Bios, busjes, trouwen en een boel drukte topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Rupie

Re: Bios, busjes, trouwen en een boel drukte topic

Bericht door Rupie » 22 sep 2009, 14:01

^^^^^

Zo krijgt het topic weer een vermakelijk niveau :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2009, 14:20

Mooi dat het gesplitst is!

Alle religieuze en culturele uitwassen welke te koste gaan van de individu moeten in een moderne wereld aan de kaak gesteld worden en juridisch aangepakt.

Dus ook de RK pedo priesters die vele mensenlevens hebben verwoest door misbruik van kinderen. Ook die priesters en uiteraard het vativcaan dienen hard te worden aangepakt, en de daders dienen 1 voor 1 te worden gestraft, waarbij verjaring geen argument mag zijn.

Ook binnen de gereformeerde streng gesloten gemeenschap vinden excessen plaats die in de doofpot verdwijnen omdat ze het daglicht niet kunnen verdragen.

Uithuwlijking, besnijden van mannen en vrouwen (vaak nog kind) mogen niet tegen hun wil plaatsvinden. Wil de individue dat zelf op zijn of haar 18e dan moet de persoon dat zelf weten.

Eerwraak dient hard te worden gestraft, waarbij de hele familie die daar bij betrokken is dient te worden veroordeeld.

Laat de politiek eens hard stelling nemen tegen deze uitwassen van het geloof, en de slachtoffers beschermen en de daders hard straffen. Ik denk dat velen dan het lef zullen hebben zich als slachtoffer te melden, en er uiteindelijk dit soort zaken uit de taboe sfeer zullen komen.

O, ja ooit omdat mijn ouders beiden RK waren van huis uit ook uiteraard RK, echter ik heb er niet om gevraagd, en doe er niets mee, voel mijzelf derhalve ook atheist. Heb mijzelf dus tegen het dopen niet kunnen verzetten als baby ;-) heb echter ook geen communie gedaan, mijn ouders lieten mij vrij in die keuze. Ik vond het onzin, dus niet gedaan...... opa's en oma's waren daar niet blij mee :lol: :wink:

Michel

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2009, 14:24

Niks mis met uithuwelijken en vrouwen onderdrukken. Of is de wereld er echt beter op geworden sinds die een eigen mening hebben?
:drinking:

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2009, 14:26

Tom schreef:Niks mis met uithuwelijken en vrouwen onderdrukken. Of is de wereld er echt beter op geworden sinds die een eigen mening hebben?
Je ouders balen nog dat je een jongen bent, als je een meisje was, dan was je al 10 jaar eerder het huis uit geweest :beer:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2009, 14:35

:lol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 sep 2009, 16:43

Michel P schreef:O, ja ooit omdat mijn ouders beiden RK waren van huis uit ook uiteraard RK, echter ik heb er niet om gevraagd, en doe er niets mee, voel mijzelf derhalve ook atheist. Heb mijzelf dus tegen het dopen niet kunnen verzetten als baby ;-) heb echter ook geen communie gedaan, mijn ouders lieten mij vrij in die keuze. Ik vond het onzin, dus niet gedaan...... opa's en oma's waren daar niet blij mee :lol: :wink:

Michel
Idem hier, heb wel 3 voornamen, maar zelden een kerk van binnen gezien. :)

ErikS

Bericht door ErikS » 22 sep 2009, 17:46

Michel P schreef:
Tom schreef:Niks mis met uithuwelijken en vrouwen onderdrukken. Of is de wereld er echt beter op geworden sinds die een eigen mening hebben?
Je ouders balen nog dat je een jongen bent, als je een meisje was, dan was je al 10 jaar eerder het huis uit geweest :beer:

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

GTRene

Eerwraak

Bericht door GTRene » 04 feb 2010, 22:32

Eerwraak...

Vandaag weer zo'n treurig bericht over een 16 jarig meisje...
Eerwraak: meisje van 16 levend begraven vanwege vriendschap met jongens
Ingediend door copywriter op 4 februari, 2010 - 18:10
Turkije, februari 2010

Een Turks meisje van 16 jaar oud is levend begraven door familieleden in het dorpje Kahta in het zuidoosten van Turkije. Ze werd het slachtoffer van eerwraak, omdat ze bevriend zou zijn geweest met jongens.
De politie vond het lichaam van Medine Memi in een gat van 2 meter diep. Daar zat ze met haar handen vastgebonden op haar rug. Het gat was gegraven in een kippenren bij haar huis. Er zat een aanzienlijke hoeveelheid aarde in haar longen en maag. Dat betekent dat ze levend was begraven, aldus forensische experts.
De politie heeft Medines vader en grootvader opgepakt. De vader zou tijdens zijn verhoor hebben gezegd dat hij er niet blij mee was dat zijn dochter mannelijke vrienden had.
Girl buried alive in honor killing in Turkey

Thursday, February 4, 2010
ISTANBUL - Daily News with wires
A 16-year-old girl was buried alive by relatives in southeastern Turkey in a gruesome honor killing carried out because she reportedly befriended boys, the Anatolia news agency reported Thursday.

Acting on a tip, police discovered the body of the girl, identified only as M.M., in a sitting position with her hands tied, in a 2-meter-deep hole dug under a chicken pen outside her house in Kahta, a town in the southeastern province of Adıyaman, the news agency reported.

The body was found in December, around 40 days after M.M. went missing. She is being identified by her initials because she was under the age of 18. Her father and grandfather are suspected in the murder.

A subsequent postmortem examination revealed that M.M. had a significant amount of soil in her lungs and stomach, indicating that she was buried alive and conscious, forensic experts told the news agency. “The autopsy result is blood-curdling. According to our findings, the girl – who had no bruises on her body and no sign of narcotics or poison in her blood – was alive and fully conscious when she was buried,” one anonymous expert said.

The girl’s father and grandfather have been formally arrested and jailed pending trial over her killing, according to the agency. The father is reported to have said in his testimony that the family was unhappy that M.M. had male friends.

The girl was reported as missing and no clues about her disappearance were found for 40 days. Her mother was arrested along with the father, Ayhan, and grandfather, Memi, but later released. The two men were sent to prison by a local court and did not speak in the court.

Police had found the body of the girl using an anonymous tip saying that M.M. had been killed based on a decision by a family council and buried under the chicken pen, daily Milliyet reported. The family has nine children, including the girl, and was reported to have told neighbors that she was missing. The girl had made a complaint to police about her grandfather two months before she went missing, saying that he beat her because she talked to boys.

Family councils consist of family elders; honor killings are usually decided by such groups.

R.I.P.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 feb 2010, 23:18

Ziek! :|

allen

Bericht door allen » 04 feb 2010, 23:29

Hoe triest kun je zijn om zoiets te doen...

Metchu

Bericht door Metchu » 05 feb 2010, 00:09

dit is natuurlijk niet representatief voor heel Turkije of heeft ook niet maar 1 mm met de islam te maken... laat ik dat even gezegd hebben voordat er weer van die ellenlange (haha ellenlang, das nie waar... ellenkort) posts komen...

zucht... ik word echt simpel van dit soort kortzichtige mensen :stom:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 feb 2010, 08:47

In elk land gebeurt wel wát:
Baas vermoordt werknemers om 32 cent
Uitgegeven: 5 februari 2010 06:39
Laatst gewijzigd: 5 februari 2010 08:10

PEKING - Een aannemer in China heeft twee werknemers doodgestoken. Hij had voor eigen gebruik een bedrag van 3 yuan (32 eurocent) achtergehouden van hun salaris. De twee mannen eisten hun geld terug, waarop de werkgever een mes pakte en ze doodstak.
Dat meldden Chinese staatsmedia vrijdag. De slachtoffers waren arbeidsmigranten. Vanaf het straatarme platteland van China waren ze naar de miljoenenstad Zhengzhou getrokken op zoek naar een baan.

Ze werkten voor een aannemer in de bouw, die een overheidskantoor moest renoveren.

Inkomen

China telt miljoenen migranten, die onder armoedige omstandigheden een bestaan proberen op te bouwen in de grote steden. Met het karige inkomen dat ze verdienen, onderhouden ze veelal ook hun familieleden die op het platteland zijn gebleven.

© ANP

Michel P

Bericht door Michel P » 05 feb 2010, 08:58

Leg dan is uit dat dit soort geweld tegen GVD je bloed eigen dochter dan vandaan komt, ik hoop niet dat op het bordje cultuur schuift! En natuurlijk is het niet reprecentatief voor heel Turkije, maar landen met een islamitische cultuur komt (eer)wraak achtig gedrag wel vaak voor, en dat komt toch wel uit een bepaalde manier van interpreteren van het geloof............. Heeft dus idd niets met een land te maken! Eerwraak komt ook in NL voor!
Metchu schreef:dit is natuurlijk niet representatief voor heel Turkije of heeft ook niet maar 1 mm met de islam te maken... laat ik dat even gezegd hebben voordat er weer van die ellenlange (haha ellenlang, das nie waar... ellenkort) posts komen...

zucht... ik word echt simpel van dit soort kortzichtige mensen :stom:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 feb 2010, 09:11

Er staat nergens in een Koran of Bijbel dat je je dochter levend moet begraven Michel :lol: Waar het dan vandaan komt? Die gasten sporen niet, simpel.... Net als die Belg die kinderen in een kelder verstopt en een Oostenrijker die een dochter meerdere keren bezwangert in een kelder.... Dat de ene tot daad overgaat na het lezen van een sprookjesverhaal van enige eeuwen oud of een ander bedenkt zelf eens wat maakt niet zo veel uit. Met een zieke geest begint het :bag:

Ernstig, dat zeer zeker :!:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 05 feb 2010, 11:17

Metchu, je zegt dat eerwraak niks met de islamitische cultuur te maken heeft, waarom zie ik dat soort dingen dan alleen bij mensen met een islamitische achtergrond?
Katholieken en protestanten en whatever zie ik nooit eerwraak hanteren namelijk. Andere religies ook niet (maar daar ben ik ook niet zo in thuis).

Waarom heeft het niks met de islamitische cultuur te maken? Omdat jij het zegt, omdat het niet in de Koran staat?

Zie bovenstaande btw niet als een aanval op de islam of wat dan ook, ik wil gewoon argumenten zien waarom jij vindt dat het er niks mee te maken heeft.
Dat wat Robin aanhaalt van die Chinezen is dom, en ook achterlijk voor die paar centen. Dat heeft alleen niet met cultuur te maken maar voornamelijk met armoede.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 feb 2010, 11:24

Maakt wel heel wat uit, dit lijkt binnen bepaalde groepen sociaal geaccepteerd. Een andere reden hebben ze niet volgens mij. Dat maakt het nog zieker.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 05 feb 2010, 11:28

Mafia kent ook eerwraak.

Robin

Bericht door Robin » 05 feb 2010, 11:40

Als je kijkt waar de islam voorkomt in de wereld zijn dat toch maar al te vaak de economisch/geografisch etc minder bedeelde gebieden. Als je dan ervan overtuigd bent dat jouw godsdienst superieur is aan alles en iedereen op deze wereld , terwijl je bij wijze van met je kop in 't zand zit te kloten en in 'n gebied/land woont waar 't allemaal niet zo fantastisch gaat/ging, kan ik erin komen dat men er wat gefrustreerd van wordt als je toch op TV/.internet/media de 'westerse wereld' ziet en daar ook (agressief)naar gaat handelen(want je wil niet toegeven, jouw godsdienst is toch superieur....)...of uitwijkt naar die westerse landen met alle gevolgen van dien...

Harrie

Bericht door Harrie » 05 feb 2010, 11:44

Copy Paste...

In tegenstelling tot wat in het westen vaak gedacht wordt, is eerwraak geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Eerwraak komt voor in Turkije, Egypte, Jordanië, Irak, Iran, Syrië, Israël, Saoedisch Schiereiland, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood. In Europa komt eerwraak voor in migrantengemeenschappen uit de desbetreffende regio's.

Of eerwraak in de hier geschetste betekenis elders voorkomt (bijv. India, Zuid-Amerika) is sterk de vraag: de voorwaarde is dat de gemeenschap beschikt over dezelfde ideeën over eer als besproken in dit artikel en dezelfde hechte band binnen de familie of de stam heeft. Op voorhand kunnen niet alle doodslagen en moorden worden gezien als gevallen van eerwraak; wellicht gelden volgens het gewoonterecht in die landen andere 'geldige' overwegingen. Kenmerkend voor landen waar eerwraak voorkomt is dat zij een schaamtecultuur kennen, waarin het hebben van eer een voorwaarde is om maatschappelijk te kunnen functioneren.

De Verenigde Naties schatten het jaarlijkse aantal gevallen van eerwraak op vrouwen op 5000. Het aantal hangt uiteraard af van wat er onder eerwraak verstaan wordt.

Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving. Het opleggen van de doodstraf voor overspel mag alleen worden opgelegd door religieuze instanties indien er vier betrouwbare getuigen zijn. Bij het ontbreken van vier getuigen, worden diegenen die de kuise vrouw beschuldigen gestraft en wel met tachtig slagen en hun getuigenissen worden nooit meer aanvaard.

De Koran 24:4. "En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders".

Robin

Bericht door Robin » 05 feb 2010, 11:46

Fierljeppen, klootschieten en carnaval is ook een regionaal verschijnsel. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 feb 2010, 11:52

wat dat betrefd is de opkomst van de "vrije" media, "vrij" Internet en meer TV kanalen, ogen openend voor de jeugd o.a. die zich ook steeds meer verzet.
Echter zal het nog heel wat jaren nodig hebben voor het echt beter wordt en geloof in bepaalde landen niet meer als heersende kracht/macht/overruling wordt gezien maar als iets voor jezelf of waar jij kracht of troost uit kan halen zonder dwang...

Robin

Bericht door Robin » 05 feb 2010, 11:56

GTRene schreef:wat dat betrefd is de opkomst van de "vrije" media, "vrij" Internet en meer TV kanalen, ogen openend voor de jeugd o.a. die zich ook steeds meer verzet.
Echter zal het nog heel wat jaren nodig hebben voor het echt beter wordt en geloof in bepaalde landen niet meer als heersende kracht/macht/overruling wordt gezien maar als iets voor jezelf of waar jij kracht of troost uit kan halen zonder dwang...

precies!

Maar als ik zeg dat geloof 'n verzinsel van de mens is(And on the eight day man created god, dat idee) krijg ik van Staphorst via Rome tot Mekka een betoog waar de honden geen brood van lusten. 'Vredelievend' doordrammend mij proberen te overtuigen dat ik als afvallige in de hel zal komen. En de ene godsdienst is nog superieurder dan de ander, blijf ik RK, dan zeiken de gereformeerden, word ik gerefo, dan komt een imam ff melden dat ik een varken ben....en mijn vrouw een hoer. Lekker relaxed.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 feb 2010, 12:01

:lol:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 05 feb 2010, 12:04

Of je gelooft of niet zal mij een zorg wezen, ieder z'n ding.

Anyway, hoe erg moet het zijn als levend!! wordt begraven omdat je mannelijke vrienden hebt? wtf?

GTRene

Bericht door GTRene » 05 feb 2010, 12:09

ja gewoon ziek...dan lees je zand in de maag en longen zoiets...horror.

daarbij mogen ze ook geen vrouwelijk vriendje/partner :wink:
of wel... iemand die dat weet?

Plaats reactie