Swift GTi
-
Swift GTi
Even mijn '95 Swift GTi voorstellen....
Ik heb de auto gekocht van de 2e eigenaar, een mevrouw die de auto 8 jaar in bezit heeft gehad. De eerste eigenaar dus 5 jaar. Alle boekjes, rekeningen en onderhoudshistorie waren natuurlijk aanwezig. Ook had hij een zeer lage KM stand voor de leeftijd... 120k. De lak is nog in zeer goede staat, te danken aan het feit dat de auto altijd binnen heeft gestaan. Tevens is de auto enkele keren goed in de tectyl gezet waardoor er ook aan de onderkant nagenoeg geen roest te vinden is.
Aangezien de originele schokbrekers nogal te wensen overlaten ben ik gegaan voor een setje Koni geel i.c.m. H&R veren. En als je dan toch bezig bent... OMP veerpootbrug voor & achter, Wiechers draagarmbrug, Whiteline stabilisatorstang achter en Goodridge stalen remleidingen. De uitlaat was ook aan vervanging toe dus dat doen we ook in één keer goed met een Janspeed 4-1 uitlaatspruitstuk & volledig open rvs EPS uitlaat van voor tot achter. Qua wielen heb ik de keus uit een setje zwarte Drag wheels of het originele GTi lichtmetaal, die helemaal opnieuw gespoten zijn en in de originele staat zijn teruggebracht.
Speclist
Suzuki Swift GTi 1995
H&R Springs
Koni Sport
OMP strut brace front upper
Wiechers strut brace front lower
OMP strut brace rear
Whiteline swaybar rear
Goodridge brake lines
Janspeed 4-1 manifold
Magnex full stainless exhaust (no cat)
Audio: Alpine/Hertz
Ik heb de auto gekocht van de 2e eigenaar, een mevrouw die de auto 8 jaar in bezit heeft gehad. De eerste eigenaar dus 5 jaar. Alle boekjes, rekeningen en onderhoudshistorie waren natuurlijk aanwezig. Ook had hij een zeer lage KM stand voor de leeftijd... 120k. De lak is nog in zeer goede staat, te danken aan het feit dat de auto altijd binnen heeft gestaan. Tevens is de auto enkele keren goed in de tectyl gezet waardoor er ook aan de onderkant nagenoeg geen roest te vinden is.
Aangezien de originele schokbrekers nogal te wensen overlaten ben ik gegaan voor een setje Koni geel i.c.m. H&R veren. En als je dan toch bezig bent... OMP veerpootbrug voor & achter, Wiechers draagarmbrug, Whiteline stabilisatorstang achter en Goodridge stalen remleidingen. De uitlaat was ook aan vervanging toe dus dat doen we ook in één keer goed met een Janspeed 4-1 uitlaatspruitstuk & volledig open rvs EPS uitlaat van voor tot achter. Qua wielen heb ik de keus uit een setje zwarte Drag wheels of het originele GTi lichtmetaal, die helemaal opnieuw gespoten zijn en in de originele staat zijn teruggebracht.
Speclist
Suzuki Swift GTi 1995
H&R Springs
Koni Sport
OMP strut brace front upper
Wiechers strut brace front lower
OMP strut brace rear
Whiteline swaybar rear
Goodridge brake lines
Janspeed 4-1 manifold
Magnex full stainless exhaust (no cat)
Audio: Alpine/Hertz
Laatst gewijzigd door Guidooo op 17 mar 2011, 19:10, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Redline Swift GTi
:banaan:
Laatst gewijzigd door Guidooo op 26 mar 2011, 17:11, 8 keer totaal gewijzigd.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Hij is verdomd netjes kerel! 8)
-
Ahhh.. 

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ha was mijn eerste autootje in 1990 nog voor de facelift.. leuk gebakkie was dat, deze ziet er nog goed uit! 

- Mrton
Strakke Suzuki nog hoor... Vreemd dat ik niet meer naar zo'n auto kan kijken zonder associaties met konniginnedag te krijgen... 

-
+1, ik dacht al 'hoeveel posts zal het duren'..Mrton schreef:Strakke Suzuki nog hoor... Vreemd dat ik niet meer naar zo'n auto kan kijken zonder associaties met konniginnedag te krijgen...
Erg nette bak, ik heb er zelf ook bijna eentje gehad, ware het niet dat de verkoper bij iemand anders opeens meer geld kon vangen

-
Deze ziet er wel heel erg netjes uit. Goed opgeleukt ook, niet zo een gepimpte bak geworden.

-
Iedereen bedankt voor de positieve reacties!
Wat betreft koninginnendag.... ik was het dus niet

Wat betreft koninginnendag.... ik was het dus niet

Dankjewel! Dat was ook mijn insteekRoy schreef:Deze ziet er wel heel erg netjes uit. Goed opgeleukt ook, niet zo een gepimpte bak geworden.

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Guido, wanneer komt er een E30? 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Wat een supernette Swift dit !!
De Bitch heeft er ook nog een swiftje gehad.
Dit was weliswaar een GS-je, maar was een leuk speelautootje....
Goed punt van de tectyl, hier is de onze uiteindelijk op overleden.
Doorgerotte dorpels, schijnt een kwaaltje te zijn van deze modellen.
Zwart op zwart ziet er zeer netjes uit

De Bitch heeft er ook nog een swiftje gehad.
Dit was weliswaar een GS-je, maar was een leuk speelautootje....
Goed punt van de tectyl, hier is de onze uiteindelijk op overleden.
Doorgerotte dorpels, schijnt een kwaaltje te zijn van deze modellen.
Zwart op zwart ziet er zeer netjes uit

- Jeroen van Haaren
Heb er ook 5 gehad....zucht wou dat ik er ook nog 1 had, zomaar gewoon "for good ol' times".
Deze ziet er iig zeer netjes uit, en van roest zou je als het goed is minder problemen moeten hebben, de swiffies v.a. 1995 zijn beter behandeld tegen roest.
Heb een gti gehad van 1995 en die had zo goed als geen last van roest, de anderen allemaal wel waar er ook 2 aan zijn "overleden"

Deze ziet er iig zeer netjes uit, en van roest zou je als het goed is minder problemen moeten hebben, de swiffies v.a. 1995 zijn beter behandeld tegen roest.
Heb een gti gehad van 1995 en die had zo goed als geen last van roest, de anderen allemaal wel waar er ook 2 aan zijn "overleden"
-
Weer bedankt voor de leuke reacties :shakeit:
Ben ook erg blij met de Swift... denk dat hij ook niet snel meer weg gaat :playcar:
Ben ook erg blij met de Swift... denk dat hij ook niet snel meer weg gaat :playcar:
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Swift GTI is dikke lol
Ziet er ook netjes uit zeg

Ziet er ook netjes uit zeg

- HJ2
Mooie wagen!
Mijn eerste Swift GTI viel me op ik toen ik mijn eerste MR2 AW11 je had.
Ik reed van Eindhoven naar Maastricht, toen nog 200 op de teller (jaja je bent jong en onsterfelijk, minstens!)
Toen ik werd ingehaald door een Swift met 2 gozers bulderend van het lachen voorin. Toen kon ik een grijns ook niet onderdrukken. We hebben nog tientallen km's zo gereden. Leuke wagen dus. Helaas zelf nooit gehad, maar wel 1x een GS en 1x een GLX (waar ik de hangmatjes uit heb gehaald en voor 3 tientjes een mooie GS interieur in heb gezet
Veel geluk ermee i.i.g.
Mijn eerste Swift GTI viel me op ik toen ik mijn eerste MR2 AW11 je had.
Ik reed van Eindhoven naar Maastricht, toen nog 200 op de teller (jaja je bent jong en onsterfelijk, minstens!)
Toen ik werd ingehaald door een Swift met 2 gozers bulderend van het lachen voorin. Toen kon ik een grijns ook niet onderdrukken. We hebben nog tientallen km's zo gereden. Leuke wagen dus. Helaas zelf nooit gehad, maar wel 1x een GS en 1x een GLX (waar ik de hangmatjes uit heb gehaald en voor 3 tientjes een mooie GS interieur in heb gezet

Veel geluk ermee i.i.g.
-
Leuk om te lezen dat iedereen toch wel enigszins wat ervaring heeft met de Swiffertjes
Dit is overigens niet mijn eerste Swift, voor de GTi heb ik 3 jaar lang een GS gehad... maar altijd stiekum op zoek geweest naar een goede GTi. Toen ik hem dan eindelijk tegen kwam was het natuurlijk snel gebeurt.. GTi erin, GS eruit..

Dit is overigens niet mijn eerste Swift, voor de GTi heb ik 3 jaar lang een GS gehad... maar altijd stiekum op zoek geweest naar een goede GTi. Toen ik hem dan eindelijk tegen kwam was het natuurlijk snel gebeurt.. GTi erin, GS eruit..

Laatst gewijzigd door Guidooo op 05 nov 2010, 11:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
-
Zo de Swift heeft weer een metamorfose ondergaan!
Ik kijk teveel rallycross........................... waar ze dus allemaal met witte velgen rijden
Zie ook de foto's hierboven!

Ik kijk teveel rallycross........................... waar ze dus allemaal met witte velgen rijden

Zie ook de foto's hierboven!
- Luc B
witte velgen staan hem zeker goed
Mooi ding man, vooral niet verprutsen! (lees: vleugels etc etc)

-
Ik vind deze model Swift GTI nog steeds leuker dan de nieuwe.
-
Re: Swift GTi
Wegens de aanschaf van een andere auto (Toyota Corolla T-Sport) moet ik mijn Swift helaas verkopen
2 auto's is voor mij op dit moment geen optie..
Hij gaat weg incl. alle originele onderdelen, waaronder dus ook 2 setjes originele GTI velgen (stalen velgen en de lichtmetalen velgen).
De Audio blijft erin.
Een van de meest originele GTi's die in deze staat nog rondrijd in Nederland.
>>>>>>>>Marketplace

Hij gaat weg incl. alle originele onderdelen, waaronder dus ook 2 setjes originele GTI velgen (stalen velgen en de lichtmetalen velgen).
De Audio blijft erin.
Een van de meest originele GTi's die in deze staat nog rondrijd in Nederland.
>>>>>>>>Marketplace