Toerrit verslag Winterberg
- Joy
Toerrit verslag Winterberg
Ik zat even te neuzen op youtube voor wat Winterberg videomateriaal (toerritje morgen). Kom ik dit tegen.
VET :banaan:
VET :banaan:
Laatst gewijzigd door Joy op 14 feb 2010, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paskal
- Auto: meerdere
Re: Bikepark Winterberg
Zekers vet! Wel iets voor de getrainde fietser gezien sommige smalle passages en de jumps die je af en toe moet maken 
- Joop
Erg gaaf...
...Inderdaad voor de de zeer ervaren mountainbiker...
...mag graag op de MTB stappen; maar dit is mij net iets te gortig...
...Inderdaad voor de de zeer ervaren mountainbiker...
...mag graag op de MTB stappen; maar dit is mij net iets te gortig...
- JP
Hoop voor je dat je winterbanden hebt, op je fiets.... 
- Joy
Ik ga morgen zien hoever ik kom. Ruben mietje durft niet met de Lotus dus stapt in zo een Z4M ding. Nu weet ik alleen even niet of die winterbanden heeft. Anders ben ik morgen de enige zonder 

- Tom V
Vet filmpje, lijkt me wel iets voor Frank.
Viel spaß morgen.
Viel spaß morgen.
- Joy
Als je nog mee wil Tom, 7 uur Dordrecht 
- yorick
Zeker gaaf! Nog even oefenen voordat je het parcours ook op die manier doet
Je kan wel de moeilijke passages overslaan.
-
Peter van den Berg
Frank is daar ook weleens te vinden met z`n Downhill-bike geloof ik!
- Kasteel
Winterbanden zijn overrated, dat bleek vandaag wel weer :p.Joy schreef:Ik ga morgen zien hoever ik kom. Ruben mietje durft niet met de Lotus dus stapt in zo een Z4M ding. Nu weet ik alleen even niet of die winterbanden heeft. Anders ben ik morgen de enige zonder
-
Rupie
Ja, Wanli's are the way to go 
- Patrick van Wijngen
Godmiljaar!!
Wat is dat gruwelijk koud om 2 uur 'snachts buiten.
En nu fijn
want ik ben kapot van de terugreis. Normaal rijd je dat in iets meer dan een uur ipv 6 uur 
Wat is dat gruwelijk koud om 2 uur 'snachts buiten.
En nu fijn
- Joy
En de laatste is ook weer thuis.
Het was me het dagje wel zeg. De trefwoorden van vandaag waren: meeten bij grens Arnhem, leuk ritje maken, Autobahn op, eind verder afrit, binnendoor, even stoppen op een parking, 2 x M-power vast in de sneeuw, duwen, binnendoor toch wel glad, auto's zonder winterbanden op een parking gezet, met de winterbandenbakken naar Winterberg, schnitzel, toerrit, terug naar parking, hmm stop nou maar met sneeuwen, wat een laag, bij de parking aanbeland, hele dag gesneeuwd, wederom 2 x M-power vast, met moeite de weg opgeduwd, en toen de rit richting Nederland...
wegdek niet te zien, ijs, sneeuw, pap, 50-60 km/u max, wielspin, uitbreken, afritten en snelwegen die omhoog liepen waardoor we maar met moeite boven kwamen, ruitenwissers Caterham bevroren, ongelukken, kortom geweldig
. En dat voor weet ik hoeveel kilometers, tot vlakbij de grens de sneeuw verdween gelukkig. Helemaal bekaf van het concentreren om op de weg te blijven. En als kers op de taart Allen met koelproblemen. Echt weer zo een typische dag.
Dit doe ik niet nog een keer met zomerbanden, dat weet ik nu in ieder geval 200% zeker
En nu naar bed. Bekaf
Het was me het dagje wel zeg. De trefwoorden van vandaag waren: meeten bij grens Arnhem, leuk ritje maken, Autobahn op, eind verder afrit, binnendoor, even stoppen op een parking, 2 x M-power vast in de sneeuw, duwen, binnendoor toch wel glad, auto's zonder winterbanden op een parking gezet, met de winterbandenbakken naar Winterberg, schnitzel, toerrit, terug naar parking, hmm stop nou maar met sneeuwen, wat een laag, bij de parking aanbeland, hele dag gesneeuwd, wederom 2 x M-power vast, met moeite de weg opgeduwd, en toen de rit richting Nederland...
Dit doe ik niet nog een keer met zomerbanden, dat weet ik nu in ieder geval 200% zeker
En nu naar bed. Bekaf
-
Emiel
Mooi om te lezen dat jullie je vermaakt hebben
Maar 4wd en sneeuwbanden is echt het ultieme op zo'n moment hoor, kan Ruben geen ongelijk geven om Lotus te laten staan.
Op koel problemen van allen na, slangklem los? , wel iedereen zonder schade thuis gekomen ?
Maar 4wd en sneeuwbanden is echt het ultieme op zo'n moment hoor, kan Ruben geen ongelijk geven om Lotus te laten staan.
Op koel problemen van allen na, slangklem los? , wel iedereen zonder schade thuis gekomen ?
- Downforce Hans
Lees ik het goed.............had Ellen koel problemen
en dat bij min 5......................
Ik dacht in een ander topic te lezen dat lewisky betrouwbaar was............

Ik dacht in een ander topic te lezen dat lewisky betrouwbaar was............
-
allen
Jij begint zo hinderlijk te worden als water kan stromen vriend!
Prachtig dagje idd. Flink wat afgelachen in Lewinsky. Alles draaide perfect. Motortje mooi aan het gas, en dan op de parking een beetje lomp doen in de sneeuw. Even ouwehoeren en kijk op de meter. 120 Graden. Hey, niet goed. Dus tot iedereen klaar was even rondjes rond de rotonde gereden om de temperatuur goed te krijgen. Halverwege zag ik bij het opkomen van een t-splitsing een Z4 links rechts links recht links recht x 3.000 in m'n spiegels. Spekglad was het gewoon.
Nadat de zomerbandenbrigade de wagens hadden neergeplempt in 3 wagens vertrokken waarna die verdomde heavyweights gewoon niet bij te houden waren. Ondanks de winterbanden toch gewoon constant maar concentreren, corrigeren en vooral zitten lachen.
In Winterberg aangekomen de Caterham tussen een stel campers neergezet waarbij gelijk een groep mensen onze kant op kwamen lopen en een 'kampervrouwtje' ons weg wilde sturen. Maar goed, we zouden maar even staan, dus geen probleem. Snel gegeten en daarna was het weer feest. Dorpje was gewoon lekker ondergesneeuwd dus je kon overal dwars. De meesten zagen er wel de humor van in. Bart nog even vrolijk naar een groepje mensen gezwaaid.
Daarna lekker rond gereden en weer even gespeeld op een besneeuwd terrein.
Terugweg was echt een ramp.Ruitenwissers bevroren zo nu en dan waardoor ik niets meer zag. Achterkant brak weer steeds uit en Joy ging op een gegeven moment heuvel opwaarts tweemaal flink dwars op de snelweg. Spannend momentje.
Na de laatste keer tanken zag de weg er mooi uit en ben het laatste stuk weer wisselend op het gas gegaan waarna de temperatuur vlak bij huis weer gigantisch opliep. We waren dus wel weer even bezig. Ga nu wel even een nieuwe thermostaat aanschaffen en wellicht gelijk een andere radiateur, nu ik toch weer aan het koelsysteem ga rommelen. Daarna de wagen maar weer goed ontluchten. Die 800-900 kilometer lol nemen ze me iig niet meer af. Afgezien het tegenvallertje bij thuiskomst, weet ik weer helemaal waarom ik die sigaar heb. 8)
Prachtig dagje idd. Flink wat afgelachen in Lewinsky. Alles draaide perfect. Motortje mooi aan het gas, en dan op de parking een beetje lomp doen in de sneeuw. Even ouwehoeren en kijk op de meter. 120 Graden. Hey, niet goed. Dus tot iedereen klaar was even rondjes rond de rotonde gereden om de temperatuur goed te krijgen. Halverwege zag ik bij het opkomen van een t-splitsing een Z4 links rechts links recht links recht x 3.000 in m'n spiegels. Spekglad was het gewoon.
Nadat de zomerbandenbrigade de wagens hadden neergeplempt in 3 wagens vertrokken waarna die verdomde heavyweights gewoon niet bij te houden waren. Ondanks de winterbanden toch gewoon constant maar concentreren, corrigeren en vooral zitten lachen.
In Winterberg aangekomen de Caterham tussen een stel campers neergezet waarbij gelijk een groep mensen onze kant op kwamen lopen en een 'kampervrouwtje' ons weg wilde sturen. Maar goed, we zouden maar even staan, dus geen probleem. Snel gegeten en daarna was het weer feest. Dorpje was gewoon lekker ondergesneeuwd dus je kon overal dwars. De meesten zagen er wel de humor van in. Bart nog even vrolijk naar een groepje mensen gezwaaid.
Daarna lekker rond gereden en weer even gespeeld op een besneeuwd terrein.
Terugweg was echt een ramp.Ruitenwissers bevroren zo nu en dan waardoor ik niets meer zag. Achterkant brak weer steeds uit en Joy ging op een gegeven moment heuvel opwaarts tweemaal flink dwars op de snelweg. Spannend momentje.
Na de laatste keer tanken zag de weg er mooi uit en ben het laatste stuk weer wisselend op het gas gegaan waarna de temperatuur vlak bij huis weer gigantisch opliep. We waren dus wel weer even bezig. Ga nu wel even een nieuwe thermostaat aanschaffen en wellicht gelijk een andere radiateur, nu ik toch weer aan het koelsysteem ga rommelen. Daarna de wagen maar weer goed ontluchten. Die 800-900 kilometer lol nemen ze me iig niet meer af. Afgezien het tegenvallertje bij thuiskomst, weet ik weer helemaal waarom ik die sigaar heb. 8)
- Downforce Hans
Kan je niet beter van alle sensoren een doos nemen in plaats van steeds 1 te bestellen.........
Per doos krijg je tenminste korting en verbruiken doe je ze toch wel.
Per doos krijg je tenminste korting en verbruiken doe je ze toch wel.
- Kasteel
Wilde nog wel even toelichten dat het zomerbanden in sneeuw niet echt (voor mij iig
) vooropgezet plan was, d8 gewoon een toerritje in het eerste stukje van Germany
, was volgens mij de eerste pussy die voorstander was om ding gewoon op parking te laten staan. Zo kon ik gelijk Allen van wat meer wieldruk voorzien. De rit in de sigaar was echt supergaaf, snap het 100% (overigens ook de beste keus om mee te nemen ipv E39
). Auto reed echt prachtig en vol beleving, vooral door de straten van Winterberg was echt top. Overigens opvallend hoeveel mensen er omkijken, glimlachen en verbaasd zijn.
De e46's hadden de sneeuw ook wel behoorlijk door, en wisten hier en daar de weg weer vrij van sneeuw te maken (A), zwaardere auto en goede winterbanden waren toch wel echt heer en meester op de trip
.
Hulde ook voor Ruben, die met de grootste wancombi (zo leek vooraf iig) gewoon de weg op ging en dapper op terugweg ging met de Z4M en volgens mij achteraf nog minder last van de sneeuw had dan ik
. Het middenmotorconcept helpt hier toch wel goed mee denk ik zo.
@ Joy, geen winterbanden, die CH's staan 'm veels te goed
.
De e46's hadden de sneeuw ook wel behoorlijk door, en wisten hier en daar de weg weer vrij van sneeuw te maken (A), zwaardere auto en goede winterbanden waren toch wel echt heer en meester op de trip
Hulde ook voor Ruben, die met de grootste wancombi (zo leek vooraf iig) gewoon de weg op ging en dapper op terugweg ging met de Z4M en volgens mij achteraf nog minder last van de sneeuw had dan ik
@ Joy, geen winterbanden, die CH's staan 'm veels te goed
- Paskal
- Auto: meerdere
Nice dagje heren
Onvoorstelbaar dat zo dichtbij de omstandigheden totaal anders kunnen zijn. Nog fotokes gemaakt?
- Tommy
Haha, geweldig dagje. Verbazingwekkend wat een stel winters voorbereide bandjes doen op een zware boot. Overal waar ik het gas opentrok zag je eerst een spray van sneeuw en dan keurig tot op het asfalt teruggepelde banen in de sneeuw. Enne Bart, 18 inch winterbanden kunnen ook he, kosten eigenlijk nagenoeg hetzelfde als de 17 inch in de 225/40zr18 maat
265 brede PS2's zijn in de sneeuw wel ultieme fail 
Prima vermaakt, de sneeuw was heerlijk en de E46 heeft zich weer voorbeeldig gedragen. Betrouwbaar en ook weer zeer bruikbaar. Met de achterbanken plat past de motorkap van lewinsky namelijk perfect tussen de dempertorens door zo in de auto
Ook maar goed dat Patrick een sleeptouw bij zich had, het was weer de klassieker... ja je hebt BMW's nodig om weer thuis te komen als je met een britse auto rijdt
Caterham service team rijdt BMW's, veilig en verstandig
Enne Bart, de Z4M-qp is werkelijk een plaatje, zeker van achter, ook met 50 km/u .. ziet het er super dik uit
Prachtig ding, maar voor de bruikbaarheid zijn een stel dikke winterslofjes niet al te gek idee
Speciaal voor de toerritten waarbij allen bedenkt waar we naartoe gaan
Dat bad karma terugslaat bleek wel uit de stoomwolken die we uit de sigaar zagen komen op de N3 
jup paar foto's geschoten, vanmiddag even erbij prakken
Prima vermaakt, de sneeuw was heerlijk en de E46 heeft zich weer voorbeeldig gedragen. Betrouwbaar en ook weer zeer bruikbaar. Met de achterbanken plat past de motorkap van lewinsky namelijk perfect tussen de dempertorens door zo in de auto
Ook maar goed dat Patrick een sleeptouw bij zich had, het was weer de klassieker... ja je hebt BMW's nodig om weer thuis te komen als je met een britse auto rijdt
Enne Bart, de Z4M-qp is werkelijk een plaatje, zeker van achter, ook met 50 km/u .. ziet het er super dik uit
jup paar foto's geschoten, vanmiddag even erbij prakken
- Kasteel
Ik had gewoon beschikking over de Funfer van broertje met 18inch sneeuwsloffen of de Golf met 17inch sneeuwsloffen, maar omdat ik de Z4M eigenlijk alleen als weekend auto gebruik, genoeg uitwijkmogelijkheden heb en niet op wintersport ga, ben ik niet zo afhankelijk van sneeuwsloffen. Zei voor de winter nog "hoeveel dagen gaat het nou eigenlijk sneeuwen, 2 a 3 ofzo, lekker boeiend"Tommy schreef:Enne Bart, 18 inch winterbanden kunnen ook he, kosten eigenlijk nagenoeg hetzelfde als de 17 inch in de 225/40zr18 maat265 brede PS2's zijn in de sneeuw wel ultieme fail
![]()
Op de parking, waar Ruben en ik ff wat gegeten hadden, omdat we inmiddels zo ver voor lagen op de rest
Laatst gewijzigd door Kasteel op 14 feb 2010, 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
allen
Zul je zien dat het volgend jaar nog geen 1 dag sneeuwt.
Heb er nu overigens wel weer genoeg van. Kom maar op met het zomerweer.
Heb er nu overigens wel weer genoeg van. Kom maar op met het zomerweer.
- Tommy
haha, you were asking for it
Allen ook wel met z'n gegil dat de auto nu betroubaar is en de rest nu stil
ugh... britse auto... fail
maarja, er was iets met een steen... en een ezel 
Ook maar wat plaatjes dan:
De wegen leken aanvankelijk goed vrij:

of toch niet?

Bart in de caterfail:

Inmiddels kwam er wat sneeuw bij en was de onderlaag inmiddels bevroren, zwarte delen waren ijssporen
In z'n 5 bij 1000 toeren nog wielspin.

Allen in z'n natuurlijke habitat:

En je kan best een beetje doorrijden als je maar niet op 265 breed pilot sports staat:

En een dag zou een toerrit niet waardig zijn zonder goed en passend eind van zo'n dag:

En je hebt toch weer stiekem die BMW's nodig om thuis te komen, het BMW rijdend Caterham service team:

Allen ook wel met z'n gegil dat de auto nu betroubaar is en de rest nu stil
Ook maar wat plaatjes dan:
De wegen leken aanvankelijk goed vrij:
of toch niet?
Bart in de caterfail:
Inmiddels kwam er wat sneeuw bij en was de onderlaag inmiddels bevroren, zwarte delen waren ijssporen
Allen in z'n natuurlijke habitat:
En je kan best een beetje doorrijden als je maar niet op 265 breed pilot sports staat:
En een dag zou een toerrit niet waardig zijn zonder goed en passend eind van zo'n dag:
En je hebt toch weer stiekem die BMW's nodig om thuis te komen, het BMW rijdend Caterham service team:
Laatst gewijzigd door Tommy op 14 feb 2010, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rupie
Heren, ik heb het ook gezellig gehad. Hulde ook voor Bart. Heb nog nooit zoveel pk's zo langzaam een oprit dwars zien nemen. 90 km achter Bart gereden voordat je het eerste tankstation tegenkomt.... en heb Bart zien worstelen. Joy heb ik niet zien worstelen, maar dat zal hetzelfde effect hebben gehad. Ik had de goede keuze gemaakt met de semi's voor en wanli achter...
Patrick en Tommy thanks for the rides naar Winterberg en terug, heb me uitstekend vermaakt. Motorola portofoon is in bestelling.
Patrick en Tommy thanks for the rides naar Winterberg en terug, heb me uitstekend vermaakt. Motorola portofoon is in bestelling.
- Joy
Ruben had de mooiste setup ever. Achter Wanli om te driften, en voor Toyo R888. En wij maar lachen. Totdat bleek dat ie op eigen kracht door de sneeuw kwam. HUH ?!?
Nog wat foto's van de phone.