Als in een turbo?Joy schreef:Heerlijk RobinF40 is voor mij alles wat een Ferrari moet zijn. Lightweight, veel por, dramatische styling en simpel van opbouw.

Die velgen van de 458 zijn overigens mega vet 8)
Als in een turbo?Joy schreef:Heerlijk RobinF40 is voor mij alles wat een Ferrari moet zijn. Lightweight, veel por, dramatische styling en simpel van opbouw.
Ja als in:Ruben schreef:Als in een turbo?Joy schreef:Heerlijk RobinF40 is voor mij alles wat een Ferrari moet zijn. Lightweight, veel por, dramatische styling en simpel van opbouw.
![]()
![]()
verrek inderdaad.GTRene schreef:grappig die motor...denk ik ineens aan die nwe BMW motor met de turbo's(uitlaatzijde) aan de binnenkant V dat is hier ook
op de site van BMW staat ditRobin schreef:verrek inderdaad.GTRene schreef:grappig die motor...denk ik ineens aan die nwe BMW motor met de turbo's(uitlaatzijde) aan de binnenkant V dat is hier ook
het was een V6 geen boxer btw.
wereldprimeur in de V staat wat verwarrend maar denk dat ze bedoelen in een V8Een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de motor.
De V8 Twin Turbo-motor van de BMW X6 xDrive50i.
In de BMW X6 xDrive50i werden High Precision Injection en de Twin Turbo-technologie voor het eerst in een V8-motor samengebracht. De beide technologieën resulteren samen in meer vermogen met een lager verbruik. Het concrete resultaat: met een vermogen van 300 kW (407 pk), een maximumkoppel van 600 Nm tussen 1.800 en 4.500 t/min en een gemiddeld EU-verbruik van 12,8 l/100 km is de V8-motor van 4,4 l in de BMW X6 xDrive50i de efficiëntste motor in zijn klasse. Een andere wereldprimeur in deze motor: voor het eerst krijgt de uitlaatgasturbo een centrale plaats in de V-ruimte van de cilinderbanken. Omdat het motorblok hierdoor compacter kon worden gehouden, is het niet alleen lichter, maar konden ook de drukverliezen tussen de aanzuig- en de uitlaatzijde verder worden teruggedrongen
512 BBLM. Geniaal ding. Wát een herrie (ik was er die dag ook)ErikMartijn schreef:Ik was een paar jaar geleden bij viva italia op het tt circuit in assen, en daar was dit ding ook:
Erg slechte foto's, ik weet het... maar ik ben dan ook niet echt een topfotograaf zal ik maar zeggen.
Dat ding maakte een lawaai! Volgens mij mocht hij eigenlijk de baan niet eens op, maar dat deden ze lekker wel dus...
Wat voor ferrari het is weet ik niet.
Robin schreef:We zullen allemaal hier op DF hebben dat we in onze jeugd al vele automerken/types uit ons hoofd kenden.
Ik ook dus...
In dit draadje heb ik meer gepost, dat ik 'n 250GT SWB prachtig vind en de F40(LM), de 288GTO, de 1970 512M en de 'mooiste' de 330P4 uit 1967, maar de ALLEREERSTE ECHTE SPORT/RACEWAGEN in mijn leventje waar ik knotsgek op was, was 'gewoon' de1976-1981 Ferrari 512 BB carburateurversie , later kwam de injectieversie BBi met wat pk's minder, maar de 512BB was DE toenmalige sportwagen uit mijn jonge jaren, ik was 6/7/8/9/10/11 en autogek(doh) , toen dacht ik niet aan auto's uit mijn geboortejaar of daarvóór, maar wat er toen op de markt was:
slechte foto, wat 'n bijna perfecte vormgeving, nog steeds.
De LM versie, 500pk en 1000kg dacht ik:
En nu dit ding, veel beter wordt jakkeren anno 2010 denk ik niet buiten dat ding in m'n avatar dan he.![]()
:
Jurjen schreef:Deze reed aflopen jaar tijdens een Ferrari-dag op Papenburg ook rond.ErikMartijn schreef:Ik was een paar jaar geleden bij viva italia op het tt circuit in assen, en daar was dit ding ook:
Erg slechte foto's, ik weet het... maar ik ben dan ook niet echt een topfotograaf zal ik maar zeggen.
Dat ding maakte een lawaai! Volgens mij mocht hij eigenlijk de baan niet eens op, maar dat deden ze lekker wel dus...
Wat voor ferrari het is weet ik niet.
Prachtig geluid 8) :shakeit:
512 BBLM. Geniaal ding. Wát een herrie (ik was er die dag ook)
Speelgoedautootjes doen we niet aan hier...GTRene schreef:![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten