Opzoek naar kleine bestelauto......maar welke??

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martin van der Zwaard

Opzoek naar kleine bestelauto......maar welke??

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 jan 2010, 20:33

Mijn vriendin is bezig om een eigen bedrijf op te starten.
Voor dit bedrijf heeft ze een bestelauto nodig om bijvoorbeeld inkopen mee te gaan doen en bestellingen te bezorgen bij de klanten.

Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar een kleine bestelauto met max 100.000km op de teller. Bouwjaar liefst zo jong mogelijk. Erg veel zal er niet mee gereden worden in het begin. Hoofdzaak zal zijn bezorgen binnen de gemeente. Dus als er 10k per jaar mee gereden zal worden dan is het denk veel. Budget is nog niet helemaal bepaald maar denk zelf zo rond de 5k ex. BTW.

Enige probleem is.....wat moet het worden???
Caddy, Partner, Berlingo of een Combo etc. Er is veel keus in die klasse.

Wie is er een beetje bekend in de bedrijfswagenwereld en kan me tips geven van verschillende kleine bestelwagens
Beetje luxe mag wel. Airco is wel een must en het liefst zonder tussenschot met open achterklep/deuren (met ruit dus).

Dus wie heeft er tips, weet wat te staan etc.
Ik hoor het graag :thumbup:

Stéphane

Re: Opzoek naar kleine bestelauto......maar welke??

Bericht door Stéphane » 28 jan 2010, 20:42

MIjn moeder had destijds voor haar bedrijf een Seat Inca SDI, zusje van de Caddy. Niet snel, eerder traag met 68pk, maar wel prima om in te rijden. Niet erg duur maar wel gewoon de standaard VAG-techniek grotendeels, dus als startende ondernemer volgens mij een goede optie.

MIjn vader heeft voor de winkel een Berlingo en die is wel wat luxer, met airco, electrische ramen en dat soort dingen. Die heeft ook meer ruimte dan een Inca/Caddy. Volgens mij ook wel een prima ding. Die Berlingo is volgens mij zelfs nu als BTW-auto te koop omdat die winkel gaat sluiten, zou ik even moeten navragen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 28 jan 2010, 20:56

Wat moet er precies vervoerd worden?

Vaak zijn dat soort bestelauto's behoorlijk duur voor datgene wat je krijgt en dan is een fatsoenlijke station stukken goedkoper om aan te schaffen. Iets wat toch wel fijn is als je pas net begint ;)

Joy

Bericht door Joy » 28 jan 2010, 21:01

Voordat we aan grote bestelbussen begonnen, hebben we nog een jaar of wat een Berlingo HDI gehad. Prima ding. Fantastisch motortje zit daar in. Altijd kracht zat. Enige mankement was een tellerbak die het begaf. Dat was wel een duur geintje. Tegenwoordig zou ik zoiets lekker op de sloop zoeken.

Maatje werkt bij een IT-bedrijf en daar rijden ze met de laatste Opel Combo en Caddy's. Eigenlijk niks slechts van te zeggen. Rijden allebei zonder rare storingen.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 jan 2010, 21:08

@Stéphane: als je eens zou willen navragen, graag :thumbup:

@Richardt: het wordt een traitteurwinkel met broodjes en maaltijd service. Bestellingen zijn dus etenswaren en inkoop dus ook. Maar ook anders non-food zaken zoals accessoires voor in de keuken etc.

Emiel

Bericht door Emiel » 28 jan 2010, 21:30

Ik stem berlingo. Heb er jaar in gereden en vond het bijzonder prettig. Groot voorraam, zuinig, grote laadbak.

Zicht naar de zijkanten is wel erg belemmerend , dode hoek en parkeren, zonder zij ramen.

JP

Bericht door JP » 28 jan 2010, 21:32

Voor een traiteur heb je dan geen dichte versie met koeling nodig...ivm HACCP...?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 jan 2010, 22:30

Martin van der Zwaard schreef:@Stéphane: als je eens zou willen navragen, graag :thumbup:
Ik zal morgen even bellen en laat het je weten. Auto is in Roosendaal, dus dat is voor jullie waarschijnlijk ook niet te ver.

WJ

Bericht door WJ » 28 jan 2010, 23:53

Caddy is gewoon goed. Super wagentje.

Maar de nieuwe Peugeot Bipper/Citroen Nemo is misschien ook interessant. Volgensmij ook goedkoper in vaste lasten dan bv een grotere caddy, etc.
Alleen 2e hands lastig te vinden denk ik omdat ze vrij nieuw zijn.,

Maar bv:

http://link.marktplaats.nl/311818383" onclick="window.open(this.href);return false;

NielsH

Bericht door NielsH » 29 jan 2010, 08:14

Heb aardig wat in een Inca met zo'n extra ruitje (rechts net achter de bijrijder) gereden, dat is wel fijn dan zie je tenminste nog wat. Ben zelf wel gecharmeerd van de Transit Connect, geen idee hoe ze technisch zijn.

Roy

Bericht door Roy » 29 jan 2010, 09:14

Ik heb een tijdje een Renault Kangoo gereden voor een koeriersbedrijf wat ik toen had. Ik had de Kangoo SuperComfort editie (jaja) en ik moet zeggen... reed heerlijk, zat heerlijk.. helemaal top. Beviel prima.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 jan 2010, 10:06

@JP: Koeling zal ik inderdaad eens even nakijken of dat moet. Gezien de korte afstanden kunnen ze misschien wel voldoen met van die thermobakken ofzo.

@Stéphane: Roosendaal is nog geen 10km rijden dus lekker dichtbij.

@WJ: Die Nemo had ik ook gezien, maar heeft best een flinke schade aan de linker achterdeur en bumper. Komt dan weer meteen een aardige kostenpost bij om dat te maken.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 jan 2010, 10:24

Als ik dit topic even samen mag vatten zijn er dus geen slechte kleine bestelauto's? :hmmm:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 jan 2010, 13:11

Blijkbaar :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 jan 2010, 14:09

@Martin: Net even gebeld, maar ze houden die Partner (was dus een Peugeot) gewoon nog erbij. Hij hoeft niet weg. Dus helaas kan ik je niet helpen.

Joy

Bericht door Joy » 29 jan 2010, 14:16

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoiets ?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 jan 2010, 14:31

@Stéphane: oké. Iig bedankt voor het vragen :thumbup:

@Joy: Dat ziet er inderdaad wel goed uit ja. Zoiets zou het wel moeten zijn. Zijruitje is wel erg handig voor de dames bij het inparkeren etc.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 29 jan 2010, 22:53

Rijd op het werk heel erg veel met Caddy's in de rondte, dingen doen prima waar ze voor bedoelt zijn.
Zit is prima en ze zijn ook nog enigszins luxe uitgevoerd .

Hebben ook Kangoo's gehad, maar vind de Caddy wel de betere van die twee

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 04 feb 2010, 18:44

Ferdi Gielen schreef:Rijd op het werk heel erg veel met Caddy's in de rondte, dingen doen prima waar ze voor bedoelt zijn.
Zit is prima en ze zijn ook nog enigszins luxe uitgevoerd .

Hebben ook Kangoo's gehad, maar vind de Caddy wel de betere van die twee
Ook hier een vote voor de Caddy. Op mijn werk hebben we een Maxi en die rijdt heerlijk.

Fabian

Bericht door Fabian » 04 feb 2010, 19:09

Ik heb elke week wel 50 bedrijfsautootjes....dus als je wat zoekt dan weet je me te vinden Martin!

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 04 feb 2010, 19:56

Voordeel van de laatste Caddy is dat deze gebasseerd is op de Touran. Andere bestelautos zijn vaak op kleinere autos gebasseerd.
De combo is bijvoorbeeld gebasseerd op de Corsa en de vorige generatie Caddy was gebasseerd op de Polo.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 feb 2010, 20:22

Sjoerd MP BMW schreef:Voordeel van de laatste Caddy is dat deze gebasseerd is op de Touran. Andere bestelautos zijn vaak op kleinere autos gebasseerd.
De combo is bijvoorbeeld gebasseerd op de Corsa en de vorige generatie Caddy was gebasseerd op de Polo.
Caddy heeft wel de afmetingen van de Touran, maar de complete achterasconstructie is wel anders (gewoon bladveren). De ruimte van de huidige Berlingo is volgens mij een van de grotere, past nml net een europallet dwars in (Caddy net niet).
Voor het geld en doel maakt het allemaal niet zo gek veel uit, zou gewoon kijken welk model je het meeste aanspreekt/meest recent voor het geld. Als je eenmaal weet welke je wilt, zit hier nog wel genoeg advies. Bij de Caddy moet je vooral de 1.9tdi hebben en bij de Berlingo de hdi etc etc :).

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 feb 2010, 22:43

@Fabian: zal ik ff onthouden :thumbup:

@Kasteel: Caddy oud model is klein, maar dat maakt voor ons niet uit. We hoeven er geen grote dingen in te vervoeren. Maar Berlingo lijkt me denk de beste keus. Prijzen zijn gunstig en dat is wel erg belangrijk als startend ondernemer.

Plaats reactie