Ik heb mijn verstand laten spreken en dat heeft goed uitgepakt, ik had anders echt spijt gehad. Ik zie uit naar de betere dagenGTRene schreef:best moeilijk kiezen![]()
verstand zegt Elise, hart zegt Exige

Ik heb mijn verstand laten spreken en dat heeft goed uitgepakt, ik had anders echt spijt gehad. Ik zie uit naar de betere dagenGTRene schreef:best moeilijk kiezen![]()
verstand zegt Elise, hart zegt Exige
Ruben schreef:Ik heb mijn verstand laten spreken en dat heeft goed uitgepakt, ik had anders echt spijt gehad. Ik zie uit naar de betere dagenGTRene schreef:best moeilijk kiezen![]()
verstand zegt Elise, hart zegt Exige
Het uitelijk van een Exige heeft ook nog een extra functie. Deze heeft namelijk meer downforce dan de Elise. Verder is Exige voorzien van andere dempers en is er ook een andere uitlijning. De voorwielen staan op outspoor. Dit in combinatie met ook nog eens brede voorbanden resulteerd in een agressiever stuurgedrag. Af fabriek worden op de Exige semi slicks gemonteerd. Dit zijn wel de belangrijkste verschillen. Bij de motor is er wel meer ruimte voor een luchtgekoelde SC, wat dus door Lotus in hun latere uitvoeringen ook als standaard wordt geleverd.indobesar schreef:Wat is eigenlijk concreet het verschil tussen een S2 Exige en S2 Elise 111R. Beide een fantastische 192pk Toyo motor. Buiten het uiterlijk, ook een ander onderstel? Zijn er meer verschillen?
Omdat het porno is!Steven Nauta schreef:Michel, waarom post je dit?
Ik heb nog een verschil gevonden. De oliekoeler zit bij een Exige in het vooronder om meer rijwind op te pakken. Een Exige in de uitvoering Sportpack heeft zelfs een dubbele oliekoeler.edlimi schreef:Het uitelijk van een Exige heeft ook nog een extra functie. Deze heeft namelijk meer downforce dan de Elise. Verder is Exige voorzien van andere dempers en is er ook een andere uitlijning. De voorwielen staan op outspoor. Dit in combinatie met ook nog eens brede voorbanden resulteerd in een agressiever stuurgedrag. Af fabriek worden op de Exige semi slicks gemonteerd. Dit zijn wel de belangrijkste verschillen. Bij de motor is er wel meer ruimte voor een luchtgekoelde SC, wat dus door Lotus in hun latere uitvoeringen ook als standaard wordt geleverd.indobesar schreef:Wat is eigenlijk concreet het verschil tussen een S2 Exige en S2 Elise 111R. Beide een fantastische 192pk Toyo motor. Buiten het uiterlijk, ook een ander onderstel? Zijn er meer verschillen?
Als ik de stance van de auto zie heb ik zo'n vermoeden dat de andere zijde er heel anders uitziet....JP schreef:Lotus Elise MK1 € 3.950
Wat moet je er mee ?
Weinig, hooguit wat onderdelen er af halen. Blok misschien, wielen en nog wat andere dingen die te gebruiken zijn. Hooguit €1.000-1.500 waard lijkt me. Badkuip zal wel krom zijn en daarmee is de auto feitelijk ook afgeschreven.
Thanks! Dat is duidelijk.edlimi schreef:Ik heb nog een verschil gevonden. De oliekoeler zit bij een Exige in het vooronder om meer rijwind op te pakken. Een Exige in de uitvoering Sportpack heeft zelfs een dubbele oliekoeler.edlimi schreef:Het uitelijk van een Exige heeft ook nog een extra functie. Deze heeft namelijk meer downforce dan de Elise. Verder is Exige voorzien van andere dempers en is er ook een andere uitlijning. De voorwielen staan op outspoor. Dit in combinatie met ook nog eens brede voorbanden resulteerd in een agressiever stuurgedrag. Af fabriek worden op de Exige semi slicks gemonteerd. Dit zijn wel de belangrijkste verschillen. Bij de motor is er wel meer ruimte voor een luchtgekoelde SC, wat dus door Lotus in hun latere uitvoeringen ook als standaard wordt geleverd.indobesar schreef:Wat is eigenlijk concreet het verschil tussen een S2 Exige en S2 Elise 111R. Beide een fantastische 192pk Toyo motor. Buiten het uiterlijk, ook een ander onderstel? Zijn er meer verschillen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten