Audi S4 gegen BMW 335i Coupé
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Niels
- Auto: Prius+
- Macboy
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- cooldragon
onderstel van de nieuwe 335i is echt heel goed..in de auto motor und sport van een tijdje geleden hadden ze hem op de hockenheim getest en in vergelijking met duurdere auto's als de S4Robin schreef:mij viel vooral het bandenpiepgeluid van de S4 in de bocht op :twisted:Macboy schreef:wat een geluid man die V8 van Audi !!! BMW geluid vooral van buiten geweldig
dan liever wat rook

- cooldragon
en bij de bmw hoorde je het niet?heheheRobin schreef:mij viel vooral het bandenpiepgeluid van de S4 in de bocht op :twisted:Macboy schreef:wat een geluid man die V8 van Audi !!! BMW geluid vooral van buiten geweldig
dan liever wat rook
de audi volgt nog zn lijn, die bmw gaat met heel veel overstuur erdoorheen, wat het wel een driftkanonnetje maakt natuurlijk:)
bij topgear deed de S4 het op het circuit een seconde beter dan de M3, ben benieuwd wat deze 335 doet....
- RVV
Helemaal niks ten nadele van een 335i, auto zoals bv Robin heeft is prachtig, stijlvol, maar brood en boter. Afgelopen Zondag Hans in zijn S8 dikke broertje van de S4. Maar dan staat er ook wat hoor.
S4 idem dito. Tuurlijk is een 335i een bargain tov een S4 maar dat is een EVO of Sti ook. helemaal vergelijkbaar qau klasse en uitstraling zijn ze ook niet helemaal. Audi S en RS is een perfecte symbyose tussen sportief en de allerbeste uitstraling in zijn klasse.
zou ik een 335i zien rijden denk mwaaooh leuk drietje, wat is het 318i ? 320d. verrek 335i
En dat is ook de kracht van die auto. En een hele goede reden om hem te kopen. Maar zie ik een S4 dan denk je gelijk al SOW dikke bak zeg. En dat zeg ik als een echte BMW man.
qua rijden durf ik geen uitspraken te doen ik heb nog nooit in een S4 gereden.
S4 idem dito. Tuurlijk is een 335i een bargain tov een S4 maar dat is een EVO of Sti ook. helemaal vergelijkbaar qau klasse en uitstraling zijn ze ook niet helemaal. Audi S en RS is een perfecte symbyose tussen sportief en de allerbeste uitstraling in zijn klasse.
zou ik een 335i zien rijden denk mwaaooh leuk drietje, wat is het 318i ? 320d. verrek 335i

qua rijden durf ik geen uitspraken te doen ik heb nog nooit in een S4 gereden.
- Mari Oh Oh!
Was dat niet dezelfde E46 M3 die op een droog circuit 4 seconden langzamer was dan een E46 M3 CSL op semislicks(dangerous in wet)cooldragon schreef:bij topgear deed de S4 het op het circuit een seconde beter dan de M3, ben benieuwd wat deze 335 doet....
op een nat circuit?

Don't ever trust Topgear times.

- cooldragon
-
-
Ik vind 't zelf ook wel wat vreemd: De 335i vergelijk ik met bijv een C350 of een IS350 oid.
Dat men de 335i tegen de S4 zet had ik niet verwacht. En een 335i is ook geen E46 M3. Wel net zo snel en comfortabeler, stiller. Niet sportiever qua beleving. Verre van. Maar tijden tellen he
Dan een 335i coupe(waar ik qua looks niet totaal weg van ben) tegen een Cayman. Ja, ik snap dat die wagens overeenkomsten hebben: wel willen maar niet kunnen LOL
En dan een 997 vs een 335i automaat. Dan weet ik 't ook niet meer.
Is een 997 ZO SLECHT DAN voor de poen????

Dat men de 335i tegen de S4 zet had ik niet verwacht. En een 335i is ook geen E46 M3. Wel net zo snel en comfortabeler, stiller. Niet sportiever qua beleving. Verre van. Maar tijden tellen he

Dan een 335i coupe(waar ik qua looks niet totaal weg van ben) tegen een Cayman. Ja, ik snap dat die wagens overeenkomsten hebben: wel willen maar niet kunnen LOL

En dan een 997 vs een 335i automaat. Dan weet ik 't ook niet meer.
Is een 997 ZO SLECHT DAN voor de poen????

-
Ik zag dit weekend een 997S(355PK) in zilver met mooie 19" in zilvergrijs, geparkeerd. Zeer nette rustige sportwagen. Duitser.
Ding was AF. Gewoon mijn auto, zoals ik 'm zou bestellen. Rot op met de AM V8 die 'mooier' is, en een F430 die buiten mijn bereik ligt forever. Ik denk dat dat de leukste auto voor alledag is, die 997S, wat je ook ermee doet. Degelijk. Krachtig zat. Alleen de ruimte he....
GT3 heb ik 't niet over natuurlijk.
Ding was AF. Gewoon mijn auto, zoals ik 'm zou bestellen. Rot op met de AM V8 die 'mooier' is, en een F430 die buiten mijn bereik ligt forever. Ik denk dat dat de leukste auto voor alledag is, die 997S, wat je ook ermee doet. Degelijk. Krachtig zat. Alleen de ruimte he....
GT3 heb ik 't niet over natuurlijk.

- cooldragon
afgelopen weekend even met de 335i mogen sturen.....je voelt je al heel snel thuis in deze auto...zeer lekker dik stuur en lekker zwaar..hier kan audi nog wat van leren....maar vond de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging niet echt merkbaar...
afwerkingsniveau met leder was wel een stappie hoger dan de standaard stofen bekleding, maar vind de gebruikte stoffen in de E46 nog steeds veel mooier....de afdekrolhoes van de bagageruimte(was een touring) was niet om over naar huis te schrijven en er zat al ergens een zeer irritante kraak in het interieur......verder.........auto helemaal dik aangekleed...maar waar was de elektrische stoelverstelling?is dit niet standaard op een HE?
de auto zag er met de 18 inchers en M bodykit erg mooi uit...335i logo op zn kont is een garantie dat bijna niemand je probeert uit te dagen merkte ik
de weg was een beetje vochtig, maar het regende niet..opvallend dat de auto erg veel moeite had om de 306 pk bij volgas vanuit stilstand zonder problemen op de wielen te brengen..resultaat bij een sprintje vanuits stilstand resulteerde vaak in wielspin en een keer in een s vormige lijn kwispelende kont(met TCS aan!)voordat ie pas weer oppakte..merk je toch weer t voordeel van de quattro(zou ook door de banden komen, conti SportContact2..weet dat de band in tests goede reviews krijgt maar ik heb er toch echt geen goede ervaringen mee)
verder heeft BMW de balans comfort-wegligging beter voor elkaar dan audi (S4 onderstel dan) BMW ligt vrijwel even strak in de bocht als de S4(t scheelt maar weinig) maar heeft vele maten meer comfort dan de S4 die vgl met de 335i met m onderstel toch echt een stuiterbak is..
afwerking en materialen en gevoel van degelijkheid schat ik audi toch weer een stappie hoger in .
dan..de vergelijking...... de 335i tegen de S4 vanuit stilstand...kweet niet hoe BMW aan de fabrieksopgaven komt, maar hij kwam geen enkele keer in de buurt van de S4(terwijl ie even snel of zelfs sneller zou moeten zijn)
in de tussensprint....de bmw pakt in het begin even voorsprong door zn perfecte koppelVLAKKE die echt meteen pakt als je het gas in drukt..komt de audi echter tussen de 3500 en 4000 rpm dan komt ie dichterbij en daarna is het byebye bmw
ben verder wel onder de indruk van de snelheidsbeleving van de BMW...hij pakt echt meteen op zonder na te denken en blijft maar gaan, maar het is dan een constante versnelling, geen turbo gat, je merkt niet echt dat je met een turbo op pad bent...
in mn S4 krijg je bij ca 3800 rpm nog een extra duw in je rug en bij de bmw alleen op het moment dat je het gas intrapt...
motor geluid viel me over t algemeen tegen bij stationair een donkere brom maar geen 6 cylinder geluid te bekennen..ook bij rustig rijden niet..
trap je echter het gas diep in en trek je hem door tot 6 a 7000rpm dan is ie daar weer, die prachtige 6 in lijn gil van BMW.
ruimte: op elk vlak minder ruim dan de S4, ook al beweren autotests en boekjes misschien anders...kofferruimte en ruimte achterin stukken kleiner....kan ook komen door het zonnedak wat erin zat, maar ik ging eigenlijk vanuit dat de BMW veel groter dan de S4 zou zijn
conclusie:
auto waarin je je heel erg snel in thuis voelt en heel erg lekker rijdt..maar ik zou mijn S4 er niet voor inruilen....... misschien dat de toekomstige M3 mij meer laat twijfelen:P
afwerkingsniveau met leder was wel een stappie hoger dan de standaard stofen bekleding, maar vind de gebruikte stoffen in de E46 nog steeds veel mooier....de afdekrolhoes van de bagageruimte(was een touring) was niet om over naar huis te schrijven en er zat al ergens een zeer irritante kraak in het interieur......verder.........auto helemaal dik aangekleed...maar waar was de elektrische stoelverstelling?is dit niet standaard op een HE?
de auto zag er met de 18 inchers en M bodykit erg mooi uit...335i logo op zn kont is een garantie dat bijna niemand je probeert uit te dagen merkte ik
de weg was een beetje vochtig, maar het regende niet..opvallend dat de auto erg veel moeite had om de 306 pk bij volgas vanuit stilstand zonder problemen op de wielen te brengen..resultaat bij een sprintje vanuits stilstand resulteerde vaak in wielspin en een keer in een s vormige lijn kwispelende kont(met TCS aan!)voordat ie pas weer oppakte..merk je toch weer t voordeel van de quattro(zou ook door de banden komen, conti SportContact2..weet dat de band in tests goede reviews krijgt maar ik heb er toch echt geen goede ervaringen mee)
verder heeft BMW de balans comfort-wegligging beter voor elkaar dan audi (S4 onderstel dan) BMW ligt vrijwel even strak in de bocht als de S4(t scheelt maar weinig) maar heeft vele maten meer comfort dan de S4 die vgl met de 335i met m onderstel toch echt een stuiterbak is..
afwerking en materialen en gevoel van degelijkheid schat ik audi toch weer een stappie hoger in .
dan..de vergelijking...... de 335i tegen de S4 vanuit stilstand...kweet niet hoe BMW aan de fabrieksopgaven komt, maar hij kwam geen enkele keer in de buurt van de S4(terwijl ie even snel of zelfs sneller zou moeten zijn)
in de tussensprint....de bmw pakt in het begin even voorsprong door zn perfecte koppelVLAKKE die echt meteen pakt als je het gas in drukt..komt de audi echter tussen de 3500 en 4000 rpm dan komt ie dichterbij en daarna is het byebye bmw
ben verder wel onder de indruk van de snelheidsbeleving van de BMW...hij pakt echt meteen op zonder na te denken en blijft maar gaan, maar het is dan een constante versnelling, geen turbo gat, je merkt niet echt dat je met een turbo op pad bent...
in mn S4 krijg je bij ca 3800 rpm nog een extra duw in je rug en bij de bmw alleen op het moment dat je het gas intrapt...
motor geluid viel me over t algemeen tegen bij stationair een donkere brom maar geen 6 cylinder geluid te bekennen..ook bij rustig rijden niet..
trap je echter het gas diep in en trek je hem door tot 6 a 7000rpm dan is ie daar weer, die prachtige 6 in lijn gil van BMW.
ruimte: op elk vlak minder ruim dan de S4, ook al beweren autotests en boekjes misschien anders...kofferruimte en ruimte achterin stukken kleiner....kan ook komen door het zonnedak wat erin zat, maar ik ging eigenlijk vanuit dat de BMW veel groter dan de S4 zou zijn
conclusie:
auto waarin je je heel erg snel in thuis voelt en heel erg lekker rijdt..maar ik zou mijn S4 er niet voor inruilen....... misschien dat de toekomstige M3 mij meer laat twijfelen:P
- cooldragon
- Daniel
Hoe vaker ik dat ding zie, hoe mooier ik hem vind. Misschien over een paar jaar, als de tweedehands prijzen normaler worden eentje uit Duitsland oppikken.Rico v Velzen schreef:Tijdje terug kwam ik ook een 997S tegen, slechts in een parkeergarage, maar zo'n ding klopt wel gewoon aan alle kanten. Vergelijken met een 335i coupe slaat als een tang op een varken.
- RVV
Leuk verslag, maar heb je een rechtstreeks vergelijk gedaan ? 335i vs S4 ?cooldragon schreef: dan..de vergelijking...... de 335i tegen de S4 vanuit stilstand...kweet niet hoe BMW aan de fabrieksopgaven komt, maar hij kwam geen enkele keer in de buurt van de S4(terwijl ie even snel of zelfs sneller zou moeten zijn)
- cooldragon
eerst even de 335 warmgereden, daarna idd rechtstreeks vergeleken, anders kan je natuurlijk niet objectief blijven betreft de snelheid....Rico v Velzen schreef:Leuk verslag, maar heb je een rechtstreeks vergelijk gedaan ? 335i vs S4 ?cooldragon schreef: dan..de vergelijking...... de 335i tegen de S4 vanuit stilstand...kweet niet hoe BMW aan de fabrieksopgaven komt, maar hij kwam geen enkele keer in de buurt van de S4(terwijl ie even snel of zelfs sneller zou moeten zijn)
had hem dus sneller verwacht...de snelheidsBELEVING in de 335 is wel groter dan de S4, maar ja....de werkelijkheid bleek toch anders....
- cooldragon
trouwens...jouw nickname...ben jij die zanger die nu in de top 40 staat?:P heet die niet ook rico van velzen?(hoe heet dat liedje...baby get higher ofzo?)Rico v Velzen schreef:Leuk verslag, maar heb je een rechtstreeks vergelijk gedaan ? 335i vs S4 ?cooldragon schreef: dan..de vergelijking...... de 335i tegen de S4 vanuit stilstand...kweet niet hoe BMW aan de fabrieksopgaven komt, maar hij kwam geen enkele keer in de buurt van de S4(terwijl ie even snel of zelfs sneller zou moeten zijn)
- Arthur
- Auto: Nr.51
[img:29:25]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/rofl.gif[/img]