Zes vijf kontjes

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)

Re: Zes vijf kontjes

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 28 jan 2010, 21:41

Ha, die Robin;

Eens.

Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 13 feb 2010, 15:53

Afbeelding

Ik heb de e34 540 van hierboven van Remko net bij mijn monteur opgehaald waar hij was voor een inspectie-2. Man, wat een heerlijk apparaat zo die combi van 4L V8 met automaat en servotronic! Het rijdt allemaal zo gemakkelijk en tegelijkertijd zo moeiteloos snel. Mijn oude e36 328 auto had dit al wat, maar deze 540 is met 400Nm een stuk lekkerder.

Op de snelweg rijd je op de linkerbaan rustig achter een auto die iemand inhaalt, maar zelf niet al te hard rijdt. Een derde auto nadert je, en nestelt zich achter je, ook wachtend tot de auto voor je opzij gaat. Je zet de automaat in winterstand en schakelt handmatig terug naar 4, naar 3, de auto voor je gaat opzij. Planken maar! En doei allemaal!

Lekker!

frankv

Bericht door frankv » 13 feb 2010, 21:08

Net nog even een rondje wezen rijden (sorry Remko...), erg lekker met de automaat in winterstand, in zijn 2 en dan bij het uitkomen van de bocht (als alles weer recht staat, driften op en de openbare weg is niet mijn ding) lekker gassen, naar de 3 en je realiseren dat het alweer veeeel te hard gaat...

Remko

Bericht door Remko » 14 feb 2010, 11:17

frankv schreef:Net nog even een rondje wezen rijden (sorry Remko...), erg lekker met de automaat in winterstand, in zijn 2 en dan bij het uitkomen van de bocht (als alles weer recht staat, driften op en de openbare weg is niet mijn ding) lekker gassen, naar de 3 en je realiseren dat het alweer veeeel te hard gaat...
Slopen is kopen Frank :'(

frankv

Bericht door frankv » 14 feb 2010, 23:10

Remko schreef:
frankv schreef:Net nog even een rondje wezen rijden (sorry Remko...), erg lekker met de automaat in winterstand, in zijn 2 en dan bij het uitkomen van de bocht (als alles weer recht staat, driften op en de openbare weg is niet mijn ding) lekker gassen, naar de 3 en je realiseren dat het alweer veeeel te hard gaat...
Slopen is kopen Frank :'(
komt goed! alleen even doortesten zodat Jan weet of hij alles goed heeft gedaan :thumbup:

Christoph

Bericht door Christoph » 14 feb 2010, 23:19

Remko schreef:
Xave30 schreef:Gefeliciteerd Remko!!!!
Dank je!
Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Remko;

Mooi! Handbak?
Het is een automaat. Een handbak was mooi geweest maar handgeschakelde 540's zijn moeilijk te vinden en een stuk duurder. De 5hp30 automaat staat bekend als problematisch. Mijn bak werkt gelukkig perfect. Met dank aan de vorige eigenaar, die er vanaf 1996 in heeft gestuurd.

Hier nog wat foto's (met de telefoon gemaakt)
Mag ik vragen wat zoiets moet kosten?

Remko

Bericht door Remko » 15 feb 2010, 09:24

Christoph schreef: Mag ik vragen wat zoiets moet kosten?
Tsja, de 540i prijsrange loopt van 1000 euro voor een sloopauto tot 6000 euro voor een smetteloze auto met complete onderhoudshistorie en minder dan 100.000 km op de klok.

Deze zit daar ergens tussenin.

Flauw natuurlijk maar ik ga het aankoopbedrag niet posten op DF.

Christoph

Bericht door Christoph » 15 feb 2010, 20:31

Moet ook niet, ik vind het een interessante auto. Echter weet ik bij een E34 niet goed wat een redelijke prijs is voor een 540i. Vandaar mijn vraag :)

Remko

Bericht door Remko » 15 feb 2010, 21:22

Je kunt eens op mobile of autoscout Duitsland kijken. Prijzen voor E34's variëren sterk, zowel in Duitsland als in Nederland. Ik heb momenteel een nauwelijks onderhouden 525 touring en een goed onderhouden 540. Dat verschil is duidelijk voelbaar maar je moet wel even weten hoe een slechte en een goede E34 rijdt. Een slechte E34 rijdt namelijk nog steeds goed. Een goede E34 rijdt fantastisch, mits de auto is uitgerust met Servotronic, de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging.

Aandachtspunten voor een 540i:
- speling op draagarmen en reactiearmen voorwielophanging
- speling in stuurhuis
- bevestiging oliepomp
- werking automaatbak (de 540 heeft standaard een ZF 5hp30 bak, de handgeschakelde 6-bak was een optie).
- roest onderaan de portieren en bij de tankdop

Voor de rest bombproof

Plaats reactie