Caterham Roadsport / Defender 130
- Patrick van Wijngen
Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)
surfplank ? ik denk dat dat ding geen 5s blijft drijven als je te water raakt, tenzij je zo hard reed dat je gewoon als een steentje over het water keilt en aan de andere kant weer op het land terecht komt 

Nou de problemen beginnen op pagina 4 en we zitten nu op 45 hoor 

Laatst gewijzigd door Luco op 08 feb 2010, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik denk dat ik het wel heb gevonden, de Caterham is gewoon de Harley op 4 wielen.
Harley is ooit ontworpen in de jaren 40/50 met een specifiek blok, keer eind jaren 90 het blok laten verbeteren door Porsche maar verder niks, en dat verkopen ze nu nog voor veel geld. Minimale investering, maximaal rendement.
Dan Caterham, Ontworpen in 1960 ergens, ooit eens met wat blokken gewisseld, en op die techniek borduren ze voort en vragen dus flink geld voor een auto uit 1960.
Een van de eerste caterhams

De "nieuwe" caterham

Harley is ooit ontworpen in de jaren 40/50 met een specifiek blok, keer eind jaren 90 het blok laten verbeteren door Porsche maar verder niks, en dat verkopen ze nu nog voor veel geld. Minimale investering, maximaal rendement.
Dan Caterham, Ontworpen in 1960 ergens, ooit eens met wat blokken gewisseld, en op die techniek borduren ze voort en vragen dus flink geld voor een auto uit 1960.
Een van de eerste caterhams
De "nieuwe" caterham
- Patrick van Wijngen
Dat is waar.. 44 pagina's aan problemen.
Maar het zijn geen 44 problemen. Eigenlijk maar 5 ofzo.
Maar het zijn geen 44 problemen. Eigenlijk maar 5 ofzo.
- Patrick van Wijngen
In al die jaren hebben ze alleen de spatborden verbeterd voor. En zijn er lichtmetalen velgen uitgevonden ipv die moonshields 
En rijden er tegenwoordig chinesen in ipv engelse rijkelui.

- Patrick van Wijngen
Haha.. en nu wordt ik bedreigd via MSN. Meneer is op zoek naar belastend foto materiaal 

-
Even in de verdediging. Want straks denken jullie dat alleen Engelse wagens stuk gaan. Hier een reus sleutelend aan z'n Degelijke Duitser op wielen...

- Patrick van Wijngen
Ja fijn een avondje met Bob en Ine 
Maaruh die van mij reed tenminste nog.. zelfs op maar 4 cilinders

Maaruh die van mij reed tenminste nog.. zelfs op maar 4 cilinders

- InjectTheVenom
Wat nou verboten, gedeelde problemen zijn halve problemen?Michel P schreef:Deze draad is verboten voor Calibra rijderallen schreef:Zeg, rot effe lekker op met jouw problemen. Denk je niet dat 1 Caterham al genoeg leed veroorzaakt in dit draadje?![]()
@Allen, zal ik een linkje naar een Duratecmotor plaatsen? Bij jou moet de inbouw makelijker zijn dan in een Elise![]()
Michel
- Patrick van Wijngen
Toettoet.
Zo.. de sigaar vandaag helemaal naar winterbergen geweest en zich goed gehouden in de sneeuw. Itt een aantal mensen op zomerbanden.
Denk dat de sjinees zich vandaag (gisteren) in z'n :playcar: wel vermaakt heeft.
Zo.. de sigaar vandaag helemaal naar winterbergen geweest en zich goed gehouden in de sneeuw. Itt een aantal mensen op zomerbanden.
Denk dat de sjinees zich vandaag (gisteren) in z'n :playcar: wel vermaakt heeft.
- Michel P
Is die al ondooit dan
Allen jij moet een blog krijgen op DF 2.0!!
Loco adventures met Lewinski moet de titel zijn.
Michel

Allen jij moet een blog krijgen op DF 2.0!!
Loco adventures met Lewinski moet de titel zijn.
Michel
-
Dit slap ouwehoerdraadje is veel leuker Michel. Kunnen we zo nu en dan lekker off topic ipv zo'n saai blog ding. Overigens is Lewinsky zelf al ongeveer versie 2.0. Dus dan gaat er weinig meer kapot. Valt er ook niets meer te melden.
Misschien moet ik haar dan maar inruilen voor een TVR. Hebben we weer een jaartje feest.

Misschien moet ik haar dan maar inruilen voor een TVR. Hebben we weer een jaartje feest.

- Michel P
Doel ook op reistrip verslagen zoals Schotland en Winterberg e.d..
Michel
Michel
-
Volgens mij leest dat minder prettig weg zonder autopech.
Zal overigens nog wel wat opzetten voor ik naar French Frolic vertrek dit jaar. 8)

Zal overigens nog wel wat opzetten voor ik naar French Frolic vertrek dit jaar. 8)
- Michel P
Hans zal de autopech info wel missenallen schreef:Volgens mij leest dat minder prettig weg zonder autopech.![]()

-
Ja, hij zal z'n Z06 ook wel missen...

- GTRene
Patrick van Wijngen schreef:In al die jaren hebben ze alleen de spatborden verbeterd voor. En zijn er lichtmetalen velgen uitgevonden ipv die moonshields

dit is er 1 uit 1959The Lotus 7, not to be confused with the Lotus VII, was based on the Lotus XI. It was manufactured by Lotus between 1957 and 1973, when the rights to production were sold to Caterham, who still make it as the Caterham 7. This was the first kit car, and became the basis of most later kit cars. The 'kit car' was another Lotus first - rather than selling a car, Lotus sold all the parts for the car, plus instructions on how to assemble it. This reduced both labour costs and tax, and was possible because of the Lotus design philosophy - sports performance from a standard engine and simple design.

@Allen, koop maar een TVR zal je goed doen dan kun je de A behouden ipv E(llen) wel 1 met V8 natuurlijk, dus een Griffith of Chimeara, het mooie van die auto's is de dak constructie je kan hem als Targa of Cabrio rijden en het harde dakje kan mee achterin

die V8 brul is echt uber als je achter het stuur zit...neem minimaal de 4.3 of 4.5 or even better the 5.0
het mooie is ook de prijs voor zoveel auto, ongelofelijk (helemaal als je een RHD koopt )
- Patrick van Wijngen
En een TVR is de meest onbetrouwbare engelse auto die je kan krijgen. Dus daarmee is het zelfs al spannend als je je richtingaanwijzer wilt gebruiken.. doet ie het of doet ie het niet 
Bling bling...

Bling bling...
-
Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee, Ja, Nee,Patrick van Wijngen schreef:En een TVR is de meest onbetrouwbare engelse auto die je kan krijgen. Dus daarmee is het zelfs al spannend als je je richtingaanwijzer wilt gebruiken.. doet ie het of doet ie het niet![]()

Ben benieuwd of de caterham straks betrouwbaar genoeg is om even mee naar de UK op en neer te rijden voor de Elise.

- Downforce Hans
allen schreef:Ja, hij zal z'n Z06 ook wel missen...
Pffff was wel een klap zeg, heb nog pijn in mijn harses

- Downforce Hans
Michel P schreef:Hans zal de autopech info wel missenallen schreef:Volgens mij leest dat minder prettig weg zonder autopech.![]()
Michel, denk je echt dat het stopt dan......... i think not

- GTRene
ik heb 2 TVr's gehad met beide geen enkel elektrisch of motorisch probleem gekendPatrick van Wijngen schreef:En een TVR is de meest onbetrouwbare engelse auto die je kan krijgen. Dus daarmee is het zelfs al spannend als je je richtingaanwijzer wilt gebruiken.. doet ie het of doet ie het niet![]()

het is dan geen geen BMW of Audi maar die met Rover V8 als je een redelijke hebt laten je niet snel staan, en als er eens wat los mocht rammelen dan gooi je er wat loctite ofzo tussen no problem.(maar die zaken heb ik ook niet gehad)
kijk naar Allen's Caterdrama het ligt er maar aan welk exemplaar je hebt, de 1 rijd er het hele jaar mee zonder problemen (denk ik

- Michel P
Uiteraard niet :banaan:Downforce Hans schreef:Michel P schreef:Hans zal de autopech info wel missenallen schreef:Volgens mij leest dat minder prettig weg zonder autopech.![]()
Michel, denk je echt dat het stopt dan......... i think not
- Michel P
@Rene, in de garagebox blijven ze betrouwbaar 

-
Heren, vergeet niet dat ik de wagen niet 'laat' fixen, maar het zelf doe met degelijke onderdelen. De wagen is nu onderhand opnieuw opgebouwd. Dit keer door iemand die af en toe een slokje lust ipv iedere dag.