Sponser zoeken gezeur!!!!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.

Het geleur om sponsors op een openbaar forum is OK ? Ja of Nee

Peiling eindigde op 06 mar 2010, 11:44

Ja
46
50%
Nee
46
50%

Totaal aantal stemmen: 92

Michel P

Re: Sponser zoeken gezeur!!!!

Bericht door Michel P » 04 feb 2010, 14:39

Lol Jolanda87 heeft een tweeling zus :banaan: :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 04 feb 2010, 14:40

LOL @ verloop topic :mrgreen:

Fernando

Bericht door Fernando » 04 feb 2010, 14:44

Mij maakt het niet echt uit, ik lees er toch overheen.... :)

steve smith

Bericht door steve smith » 04 feb 2010, 14:50

Ga toch fietsen met dat sponsor-gebedel. Beetje hobbyen van andermans centen! Als je het niet kan dokken moet je lekker in een goedkopere klasse gaan rijden, of desnoods een auto delen. Of lekker nokken met al dat gedoe voor een paar flutsessies van 20 minuten en lekker op trackdays gaan knallen van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat!

Slechts mijn mening, en ook het antwoord op de vraag die Jan ooit stelde: "Waarom race je niet?" Omdat ik dat niet kan dokken en niet zou willen dokken als ik het kon!

Niels v D

Bericht door Niels v D » 04 feb 2010, 14:51

Ik vind het niet erg, Volg Luco's draadje en ook het Downforce nieuws graag, en ik vind het best dat ze daarvoor wat sponsors vragen. Het moet toch ergens vandaan komen..

RVV

Bericht door RVV » 04 feb 2010, 15:00

Je kunt het ook omdraaien.. al die topics over raceteams.. zijn toch ook leuk om te volgen. Afgezien van het feit of men sponsoren nodig heeft is het toch echt een meerwaarde voor het forum dat er raceteams zijn die hun verhaal op DF kwijt willen.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 04 feb 2010, 15:01

Downforce heeft nooit om sponsoring willen vragen. Altijd was er de vereiste dat er voor beide partijen een added value was, dat wil ik even onderstrepen. Gewoon geld ontvangen om het te verbranden, zo is het nooit gegaan bij downforce(tenzij het van Jan kwam, zo lijkt het). We hebben veel mensen de initiatie en ervaringen kunnen geven naar de 'echte' racerij en hoe het eraan toegaat, en dat dit nu als ouderwets bedelen wordt gezien doet me wel pijn moet ik zeggen.
Iemand een onvergetelijke dag in de (bij)rijdersstoel van een raceauto bezorgen op een circuit, daar mag toch een kleine vergoeding tegenover staan? Ik snap niet wat daar mis mee is.

Andre, jij begrijpt als de beste dat racerij bakken geld kost. Waarom zouden wij niet via dit forum mensen enthousiast mogen maken om een bedrijfsuitje oid te organiseren in zijn of haar kring? De meesten die meegereden hebben, of bij ons welkom waren heeft het geen cent gekost.

steve smith

Bericht door steve smith » 04 feb 2010, 15:15

Downforce Dennis schreef:Downforce heeft nooit om sponsoring willen vragen. Altijd was er de vereiste dat er voor beide partijen een added value was, dat wil ik even onderstrepen. Gewoon geld ontvangen om het te verbranden, zo is het nooit gegaan bij downforce(tenzij het van Jan kwam, zo lijkt het). We hebben veel mensen de initiatie en ervaringen kunnen geven naar de 'echte' racerij en hoe het eraan toegaat, en dat dit nu als ouderwets bedelen wordt gezien doet me wel pijn moet ik zeggen.
Iemand een onvergetelijke dag in de (bij)rijdersstoel van een raceauto bezorgen op een circuit, daar mag toch een kleine vergoeding tegenover staan? Ik snap niet wat daar mis mee is.

Andre, jij begrijpt als de beste dat racerij bakken geld kost. Waarom zouden wij niet via dit forum mensen enthousiast mogen maken om een bedrijfsuitje oid te organiseren in zijn of haar kring? De meesten die meegereden hebben, of bij ons welkom waren heeft het geen cent gekost.
Daar is ook niet mis mee. Je verkoopt een wezenlijk produkt en vraagt een vergoeding daarvoor. Maar HobbyBob die als veldvulling achteraan rijdt voor de lol is wel een heel ander verhaal. En daar slaat mijn bovenstaande tekst op.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 04 feb 2010, 18:01

Wel beetje eens met Steve, heb zelf ook nooit zin om te "bedelen". Daarom houd ik het bij af en toe een keertje DNRT (is nog te doen, voor het inschrijfgeld kun je geen trackday rijden) en bij uitzondering een keer VLN. Hoop ook nog een keer de 24h Nurburgring te rijden maar daar ga ik dan gewoon lekker voor sparen. Zit het er niet in, dan maar niet...
Vind het erg prettig de vrijheid te hebben om te kiezen uit een keer een race, een keertje trackday, driften of gewoon lekker thuisblijven. Aan niemand verantwoording hoeven afleggen is ook wat waard :)

Maargoed als andere mensen wel met sponsorgeld willen rijden, en ze krijgen het ook nog voor elkaar anderen voor hun hobby te laten betalen, good for them! Zou niet eens weten hoe je dat voor elkaar krijgt en ga het ook niet proberen, maar vind het wel knap dat je anderen zo "gek" krijgt! Ik denk alleen dat je op DF geen sponsoren gaat vinden, dus vind het ook een beetje zinloos om er hier naar te zoeken.

m@rco

Bericht door m@rco » 04 feb 2010, 18:03

Dat gebedel op een forum als DF om wat knaken is gewoon waardeloos. Race dan niet als de financien het niet toelaten.
Eerst vragen of er iemand nog werk heeft en daarna om sponsors zoeken om maar in de racerij wat mee te kunnen doen.. ik snap er niks van

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 feb 2010, 18:05

Ik zou ook niet elk seizoen weer willen afwachten of ik wel mee kan doen het volgende seizoen of van race tot race de centjes bij elkaar sprokkelen. Niets voor mij.

Maar heb hier op het forum niet zo'n last van al die "schooi" topics, erger je je eraan? Dan lees je ze toch niet ;)

Rupie

Bericht door Rupie » 04 feb 2010, 22:22

Jezus, wat een stelletje zeikerds zijn we hier weer zeg! Als iemand niet in 20 topics tegelijk zit te spammen: shut the fuck up en ga lekker verder met je leven. Lekker boeien dat ene topic overslaan!

Fuck, :stom:

Snipe

Bericht door Snipe » 05 feb 2010, 00:19

Rico schreef:Je kunt het ook omdraaien.. al die topics over raceteams.. zijn toch ook leuk om te volgen. Afgezien van het feit of men sponsoren nodig heeft is het toch echt een meerwaarde voor het forum dat er raceteams zijn die hun verhaal op DF kwijt willen.
Zo zie ik het ook. Leuk om de diverse raceteams te volgen. En ja, waarom zou je dan alles mogen zeggen behalve dat je een sponsor zoekt?
Een tweede is of je sponsoren wil hebben of nodig zou moeten hebben. Da's een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar Ajax heeft ook een sponsor en als je de gemiddelde F1-auto bekijkt zit daar ook wel een stickertje op.

Dat gezegd hebben kan ik me wel ergeren aan iedere topictitel die van A tot Z in hoofdletters is opgesteld.

Andre

Bericht door Andre » 05 feb 2010, 00:23

Autosport bestaat voor een groot deel uit sponsering. En ik kan begrijpen dennis dat jou team en vele anderen hier graag sponsering willen hebben. En dat daar een keer naar verwezen wordt in een post is ook helemaal niet erg.

En er zit een duidelijk verschil hoe je dat benaderd. Als het meer op schooien begint te lijken vindt ik dat hier niet gepast.

Leen

Bericht door Leen » 05 feb 2010, 09:48

Begrijp Andre zijn opmerking enerzijds wel , maar stoor me idd niet aan die 2 topics , en lees ze wel maar sponsoren doe ik mezelf en niemand anders . Denk ook niet dat iemand van dit forum daadwerkelijk geld gaat geven voor iemand anders zijn hobby , schept imho ook alleen maar verplichtingen .

kortom , ease up everybody . It's only internet .

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2010, 10:52

Opvallend, meer ja stemmers dan nee stemmers !

ADV

Bericht door ADV » 05 feb 2010, 10:56

Ik zou zeggen maak een aanbod pagina op df 2.0 (net als op dnrt.nl enzo) waar je gewoon als team een advertentie neer kan zetten. Laat iemand op zo'n pagina uitleggen hoe en waarom iemand hem zou moeten sponsoren en verwijs af en toe eens in je topic naar die pagina.

Ik begrijp Andre's punt ook wel, en volgens mij gaat het in deze nu vooral om Luco, maar buiten luco lopen hier nog 10 lui rond die wel iets gesponsord willen hebben. Als iedereen dat dan in zn topictitel zet met hoofdletters gaat het te ver.

Omdat je hier met zo'n grote community zit moet je gewoon iedereen over een kam scheren, dus voor iedereen dezelfde regels en voordat het de spuigaten uitloopt kan je het beter inperken denk ik..

JP

Bericht door JP » 05 feb 2010, 11:25

Je mag ook in 'te koop aangeboden' je auto. Bankstel, oude tv, vrouw, te koop aanbieden.

dus dan daar eventueel; te koop, jouw naam op een raceauto...

Eezy as that.... :D

Madness

Bericht door Madness » 05 feb 2010, 11:27

Heb er geen problemen mee, maar zoals bovenstaand genoemd, beter voorkomen als dat iedereen straks het in zijn topic heeft staan.
Lees de topics dan ook met plezier.

Verder denk ik ook niet dat je hiermee een profesionele uitstraling geeft aan jezelf/team.
Sponsors zoeken is IMO, contacten leggen met de sponsor zelf, face to face, en niet een oproep doen op internet, want daar haal je toch niets/weinig uit.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 feb 2010, 12:42

Toch ja gestemd, maar dan wél de manier waarop.........

Peric

Bericht door Peric » 06 feb 2010, 20:37

Madness schreef:Verder denk ik ook niet dat je hiermee een profesionele uitstraling geeft aan jezelf/team.
Sponsors zoeken is IMO, contacten leggen met de sponsor zelf, face to face, en niet een oproep doen op internet, want daar haal je toch niets/weinig uit.
Ik heb nee gestemd.. Zoals door velen al geschreven hou ik er ook niet van om te bedelen.
Deze tak van autosport is toch net effe wat proffesioneler dan autocrossen. Dus moet je daar ook zo mee omgaan.

Met een oproep op het internet bereik je denk juist wél meer mensen.

Luco

Bericht door Luco » 06 feb 2010, 21:12

Peric schreef:
Madness schreef:Verder denk ik ook niet dat je hiermee een profesionele uitstraling geeft aan jezelf/team.
Ik heb nee gestemd.. Zoals door velen al geschreven hou ik er ook niet van om te bedelen.
Deze tak van autosport is toch net effe wat proffesioneler dan autocrossen. Dus moet je daar ook zo mee omgaan.

Peric, een beetje crossauto in bv de super2000 kost meer dan 90% van het dsc of gt4 veld kan ik je melden :mrgreen: :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 feb 2010, 09:25

Luco schreef:
Peric schreef:

Peric, een beetje crossauto in bv de super2000 kost meer dan 90% van het dsc of gt4 veld kan ik je melden :mrgreen: :mrgreen:
Geloof ik meteen. :bag:

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 07 feb 2010, 09:30

Robin, ik heb het over deze klasse
Wordt echt grof geld aan uitgegeven
Afbeelding

@iko

Bericht door @iko » 07 feb 2010, 10:17

Ik denk dat iedereen zelf moet weten hoe hij probeert sponsoren te werven. Ik denk echter dat de kans dat je ze op een forum vindt nihil is. Het moet toch voornamelijk vanuit persoonlijke contacten komen.
Maar ik heb er geen verstand van: 1 piepklein stickertje op mijn auto

Plaats reactie