Volkswagen Passat CC TSI + een Peugeot 407 SW BNS (VW eruit)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Luca

Re: Volkswagen Passat CC TSI + een Peugeot 407 SW BNS (VW eruit)

Bericht door Luca » 06 feb 2010, 09:10

:D :D :D heren, heren, had heel graag een GTI gekocht maar daar pas helaas geen 4 personen in + uiteindelijk een grote hond .

Het past natuurlijk wel maar echt ruimte over heb je niet. En om nu de hond op te vouwen in de kofferbak is ook geen oplossing.

Kan je maar weer zien dat smaken verschillen! :angel:

Het is zeker geen "sport" wagen maar een echte luxe familiewagen!!!!

Als we thuis nu met z,n 2e waren geweest dan had ik zeker een andere keuze gemaakt. Maar!!! ik ben erg blij met een zeer luxe en toch erg mooie (vind ik) familiebak!!! :banaan:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 06 feb 2010, 12:23

2 grote honden passen prima in een hatchback. Als de station bij ons weg is gaan de honden gewoon in de kofferbak van de 306 van mijn zus. (Drentsche Patrijs 40kg).

Voor stukken tot een half uur gaat dat prima.

Luca

Bericht door Luca » 06 feb 2010, 13:03

Voor een 1/2 uur misschien maar we rijden regelmatig naar N,wijk. Is iets langer dan een half uur. Tuurlijk kan alles. Je kan ook 2 kids en een hond vervoeren in een 206 maar ik veiligheid toch wel erg belangrijk.

Ik zie precies hetzelfde bij mij in de wijk:

Pap rijdt in zijn nieuwe dikke passat vol met airbags e.d. naar zijn werk. Zijn vrouw en twee kids in een Alto van 15 jaar oud. Geen airbags, kreukelzone of dergelijke.............. Maar iemand maakt zijn eigen beslissingen....... Ik vind de veiligheid van mijn kids belangrijker dan mijn eigen veiligheid. Liever ik in een Alto en mijn vrouw in een grote auto!!

Maar nu hebben we beide een familiecruiser. Alleen een hond in de CC gaat moeilijk.

Luco

Bericht door Luco » 06 feb 2010, 13:31

Jurjen schreef:2 grote honden passen prima in een hatchback. Als de station bij ons weg is gaan de honden gewoon in de kofferbak van de 306 van mijn zus. (Drentsche Patrijs 40kg).

Nou sorry hoor, maar een hond in een kofferbak is not done :wtf:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 feb 2010, 16:19

Al met al was het gewoon weer een mooi excuus om wat anders te nemen maar om daarvoor nou speciaal een hond te kopen... :mrgreen:

Ik heb ooit eens een rondje in een 407 diesel gereden en het was zeker een auto met comfort. De motor vond ik ook fijn alleen spreekt het design mij persoonlijk niet zo aan. Het lijkt me dat je je hier prima een half jaartje in voort kunt bewegen hoor :thumbup:

Jurjen

Bericht door Jurjen » 06 feb 2010, 16:20

@ Luca: Was verder geen persoonlijke aanval, ik gaf alleen aan dat het voor kleine stukjes een mogelijkheid is.

@ Luco: Eeh ja. Prima. Honden zitten niet in de auto en kunnen gewoon rechtop zitten/liggen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 feb 2010, 17:25

Luca schreef:Voor een 1/2 uur misschien maar we rijden regelmatig naar N,wijk. Is iets langer dan een half uur. Tuurlijk kan alles. Je kan ook 2 kids en een hond vervoeren in een 206 maar ik veiligheid toch wel erg belangrijk.

Ik zie precies hetzelfde bij mij in de wijk:

Pap rijdt in zijn nieuwe dikke passat vol met airbags e.d. naar zijn werk. Zijn vrouw en twee kids in een Alto van 15 jaar oud. Geen airbags, kreukelzone of dergelijke.............. Maar iemand maakt zijn eigen beslissingen....... Ik vind de veiligheid van mijn kids belangrijker dan mijn eigen veiligheid. Liever ik in een Alto en mijn vrouw in een grote auto!!

Maar nu hebben we beide een familiecruiser. Alleen een hond in de CC gaat moeilijk.
Dat heb ik idd noooooit begrepen!

Luca

Bericht door Luca » 06 feb 2010, 18:06

Niels schreef:Al met al was het gewoon weer een mooi excuus om wat anders te nemen maar om daarvoor nou speciaal een hond te kopen... :mrgreen:

Ik heb ooit eens een rondje in een 407 diesel gereden en het was zeker een auto met comfort. De motor vond ik ook fijn alleen spreekt het design mij persoonlijk niet zo aan. Het lijkt me dat je je hier prima een half jaartje in voort kunt bewegen hoor :thumbup:

En mijn vrouw maar denken dat ik mezelf heb opgeofferd om een station te gaan rijden :hosanna:

@Jurjen: zag het ook niet als aanval hoor maar gezien de km die we moeten rijden en mbt veiligheid moet het altijd 100% in orde zijn!

Mijn andere mogelijkheden waren:
-Volvo V50 bj 2007 met 18000 km (was 400 euro goedkoper --> mbt de bijbetaling): Opel Broekhuis Nijkerk
-Opel Antara bj 2007 met 11000 km (was 1900 euro duurder --> mbt de bijbetaling): Volvo dealer Zevenaar

Jurjen

Bericht door Jurjen » 06 feb 2010, 19:05

Veiligheid uiteraard voor alles, maar is de achterbak (ook bij een station) niet gewoon altijd kreukelzone?

Peric

Bericht door Peric » 06 feb 2010, 19:23

Luco schreef:
Jurjen schreef:2 grote honden passen prima in een hatchback. Als de station bij ons weg is gaan de honden gewoon in de kofferbak van de 306 van mijn zus. (Drentsche Patrijs 40kg).

Wrum nie?
Hoedenplank eruit en het gaat prima hoor..

Luco

Bericht door Luco » 06 feb 2010, 19:34

Peric schreef:
Luco schreef:

Wrum nie?
Hoedenplank eruit en het gaat prima hoor..

Ik was ff te snel. hatchbak met voldoende ruimt kan inderdaad

Ik zag al een hond in zon donkere dichte kofferbak van een sedan.

Peric

Bericht door Peric » 06 feb 2010, 19:57

Wist ik wel..... :wink:

Jurjen

Bericht door Jurjen » 06 feb 2010, 20:07

Haha Luco. Ben je gek!

Luco

Bericht door Luco » 06 feb 2010, 21:10

Jurjen schreef:Haha Luco. Ben je gek!
Je zou ze de kost moeten geven :wtf:

Plaats reactie