Vandaag hulp verleend bij zwaar ongeluk op de a37
- Robertdj
Re: Vandaag hulp verleend bij zwaar ongeluk op de a37
Veel sterkte. Als ik het verhaal zo lees hoef je je iig niet schuldig te voelen 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
GTRene schreef:2 of 3 kids in de auto zal soms ook meer afleiden dan een telefoon in je hand, ik heb wel eens mensen gezien die een heftig gesprek hadden met de kids in de auto, dan zag je ineens een arm zwaaiend naar achter en een boos gezicht van, nu moet je ophouden en de auto die dan ineens uitwijkt of ff slingerdmagoed dat was nog op rechte stukken en niet hoge snelheid, maar ik zat wel op die baan, gelukkig nog niet er naast.
afijn, sterkte in elk geval voor betrokkenen.
Uiteraard is de oorzaak van dit ongeval (nog) speculatief...........maar het verhaal van Rene klopt natuurlijk ook............afleiding danwel afgeleid worden is snel gebeurd...........autorijden c.q. verkeersdeelname is altijd een kwestie van volle aandacht en concentratie..............
- Knot
Goede actie om direct hulp te bieden, hulde!
Wel weer een reden om voor vriendin en toekomstige kids een dikke station te kopen ipv een klein autotje....
Wel weer een reden om voor vriendin en toekomstige kids een dikke station te kopen ipv een klein autotje....
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
GVD das mooi klote Ravin.
Toch top dat je zo opgetreden hebt....
Toch top dat je zo opgetreden hebt....
- HJ2
Goeie actie, waarvoor zeker hulde. Zoveel mensen die reageren i.p.v. kijken zijn er niet, die moeten gekoesterd worden. Ik hoop dat de nare afloop voor jou en je partner geen reden is om de volgende keer niet net zo briljant te handelen!
Je voelt je nu bijzonder klote, terwijl je eigenlijk verder niet meer betrokken wordt. Dat lijkt me echt heel weird
Je voelt je nu bijzonder klote, terwijl je eigenlijk verder niet meer betrokken wordt. Dat lijkt me echt heel weird
- Peric
Zo zeg, dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten..
Heel klote dat je dan moet uitvinden dat de kleuter is overleden.
Nu maar hopen dat jullie er niet teveel last van zullen hebben met de kleine op komst.
Sterkte ermee....
Heel klote dat je dan moet uitvinden dat de kleuter is overleden.
Nu maar hopen dat jullie er niet teveel last van zullen hebben met de kleine op komst.
Sterkte ermee....
-
hjp
Hallo Ravin,
Supergoede actie van jou en je partner om zo te hulp te schieten.
Nu is het, zeker gezien het verloop, van groot belang om voor jullie zelf te zorgen.
Dit brengt een hoop emoties in jullie los en met een spoedige bevalling komen daar nog een hoop emoties bij.
Let goed op jezelf!
Supergoede actie van jou en je partner om zo te hulp te schieten.
Nu is het, zeker gezien het verloop, van groot belang om voor jullie zelf te zorgen.
Dit brengt een hoop emoties in jullie los en met een spoedige bevalling komen daar nog een hoop emoties bij.
Let goed op jezelf!
- duifjes.com
goede actie van jullie Ravin! Top dat mensen dit zo doen. En sterkte met de verwerking van alle beelden in je hoofd dat jullie ze maar een plaats kunnen geven!
- Casper
Wow!
In ieder geval goed dat je bent gestopt en niet zoals 99,9% gewoon stoïcijns doorrijdt....
Wat betreft de hulpdiensten denk ik echt dat dit een uitzondering was, of het moet hier in de randstad een stuk beter geregeld zijn. Mijn ervaringen zijn dat hulpdiensten hier altijd verschrikkelijk snel ter plaatse zijn, en meteen alles overnemen. Zeer profi...
Edit: Ik zie net dat die peuter het niet heeft gehaald...damn!
Afgezien van dit zeer zeer tragische ongeval komen er wel direct bepaalde vragen naarboven bij mij...
-Deawoo Matiz...brrrr 0,0 veiligheid...
-Persoon uit de auto geslingerd=geen gordel/slecht kinderzitje
-Moeder van 22?
Wat betreft de hulpdiensten denk ik echt dat dit een uitzondering was, of het moet hier in de randstad een stuk beter geregeld zijn. Mijn ervaringen zijn dat hulpdiensten hier altijd verschrikkelijk snel ter plaatse zijn, en meteen alles overnemen. Zeer profi...
Edit: Ik zie net dat die peuter het niet heeft gehaald...damn!
Afgezien van dit zeer zeer tragische ongeval komen er wel direct bepaalde vragen naarboven bij mij...
-Deawoo Matiz...brrrr 0,0 veiligheid...
-Persoon uit de auto geslingerd=geen gordel/slecht kinderzitje
-Moeder van 22?
- martijnsud
Goede actie en respect dat je zo handelde!!
-
Rein
Goed gehandeld! Hulde!
Heel veel sterkte gewenst met de verwerking van dit ongeval.
Heel veel sterkte gewenst met de verwerking van dit ongeval.
-
Zjeraaar
Kan niet genoeg gezegd worden, niets dan hulde voor het stoppen en het helpen van deze mensen!
Een zeer trieste zaak dat het jongetje van twee het er niet levend vanaf gebracht heeft, verschrikkelijk voor moeder, familie en omstanders zoals jijzelf natuurlijk.
Nu had ik, naast respect voor je actie en afschuw voor de afloop, ook een beetje dezelfde gedachte al Casper.. het is misschien ongepast om daarover te beginnen in dit topic (graag aangeven als dat zo is Ravin) maar ik dacht wel meteen aan de slechte combinatie van kleine oudere auto, jonge(re) wellicht onervaren bestuurster, misschien geen gordel (ivm uit de auto slingeren), een bewezen gevaarlijkere wegsituatie en verraderlijk weer.. Ik heb makkelijk lullen natuurlijk, geloof meteen dat een moeder van 22 zich geen veiligere auto kan veroorloven, maar voor mijzelf bevestigd dit wel het idee wat ik altijd al gehad heb, mijn vrouw en kids komen later niet in zo`n frikandel te rijden. Desnoods ga ik er zelf wel mee naar het werk en pakken zij de Audi maar.. ik heb het niet op die kleine autotjes..
Nogmaals, veel respect voor het helpen. Ik heb het nog nooit meegemaakt maar neem mezelf altijd voor in zo`n situatie ook zo te reageren!
Een zeer trieste zaak dat het jongetje van twee het er niet levend vanaf gebracht heeft, verschrikkelijk voor moeder, familie en omstanders zoals jijzelf natuurlijk.
Nu had ik, naast respect voor je actie en afschuw voor de afloop, ook een beetje dezelfde gedachte al Casper.. het is misschien ongepast om daarover te beginnen in dit topic (graag aangeven als dat zo is Ravin) maar ik dacht wel meteen aan de slechte combinatie van kleine oudere auto, jonge(re) wellicht onervaren bestuurster, misschien geen gordel (ivm uit de auto slingeren), een bewezen gevaarlijkere wegsituatie en verraderlijk weer.. Ik heb makkelijk lullen natuurlijk, geloof meteen dat een moeder van 22 zich geen veiligere auto kan veroorloven, maar voor mijzelf bevestigd dit wel het idee wat ik altijd al gehad heb, mijn vrouw en kids komen later niet in zo`n frikandel te rijden. Desnoods ga ik er zelf wel mee naar het werk en pakken zij de Audi maar.. ik heb het niet op die kleine autotjes..
Nogmaals, veel respect voor het helpen. Ik heb het nog nooit meegemaakt maar neem mezelf altijd voor in zo`n situatie ook zo te reageren!
- wim breman
Een trieste gebeurtenis als deze hakt er flink in en zal altijd bij je blijven, zeker als je over enige tijd je eigen kind vasthoud.
Ik spreek uit ervaring.
Sterkte,
Wim.
Ik spreek uit ervaring.
Sterkte,
Wim.
- Jelmer850i
Sterkte heel verhaal dit, ik vraag me wel eens af, hoe zou zoiets aflopen als je een grotere sterkere wagen hebt.
Zo'n matiz lijkt me niet een veiligheidsmonster.
Zo'n matiz lijkt me niet een veiligheidsmonster.
- Ravin ///M
Bedankt voor alle reacties. Ik zal dit nooit vergeten en ik denk ook niet
dat ik dat moet willen, ik heb er ook veel van geleerd, als ik dat mag zeggen.
Vreemd gevoel, je hebt er feitelijk niets mee te doen, je wordt ook
verwacht om op een gegeven moment de plaats te verlaten. Maar
het beeld loslaten is erg moeilijk als je later op de dag het slechte
nieuws leest, wellicht tegen beter weten in hoop je toch dat hij het
gaat redden en denk je niet in de negatieve richting.
Overigens heb ik echt respect voor de hulpverleners, het zijn die
momenten die ik noemde waarbij ik meer verwachtte, maar er
liepen veel meer mensen en die deden hun werk vast zoals het moet.
Op foto's van andere sites is ook een grote man in een roze overhemd
te zien, die kerel was overal tegelijk, hij had het meisje uit de sloot
gehaald, geholpen met het omhoog brengen van de peuter, en later
hielp hij bij ook de beademing (zuurstofmasker) van het eerder genoemde
meisje. En op de voorstoel zat het meisje met de gebroken pols, en die werd
in bedwang gehouden door de jongen die er als eerste bij was, die had het
ook echt niet makkelijk, ze had pijn en bleef met moeite stilzitten.
Ik denk trouwens dat iedereen hier hetzelfde zou hebben gedaan, als
je een beetje gevoel voor autorijden hebt dan weet je dat dit kan gebeuren
en dat het dan van belang is dat je helpt waar je kunt, omdat je zelf ook
op dergelijke hulp hoopt als je zelf of je gezin in nood verkeert.
Mensen die doorrijden zijn misschien ook niet de mensen die je op
zo'n moment op zo'n plek nodig hebt, maar dan heb ik het over het geval
waarin er al mensen zijn gestopt. Maar zelfs dan kun je niet inschatten of
je hulp gewenst was als je in je auto met 100km/h doorsjeest. Ik had
achteraf alleen wel mijn vriendin moeten zeggen dat ze de auto niet moest
verlaten. Iemand die zwanger is moet je echt deze beelden besparen, maar
toen ik uitstapte wist ik ook nog niet wat er precies aan de hand was.
Over de opmerking kleine auto; ik ben het daar wel mee eens. De laatste
tijd twijfelden we weer over een Fiat 500 of een Beetle cabrio. Maar dat gaat
niet gebeuren, geen kleine auto, geen auto zonder airbags achterin en zeker
geen cabrio. De Matiz heeft het volgens mij vrij goed gehouden, als je bedenkt
dat hij een aantal keer over de kop is gegaan. Alle deuren zaten er strak in en
het dak heeft alleen bij de a stijl rechtsvoor een knik. Kinderzitje van de peuter
zat ook goed vast nog, hij zat er ook goed in. Ik weet alleen niet hoeveel kans
je hebt om zo'n auto uit een slip te trekken tov. een auto met meer electronica.
Maar het heeft geen zin om daar over te speculeren denk ik.
Ik hoop het heel mijn hart dat moeder en zusjes hun verlies weten te verwerken en
dat het ze voor zover dat kan verder goed gaat.
dat ik dat moet willen, ik heb er ook veel van geleerd, als ik dat mag zeggen.
Vreemd gevoel, je hebt er feitelijk niets mee te doen, je wordt ook
verwacht om op een gegeven moment de plaats te verlaten. Maar
het beeld loslaten is erg moeilijk als je later op de dag het slechte
nieuws leest, wellicht tegen beter weten in hoop je toch dat hij het
gaat redden en denk je niet in de negatieve richting.
Overigens heb ik echt respect voor de hulpverleners, het zijn die
momenten die ik noemde waarbij ik meer verwachtte, maar er
liepen veel meer mensen en die deden hun werk vast zoals het moet.
Op foto's van andere sites is ook een grote man in een roze overhemd
te zien, die kerel was overal tegelijk, hij had het meisje uit de sloot
gehaald, geholpen met het omhoog brengen van de peuter, en later
hielp hij bij ook de beademing (zuurstofmasker) van het eerder genoemde
meisje. En op de voorstoel zat het meisje met de gebroken pols, en die werd
in bedwang gehouden door de jongen die er als eerste bij was, die had het
ook echt niet makkelijk, ze had pijn en bleef met moeite stilzitten.
Ik denk trouwens dat iedereen hier hetzelfde zou hebben gedaan, als
je een beetje gevoel voor autorijden hebt dan weet je dat dit kan gebeuren
en dat het dan van belang is dat je helpt waar je kunt, omdat je zelf ook
op dergelijke hulp hoopt als je zelf of je gezin in nood verkeert.
Mensen die doorrijden zijn misschien ook niet de mensen die je op
zo'n moment op zo'n plek nodig hebt, maar dan heb ik het over het geval
waarin er al mensen zijn gestopt. Maar zelfs dan kun je niet inschatten of
je hulp gewenst was als je in je auto met 100km/h doorsjeest. Ik had
achteraf alleen wel mijn vriendin moeten zeggen dat ze de auto niet moest
verlaten. Iemand die zwanger is moet je echt deze beelden besparen, maar
toen ik uitstapte wist ik ook nog niet wat er precies aan de hand was.
Over de opmerking kleine auto; ik ben het daar wel mee eens. De laatste
tijd twijfelden we weer over een Fiat 500 of een Beetle cabrio. Maar dat gaat
niet gebeuren, geen kleine auto, geen auto zonder airbags achterin en zeker
geen cabrio. De Matiz heeft het volgens mij vrij goed gehouden, als je bedenkt
dat hij een aantal keer over de kop is gegaan. Alle deuren zaten er strak in en
het dak heeft alleen bij de a stijl rechtsvoor een knik. Kinderzitje van de peuter
zat ook goed vast nog, hij zat er ook goed in. Ik weet alleen niet hoeveel kans
je hebt om zo'n auto uit een slip te trekken tov. een auto met meer electronica.
Maar het heeft geen zin om daar over te speculeren denk ik.
Ik hoop het heel mijn hart dat moeder en zusjes hun verlies weten te verwerken en
dat het ze voor zover dat kan verder goed gaat.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Goed gehandeld Ravin (en vriendin) Schroom echter niet om slachtofferhulp voor jullie in te schakelen als dit door je hoofd blijft spoken :idea:
Ik weet niet of die jullie nog geboden is door de aanwezige politie? (zou namelijk wel moeten)
Ik weet niet of die jullie nog geboden is door de aanwezige politie? (zou namelijk wel moeten)
- Ravin ///M
Als we er last van houden dan zal ik dat zeker doen, Luco had het er ook al over.
En nee, de politie heeft het daar niet over gehad. Die vroegen ons juist om daar
weg te gaan. Maar goed, ik denk dat dat meer eigen verantwoording is.
En nee, de politie heeft het daar niet over gehad. Die vroegen ons juist om daar
weg te gaan. Maar goed, ik denk dat dat meer eigen verantwoording is.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Een jaar of 2 geleden ook als getuige/helper betrokken geweest bij een vrij zwaar auto-ongeluk. Auto voor me raakte in een slip op de snelweg en sloeg een keer of 4 over de kop. Reed er gelijk achter en was er als eerste bij. Man van een jaar of 60, zwaar gewond. Bloederig geheel. Toen gedaan (net als jou/jullie) wat in m'n macht lag. Man rustig houden, door te praten hem bij bewustzijn geprobeerd te houden. Hij was in shock. Brandblusser geregeld (auto begon nogal te roken), contact uitgezet etc. Misschien niet veel maar gewoon wat in je macht ligt op zo'n moment. Voelde voor mij niet eens heel speciaal ofzo, denk dat de meeste mensen dat gewoon zouden doen op zo'n moment. Gelukkig waren de hulpdiensten er snel bij toen. Man is uit de auto gezaagd en met de trauma-heli naar het ziekenhuis vervoerd.
Sprak daarna nog even met de hulpverleners (brandweer en politie). Politie vroeg mij toen wel of ik ook slachtofferhulp wou. Niet nodig (ben erg nuchter en niet zo heel snel onder de indruk denk ik) en heb daar verder ook geen last van gehad. Het verschil is echter dat ik verder niet weet hoe het met die man is afgelopen. Hoefde ik ook niet te weten, had (net als jou) gedaan wat ik kon en that's it. De brandweerlieden die ik toen sprak zeiden hetzelfde. Die wilden in principe ook liever niet weten hoe het afliep met de mensen die zij hielpen. Dit om te voorkomen dat ze 'emotioneel erbij betrokken' raakten, als je begrijpt wat ik bedoel. Ze doen hun werk en daarna nemen de medici het over en is voor hun de kous af.
Het beroerde in dit geval is dat je weet (door de media) dat dat kindje is overleden, dat maakt het behoorlijk vervelend voor jullie denk ik. Omdat je er zo close bij betrokken bent geraakt en het dan alsnog zo slecht afloopt. Dat lijkt me wel erg moeilijk, zeker omdat jullie op het punt staan zelf een kindje te krijgen. Hoop dat jullie er goed mee overweg kunnen en er emotioneel gezien niet teveel last van gaan krijgen.
Veel succes en sterkte!
Sprak daarna nog even met de hulpverleners (brandweer en politie). Politie vroeg mij toen wel of ik ook slachtofferhulp wou. Niet nodig (ben erg nuchter en niet zo heel snel onder de indruk denk ik) en heb daar verder ook geen last van gehad. Het verschil is echter dat ik verder niet weet hoe het met die man is afgelopen. Hoefde ik ook niet te weten, had (net als jou) gedaan wat ik kon en that's it. De brandweerlieden die ik toen sprak zeiden hetzelfde. Die wilden in principe ook liever niet weten hoe het afliep met de mensen die zij hielpen. Dit om te voorkomen dat ze 'emotioneel erbij betrokken' raakten, als je begrijpt wat ik bedoel. Ze doen hun werk en daarna nemen de medici het over en is voor hun de kous af.
Het beroerde in dit geval is dat je weet (door de media) dat dat kindje is overleden, dat maakt het behoorlijk vervelend voor jullie denk ik. Omdat je er zo close bij betrokken bent geraakt en het dan alsnog zo slecht afloopt. Dat lijkt me wel erg moeilijk, zeker omdat jullie op het punt staan zelf een kindje te krijgen. Hoop dat jullie er goed mee overweg kunnen en er emotioneel gezien niet teveel last van gaan krijgen.
Veel succes en sterkte!
- Peric
Ik weet niet wat ik zou doen als ik zoiets mee zou maken.
Kan namelijk niet tegen bloed en open wonden van een ander. Ook al zou ik willen, ik wordt gewoon spontaan misselijk. Als ik bijvoorbeeld een open hart operatie zie op TV hoef ik er maar even naar te kijken en ik wordt duizelig.
Dan heeft het denk ik niet zoveel zin om te gaan helpen in dat soort situaties.
Zwaar respect voor je Ravin, voor je kordate optreden.
Kan namelijk niet tegen bloed en open wonden van een ander. Ook al zou ik willen, ik wordt gewoon spontaan misselijk. Als ik bijvoorbeeld een open hart operatie zie op TV hoef ik er maar even naar te kijken en ik wordt duizelig.
-
Luco
Peric schreef:Ik weet niet wat ik zou doen als ik zoiets mee zou maken.
Peric, je zal vast niet de enigste zijn hoor.
Mijn vader kon ook niet tegen bloed, heeft wel 2x bij een ernstig ongeval hulp verleend, op het moment van helpen ging dan goed.
Maar toen die thuis was zich allebei de keren helemaal leeggek......tst.
Iedereen zit anders in elkaar, ik kan goed tegen bloed en op zulke momenten blijf ik redelijk nuchter, maar dan thuis kan ik bijna niet meer op mijn benen staan van de zenuwen.
Iedereen moet het op zijn manier doen en verwerken.
Ow ja, over dat verplichte helpen is allemaal ok natuurlijk, maar je leert bij ehbo eigen veiligheid eerst en dan die van de slachtoffers, als je er dus niet tegen kan of mee om kan gaan kan je beter doorrijden, want anders breng je misschien wel levens in gevaar.
- Jorrit
Goed gedaan! Meer dan je uiterste best kun je niet doen, en dat heb je gedaan... Dat verdient een wel gemeende
Sorry dat ik je topic gebruik voor het volgende:
http://www.zideo.nl/?playzideo=6b344f61 ... 616d673d3d" onclick="window.open(this.href);return false; (een linkje wat je overigens zelf geplaatst hebt)
Na ongeveer 1minuut zie je een teddy beer... Heden ten dage NOG standaard in een politie wagen, maar wegens bezuinigingen worden ze niet meer aangeschaft

http://www.zideo.nl/?playzideo=6b344f61 ... 616d673d3d" onclick="window.open(this.href);return false; (een linkje wat je overigens zelf geplaatst hebt)
Na ongeveer 1minuut zie je een teddy beer... Heden ten dage NOG standaard in een politie wagen, maar wegens bezuinigingen worden ze niet meer aangeschaft
- duifjes.com
Dat laatste Jorrit...dat soort dingen kan ik me echt heeeeeeeeeeeeel erg kwaad om maken.....aan de ene kant gaat het geld met bakken eruit verkwisting kent hoogtij ....maar een beertje van 3,50euro kan niet meer...Jorrit schreef:Goed gedaan! Meer dan je uiterste best kun je niet doen, en dat heb je gedaan... Dat verdient een wel gemeende![]()
Na ongeveer 1minuut zie je een teddy beer... Heden ten dage NOG standaard in een politie wagen, maar wegens bezuinigingen worden ze niet meer aangeschaft![]()
- Petrolhead Tom
Heel knap Ravin, diep respect voor je optreden.
@jorrit: Toch te bezopen voor woorden dat zoiets simpels niet meer kan!
@jorrit: Toch te bezopen voor woorden dat zoiets simpels niet meer kan!
- JP
Zeker belachelijk voor woorden en een verkeerde bezuiniging.
maarrr.....als ik het goed heb zijn er in diverse gemeentes al particulieren en bedrijven geweest, die door donaties en collectes, ervoor zorgen dat die 'troost-beertjes' mogelijk blijven...
maarrr.....als ik het goed heb zijn er in diverse gemeentes al particulieren en bedrijven geweest, die door donaties en collectes, ervoor zorgen dat die 'troost-beertjes' mogelijk blijven...
- Macboy
Uit eigen ervaring kan ik melden dat zon troostbeertje zeer waardevol kan zijn. Ik zal morgen mijn verhaal posten