Kleine kentekenplaat

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
allen

Kleine kentekenplaat

Bericht door allen » 23 jun 2009, 14:36

Even een vraagje omdat ik het aantal aanhoudingen spuugzat begin te worden. Ik wil geen grote kentekenplaat monteren omdat ik die geheid een keer verlies aan de voorzijde. Tevens is het onderrandje van de Caterham nu afgerond. Kan ik zo'n kleine kentekenplaat (dus geen sticker) onbeperkt aanschaffen? Waar doe je dat dan eigenlijk?
Heb deze nu gemonteerd met velcro in de hoop de kans op aanhoudingen wat te verkleinen.

Altijd handig om er eentje op reserve te hebben liggen. :oops:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Re: Kleine kentekenplaat

Bericht door Hans R » 23 jun 2009, 15:02

Ik ben met de Dax nog nooit aangehouden en had een blauwe sticker erop zitten..

Afbeelding

Het is dat ik nog steeds een sticker moet laten maken voor de Lotus anders ging die erop..
Maarre zo'n kleine plaat kan je gewoon bij je kentekenplatenboer laten maken.

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 23 jun 2009, 15:03

Ik heb zelf gewoon een alu plaatje gemaakt en daar zo'n kenteken sticker opgeplakt, zit ie netjes recht en het lijkt net echt. Als ik het niet vergeet zal ik vanavond even een fototje maken. Ik heb hem trouwens vast gezet met 4 boutjes die valt er dus niet af.

RobS

Bericht door RobS » 23 jun 2009, 15:10

Ik heb toevallig gister ook een 18.2 plaatje laten maken voor op de Mazda, je krijgt alleen de stempeltjes er niet in, dus officieel mag je er niet mee rond rijden :bag:

Harrie

Bericht door Harrie » 23 jun 2009, 15:10

Zo'n kleine kentekenplaat is niet legaal, behalve als er een aantekening op de kenteken staat.

allen

Bericht door allen » 23 jun 2009, 15:13

Ja, alleen is de kans dat je aangehouden wordt toch weer wat kleiner gok ik. De keren dat ik met een sticker ben aangehouden zijn letterlijk niet op twee handen te tellen. Het is niet zo dat er gelijk een bekeuring aan vast hangt als ik het goed uitgelegd krijg, alleen de tijd die ik ermee verlies vind ik toch wel storend worden. Overigens vermoed ik dat jij de 340 of de Dax niet dagelijks gebruikt(e). Dan is de kans op aanhouden sowieso kleiner.

Ik heb nu ook weer een kleine sticker in bestelling staan, maar of ik die ga monteren is even de vraag nu. :bag:

Alvast bedankt Bas!
Laatst gewijzigd door allen op 23 jun 2009, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

RobS

Bericht door RobS » 23 jun 2009, 15:14

Harrie schreef:Zo'n kleine kentekenplaat is niet legaal, behalve als er een aantekening op de kenteken staat.
Ik denk dat je met zo'n klein plaatje veel minder snel aangehouden wordt als met een stikker.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 jun 2009, 15:32

Ik had zelfs een keer een politiebusje voor me zitten met 7 agenten erin die zaten allemaal te kijken, toen dacht ik nog, daar ga ik.. dikke prent erbij.. maar nee, ik kreeg een dikke duim! :thumbup:
Maar ik begrijp wat je bedoelt je zit ook niet lekker iedere keer als een agent tegenkomt..

Misschien heeft het ook met de grootte te maken.. van de sticker dan he! Als je met zo'n klein kut stickertje rond rijd is het vragen om problemen mijn sticker had hetzelfde formaat als een plaat.

Metchu

Bericht door Metchu » 23 jun 2009, 15:41

Hans GP schreef:
Misschien heeft het ook met de grootte te maken.. van de sticker dan he!
:roflol: :roflol: je doet het erom he hans :mrgreen:

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 23 jun 2009, 15:43

Ik heb ook een maandje of 2 gereden zonder kenteken plaat, maar das toch wel eng elke keer als je de politie tegenkomt :D

Ampair

Bericht door Ampair » 23 jun 2009, 19:04

je kan bij brezan ofzo gewoon plaat laten maken een 18.2 maar dan zonder stempels en lamineercode....
dus niet legaal.

SteV6

Bericht door SteV6 » 23 jun 2009, 20:10

Ik heb voorop de Speedster zo'n "Amerikaantje" zitten. Dus retroreflecterende gele achtergrond, ingeslagen zwarte letters en cijfers en een blauwe strook met witte NL letters daarop. Tot nu toe geen problemen mee gekregen met de politie.

Maar ja, waar laat je die op een Caterham? Ik denk toch dat ik zelf voor een redelijk formaat sticker zou gaan bovenop de neus ...

Stephan

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jun 2009, 20:32

Ik zou uit milieuvriendelijke overwegingen voor een mooie sticker gaan :mrgreen: zo'n platte plaat werkt ongunstig voor cw waarde en dus verbruik en jij draagt vast een goed hard :wink: toe aan het milieu...je komt immers vast uit een voortreffelijk milieu :lol:

daarnaast vriendelijk blijven na aanhouding en rustig uitleggen...daarbij laat je ze meelopen naar achter en laat je de grote plaat zien zodat je nog beter zichtbaar bent dan een andere gemotoriseerde verkeer de motorfiets die slechts alleen een plaatje achter heeft :wink:

tis gewoon discriminatie... :lol:

allen

Bericht door allen » 23 jun 2009, 20:36

Tja, net nog even naar staan kijken. Het is echt geen gezicht nu. Zodra die sticker er is, ros ik het er denk maar weer af. Gooi die wel in het bagageruim voor als ik aangehouden word. :?
Sticker dan wellicht maar op de bovenzijde plakken, want op het onderrandje past zelfs het kleine stickertje niet.

Ik kom idd uit een voortreffelijk milieu. Woon nagenoeg in de Hollandse Biesbosch. :mrgreen:

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 23 jun 2009, 23:47

Ik heb het dus zo zitten:
Afbeelding

En dan aan de onderkant van de neus vast met 4 boutjes:
Afbeelding

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 feb 2010, 15:55

Vandaag een waarschuwing gekregen voor de sticker bij mij op de voorkant. Ik had de originele plaat van 4 vierkante meter ook bij me, dus dat hielp wel. Ik ga maandag even met RDW bellen voor zo'n 18.2 plaat of dat kan. Aantekening laten maken op kentekenbewijs en klaar.

RobS

Bericht door RobS » 14 feb 2010, 08:08

Stéphane schreef:Vandaag een waarschuwing gekregen voor de sticker bij mij op de voorkant. Ik had de originele plaat van 4 vierkante meter ook bij me, dus dat hielp wel. Ik ga maandag even met RDW bellen voor zo'n 18.2 plaat of dat kan. Aantekening laten maken op kentekenbewijs en klaar.
Heel benieuwd of dit gaat lukken. Als het lukt zul je achter ook een kleine moeten monteren.

Plaats reactie