niet, ander subframe achter. Sinclaires DIY Duratec kit is enigste optie op dit moment.
De Blauwe is compleet klaar, nitrons, motorblok, schijven, radiateur, etc. etc. Moet dan nog keer overspoten worden incl. clams conversie, kost hetzelfde als een blok ombouw wil je het goed doen.
Alu kleurige heeft wel originele lotus delen , dus geen lichtgewicht kit van elise parts, carbon achter vleuge (800 pond) en exige wielen (die kosten al 900 pond 2e hands meen ik )
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
ik zou het wel weten...Emiel schreef:krijg net deze aangeboden , is compleet standaard elise met motorsport body en redelijk dure exige wielen. Maar geen Duratec., gewoon 118pk k-serie motor.
Ga je toch van kwijlen.
als deze erzo uit ziet als op de foto dan zou het deze worden

en dan op zoek naar een goede conversie met power to match the looks...
duratec kan leuk zijn maar als je daar zeg 220pk uit wil halen wordt ie ook prijzig..
der wordt ook een Honda kit aangeboden via ebay besproken op PH dan liever een 220pk NA honda erin met mogelijkheid tot SC
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 49&afsrc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotus Elise s1 Honda Type R full conversion kit winning bid 1.000,-gbp koopje lijkt me en hij verkoopt meer.
for sale is a conversion kit to fit a honda civic type r engine and gearbox into your s1 elise the kit includes
full set of engine mounts
gear linkage
drive shafts and new hubs
exhaust manifold
pipes ( water and fuel)
wiring loom ( plug n play)
fuel pressure regulator
bolts and spacers
please note only the mounts are pictured but you are bidding on a complete kit
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Die 1000 pond kit klinkt leuk maar of het echt allemaal goed is, is maar de vraag. Kit zou kopie zijn van een van de meer "bewezen kits"
Duratec DIY kit is er 1 van en komt een 2e van.
Blok conversie kost serieus geld. 4/5 k voor conversie kit zonder motor voor zowel honda als duratec.
Ik begin wel te twtijfelen, de blauwe is goed gebruikt met alle goodies maar de zilvere is compleet standaard en waarschijnlijk niet "versleuteld" (schroefdraad gaar, her en der scheurtjes of dingen afgebroken, etc ) , iets waar ik met de blauwe wel beetje achterdochtig voor ben.
1 van de headlight conversie units zit al scheurtje in omdat schroefjes te strak zitten. Hoe is de rest van de wagen etc.
Het is geen officieele ombouw kit in de Blauwe maar wel door iemand gedaan die technisch goed is. 20.000mijl sinds conversie zegt al eea.
Zal ze beide moeten gaan bekijken, zit weinig anders op
Duratec DIY kit is er 1 van en komt een 2e van.
Blok conversie kost serieus geld. 4/5 k voor conversie kit zonder motor voor zowel honda als duratec.
Ik begin wel te twtijfelen, de blauwe is goed gebruikt met alle goodies maar de zilvere is compleet standaard en waarschijnlijk niet "versleuteld" (schroefdraad gaar, her en der scheurtjes of dingen afgebroken, etc ) , iets waar ik met de blauwe wel beetje achterdochtig voor ben.
1 van de headlight conversie units zit al scheurtje in omdat schroefjes te strak zitten. Hoe is de rest van de wagen etc.
Het is geen officieele ombouw kit in de Blauwe maar wel door iemand gedaan die technisch goed is. 20.000mijl sinds conversie zegt al eea.
Zal ze beide moeten gaan bekijken, zit weinig anders op

-
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Als ik het zo zie is dat de Stark kit http://www.stark-automotive.co.uk/conversion.html" onclick="window.open(this.href);return false;GTRene schreef:der wordt ook een Honda kit aangeboden via ebay besproken op PH dan liever een 220pk NA honda erin met mogelijkheid tot SC
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 49&afsrc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotus Elise s1 Honda Type R full conversion kit winning bid 1.000,-gbp koopje lijkt me en hij verkoopt meer.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Koop ze allebei en maak er 1 nette én snelle van. De rest kan op Marktplaats...Emiel schreef:Ik begin wel te twtijfelen, de blauwe is goed gebruikt met alle goodies maar de zilvere is compleet standaard en waarschijnlijk niet "versleuteld"

- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Hoe zit dat eigenlijk met die duratecs, zijn toch 2 uitvoeringen van, 2.0 en 2.3?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
yep, hier een overzichtje van tuning-stagesN!co schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die duratecs, zijn toch 2 uitvoeringen van, 2.0 en 2.3?
http://www.raceline.co.uk/Uploads/produ ... 202007.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 18933
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Wow, wat een ding!!!!Emiel schreef:krijg net deze aangeboden , is compleet standaard elise met motorsport body en redelijk dure exige wielen. Maar geen Duratec., gewoon 118pk k-serie motor.
Ga je toch van kwijlen.
De blauwe ga ik nog steeds bekijken maar de eigenaar wilde geen deposit want moet eerst de auto maar eens goed bekijken volgens hem etc.
Heel veel lakschade aan de blauwe maar zou technisch super moeten zijn. Nog week of 6 wachten op de DVLA met beetje pech.
Dus ik vermoed dat ik in de UK 2 auto's ga bekijken mocht de blauwe technisch niet goed genoeg zijn
Dan word het een motorblok conversie in de winter.
Snel deze halen 100%!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Wat moet die motorsport editie kosten Emiel?
Michel
Michel
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Ik zou ook zeker gaan voor de zilveren als hij er in het echt zo uit ziet als op de foto's! In vergelijking met de zilveren vind ik die blauwe maar een gare bak, tenminste zo komt hij over. Kan technisch wel helemaal top zijn maar lijkt me dat het toch ook nog wel wat kost om die kappen allemaal weer strak te maken.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Ik weet het allemaal niet meer
Ik koop ze in ieder geval niet allebei
Als het de Zilvere word dan is het rijden tot stuk gaat en dan conversie doen. In tussen tijd voor bereiden op conversie. Andere schokdempers, andere radiateur, geschikte uitlaat.
Elise : Is van Stormin Norman op Seloc
Michel : iets minder als de Blauwe maar dat is geen 1k pond verschil. Ergens is de Zilvere denk ik een betere keuze maar de Blauwe is van een "Lotus" monteur, dagelijks gebruikt, circuit dagen etc maar waarschijnlijk wel goed onderhouden.
N!co : 2.0 en 2.3 idd. Beetje het 205 GTI 1.6 en 1.9 verschil vermoed ik. 2.3 overal koppel en de 2.0 wat meer toeren nodig. Is maar net wat je voorkeur heeft. Voordeel van de 2.0 is dat die 2e hands te vinden is, compleet blok met bak en alle bedrading en troep 800 pond. Je hebt enkel blok nodig. Maar beide zijn ze gewoon nieuw uit krat leverbaar. Maar 300 cc inhoud meer is ook niet verkeerd.







Ik koop ze in ieder geval niet allebei

Als het de Zilvere word dan is het rijden tot stuk gaat en dan conversie doen. In tussen tijd voor bereiden op conversie. Andere schokdempers, andere radiateur, geschikte uitlaat.
Elise : Is van Stormin Norman op Seloc

Michel : iets minder als de Blauwe maar dat is geen 1k pond verschil. Ergens is de Zilvere denk ik een betere keuze maar de Blauwe is van een "Lotus" monteur, dagelijks gebruikt, circuit dagen etc maar waarschijnlijk wel goed onderhouden.
N!co : 2.0 en 2.3 idd. Beetje het 205 GTI 1.6 en 1.9 verschil vermoed ik. 2.3 overal koppel en de 2.0 wat meer toeren nodig. Is maar net wat je voorkeur heeft. Voordeel van de 2.0 is dat die 2e hands te vinden is, compleet blok met bak en alle bedrading en troep 800 pond. Je hebt enkel blok nodig. Maar beide zijn ze gewoon nieuw uit krat leverbaar. Maar 300 cc inhoud meer is ook niet verkeerd.
Laatst gewijzigd door Emiel op 16 feb 2010, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Ik zou echt voor de zilveren gaan, helemaal als die ook nog eens goedkoper is!
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Tom, vergis je niet. De blauwe is schuren en spuiten en waarschijnlijk voorlopig niks aan doen (net nieuwe schijven , etc)
Nitrons 1200 euro, radiateur full alu 400 euro, stuur 250 euro, stoelen van latere Elise 400 euro?, shift light 120 euro, uitlaat 400/500 euro, conversie 5000 euro,
Dat prijs verschil is niet echt iets wat mee telt.
Maar ga ze beide bekijken en dan zien we wel
Nitrons 1200 euro, radiateur full alu 400 euro, stuur 250 euro, stoelen van latere Elise 400 euro?, shift light 120 euro, uitlaat 400/500 euro, conversie 5000 euro,
Dat prijs verschil is niet echt iets wat mee telt.
Maar ga ze beide bekijken en dan zien we wel

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Ook weer waar, puur op basis van het uiterlijk zeg ik de zilveren.
Maar als je dat zo opnoemt klinkt die blauwe ook wel heel verleidelijk.
Lijkt me een lastige keuze of niet
Maar als je dat zo opnoemt klinkt die blauwe ook wel heel verleidelijk.
Lijkt me een lastige keuze of niet

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Zou het ? 

- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Die zilveren is idd wel erg mooi!
Maar sinclaires doet een 2.0 duratec en verkoopt ook DIY kits toch? Steve williams doet een 2.3 en verkoopt geen DIY kit?
Op Seloc is er 1 bezig met ontwikkelen van een kit maar is er nog niet en ik weet niet of het 2.0 of 2.3 is?
Zij er nog meer kits te koop?
Maar sinclaires doet een 2.0 duratec en verkoopt ook DIY kits toch? Steve williams doet een 2.3 en verkoopt geen DIY kit?
Op Seloc is er 1 bezig met ontwikkelen van een kit maar is er nog niet en ik weet niet of het 2.0 of 2.3 is?
Zij er nog meer kits te koop?
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], jvb, Kasteel, L5S1, MarcF, TurboClouseau en 5 gasten