[E36 compact] Vragen, onduidelijkheden, problemen
- ///Martijn
Re: [E36 compact] Vragen, onduidelijkheden, problemen
Ah ok. Geen idee of het eenvoudig te vervangen is, maar ik heb wat roest op mijn rechter voorscherm. Wellicht verstandiger om het scherm dan maar te vervangen door een gebruikte zonder roest.
:

- Erik dB
Moet ik ook nog steeds doen...ik heb al sinds aankoop een deuk in mijn linkervoorscherm zitten. Ik heb al een poosje een ander scherm, maar ben er nog niet uit hoe ik mijn sideskirts los krijg 

- @iko
een nieuwe imitatie kost 35 €///Martijn schreef:Ah ok. Geen idee of het eenvoudig te vervangen is, maar ik heb wat roest op mijn rechter voorscherm. Wellicht verstandiger om het scherm dan maar te vervangen door een gebruikte zonder roest.:
- Erik dB
Wel ongespoten...Aiko schreef:een nieuwe imitatie kost 35 €///Martijn schreef:Ah ok. Geen idee of het eenvoudig te vervangen is, maar ik heb wat roest op mijn rechter voorscherm. Wellicht verstandiger om het scherm dan maar te vervangen door een gebruikte zonder roest.:
- Joy
En een matige pasvorm. Kun je beter op de sloop zoeken. Of bij Bas Roos bijvoorbeeld. Die heeft een aantal auto's staan.
- @iko
dat zie je toch niet op zo'n BMWJoy schreef:En een matige pasvorm.

- Erik dB
Zo, nieuwe zekering erin en alles doet het weer :drinking:Erik dB schreef:Guess who's back, back again 8)
Na een uurtje of 4 noeste arbeid (veerpootbrug eruit, bekleding aan de zijkanten en speakers etc eruit, en dat alles om het hemeltje erin te krijgen) rij ik weer rond met een mooi nieuw anthraciet hemeltje.
Ik rij nu echter ook rond met een benzinemeter en temperatuurmeter die niet meer werken, alsmede een BC die aangeeft dat ik zelf moet maar kijken wat het verbruik isDe temperatuurmeter deed het eerst helemaal niet, en na het verwisselen van de zekering is hij nu volledig van slag. Is er nog iemand met tips?
- Joy
Mooi. Alleen moet je nu even in de gaten houden of de zekering heel blijft. Als er iets mis zit in de unit kan de zekering weer doorbranden. Sommige mensen lossen dit op door een zekering te monteren met een hoger Ampère
maar dat lijkt me onverstandig.

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Wat voor een kleur zoek je?///Martijn schreef:Wie weet of de voorschermen van een compact gelijk zijn aan die van de sedan?
E36 is typisch zo'n model dat in de bulk gesloopt wordt momenteel dus er is allicht een paneeltje te vinden.
- Erik dB
Weet iemand hoe de sideskirts van E36 te demonteren zijn? Aan de onderkant zit deze vast met "schroefjes" die ik niet herken (geen kruis/torx/inbus) en geen idee heb hoe deze los te krijgen...Erik dB schreef:Moet ik ook nog steeds doen...ik heb al sinds aankoop een deuk in mijn linkervoorscherm zitten. Ik heb al een poosje een ander scherm, maar ben er nog niet uit hoe ik mijn sideskirts los krijg
- Knot
Keertje hard langs de vangrail gaan of een contact drift maken? Vallen ze vanzelf los 

- ///Martijn
ik kaap het draadje ff stiekem: maar wat te doen tegen een sterke benzinegeur in de auto? ik heb het over een E36 compact. Elke ochtend valt me op dat ie van binnen naar benzine stinkt.
- Joy
Ik denk dat je even de afdichting van de benzinepomp moet controleren. Zit onder je achterbank.
- ///Martijn
Aha! en die bank trek je er zo uit of klap je naar boven?Joy schreef:Ik denk dat je even de afdichting van de benzinepomp moet controleren. Zit onder je achterbank.