Mijn beginnersjaren vallen nog wel mee als ik het hier zo lees
Ik kijk er wel positief op terug. Heb in 1996 op m'n 18e m'n rijbewijs gehaald. Heb pas op m'n 24e een eigen auto gekocht, dus reed al die jaren in auto van m'n pa (Opel Kadett-E 1.6 station), en heel soms mocht ik in de auto van een oom of neef rijden. Heb eigenlijk nooit echt hele gekke dingen uitgehaald. Was er gewoon te bang voor waarschijnlijk, bang dat er wat mis zou gaan. Ik denk dat de meeste jongeren van die leeftijden die angst missen en daardoor te baldadig zijn met de auto. Ik was een best rustige rijder over het algemeen.
Ik ben echt niet braaf geweest of zo, maar gewoon geen hele gekke dingen. Wel es wat harder dan toegestaan, maar over het algemeen niet zo heel veel. 1x een bekeuring gehad, was gelijk een hele dure. 240 gulden voor 95 waar 70 mocht op snelweg tijdens werkzaamheden (of zoiets, weet niet precies meer, te lang geleden, niks gevaarlijks in ieder geval). Verder een enkel keertje op een lege snelweg de topsnelheid proberen. Heel soms bij een platte minirotonde (waar je dus geheel overheen kan kijken) 1 kwart linksom gereden, of snachts op een lege weg een vluchtheuveltje aan de verkeerde kant, gewoon om dat het kan. In de sneeuw op groot leeg parkeerterrein natuurlijk wel eens met de handrem oefenen, prachtig was dat. Stelt allemaal weinig voor natuurlijk.
Heb nooit een ongeval gehad op de openbare weg, en zelfs maar zelden iets dat nog maar net goed ging , en verreweg meeste daarvan ook nog dat ik de fout van de ander corrigeerde.
Er zijn wel een paar dingen gebeurd, maar daar waren vooral m'n ouders bang voor, niet ik. Als ik toch al harder dan toegestaan reed en er waren bumperklevers, even zonder echt te remmen de remlichten laten branden als afschrikmiddel. Kon me daar namelijk nog wel es over opwinden. Maar dat is er redelijk snel af gesleten en ben er relaxed in geworden, gewoon negeren
Sinds ik m'n eigen auto heb, dat was op m'n 24e dus, ben ik pas wat stouter geworden

Sja die Vectra heeft ook 170 PK dus die kon ook een heel stuk harder. En door al 6 jaar ervaring durfde ik ook wat meer. Ben ook makkelijk geworden in rechts voorbij rijden (niet verwarren met rechts inhalen). En toen kwam er een paar jaar later die TransAm bij... waar ik ook wel es ondeugende dingen mee gedaan heb. Maar dat was allemaal ver na mijn eerste jaren en dus al vrij veel ervaring en inzicht, en alles dus doordacht en geen onbezonnenheid
jarno trulli schreef:nu bijna 3 jaar mijn rijbewijs had hiervoor een licht getunede alfa romeo 155 16v en daar heb ik wel wat acties mee uitgehaald waar ik niet trots op ben. De acties waar echt de rillingen van over me rug lopen zijn met -/+ 2x70 op een mooi bochtig weggetje in de polder bij leiden alleen zit daar een hele mooie bochten combi met bij de laatste combi voor het rechte stuk een hobbel zit en met die snelheid de achterkant omhoog gegooit werd en ik over 4 banden richting een sloot/lantaarnpaal/weiland schoof kon gelukkig net op tijd corrigeren(meer geluk dan wijsheid). waar ik dan het meeste spijt van heb was dat we met ze 3en in de auto zaten en ik dus verantwoordelijk was.
en met 2x70 een trekker ingehaald, op een weggetje waar ik aan beide kanten misschien 5cm over had. moet wel zeggen dat al dit soort dingen gebeurde in het eerste jaar dat ik me rijbewijs had.
Rij nu met de 166 wel lekker vlot door maar ben me toch een stuk bewuster, merk alleen wel dat ik vroeger nooit bumperkleefde en dat nu wel ben gaan doen.

Dit is tot nu toe de eerste (edit, en enige) post in dit topic waar ik echt

over denk... heftigste verhaal en zo.
Marco R. schreef:Liever te laat thuis dan te vroeg in het ziekenhuis...
Inderdaad
André van der Toorn schreef:Dit is niet normaal! Al die gekke capriolen zijn levensgevaarlijk! Beginnend bestuurders met dergelijke fratsen dienen zich te realiseren dat ze levensgevaarlijk bezig zijn. Ze brengen niet alleen het eigen leven in gevaar, maar ook dat van andere weggebruikers! Ik hoop dat jullie snel tegen de lamp lopen en de rijbevoegdheid kwijtraken.
Nee, je hoopt niet dat ze hun rijbevoegdheid kwijtraken Andre, maar dat ze hun rijgedrag wat verbeteren 8) zodat ze geen gevaar meer zijn op de weg.
Ik hoop toch ook niet dat jij en je maatje Koos dood gaan (hoewel...

)
Peric schreef:Na 6 maanden was de Fiësta kort, er stak een brugleuning over. Heb nog getoeterd en met m'n lichten geknippert, maar hij bleef gewoon staan. Was midden in het volgende dorp bij ons vandaan. Normaal ging dat wel met 115-120. Maar deze keer liep er een vriendin in de bocht met haar paard, dus er maar even wat wijder omheen. Maar dan moet je ook weer wat verder terugsturen. Kont ging om en mijn onervarendheid deed alleen maar vol op de rem staan. Als ik los had gelaten was ik er waarschijnlijk wel doorheen gekomen.
Dat heeft die vriendin dus voor haar ogen zien gebeuren... zul je lekker positieve indruk hebben achtergelaten