
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zouden die 359M wielen al verkrijgbaar zijn? Ik wil ze wel hebben 

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mooie wielen, maar geen fan van zwart.................wiel oogt klein, de band valt weg en de wielkast oogt leeg...............3 argumenten om geen zwart te kiezen...........kortom; een groot zwart gat.................. 

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Drift liefhebbers.....................
http://videos.streetfire.net/video/731583.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://videos.streetfire.net/video/M3-D ... 731593.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Robin/Andre.......................kom der maar in...............
http://videos.streetfire.net/video/731583.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://videos.streetfire.net/video/M3-D ... 731593.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Robin/Andre.......................kom der maar in...............
-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Leuk karretje, wel mijn smaak.
Sneer naar Toyota:


Sneer naar Toyota:
Our accelerator is stuck at WOT. But we're not recalling it. We like it like that.

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja mooi driftje:)
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
zit te twijfelen tussen onderstaande opvolgers voor de 335d :
a) Jerez zwarte e90 DCT uit 2009 :

b) Alpina witte e92 DCT uit 2009 :

a) Jerez zwarte e90 DCT uit 2009 :
b) Alpina witte e92 DCT uit 2009 :
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zwarte sedan
gaaf ding!

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Fernando
- Berichten: 5076
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik ga ook voor de sedan, vind hem gespierder overkomen dan de coupe. Alleen wel die 19inch jetsers eronder..... 
Staat die van andre niet te koop trouwens? Lijkt me dan ook een mooi ding....

Staat die van andre niet te koop trouwens? Lijkt me dan ook een mooi ding....
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
beiden 13K/15K km gelopen , "jahreswagens" , prijzen ca gelijk , voorkeur gaat uit naar sedan , maar daar zit geen alarm op. itt de coupe , maar dan krijg ik uiterlijk bijna dezelfde wagen .
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Fernando schreef:Ik ga ook voor de sedan, vind hem gespierder overkomen dan de coupe. Alleen wel die 19inch jetsers eronder.....
Staat die van andre niet te koop trouwens? Lijkt me dan ook een mooi ding....
zoiets hoorde ik ook, maar mijn voorkeur gaat uit naar " volle" uitvoeringen en DCT
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik zou niet DCT nemen in standaard m3 er gaat heel stuk fun factor weg. Ik zou zo bi zo proefrijden. Je mag ook altijd wel een stukje in die van mij rijden.
En trouwens die van mij is geen kale kip hoor. Navi prof usb carbon lijsten alarm klasse 4/5 19inch m drive en electronic demping. Heb alleen geen vol leer daar glij je altijd vanaf als je wat bochten neemt. Maar dat kan je bijna op elke hoek van de straat nadien inbouwen.
En trouwens die van mij is geen kale kip hoor. Navi prof usb carbon lijsten alarm klasse 4/5 19inch m drive en electronic demping. Heb alleen geen vol leer daar glij je altijd vanaf als je wat bochten neemt. Maar dat kan je bijna op elke hoek van de straat nadien inbouwen.
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Oh, dacht dat jij zonder navi had?
Is het nog interessant om een M3 in Dld te kopen?
Ik dacht dat bij die auto's met veel uitstoot het eerder duurder was dan goedkoper.
Kan iemand een voorbeeld met een M3 uitrekenen?
Is het nog interessant om een M3 in Dld te kopen?
Ik dacht dat bij die auto's met veel uitstoot het eerder duurder was dan goedkoper.
Kan iemand een voorbeeld met een M3 uitrekenen?
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
De Duitse M3's zijn standaard veel 'kaler' dan de Nederlandse standaard M3's. Om een voorbeeld te geven: Hier in NL is er bijvoorbeeld geen M3 zonder Navi te krijgen; standaard zit er in de Duitse M3 een Business radio'tje in en kan er gekozen worden voor een Professional radio of Prof. Navigatiesysteem.
Daarom zijn de standaard prijzen ook al niet echt lekker met elkaar te vergelijken in standaard uitvoering.
Als je de verschillen precies wilt weten moet je de prijslijsten maar eens naast elkaar leggen:
Duitse M3_2010
Nederlandse M3 Coupe_2010
Nederlandse M3 Sedan_2010
@Leen: Coupe of Sedan: dat is uiteindelijk toch persoonlijke smaak. Zou zelf voor de coupé gaan. Maar in beide gevallen staan de 19" wielen er toch fraaier onder.
Daarom zijn de standaard prijzen ook al niet echt lekker met elkaar te vergelijken in standaard uitvoering.
Als je de verschillen precies wilt weten moet je de prijslijsten maar eens naast elkaar leggen:
Duitse M3_2010
Nederlandse M3 Coupe_2010
Nederlandse M3 Sedan_2010
@Leen: Coupe of Sedan: dat is uiteindelijk toch persoonlijke smaak. Zou zelf voor de coupé gaan. Maar in beide gevallen staan de 19" wielen er toch fraaier onder.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Joop , de hier boven getoonde exemplaren zijn gewoon helemaal vol ( tot aan indiviual highend audio ) zeg maar catalogus prijs 125K in NL omgerekend .
in D staan veel van die Ex fabrieksauto's (jahreswagens)van 6/9/12 maanden met max 15K km te koop dus van jan tot juni 2009 voor tussen de 55 en 60 K incl btw reken daar in het het worst case scenario van zeg 9 maanden ca. 25K bpm bij op is het altijd nog 40/45 K lager dan nieuw . met 2 jaar premium selection garantie van de duitse stealert .
in D staan veel van die Ex fabrieksauto's (jahreswagens)van 6/9/12 maanden met max 15K km te koop dus van jan tot juni 2009 voor tussen de 55 en 60 K incl btw reken daar in het het worst case scenario van zeg 9 maanden ca. 25K bpm bij op is het altijd nog 40/45 K lager dan nieuw . met 2 jaar premium selection garantie van de duitse stealert .
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Andre schreef:Ik zou niet DCT nemen in standaard m3 er gaat heel stuk fun factor weg. Ik zou zo bi zo proefrijden. Je mag ook altijd wel een stukje in die van mij rijden.
En trouwens die van mij is geen kale kip hoor. Navi prof usb carbon lijsten alarm klasse 4/5 19inch m drive en electronic demping. Heb alleen geen vol leer daar glij je altijd vanaf als je wat bochten neemt. Maar dat kan je bijna op elke hoek van de straat nadien inbouwen.
Begrijp ik niets van...............geen DTC in een "standaard" M3 en wel in een GTS ?
Ik denk dat een DTC ondergewaardeerd en een handbak overgewaardeerd is.............uiteraard is het ieders eigen keuze...........maar ik zie in beide een goede fun factor.............
Over de handbak en koppeling blijf ik de volgende bezwaren houden;
1 De pook schakelt beter dan in een E46 M3, maar zeker niet "flawless", de 2e versnelling vraagt nog steeds enig "gevoel"
2 De pook heeft te lange schakelwegen, van 1 naar 2 (van voor naar achter, even voor het gemaak) is de weg te lang, uiteraard geldt dat voor alle verzetten.
3 De pook moet in de breedte nog veel meer afstand afleggen, dus van 2 naar 3 is in de E9X M3 t.o.v. de E46 M3 vergelijkbaar van 2 naar 5.
Dit haalt IMHO er heel veel sportiviteit uit, de bak is zeker niet "knackig" ................
4 de koppeling;
a te licht en te weinig gevoel (De E46 M3 onverglijkbaar zwaarder)
b het aangrijpingspunt is erg laat, de koppling moet je dus erg ver laten komen voor actie.
Hier "erger" ik meer zeer regelmatig aan.................ik houd persoonlijk van een koppeling die vrij snel en direct aangrijpt, ik haat een lange "dode" slag...............
Dus ik zou zeker niet standaard" voor een handbak gaan, ik zou zeker de DCT er naast zetten...................
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
E92 M3 facelift spy pics;\




Alleen de nieuwe achterlichten, voor zover ik het kan beoordelen.................
Alleen de nieuwe achterlichten, voor zover ik het kan beoordelen.................
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zou absoluut de witte coupé pakken, prachtkar, sedan vind ik maar een lelijk ding.... maargoed uiteindelijk gaat het er toch om wat je zelf het mooiste vind dus snap de vraag niet helemaal... 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
DCT-Limo op 18" all the way!
- forM3an
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:48
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik deel deze mening geheel. Had een paar jaar geleden de keus gemaakt om een nieuwe 330i e90 te bestellen en niet te wachten op de toen nog niet leverbare e92......Tom van H. schreef:Zou absoluut de witte coupé pakken, prachtkar, sedan vind ik maar een lelijk ding.... maargoed uiteindelijk gaat het er toch om wat je zelf het mooiste vind dus snap de vraag niet helemaal...
Oh,oh,wat had ik een spijt van mijn sedan aankoop toen de coupé bij de dealer in de showroom stond. Keer op keer heb ik staan te kijken naar mijn e90,en iedere keer weer betrapte ik mijzelf er op dat het uiterlijk van de sedan mij totaal niets deed. Bij de coupé daarentegen klopt naar mijn idee het gehele plaatje gewoon en van wat voor zijde of hoek je hem ook bekijkt, het blijf gewoon één van mooiste coupé,s met zijn vormgeving en lijnen......

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dat was me nog niet duidelijk, maar dan zijn ze beiden zeker het overwegen waard.Leen schreef:Joop , de hier boven getoonde exemplaren zijn gewoon helemaal vol ( tot aan indiviual highend audio ) zeg maar catalogus prijs 125K in NL omgerekend .
in D staan veel van die Ex fabrieksauto's (jahreswagens)van 6/9/12 maanden met max 15K km te koop dus van jan tot juni 2009 voor tussen de 55 en 60 K incl btw reken daar in het het worst case scenario van zeg 9 maanden ca. 25K bpm bij op is het altijd nog 40/45 K lager dan nieuw . met 2 jaar premium selection garantie van de duitse stealert .
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik zou voor de sedan gaan omdat ik hem gewoon erg mooi vind. Alleen de facelift dan, de pre facelift vind ik weer een stuk minder..
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
ik heb nu een witte 335d e92 ,zeg maar bijna hetzelfde uiterlijk als de witte m3 , dus dat zou weer dezelfde kar zijn als het ware , de sedan straald minder "patserigheid " uit , zeg maar de buurvrouw driehoog achter ziet het verschil niet met de 316i-loonslaafleasertedition van op de hoek (totdat ik hem om 06.00 uur start natuurlijk....), dus da's weer een pre imho , en de "kenners" hiero zeggen dat de e90 steviger in elkander steekt als de coupe , dus vandaar de vraag , ik vindt ze allebei mooi , en probeer een rationele afweging te maken met de om mijn oren geslingerde argumenten.Tom van H. schreef:Zou absoluut de witte coupé pakken, prachtkar, sedan vind ik maar een lelijk ding.... maargoed uiteindelijk gaat het er toch om wat je zelf het mooiste vind dus snap de vraag niet helemaal...
heb nu een E91 en E92 gehad , dus misschien is de "mini-lmo" nu aan de beurt voordat de opvolger van de 3 F-huppeldepup er is. ( de 5 -boot F-10 laat ik aan me voorbijvaren )
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik zou wel een witte M3 coupe willen hebben, maar ben bang dat de upgrade vanaf mn witte 335i coupe niet voldoende zal zijn om het prijsverschil te rechtvaardigen. Praktisch dezelfde auto, andere rij-eigenschappen. Als ze nou bijna even duur waren ok.. maar het scheelt nieuw al 40k.
Tenzij je een praktische auto wilt (lang achterin een 3 coupe zitten is geen pretje) zou ik kwa looks altijd voor een coupe kiezen. De sedan oogt mij saai, maar natuurlijk is dat mijn persoonlijke mening. Evenals wel of geen DCT trouwens, ik zou áltijd voor de DCT kiezen.. hij schakelt sneller dan je met een handbak zou kunnen doen en de automaat is prettig voor een eeuwige files hier in Nederland.
De "facelift" M3 hier boven heeft alleen andere achterlichten en die vind ik niet mooier dan de huidige
Tenzij je een praktische auto wilt (lang achterin een 3 coupe zitten is geen pretje) zou ik kwa looks altijd voor een coupe kiezen. De sedan oogt mij saai, maar natuurlijk is dat mijn persoonlijke mening. Evenals wel of geen DCT trouwens, ik zou áltijd voor de DCT kiezen.. hij schakelt sneller dan je met een handbak zou kunnen doen en de automaat is prettig voor een eeuwige files hier in Nederland.
De "facelift" M3 hier boven heeft alleen andere achterlichten en die vind ik niet mooier dan de huidige

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Er komt veel commentaar ( niet positief dus) op die achterlichten......................de "triple bars" doen het veel beter mede namens M3post......................
Bijna niemand vind de "vernieuwing" ook een verbetering................a change for the change............tja, dan je kan het beter laten zoals het is IMO....................
Bij een nieuwe zou ik de "oude" achterlichten laten plaatsen................X5 face lift idem dito..............daar zijn de 5 bars ook voltooid verleden tijd helaas..............
Bijna niemand vind de "vernieuwing" ook een verbetering................a change for the change............tja, dan je kan het beter laten zoals het is IMO....................
Bij een nieuwe zou ik de "oude" achterlichten laten plaatsen................X5 face lift idem dito..............daar zijn de 5 bars ook voltooid verleden tijd helaas..............
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: frank de jonge, Google [Bot], markk, matthyssie, Wout309t en 4 gasten