Dahlback Golf RSI
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Dahlback Golf RSI
http://www.dahlbackracing.se/media/film ... 2003_1.wmv
Golf IV
- 2.1 litre inline five cylinder turbo engine
- Up to 900bhp
- Twin large intercoolers.
- Inner fenders replaced by chrome-molybden pipes.
- Water and oil cooler moved to the back (air intake on roof)
- Alcon brakes, 375 mm rotors, 10x19" wheels
- New floor
- New front and rear subframes and a roll cage
- Wide kit-car flares from VW Motorsport in Hannover provide enough space for big rims and tyres.
- Rear subframe and suspension mix of Audi RS2 and Sport Quattro with titanium swaybars and magnesium suspension struts.
- Front subframe custom built with titanium swaybars and magnesium suspension struts.
- Exhaust built from 4.5" stainless steel pipes all the way from the turbo and back with a single muffler under the car.
- Transmission stems from an Audi IMSA car with a custom built final drive.
- Recaro carbon fibre sport seats, 6-point harness
- Carbon fibre instrument panel and door trims
- Windows are made from lexan plastic
Golf IV
- 2.1 litre inline five cylinder turbo engine
- Up to 900bhp
- Twin large intercoolers.
- Inner fenders replaced by chrome-molybden pipes.
- Water and oil cooler moved to the back (air intake on roof)
- Alcon brakes, 375 mm rotors, 10x19" wheels
- New floor
- New front and rear subframes and a roll cage
- Wide kit-car flares from VW Motorsport in Hannover provide enough space for big rims and tyres.
- Rear subframe and suspension mix of Audi RS2 and Sport Quattro with titanium swaybars and magnesium suspension struts.
- Front subframe custom built with titanium swaybars and magnesium suspension struts.
- Exhaust built from 4.5" stainless steel pipes all the way from the turbo and back with a single muffler under the car.
- Transmission stems from an Audi IMSA car with a custom built final drive.
- Recaro carbon fibre sport seats, 6-point harness
- Carbon fibre instrument panel and door trims
- Windows are made from lexan plastic
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
www.wegligging.com hebben ze nog niet echt van gehoord geloof ik.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat idee heb ik dus ook. Zo'n Golf is gewoon een slappe auto voor 900pk. Niet meer dan logisch natuurlijk.hugo schreef:Is te zien dat de wagen wat moeite heeft met het vermogen.
Maar is het echt zo'n belabberd slecht onderstel? Ik zie het eigenlijk niet zo op de video. Bij welke bocht wordt dat dan duidelijk?
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik snap jullie punt mbt het onderstel ook niet helemaal.
Zo te zien in de video zit hij beneden de 2 graden roll, en aan de snelheid te zien op racebanden. Meesten met een omgebouwd straatonderstel halen beneden de 2 niet eens op straatbanden.
Denk ook niet dat de heren hier met titanium stabilo's rijden en ook niet met magnesium dempers....
Zo te zien in de video zit hij beneden de 2 graden roll, en aan de snelheid te zien op racebanden. Meesten met een omgebouwd straatonderstel halen beneden de 2 niet eens op straatbanden.
Denk ook niet dat de heren hier met titanium stabilo's rijden en ook niet met magnesium dempers....
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Das meer een kwestie van je stabilo's zo dun mogelijk houden. Hoe dikker je ARB's hoe minder tractie bij uitacceleren, vooral als je nog eens zonder sper rijd ook.
Bij veel RWD racewagens halen ze de ARB er achter ook af om die reden en compenseren dat met een hogere veersterkte.
Wat betreft die veren, is een beetje afhankelijk van de camber curve van je onderstel. Truuc bij de Porsche mannen is bijvoorbeeld een progressieve veer gebruiken met de ARB zo los mogelijk. Dan hoeven ze minder negatief camber te zetten omdat die Porsche door bodyroll heel veel negatief camber wint. Dat heeft als voordeel dat je rechtelijn stabiliteit beter is bij een nagenoeg gelijke bochtensnelheid (tov een setup met lineaire veer & veel statisch negatief camber)
Dus een beetje bodyroll hoeft an sich niet slecht te zijn.
Bij veel RWD racewagens halen ze de ARB er achter ook af om die reden en compenseren dat met een hogere veersterkte.
Wat betreft die veren, is een beetje afhankelijk van de camber curve van je onderstel. Truuc bij de Porsche mannen is bijvoorbeeld een progressieve veer gebruiken met de ARB zo los mogelijk. Dan hoeven ze minder negatief camber te zetten omdat die Porsche door bodyroll heel veel negatief camber wint. Dat heeft als voordeel dat je rechtelijn stabiliteit beter is bij een nagenoeg gelijke bochtensnelheid (tov een setup met lineaire veer & veel statisch negatief camber)
Dus een beetje bodyroll hoeft an sich niet slecht te zijn.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Mja daar ben ik het niet helemaal mee eens Maik, ligt aan de opstelling imho.
Bij een FWD zal het inderdaad iets schelen omdat je net even langer gewicht op de voorkant houd.
Bij een RWD wil je eigenlijk zo snel mogelijk gewicht naar de achterkant dus als je meer tractie zoekt dus dan is een stijvere veer en demper eerder de manier.
Alleen zitten er natuurlijk limieten aan. Als je te stijf gaat en je wielen door oneffenheden te veel van de weg stuiteren dan werkt het alleen maar slechter
Bij een FWD zal het inderdaad iets schelen omdat je net even langer gewicht op de voorkant houd.
Bij een RWD wil je eigenlijk zo snel mogelijk gewicht naar de achterkant dus als je meer tractie zoekt dus dan is een stijvere veer en demper eerder de manier.
Alleen zitten er natuurlijk limieten aan. Als je te stijf gaat en je wielen door oneffenheden te veel van de weg stuiteren dan werkt het alleen maar slechter

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten