Brian James ambulance
- busby
Brian James ambulance
Te koop aangeboden Brian James Autotrailer kantelbare ambulance.
De laagste in zijn soort , uitermate geschikt voor circuitwagens.
Geen kenteken, kan gewoon met de witte platen worden gereden of aanhangerkenteken via speciale aanvraag RDW.
Prijs € 2750,-- (marge)
http://link.marktplaats.nl/318319442
De laagste in zijn soort , uitermate geschikt voor circuitwagens.
Geen kenteken, kan gewoon met de witte platen worden gereden of aanhangerkenteken via speciale aanvraag RDW.
Prijs € 2750,-- (marge)
http://link.marktplaats.nl/318319442
-
Re: Brian James ambulance
Mag NIET met witte platen gebruikt worden, mag op witte platen hooguit verplaatst worden zonder belading.
- Aad
Voor die prijs koop je een nieuwe 

-
Dat niet helemaal, maar wel een legale gebruikte.Aad schreef:Voor die prijs koop je een nieuwe
- Aad
De mijne was nieuw onder de € 3000,-steve smith schreef:Dat niet helemaal, maar wel een legale gebruikte.Aad schreef:Voor die prijs koop je een nieuwe
Beetje vreemd een tandemasser zonder kenteken?
Gestolen handel?
Gestolen handel?
- Martin van der Zwaard
Ook niet. Ding mag alleen op de openbare weg met eigen kenteken. Maakt niet uit of er iets op staat ja op nee.steve smith schreef:Mag NIET met witte platen gebruikt worden, mag op witte platen hooguit verplaatst worden zonder belading.
Gaat om het totale toelaatbare gewicht waar ze naar kijken.
Martin van der Zwaard schreef:Ook niet. Ding mag alleen op de openbare weg met eigen kenteken. Maakt niet uit of er iets op staat ja op nee.steve smith schreef:Mag NIET met witte platen gebruikt worden, mag op witte platen hooguit verplaatst worden zonder belading.
Gaat om het totale toelaatbare gewicht waar ze naar kijken.
Het kan wel, dan moet je hem terug laten keuren tot 750 kilo, maar bij een autoambulance is dat een beetje vreemd

- Martin van der Zwaard
Precies. En die aanhanger zelf weegt misschien al 500kg. Kan je er net een brommobiel op vervoeren 

- busby
Heren kenners.....
Voordat men mij hier publiekelijk tegen de muur zet en de trekker al over haalt, gaarne jullie aandacht voor het volgende;
De ambulance in kwestie komt uit Engeland, dit omdat een klant van mij de factuur niet kon betalen en ik de zaak hiermee opgelost heb.
Het is dus geen gestolen handel, geen stinkend zaakje, aankoop factuur is aanwezig.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten hebben Engelse trailers geen eigen kenteken, de ambulances niet, ook grote trailers hebben het kenteken van het trekkende voertuig. Met die wetenschap heb ik het voertuig aangemeld bij het RDW voor het krijgen van een eigen kenteken hiervan.
Het RDW heeft hierin geen mening.
Na enig speurwerk ben ik op het Land Rover forum beland, waar dergelijke kwesties al uitgezocht zijn.
Hieronder een kopie van de communicatie naar de KLPD, een partij waar we ook rekening mee moeten houden;
Goedendag heer Zuiderhoek,
Mijn naam is Hendrik Swane en ik heb in Nederland een klein bedrijfje waarin ik oude Land Rovers restaureer.
In die hoedanigheid kom ik zeer veel in Engeland en rij ik ook zeer regelmatig met Engelse trailers heen en weer om auto’s en spullen te vervoeren.
Ik heb op basis hiervan de volgende vraag:
Is het, volgens de Nederlandse wegen en verkeerswet (??), toegestaan om in Nederland, achter een Nederlandse auto, een buitenlandse trailer (zwaarder dan 750 kg.) te trekken?
Als vervolg hierop:
In Engeland zijn trailers niet gekentekend en voeren ze het kenteken van het trekkend voertuig.
Indien het rijden met een buitenlandse trailer is toegestaan in Nederland, welke plaat monteer ik dan op deze Engelse trailer?
Is het dan geoorloofd om een witte plaat te monteren, corresponderend met het kenteken van het Nederlandse trekkende voertuig?
Navraag heeft geleerd dat:
• De RDW hier geen mening over heeft omdat het niet een Nederlandse trailer betreft.
• De douane/belastingdienst hier geen probleem mee heeft omdat de trailer niet belastingplichtig is.
• De/mijn verzekering de WA dekking gewoon handhaaft mits de auto en trailer aan elkaar gekoppeld zijn.
Omdat ik, vanuit verschillende politie diensten, verschillende antwoorden op dezelfde vraag ontvangen heb, hoop ik dat u me juist kan informeren.
Ik heb dan ook het voornemen uw antwoord bij mijn autopapieren te voegen zodat er bij een eventuele controle geen discussie hoeft te ontstaan.
Met Vriendelijke Groet,
Hieronder de reactie van de KLPD;
Geachte heer Swane,
Het antwoord op uw eerste vraag is eenvoudig. Het is toegestaan met een Nederlands voertuig een Engelse trailer voort te bewegen ongeacht het gewicht van de aanhangwagen of oplegger (+ of - 750 kg) mits het trekkend voertuig bevoegd is een aanhangwagen voort te bewegen.
In alle E.U- Lidstaten hebben aanhangwagens boven de 750 kg een kentekenbewijs en dus ook een eigen kentekenplaat.
Op deze regel is in de EU één uitzondering en dat betreft Engelse aanhangwagens en opleggers.
Art. 36 Wegenverkeerswet schrijft de kentekenplicht voor.
Art. 37 Wegenverkeerswet vermeldt de uitzonderingen. Lid 1 onder b beschrijft in het buitenland geregistreerde voertuigen.
Art. 37 lid 2 de kleine aanhangwagens t/m 750 kg. Deze aanhangwagen moet worden voorzien van het kenteken van het trekkend motorrijtuig.
Nu de Engelse trailer geen eigen kenteken heeft zal deze OOK moeten worden voorzien van het kenteken van het trekkend voertuig. En dat vindt ook in het internationale transport plaats. Deze regel geldt ook de trailer die u regelmatig meeneemt uit Engeland. U voorziet deze trailer van een witte Nederlandse kentekenplaat.
Er is een periode geweest in Nederland (2003) dat deze Engelse aanhangwagen of trailer een tijdelijk Nederlands kenteken gebruikte; het zogenaamde BO kenteken. Deze regel bleek in de praktijk veel te omslachting en is nadien vervallen.
Het is wel van belang een document bij u te hebben waaruit kan worden vastgesteld dat het een Engelse trailer betreft.
Ik heb voor u de artt. 36 en 37 Wegenverkeerswet bijgevoegd.
Het is verstandig dit mailtje bij u te hebben tijdens een transport. U kunt het controlerende collega's van mij het documentje laten inzien.
Ik hoop dat uw vragen voldoende zijn beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Bart Haneveld
procesvoerder techniek
KLPD/ Dienst Verkeerspolitie
Indien er nog vragen zijn wil ik die graag beantwoorden
Voordat men mij hier publiekelijk tegen de muur zet en de trekker al over haalt, gaarne jullie aandacht voor het volgende;
De ambulance in kwestie komt uit Engeland, dit omdat een klant van mij de factuur niet kon betalen en ik de zaak hiermee opgelost heb.
Het is dus geen gestolen handel, geen stinkend zaakje, aankoop factuur is aanwezig.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten hebben Engelse trailers geen eigen kenteken, de ambulances niet, ook grote trailers hebben het kenteken van het trekkende voertuig. Met die wetenschap heb ik het voertuig aangemeld bij het RDW voor het krijgen van een eigen kenteken hiervan.
Het RDW heeft hierin geen mening.
Na enig speurwerk ben ik op het Land Rover forum beland, waar dergelijke kwesties al uitgezocht zijn.
Hieronder een kopie van de communicatie naar de KLPD, een partij waar we ook rekening mee moeten houden;
Goedendag heer Zuiderhoek,
Mijn naam is Hendrik Swane en ik heb in Nederland een klein bedrijfje waarin ik oude Land Rovers restaureer.
In die hoedanigheid kom ik zeer veel in Engeland en rij ik ook zeer regelmatig met Engelse trailers heen en weer om auto’s en spullen te vervoeren.
Ik heb op basis hiervan de volgende vraag:
Is het, volgens de Nederlandse wegen en verkeerswet (??), toegestaan om in Nederland, achter een Nederlandse auto, een buitenlandse trailer (zwaarder dan 750 kg.) te trekken?
Als vervolg hierop:
In Engeland zijn trailers niet gekentekend en voeren ze het kenteken van het trekkend voertuig.
Indien het rijden met een buitenlandse trailer is toegestaan in Nederland, welke plaat monteer ik dan op deze Engelse trailer?
Is het dan geoorloofd om een witte plaat te monteren, corresponderend met het kenteken van het Nederlandse trekkende voertuig?
Navraag heeft geleerd dat:
• De RDW hier geen mening over heeft omdat het niet een Nederlandse trailer betreft.
• De douane/belastingdienst hier geen probleem mee heeft omdat de trailer niet belastingplichtig is.
• De/mijn verzekering de WA dekking gewoon handhaaft mits de auto en trailer aan elkaar gekoppeld zijn.
Omdat ik, vanuit verschillende politie diensten, verschillende antwoorden op dezelfde vraag ontvangen heb, hoop ik dat u me juist kan informeren.
Ik heb dan ook het voornemen uw antwoord bij mijn autopapieren te voegen zodat er bij een eventuele controle geen discussie hoeft te ontstaan.
Met Vriendelijke Groet,
Hieronder de reactie van de KLPD;
Geachte heer Swane,
Het antwoord op uw eerste vraag is eenvoudig. Het is toegestaan met een Nederlands voertuig een Engelse trailer voort te bewegen ongeacht het gewicht van de aanhangwagen of oplegger (+ of - 750 kg) mits het trekkend voertuig bevoegd is een aanhangwagen voort te bewegen.
In alle E.U- Lidstaten hebben aanhangwagens boven de 750 kg een kentekenbewijs en dus ook een eigen kentekenplaat.
Op deze regel is in de EU één uitzondering en dat betreft Engelse aanhangwagens en opleggers.
Art. 36 Wegenverkeerswet schrijft de kentekenplicht voor.
Art. 37 Wegenverkeerswet vermeldt de uitzonderingen. Lid 1 onder b beschrijft in het buitenland geregistreerde voertuigen.
Art. 37 lid 2 de kleine aanhangwagens t/m 750 kg. Deze aanhangwagen moet worden voorzien van het kenteken van het trekkend motorrijtuig.
Nu de Engelse trailer geen eigen kenteken heeft zal deze OOK moeten worden voorzien van het kenteken van het trekkend voertuig. En dat vindt ook in het internationale transport plaats. Deze regel geldt ook de trailer die u regelmatig meeneemt uit Engeland. U voorziet deze trailer van een witte Nederlandse kentekenplaat.
Er is een periode geweest in Nederland (2003) dat deze Engelse aanhangwagen of trailer een tijdelijk Nederlands kenteken gebruikte; het zogenaamde BO kenteken. Deze regel bleek in de praktijk veel te omslachting en is nadien vervallen.
Het is wel van belang een document bij u te hebben waaruit kan worden vastgesteld dat het een Engelse trailer betreft.
Ik heb voor u de artt. 36 en 37 Wegenverkeerswet bijgevoegd.
Het is verstandig dit mailtje bij u te hebben tijdens een transport. U kunt het controlerende collega's van mij het documentje laten inzien.
Ik hoop dat uw vragen voldoende zijn beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Bart Haneveld
procesvoerder techniek
KLPD/ Dienst Verkeerspolitie
Indien er nog vragen zijn wil ik die graag beantwoorden
-
Leuk verhaal maar die Engelse trailer is geen Engelse trailer meer als uw aankoopfactuur op een Nederlandse naam staat. Dus waar u het heeft over "Engels" (gefabriceerd) heeft oom agent het in die brieven over "Engels" (eigendom). Onduidelijke brieven schrijven is een kunst! Dus je verhaal gaat idd op als je de trailer verkoopt aan een niet-nederlands-ingezetene.
Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!
Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!
- Ben_968CS
Ach, dat doet mijn aanhanger ook, RW...Red Wolf schreef:Dit stinkt

- busby
Klopt helemaal, wanneer het een voertuig betreft waarover BPM, BTW en wegenbelasting betaald moet worden.Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!
Dat geld hier dus niet voor.
- Race For Fun
kijk maar uit dat die lucht niet in je wagen gaat zitten, is er niet meer uit te krijgenBen_968CS schreef:Ach, dat doet mijn aanhanger ook, RW...Red Wolf schreef:Dit stinkt

- Martin van der Zwaard
Zo komt het dus ook op mij over.steve smith schreef:Leuk verhaal maar die Engelse trailer is geen Engelse trailer meer als uw aankoopfactuur op een Nederlandse naam staat. Dus waar u het heeft over "Engels" (gefabriceerd) heeft oom agent het in die brieven over "Engels" (eigendom). Onduidelijke brieven schrijven is een kunst! Dus je verhaal gaat idd op als je de trailer verkoopt aan een niet-nederlands-ingezetene.
Hoe ik het antwoord van de KLPD zie, is: je gaat naar GB met auto. Leent/huurt daar een ambulance om een auto mee te vervoeren naar NL. Dus witte NL-plaat erop. Vervolgens ga je terug naar GB om de aanhanger weer te retourneren en gaat met de auto weer naar huis.
Dat is een heel ander verhaal dan hier in NL een aanhanger kopen die afkomstig is uit GB en er dan hier in NL mee gaan rijden op witte plaat.
RDW en politie weten soms ook niet waar ze het over hebben.
Je kan denk ik niet zomaar jaren met zon aanhanger rondrijden, dus zal je hem aan moeten melden en er alle bijkomende kosten voor moeten betalen.busby schreef:Klopt helemaal, wanneer het een voertuig betreft waarover BPM, BTW en wegenbelasting betaald moet worden.Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!
Dat geld hier dus niet voor.
Zal net zo zijn als met auto's op buitenlands kenteken, daarmee mag je ook niet onbeperkt blijven rijden.
-
Kan toch ook een maas in de wet zijn?
Zijn soortgelijke aanhangers in de UK wel voorzien van eigendomspapieren?
Zijn soortgelijke aanhangers in de UK wel voorzien van eigendomspapieren?
- duifjes.com
+1 idd klopt....Martin van der Zwaard schreef:Zo komt het dus ook op mij over.steve smith schreef:Leuk verhaal maar die Engelse trailer is geen Engelse trailer meer als uw aankoopfactuur op een Nederlandse naam staat. Dus waar u het heeft over "Engels" (gefabriceerd) heeft oom agent het in die brieven over "Engels" (eigendom). Onduidelijke brieven schrijven is een kunst! Dus je verhaal gaat idd op als je de trailer verkoopt aan een niet-nederlands-ingezetene.
Hoe ik het antwoord van de KLPD zie, is: je gaat naar GB met auto. Leent/huurt daar een ambulance om een auto mee te vervoeren naar NL. Dus witte NL-plaat erop. Vervolgens ga je terug naar GB om de aanhanger weer te retourneren en gaat met de auto weer naar huis.
Dat is een heel ander verhaal dan hier in NL een aanhanger kopen die afkomstig is uit GB en er dan hier in NL mee gaan rijden op witte plaat.
RDW en politie weten soms ook niet waar ze het over hebben.
- busby
Kan een slotje op, de ambulance is verkocht
- Tom van H.
Leuke maas in de wet dit idd, gewoon zorgen dus dat de trailer op naam van een Brits persoon/bedrijf staat.