Brian James ambulance

Velgen, luchtfilters, rolkooien en andere onderdelen aanbieden? Hier kun je al je autogerelateerde spulletjes kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
busby
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40

Brian James ambulance

Bericht door busby » 03 feb 2010, 16:51

Te koop aangeboden Brian James Autotrailer kantelbare ambulance.
De laagste in zijn soort , uitermate geschikt voor circuitwagens.
Geen kenteken, kan gewoon met de witte platen worden gereden of aanhangerkenteken via speciale aanvraag RDW.
Prijs € 2750,-- (marge)

http://link.marktplaats.nl/318319442

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Brian James ambulance

Bericht door steve smith » 03 feb 2010, 17:58

Mag NIET met witte platen gebruikt worden, mag op witte platen hooguit verplaatst worden zonder belading.

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Re: Brian James ambulance

Bericht door Aad » 03 feb 2010, 18:00

Voor die prijs koop je een nieuwe :whistle:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Brian James ambulance

Bericht door steve smith » 03 feb 2010, 18:01

Aad schreef:Voor die prijs koop je een nieuwe :whistle:
Dat niet helemaal, maar wel een legale gebruikte.

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Re: Brian James ambulance

Bericht door Aad » 03 feb 2010, 18:25

steve smith schreef:
Aad schreef:Voor die prijs koop je een nieuwe :whistle:
Dat niet helemaal, maar wel een legale gebruikte.
De mijne was nieuw onder de € 3000,-

Luco

Re: Brian James ambulance

Bericht door Luco » 03 feb 2010, 19:42

Beetje vreemd een tandemasser zonder kenteken?
Gestolen handel?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Brian James ambulance

Bericht door Martin van der Zwaard » 03 feb 2010, 19:48

steve smith schreef:Mag NIET met witte platen gebruikt worden, mag op witte platen hooguit verplaatst worden zonder belading.
Ook niet. Ding mag alleen op de openbare weg met eigen kenteken. Maakt niet uit of er iets op staat ja op nee.
Gaat om het totale toelaatbare gewicht waar ze naar kijken.

Luco

Re: Brian James ambulance

Bericht door Luco » 03 feb 2010, 20:05

Martin van der Zwaard schreef:
steve smith schreef:Mag NIET met witte platen gebruikt worden, mag op witte platen hooguit verplaatst worden zonder belading.
Ook niet. Ding mag alleen op de openbare weg met eigen kenteken. Maakt niet uit of er iets op staat ja op nee.
Gaat om het totale toelaatbare gewicht waar ze naar kijken.

Het kan wel, dan moet je hem terug laten keuren tot 750 kilo, maar bij een autoambulance is dat een beetje vreemd :roll:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Brian James ambulance

Bericht door Martin van der Zwaard » 03 feb 2010, 20:15

Precies. En die aanhanger zelf weegt misschien al 500kg. Kan je er net een brommobiel op vervoeren :mrgreen:

Luco

Re: Brian James ambulance

Bericht door Luco » 03 feb 2010, 21:03

Dit stinkt :goodnight:

Gebruikersavatar
busby
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40

Re: Brian James ambulance

Bericht door busby » 03 feb 2010, 21:25

Heren kenners.....
Voordat men mij hier publiekelijk tegen de muur zet en de trekker al over haalt, gaarne jullie aandacht voor het volgende;

De ambulance in kwestie komt uit Engeland, dit omdat een klant van mij de factuur niet kon betalen en ik de zaak hiermee opgelost heb.
Het is dus geen gestolen handel, geen stinkend zaakje, aankoop factuur is aanwezig.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten hebben Engelse trailers geen eigen kenteken, de ambulances niet, ook grote trailers hebben het kenteken van het trekkende voertuig. Met die wetenschap heb ik het voertuig aangemeld bij het RDW voor het krijgen van een eigen kenteken hiervan.

Het RDW heeft hierin geen mening.
Na enig speurwerk ben ik op het Land Rover forum beland, waar dergelijke kwesties al uitgezocht zijn.

Hieronder een kopie van de communicatie naar de KLPD, een partij waar we ook rekening mee moeten houden;



Goedendag heer Zuiderhoek,

Mijn naam is Hendrik Swane en ik heb in Nederland een klein bedrijfje waarin ik oude Land Rovers restaureer.
In die hoedanigheid kom ik zeer veel in Engeland en rij ik ook zeer regelmatig met Engelse trailers heen en weer om auto’s en spullen te vervoeren.

Ik heb op basis hiervan de volgende vraag:

Is het, volgens de Nederlandse wegen en verkeerswet (??), toegestaan om in Nederland, achter een Nederlandse auto, een buitenlandse trailer (zwaarder dan 750 kg.) te trekken?

Als vervolg hierop:
In Engeland zijn trailers niet gekentekend en voeren ze het kenteken van het trekkend voertuig.
Indien het rijden met een buitenlandse trailer is toegestaan in Nederland, welke plaat monteer ik dan op deze Engelse trailer?
Is het dan geoorloofd om een witte plaat te monteren, corresponderend met het kenteken van het Nederlandse trekkende voertuig?


Navraag heeft geleerd dat:
• De RDW hier geen mening over heeft omdat het niet een Nederlandse trailer betreft.
• De douane/belastingdienst hier geen probleem mee heeft omdat de trailer niet belastingplichtig is.
• De/mijn verzekering de WA dekking gewoon handhaaft mits de auto en trailer aan elkaar gekoppeld zijn.

Omdat ik, vanuit verschillende politie diensten, verschillende antwoorden op dezelfde vraag ontvangen heb, hoop ik dat u me juist kan informeren.
Ik heb dan ook het voornemen uw antwoord bij mijn autopapieren te voegen zodat er bij een eventuele controle geen discussie hoeft te ontstaan.

Met Vriendelijke Groet,



Hieronder de reactie van de KLPD;

Geachte heer Swane,

Het antwoord op uw eerste vraag is eenvoudig. Het is toegestaan met een Nederlands voertuig een Engelse trailer voort te bewegen ongeacht het gewicht van de aanhangwagen of oplegger (+ of - 750 kg) mits het trekkend voertuig bevoegd is een aanhangwagen voort te bewegen.

In alle E.U- Lidstaten hebben aanhangwagens boven de 750 kg een kentekenbewijs en dus ook een eigen kentekenplaat.
Op deze regel is in de EU één uitzondering en dat betreft Engelse aanhangwagens en opleggers.
Art. 36 Wegenverkeerswet schrijft de kentekenplicht voor.
Art. 37 Wegenverkeerswet vermeldt de uitzonderingen. Lid 1 onder b beschrijft in het buitenland geregistreerde voertuigen.
Art. 37 lid 2 de kleine aanhangwagens t/m 750 kg. Deze aanhangwagen moet worden voorzien van het kenteken van het trekkend motorrijtuig.
Nu de Engelse trailer geen eigen kenteken heeft zal deze OOK moeten worden voorzien van het kenteken van het trekkend voertuig. En dat vindt ook in het internationale transport plaats. Deze regel geldt ook de trailer die u regelmatig meeneemt uit Engeland. U voorziet deze trailer van een witte Nederlandse kentekenplaat.
Er is een periode geweest in Nederland (2003) dat deze Engelse aanhangwagen of trailer een tijdelijk Nederlands kenteken gebruikte; het zogenaamde BO kenteken. Deze regel bleek in de praktijk veel te omslachting en is nadien vervallen.
Het is wel van belang een document bij u te hebben waaruit kan worden vastgesteld dat het een Engelse trailer betreft.

Ik heb voor u de artt. 36 en 37 Wegenverkeerswet bijgevoegd.
Het is verstandig dit mailtje bij u te hebben tijdens een transport. U kunt het controlerende collega's van mij het documentje laten inzien.
Ik hoop dat uw vragen voldoende zijn beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Bart Haneveld
procesvoerder techniek
KLPD/ Dienst Verkeerspolitie


Indien er nog vragen zijn wil ik die graag beantwoorden

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Brian James ambulance

Bericht door steve smith » 03 feb 2010, 21:33

Leuk verhaal maar die Engelse trailer is geen Engelse trailer meer als uw aankoopfactuur op een Nederlandse naam staat. Dus waar u het heeft over "Engels" (gefabriceerd) heeft oom agent het in die brieven over "Engels" (eigendom). Onduidelijke brieven schrijven is een kunst! Dus je verhaal gaat idd op als je de trailer verkoopt aan een niet-nederlands-ingezetene.

Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Brian James ambulance

Bericht door Ben_968CS » 03 feb 2010, 22:05

Red Wolf schreef:Dit stinkt :goodnight:
Ach, dat doet mijn aanhanger ook, RW... :mrgreen:

Gebruikersavatar
busby
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40

Re: Brian James ambulance

Bericht door busby » 03 feb 2010, 22:16

Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!
Klopt helemaal, wanneer het een voertuig betreft waarover BPM, BTW en wegenbelasting betaald moet worden.
Dat geld hier dus niet voor.

Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

Re: Brian James ambulance

Bericht door Race For Fun » 03 feb 2010, 22:19

Ben_968CS schreef:
Red Wolf schreef:Dit stinkt :goodnight:
Ach, dat doet mijn aanhanger ook, RW... :mrgreen:
kijk maar uit dat die lucht niet in je wagen gaat zitten, is er niet meer uit te krijgen :wink:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Brian James ambulance

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 feb 2010, 09:49

steve smith schreef:Leuk verhaal maar die Engelse trailer is geen Engelse trailer meer als uw aankoopfactuur op een Nederlandse naam staat. Dus waar u het heeft over "Engels" (gefabriceerd) heeft oom agent het in die brieven over "Engels" (eigendom). Onduidelijke brieven schrijven is een kunst! Dus je verhaal gaat idd op als je de trailer verkoopt aan een niet-nederlands-ingezetene.

Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!
Zo komt het dus ook op mij over.
Hoe ik het antwoord van de KLPD zie, is: je gaat naar GB met auto. Leent/huurt daar een ambulance om een auto mee te vervoeren naar NL. Dus witte NL-plaat erop. Vervolgens ga je terug naar GB om de aanhanger weer te retourneren en gaat met de auto weer naar huis.

Dat is een heel ander verhaal dan hier in NL een aanhanger kopen die afkomstig is uit GB en er dan hier in NL mee gaan rijden op witte plaat.


RDW en politie weten soms ook niet waar ze het over hebben.

Luco

Re: Brian James ambulance

Bericht door Luco » 04 feb 2010, 10:44

busby schreef:
Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!
Klopt helemaal, wanneer het een voertuig betreft waarover BPM, BTW en wegenbelasting betaald moet worden.
Dat geld hier dus niet voor.
Je kan denk ik niet zomaar jaren met zon aanhanger rondrijden, dus zal je hem aan moeten melden en er alle bijkomende kosten voor moeten betalen.
Zal net zo zijn als met auto's op buitenlands kenteken, daarmee mag je ook niet onbeperkt blijven rijden.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Brian James ambulance

Bericht door M@rcel » 04 feb 2010, 12:47

Kan toch ook een maas in de wet zijn?

Zijn soortgelijke aanhangers in de UK wel voorzien van eigendomspapieren?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Brian James ambulance

Bericht door duifjes.com » 04 feb 2010, 13:42

Martin van der Zwaard schreef:
steve smith schreef:Leuk verhaal maar die Engelse trailer is geen Engelse trailer meer als uw aankoopfactuur op een Nederlandse naam staat. Dus waar u het heeft over "Engels" (gefabriceerd) heeft oom agent het in die brieven over "Engels" (eigendom). Onduidelijke brieven schrijven is een kunst! Dus je verhaal gaat idd op als je de trailer verkoopt aan een niet-nederlands-ingezetene.

Dat ding mag in NL-eigendom niet in Nederland over straat achter een NL auto met NL bestuurder zolang die typeplaatjes niet omgezet zijn naar Maximum Totale Massa 750kg of die kar van een eigen kenteken voorzien is. Dus idd een volledige RDW keuring. Suc6!
Zo komt het dus ook op mij over.
Hoe ik het antwoord van de KLPD zie, is: je gaat naar GB met auto. Leent/huurt daar een ambulance om een auto mee te vervoeren naar NL. Dus witte NL-plaat erop. Vervolgens ga je terug naar GB om de aanhanger weer te retourneren en gaat met de auto weer naar huis.

Dat is een heel ander verhaal dan hier in NL een aanhanger kopen die afkomstig is uit GB en er dan hier in NL mee gaan rijden op witte plaat.


RDW en politie weten soms ook niet waar ze het over hebben.
+1 idd klopt....

Gebruikersavatar
busby
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40

Re: Brian James ambulance

Bericht door busby » 04 feb 2010, 13:56

Kan een slotje op, de ambulance is verkocht

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Brian James ambulance

Bericht door Tom van H. » 04 feb 2010, 14:40

Leuke maas in de wet dit idd, gewoon zorgen dus dat de trailer op naam van een Brits persoon/bedrijf staat. :mrgreen:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dimitri en 4 gasten