Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Sperdy » 04 feb 2010, 10:46

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2010, 11:05

mooi he :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 feb 2010, 15:00

Zo,

kom net bij Porsche Rdam vandaan.
dat spyderhok komt net onder de 1 ton ... :bag: :banaan:

- wit
- compleet alcantara interieur pakket (lekker duur..)
- airco
- radio
- sportchrono (reteduur..)
- sportauspoef (ook reteduur..)
- spacers (5mm)
- handbak
- shortshifter (!)

Levering: juni 2010(!) :lol:

Heb nog aan de verkoper zitten vragen of dat dak gaat lekken. "Nee, zei hij (lol, hoe kan het ook anders). Hij zegt, als dat dak lekt, koopt niemand dat ding. We worden afgezeken in de pers en einde Spyder. Zo simpel is het. Denk je dat Porsche daar zelf niet aan denkt. Maar we dekken ons giga in, om niet aansprakelijk te worden gesteld. Want uiteindelijk keert dat altijd naar onszelf terug. Maar het is natuurlijk geen super gesloten, goedgeisoleerd dak als van de normale Boxter, nee, dat is het niet. Het is met de hand en drukknopen. Maar gewoon werkt prima. Tegen weer en wind."
Ach, wel of geen verkoper, Porsche heeft dat dakkie goed geregeld. Maar nogmaals, dat dak is voor mietjes, ik rijd altijd open, ook bij hagel en sneeuw.

Zo, nu nog ff broeden of ik het moet doen ....
O ja, de garage is inmiddels leeg, motor is weg. Paardje kan dus zo de stal in..

Vroeg ook nog hoe het gaat met verkoop, omdat Porsche Den Haag Forepark wordt gesloten.
Antwoord:
911 loopt gewoon goed. Maar dat is de 911 markt, is een soort van cirkel. Mensen leveren nog liever hun huis in dan hun 911 (lol). Dus minder conjunctuur gevoelig.
De Panorama loopt ook - wonderwel - goed. (Heb dat ding nu in het echt gezien, ik vind het nog steeds niets...)
De Cayman en Boxter lopen niet goed. Dat zijn toch luxe - tweede - auto's, die worden nu gemeden. Dat is niet de hardcore 911 markt, hoe goed deze auto's ook zijn.
Over de Spyder kunnen we nog niets zeggen.
En de Cayenne staat compleet stil. Wordt niets van verkocht, zowel tweedehands als nieuw loopt voor geen meter.

edit:
- gemeten werd gemeden.
- spacers toegevoegd in de lijst
Laatst gewijzigd door Sperdy op 04 feb 2010, 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.

steve smith

Bericht door steve smith » 04 feb 2010, 15:11

Wat ze er vergeten bij te vertellen is dat Forepark een tent is waar je niet dood gevonden wil worden. Voorbeeldje:

-Afspraak telefonisch ingepland voor garantiewerk A8.
-Vervolgens een week vantevoren gebeld worden of afspraak verzet kan worden wegens gebrek aan delen en tijd. Melden dat de auto hierdoor buiten de garantietermijn komt, maar dat was natuurlijk geen probleem, de werkorder was al aangemaakt dus deze datum gold.
-Auto afgegeven, men wist van niks.
-Auto opgehaald, en of ik ff 3600eu af wilde tikken.
-Heb de auto laten staan met de mededeling dat ze zich of aan hun garantieafspraken mochten houden of terug mochten brengen in oude staat. "Ja dat kan niet want de delen zijn al weggegooid" Uhuh.

Na wat telefoontjes is de auto de volgende dag per trailer thuisgebracht met excuses. Rekening nooit gezien. Dat is slechts 1 van de ervaringen, en hoewel het weer opgelost wordt heb je er wel weer geziek over en dus een k*tgevoel. Kom er nooit meer!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 feb 2010, 15:21

Nice Ferdinand!!!! GEFELICITEERD!!!!

Tom

Bericht door Tom » 04 feb 2010, 15:23

FerdiACS1 schreef:
Levering: juni 2010(!) :lol:
Gefeliciteerd!!! :thumbup:
Die levertijd is ook perfect natuurlijk :)

Als je em hebt zou ik erg graag een keer bij je langs willen komen om em te bekijken :love:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 feb 2010, 15:27

Congrats, 135i ingeruild neem ik aan?

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2010, 15:29

de lijst wat je opnoemt klinkt als een super pakket :thumbup:
ben benieuwd of je doorpakt :mrgreen: tis ff slikke maar als het kan heb je wel wat leuks/cool :df:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 04 feb 2010, 15:30

.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 10 sep 2015, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 04 feb 2010, 15:37

FerdiACS1 schreef: Zo, nu nog ff broeden of ik het moet doen ....
Mark Nauta schreef:Nice Ferdinand!!!! GEFELICITEERD!!!!
Tom schreef: Gefeliciteerd!!! :thumbup:
Die levertijd is ook perfect natuurlijk :)

Als je em hebt zou ik erg graag een keer bij je langs willen komen om em te bekijken :love:
Michel P schreef:Congrats, 135i ingeruild neem ik aan?

Michel
Wel meteen feliciteren, maar de hele tekst lezen ho maar! :P

Ik zeg, waar wacht je nog op Ferdinand, tekenen die hap! :thumbup:
Zo veel er over schrijven en dan niet bestellen zou een fail zijn :mrgreen: (dat zal vast de doorslag geven :P )

Dit is een auto waar je gewoon geen spijt van KAN krijgen! (hooguit dat je hem niet in het zwart genomen hebt :lol: )

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 04 feb 2010, 15:58

Tom van H. schreef:
Ik heb de tekst wel gelezen Tom. Maar hij kan nu toch geen nee meer zeggen of wel.... ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2010, 16:04

Mark Nauta schreef:
Tom van H. schreef:
Ik heb de tekst wel gelezen Tom. Maar hij kan nu toch geen nee meer zeggen of wel.... ;)
liefde maakt blind Mark Wellink :lol: :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 feb 2010, 18:54

lol. Tom heeft gelijk. Ben nog aan het broeden, want het is potverdorie wel 1 ton en dat voor een dinky-toy voor erbij. Maar zoals we allemaal weten 'the difference between men and boy's, is the size of their toys'. Dat zei mijn laatste vriendin trouwens ook ... weet nog teeds niet of ik dat nu als compliment of belediging moet zien..
Enfin, maar dat porsche hok komt er natuurlijk wel, alleen het wachten is toch nog even op het Alcantara pakket. Want dat muisje heeft inderdaad een staartje toen ik vroeg of de auto op de foto de standaard alcantara inrichting was. Nou, ff nazoeken en dat bleek toch anders te zijn (tip van macboy). Er staan drie (3) alcantaraopties in de lijst met verschillende prijzen en bekledingen, dus dat moet nog even worden uitgezocht.
Nee, de ACS1 blijft. Die auto is gewoon veeeeeeeeel te goed. Heb dat ding voor bijna de helft !!!!!! van de prijs tov. de Spyder. Maar goed, de Spyder heeft dan ook een dak met lullige drukknopen en bovendien ook geen I-pod aansluiting :bag: :bag:
Bovendien heb ik die ACS1 nodig voor het rechtuitbranden als die Spyder er wordt uitgereden door de dikke AMG en 911 bakken, dan stap ik ff over naar dat blauwe monster om aan te haken en voorbij te knallen. Bovendien, ik moet ook harder blijven kunnen dan Hans met die race-golf. Denk dat die Spyder dat ook al is, maar met die ACS1 is dat een zekerheidje. :banaan:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 feb 2010, 19:14

Pffff als het doorgaat wel ineens een van de dikste bakken op driving fun! :love:

Succes met je keuze Ferdinand!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 feb 2010, 19:16

Je teksten zijn schitterend Ferdinand. :lol:

Tekenen en wachten tot juni. Vervolgens de Col du Turini over ri. Roma. 8)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 07 feb 2010, 08:04

Ik ken nog iemand die er 1 gaat bestellen :wink: ook een witte.. en ik kan lullen als brugman om hem in een Exige te praten, maar hij past er niet in..
Anders was dat hem geworden.. 2 extreme wagens (Porsche stuk minder extreem natuurlijk)
Folder in mijn handen gehad, mooie foto's en een mooie auto, mijn goedkeuring heeft die (alsof iemand daar op zit te wachten)
Dat dak zit wel goed en idd je zal toch het meeste open rijden..

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 feb 2010, 13:54

Ha Hans. Klopt, die Spyder is natuurlijk helemaal niet extreem. Gelukkig niet zeg! De Spyder is een (ouwe lullen) wanna-be racer natuurlijk, en vooral bedoeld voor het heerlijk 'sunny' dagelijkse. Een Lotus Exige is bedoeld als raceautootje, en daar heb je geen ruk aan buiten het circuit. Eenzijdig bedoeld. Dus eigenlijk is het helemaal geen keuze. Wil je een racelotus, dan kies je nooit een Spyder en andersom. De Spyder is een leuke sportieve boulevard auto, bedoeld voor de Porsche showing off. Geef je een bovendien de Spyder aan iemand die kan sturen, dan gaat het nog leuk over een circuit ook. Maar meer is het natuurlijk niet.
Een terechte vraag is wel, waarom geen Boxter S? Natuurlijk net zo goed als de Spyder voor Jan-en-Alleman en bovendien goedkoper. Welnu, voor mij is de keuze duidelijk, ik vind de Spyder veel gaver!

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 feb 2010, 14:03

Gefeliciteerd......................

Gaat de ACS de deur uit?

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 07 feb 2010, 14:04

romo schreef:Gefeliciteerd......................

Gaat de ACS de deur uit?
FerdiACS1 schreef: Nee, de ACS1 blijft. Die auto is gewoon veeeeeeeeel te goed. Heb dat ding voor bijna de helft !!!!!! van de prijs tov. de Spyder. Maar goed, de Spyder heeft dan ook een dak met lullige drukknopen en bovendien ook geen I-pod aansluiting :bag: :bag:
Bovendien heb ik die ACS1 nodig voor het rechtuitbranden als die Spyder er wordt uitgereden door de dikke AMG en 911 bakken, dan stap ik ff over naar dat blauwe monster om aan te haken en voorbij te knallen. Bovendien, ik moet ook harder blijven kunnen dan Hans met die race-golf. Denk dat die Spyder dat ook al is, maar met die ACS1 is dat een zekerheidje. :banaan:
;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 feb 2010, 14:17

:oops:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 07 feb 2010, 15:07

Gefeliciteerd, zou dat van dat dak wel ff zwart op wit laten zetten. Heb je overigens een berging voor de auto?

Sportchrono heb ik nooit gesnapt, maar gezien de vele lovende reacties hierover altijd, ben ik een van de weinige :D.

Joop

Bericht door Joop » 07 feb 2010, 19:02

Twee leuke auto's op de oprit staan straks dus...

...gefeliciteerd Ferdinand.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 feb 2010, 19:30

Als je nog langer wacht Ferdinand is het een overjarig model :D

Macboy

Bericht door Macboy » 15 feb 2010, 15:40

Jammer dat je de 135i wegdoet :(

Nee even serieus. Naar mijn idee is jouw ACS1 135i één van de meest begeerlijke auto's op DF. De eerste klas sleeper. Er is geen andere auto die zoveel weet te bieden voor zo weinig geld. Zal die middag nooit meer vergeten ! Wat alcantara ben ik blij dat je naar me geluisterd hebt, want het is inderdaad niet standaard. Je had ze gewoon meteen moeten vragen een en ander vast te leggen !!! Stuur zal wel 1700 kosten en pook ook 1700 en dan ben je 3400 kwijt. Alleen aan pook en stuur hahaha. Leuk dat Porsche, maar je moet wel bestellen, anders is het geen porum :)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2010, 15:50

Macboy schreef:Jammer dat je de 135i wegdoet :(
:?: :?: :?:

Plaats reactie