Mini Works GP..exit.. ->Clubman

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 14 nov 2006, 15:44

http://www.gtechpro.com/rr.html

Kan worden opgestuurd via de online store :!:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 14 nov 2006, 15:54

Als je een Gtech neemt, kies dan voor de RR, niet de SS. Die is vwb mogelijkheden op de computer veel beperkter, met de RR kun je nette grafieken fabriceren.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 14 nov 2006, 16:01

Thanks, ik ga dit even goed onderzoeken.. :wink:

Gebruikersavatar
emiel307sw
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52

Bericht door emiel307sw » 14 nov 2006, 19:51

vette mini man!ik zag laatst in alkmaar eentje rijden met rode spiegelkappen

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 30 nov 2006, 11:50

Ik heb nu dit erop zitten.. een motor demper!
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/6722.jpg[/img]

Werkt opzich goed :D heb wat meer trillingen/ geluid in de auto, maar schakelt lekker direkt, lijkt wel.. en wat ook is dat die direkter reageert..
kan het soms zo zijn door dit ding ik minder aandrijfverlies heb en daardoor iets meer vermogen op de wielen heb? (let op! op de wielen en nee, niet aan de krukas.. ben toch niet gek? :roll: ) of kan dat niet?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 nov 2006, 12:02

Tuurlijk kan dat. Al is het alleen maar voor je gevoel. :)

Maar volgens mij kan het wel een paar % besparen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 30 nov 2006, 12:10

Hmm.. dat zal mooi zijn :D ik heb nog wat rollenbank uitdraaien liggen van de verschillende spruitstukken die hetzelfde piekvermogen leveren aan de krukas ik zal ze morgen eens vergelijken met het vermogen aan de wielen.. want die motor demper zit er pas sinds maandag op :wink:
en toevalig heb ik 2 uitdraaien van die dag, dus dan weten we het gelijk..
was eigenlijk gewoon een theorie van mij, nooit nagevraagt..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 nov 2006, 17:38

Een Motordemper, daar had nou werkelijk nog nooit van gehoort. Hoe kom je erbij om zoiets te monteren ?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 30 nov 2006, 19:11

Tja, de hele miniclub zit eraan tegenwoordig.. die motoren kantelen nogal, dus een prima oplossing :wink: via een amerikaans miniforum, toch handig dat internet. Heeft denk ik ook geen zin bij een BMW 6 cilinder in lijn..

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 30 nov 2006, 20:25

Quote HansGP1630:

''Denk eerder aan semi slicks en iets met de remmen te gaan doen daar valt nu de meeste winst te halen voor op het circuit.''

Zo werkt het Hans. een setje A048 + een Ap racing remmensetje! Dit doet wonderen voor je rondetijden.... Meer wonderen als die extra 50pk waar je ook €2000,- voor betaald!

Je gebruikt hem wel waarvoor hij gemaakt is :lol:, wat ik erg kan waarderen!!!!

Groetjes TF

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 nov 2006, 20:31

Hans GP1630 schreef:Tja, de hele miniclub zit eraan tegenwoordig.. die motoren kantelen nogal, dus een prima oplossing :wink: via een amerikaans miniforum, toch handig dat internet. Heeft denk ik ook geen zin bij een BMW 6 cilinder in lijn..

Ik heb toch 18000 km in een cooper s gereden maar om te zeggen dat ik zo'n ding gemist heb :roll: Nee dus.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 30 nov 2006, 20:34

Thanks, er komt binnenkort een tarox remmensetje op.. om even te proberen :wink: en inderdaad semi slicks.. die zoek ik nog voor op het circuit en om een tijdje dagelijks mee te rijden.. (in de zomer) maar dat valt niet mee :? want ik heb weinig zin om iedere keer mijn wielen te moeten omwisselen..

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 nov 2006, 20:36

Het zal je echt niet meer pk's geven, aan de wielen of krukas, maar het zal je wel een direkter gasgespons bezorgen. Voor je gevoel zal hij lekkerder aan het gas hangen omdat je motor inderdaad minder zal kantelen en er dus minder "speling" op je aandrijflijn zal zijn.

Een speedstereigenaar heeft pas een soortgelijk truukje uitgehaald en de OEM motorsteunen verstevigd met een soort siliconen inzetstukken, en het rijdt lekkerder volgens hem. Voor de speedster kost deze mod iets van 6-7 tientjes, dus ik ga er ook maar aan denk ik 8)

Hier zie je het speedsterprojektje van hem (leuke speedstersite trouwens :wink: ):

http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 30 nov 2006, 20:37

@ rico, wacht maar dat je er 1 geprobeert heb.. werkt echt!
lees dit draadje maar.. http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
is wel 12 pagina's :P

@maik, is iets anders maar wel voor hetzelfde effect..

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 08 dec 2006, 18:03

Ik denk dat je met een sperr diff nog meer tijdwinst boekt als met b.v. een schroef of remmenset!

Ze ondersturen nogal he die mini's!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 08 dec 2006, 19:08

Heb al een sper :wink: (en de GP is echt stukken beter dan een standaard Cooper-S, veeeeeel minder onderstuur)
O'ja, en de motor demper is er alweer vanaf.. werd gek van de trillingen.. laat wel de steunen zitten zodat ik hem met een circuitdagje er zo weer op kan schroeven.. want het schakelt wel iets beter en sneller met volgas.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 19:21

TopFuel schreef:Ik denk dat je met een sperr diff nog meer tijdwinst boekt als met b.v. een schroef of remmenset!

Ze ondersturen nogal he die mini's!
Je moet dan gewoon kijken waar het probleem ligt mbt handling.

Schroefsets met meer demping & veersterkte geven je niet heel veel voordeel zolang je nog op straatbanden rijd. Waar je de meeste winst pakt is aslastwissel, bijvoorbeeld de Audi S kan je harder doorheen. Als je het over de straatsets hebt dan. Je pakt hooguit een paar km/u door het lagere zwaartepunt en omdat je met verlagen iets meer negatief camber hebt.

Ga je naar een Intrax kit die uitgewogen is en met verstelbaar camber dan kan je een groot deel van je onderstuur er al uit krijgen wat betreft handling maar blijf je daarmee op straatbanden rijden dan ben je ondanks de $$$ nog steeds niet veel verder omdat je straatband nog steeds het zwakke punt is. Ga je dan naar semi's dan heeft het al meer zin.

Met semi's komen ook de remmen weer om de hoek kijken, AP racing is leuk maar ik denk dat je bij verreweg de meeste auto's wel met standaard schijven en klauwen af kan, set raceremblokken er op en gaan. Ga je nu op semi's rijden dan ligt je belastingsgraad alweer wat hoger.

Zelfde met een sper, als je over gaat op semi's kan het best wel wezen dat een standaard sper niet meer genoeg is en dat je een hoger % nodig hebt, terwijl het op een straatband gewoon genoeg is.

Is niet altijd zo simpel dat onderdeel Y bijvoorbeeld X seconden van je rondetijd af haalt.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 08 dec 2006, 19:43

@Kasteel: http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... ks_gp.html
Hij heeft er wel 1 alleen is het een 30% sper

Wouter81
Berichten: 9434
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 10 dec 2006, 11:47

Stond gister naast een Works GP bij het stoplicht, was in Alkmaar. Kenteken begon met 20. Jij toevallig niet?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 10 dec 2006, 11:58

Nee, ik was in Rotterdam.. mijn kenteken begint met 99- :wink: (heb je gewonnen met het stoplichtsprintje :lol: )

Wouter81
Berichten: 9434
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 10 dec 2006, 12:10

Hans GP1630 schreef:Nee, ik was in Rotterdam.. mijn kenteken begint met 99- :wink: (heb je gewonnen met het stoplichtsprintje :lol: )
Uhhh... mijn Golfje heeft maar liefst 60 hele PK's dus die vernedering wou ik hem besparen. :wink:

Was trouwens de 1e Works GP die ik in het wild heb gespot. :)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 11 dec 2006, 19:52

Bert ///M3 schreef:
Is niet altijd zo simpel dat onderdeel Y bijvoorbeeld X seconden van je rondetijd af haalt.
Daar heb je zeker gelijk in, maar het is wel het basisprincipe.

Als je een standaard Wrx bijvoorbeeld uit rust met een BBK of met een ander setje schijven blokken & stalen leidingen dan ga je zeker sneller rond omdat je kan blijven remmen en je later kunt remmen.

Als je echt goed te werk wil gaan dan moet je alles aanpassen, en uiteraard alles op elkaar afstemmen...

Gr TF

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 18 dec 2006, 16:14

Mijn winterbanden zitten er onder.. 8)

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/7043.jpg[/img]

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/7042.jpg[/img]

Goede grip! is nu al merkbaar..ga alleen zondag naar Bali.. dus ik heb er nog niks aan.. maar ze kunnen er maar alvast onder zitten. :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 18 dec 2006, 17:16

Zonder die spiegels en velgen is het gelijk weer een gewone S om te zien. De Grip zal wel super zijn in de regen!?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 18 dec 2006, 19:29

Hans GP1630 schreef:Mijn winterbanden zitten er onder..

Goede grip! is nu al merkbaar..ga alleen zondag naar Bali.. dus ik heb er nog niks aan.. maar ze kunnen er maar alvast onder zitten. :wink:

Prima, laat je de sleutels op de auto in de garage? Of leg ze anders maar op het aanrecht.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten